2010-03-10 13:18
O prie ko čia Riva? Juk ji nekomentavo?
2010-03-10 09:28
(kalbėjau apie Rivos komentarą)
2010-03-10 09:20
Pamiršote, jog visus šituos "principus" sukūrė tie, kurie nesilaikė jau sukurtų principų? Be to, tu gini Vilnelę ir kartu jai prieštarauji. Na o penktoje pastraipoje dar sugebi paprieštarauti ir pati sau. Kalbi vienaip, rašai kitaip. Paviršutiniškas kalbėjimas, slepiantis už mylimos "literatūros teorijos". Bet faktas lieka faktu - kūryba tai ne amatas, o kibirkštis. Jei jos neturi, belieka atsiversti atgalinį žodyną ir sukaišioti rimus į soneto formą.
2010-03-10 08:48
Vilnelė teisingus dalykus kalba, bet Arbatinukas - irgi. Tiesiog abi iš savų pozicijų. Tik viena pernelyg sureikšmina vieną pusę, kita - kitą. Jei žiūrėsim tik į techniką, eilėraštis taps kompiuteriniu paveikslu, kuris įdomus, bet į kurį nekyla noras vis žvilgtelėti ir žvilgtelėti iš naujo.
Jeigu ignoruosim techniką, puikios idėjos gali likti palaidotos po banalia išraiška. Tiesa, Vilnele, banalu būna dažnai, bet beviltiška - labai retai.
Tų pačių kalbos dalių rimavimas nėra didžiausia blogybė. Jei labai reikia, kartais galima ir tai :))
Tačiau - visom keturiom pritariu Rylos komentarui. Tik - nei sonetas, nei nesonetas neturi būti tuščias. O va kas tą tuštumą sukuria, čia jau kita šneka, kurios turbūt per amžius nebaigtume :))
2010-03-10 00:53
Arbatinuk, nėra čia ko žeistis. Vilnelė kalba teisingus dalykus.
Kiekvienas menas turi taisykles. Kiekvienas menas yra amatas. Be amato meno nėra, yra tik saviraiška. Poezija nuo amžių amžinųjų, nuo pat rašto pražios buvo ribojama griežtų taisyklių ir principų. Ir tie principai ne iš oro atsirado, ne iš paikumo, ne iš noro suvaržyti, sumenkinti ar sužlugdyti talentą. Jie yra meno pamatas. Kaip ir jų variacijos, laužymai, tobulinimai etc. Viskas remiasi į apskritai jų egzistavimą.
(Niekada nesukursi gero ne-soneto, neišmokęs kurti gero soneto.)
(Ir nė vienas tikras rašytojas su tuo nesiginčys ir dėl to neįsižeis.)
Atrodytų, kalbame tik apie formą, bet jei "pasidomėtumėm literatūros teorija", tai pažintumėm, kad ilgą, labai ilgą laiką, beveik iki pat labai neseniai, forma ir turinys buvo visiškai, nei teoriškai, nei praktiškai neatsiejami dalykai. O šių dienų aršiai ginama laisvė kurti beformius dalykus (nors "kurti beformius" iš tikrųjų skamba nesąmoningai) labiausiai byloja apie profanizmą. Apie nenorą klausytis, girdėti ir mokytis. Ir apie nenorą kalbėti kitiems. Tik reikštis. Sau.
Niekas neginčija teisės į jausmus, dvasingumus, polėkius etc. Tai šaltinis. Tačiau jei kalbame apie meną, klausti reikia ir ieškoti reikia atsakymų, kodėl poezija yra taip, o ne kitaip.
Nu arba spjauti į viską ir rašyti taip, kaip norisi. Jeigu yra apie ką, žinoma.
2010-03-09 23:22
Vilnele, visų pirma, nereikia mokyti mokyto. Aš ne iš tų, kuriems žodis "jambas" reiškia gentį pietų Afrikoje. Išsireiškimu "pasidomėk literatūros teorija" paprasčiausiai įžeidi ir pažemini žmogų, apie kurio išprusimą tu nieko nežinai. O juk kitą kartą kažką panašaus leptelsi gal jau net ne studentei, o incognito čia sėdinčiai rašytojai. Pačiai nebus gėda? Bet kalba ne apie tai. Kalba apie "meno taisykles"... Dievaži, aš neturiu ką pasakyti žmogui, kuris naudoja tokius terminus. Labai ribotas mąstymas.
Beja, jei kada nors kils noras įkalti man kuolą už tų pačių kalbos dalių rimavimą, labai prašom. Aš jau apsipratau su tokiai cirkais.
2010-03-09 19:22
persakant kažkieno eiles reiktų nurodyti ir kieno jos. bo jaunimas nežino
2010-03-09 18:56
Oi kiek daug ginčytinų dalykų.Jokiais būdais negalima šitaip visko primityviai apibūdinti ir banaliai išanalizuoti.Poezija yra žymiai paslankesnis ir sudėtingesnis procesas, kūrinys nei čia išvinguriuota. Pavyzdžiui, esi romantikas ir......kas man gali uždrausti juo būti? Dievinu patosiškas eiles. Tiesiog organizmą mano išvalo,paskaidrina.
Nekurkite, brangieji, galvodami apie metrus, kas kur irdėta -negirdėta,nes bus dirbtina. Bent aš taip nedarau -eilių nerašau, jos rašosi pačios. Va. O primityvus rimas labai geras vaikams. Tikrai.Ir išvis-kas vienam banalu,kitam-atradimas. Poezijos suvokimas gali priklausyti nuo subjektyvių dalyjų- nuotaikos,patirties, pajautų, tiesiog skonio,pasaulėjautos. Nežinau nežinau-jeigu taip žiūrėti į poeziją -vartotiškai ir racionaliai,nepajusi jos ir tiek.
2010-03-09 17:26
o kas tie naujieji rašykai, kuriems skiriama tiek daug dėmesio šiame komentare? kažką man primena tas naujieji, tik negaliu dabar prisiminti
2010-03-09 14:00
Arbatinuk, kiekvienos epochos, kiekvieno stiliaus menas turi savas taisykles. Literatūros teorija gali pasidomėti - pamatysi. Vienaip rimuodavo homeras, kitaip maironis, trečiaip - rimuojama dabar. Žinoma, niekas nedraudžia žmonėms rimuoti, kaip tik jie nori, tačiau norint, kad kūryba būtų vertinam, turėtų nekartoti praeities, o žiūrėti kaip kuriama dabar arba ieškoti iš viso naujų metodų.
taip, galima sakyti, kad kūryba neturi ribų ir taisyklių. bet va įsivaizduok gitaristą, kuris groja labai nesuderinta gitara, nes juk gitaros derėjimas irgi yra "kūrybą varžanti taisyklė". ar manai, kad jis turėtų pasisekimą? ar pats girtum jį už kūrybiškumą, ar pirmiau pasiūlytum susiderinti gitarą?
nesuderintus, prastus rimus aš matau kaip nesuderintą gitarą.
2010-03-09 13:40
iškart atsiprašau Vilnelės už tai, ką pasakysiu, mano žodžiuose nėra asmeniškumo ar išankstinio nusiteikimo. kai kuriom iš pasakytų minčių pritariu, tačiau tokie pamintijimai kaip "tokie rimai nebemadingi" tiesiog išverčia iš kojų. nežinojau, kad poezijoje mados vyrauja. arba "dabar rimuoti patariama tik skirtingas kalbos dalis arba skirtingas jų formas" - o kas čia tas genialusis, kompetetingasis patarėjas?
man apskritai juokingi yra bandymai kišti poeziją į bet kokius rėmus, primesti jai taisykles, išgalvoti savus dėsnius, kurių esą turi visi laikytis. jei jau kam nors kyla noras rašyti "eilėraščių rašymo pradžiamokslį", tai aš geriau nebepakelsiu tušinuko. kūryba, žmogaus sielos ir dvasinių patyrimų išdava, subtiliausia paslaptis, yra prilyginama kažkokiam matematiškam, mechaniniam procesui. paskui ateina tokie genijai ir įkala kuolą po eilėraščiu vien todėl, kad ten buvo rimas "skurudai - aitvarai". manau, jog tai yra išsidirbinėjimas iš susireikšminimo.
2010-03-09 10:49
šiuolaikinės eilės man tai kaip pop muzika ,gražu, bet laikina
2010-03-08 20:37
Juzė persakė tai, ką Vladas Šimkus parašė. :) GERAI parašė;)
2010-03-08 20:34
va, kaip reikia rašyti:
Kasdien ką nors vis pamatai
Į sielą krinta gėrio grūdas
Čia naujo namo pamatai
Ten į teatrą žmonės grūdas
Ir plaukia į marias gilias
Šventosios upė, kaip ir plaukus
Ne bombos byra, o giles
Tau barsto ąžuolas į plaukus
Pasiklausai dainos, kuri
Galulaukėj pabaido kiškį
Ir tobulas eiles kuri, ir tobulas eiles kuri
Kurias kur nori, ten ir kiški
2010-03-08 20:24
Už ŠITĄ darbelį esi verta DIDELIO pagyrimo. Ateis kūrėjai ir pasimokys nors pradžiamokslio.
2010-03-08 15:41
paprasciau butu perskaityti vilneles eilerasti "rebel soul arba pats nuoširdžiausias eilėraštis" ;)
|
|
|