2010-07-13 20:47
spėju, kad nei pirmas, nei antras pasiūlymas nebus įgyvendintas. kodėl? nes rašykai šiuo metu orientuojasi ne į kūrybos kokybę, o vartotojų pritraukimą iš kitų erdvių ir naujų mokamų funkcijų kūrimą.
2010-07-13 16:37
Dar viena idėja, skirta mokymuisi, būtų garsių kūrinių analizė, panašiai kaip knygos recenzija, bet šiuo atveju sumažinta. Jei labiau patyrę yra iš tikrųjų tokie ir išmano daugiau už mažiau patyrusius, tai galėtų būti sukurtas specialus skyrelis, kur būtų publikuojami klasikų ar kiti garsūs kūriniai (neilgi) ir patyrę juos analizuotų pasirinktais kriterijais. To užuomazgas matėme mūšiuose ir skaityti vertintojų komentarus su kūriniais man pasirodė naudinga.
Apskritai skaidrumą didintų aiškesnis vartotojų, nešiojančių vertinimų lazdas, išskyrimas iš visų kitų (aiškesni ženkliukai). Arba atskira komentarų erdvė jiems. Taip pat būtų skaidriau, jei matytųsi, kas ką vertino ir galiotų reikalavimas: „įvertinai - pakomentuok“.
2010-07-13 16:22
Čia ne aš, kaip aš suprantu, vertinimų sistema remiasi prielaida, kad labiau patyrę vartotojai turi autoritetą ir gali spręsti apie kūrinių gerumą. O kriterijus jie renkasi patys, kadangi jie labiau patyrę (vėl grįžau į argumentų pradžią) :)))
Sutinku, kad skaidrumo šiai (vertinimo) sistemai trūksta, su tuo ir yra susijęs mano 2. pasiūlymas, bet galima būtų pagalvoti ir apie kažką papildomo.
2010-07-13 14:39
Atsiprašau - vieningą sistemą*, pasimečiau linksniuose :)
2010-07-13 14:24
Juokingi dalykai kartais pasirodo labai rimti ir svarbūs, tad aišku būtų smagu, jei vietoj eilinio idėjų kritikavimo kas nors pasiūlytų ką nors kūrinių kokybės gerinimo ir mokymosi klausimu. Jei kas turi minčių, bet nedrįso ankščiau jų išsakyti, netylėkit. ;)
2010-07-13 14:20
Super iniciatyva.
1. Labai reikia tobulinti. Eilėse vertinimai kaupiasi greičiau (atrodo tiesiog eilių skaitomumas didesnis), o prozoje ar fantastikoje - lėčiau. Čia vieningos sistemos kažin ar įmanoma priimt (jei programiškai).
2. Įmanoma, jei susiburtų eiles kuriantys ir mylintys bei kažkiek išmanantys žmonės ir kas savaitę darytų tokį tat workshop'ą. Vasaros laikotarpiu ir per sesijas - sunkiai. Bet nuo rudens jei atsiras norinčių, galima pabandyt.
2010-07-13 14:14
O kas yra "geras kūrinys" ir kur tie kriterijai, kuriais tai nustatoma?
2010-07-13 13:50
Mike Lilike, ačiū už palaikymą ir pritariu abejonėms dėl objektyvumo.
Blogiausiu atveju (jei geri kūriniai būtų įvertinti mažais balais) kūrėjai nedaug ką prarastų, o tik gautų daugiau laiko parengti savo kūrinius publikavimui. O skaitytojai laimėtų, ar ne?
2010-07-13 13:42
App, sutinku, kad reglamentavimas dažniausiai nepatinka kūrėjams, bet man atrodo, kad palieku labai daug erdvės „šlapumui“: nei turinio, nei apimties, nei priemonių nebandau riboti! Ar kūrėjai gali neturėti kitokių būdų užrašyti savo kasdieninės kūrybos, išskyrus rašyk.lt eilių skyrelį? :)
O jei turit omenyje naujų kūrėjų auginimą, tai čia yra pasiūlymas kažką keisti, nes dabartinė sistema neverčia naujų kūrėjų stengtis. Aš lyginčiau ne su gamykla, o su gamta: kur skanesnės žemuogės - miške ar darže?
2010-07-13 13:24
Čia ne aš, nesiūliau nieko išvyti ar susidoroti. Esu pastebėjęs, kad gerus ar savaitės geriausius kūrinius žmonės publikuoja ne kasdien (nors gal ir galėtų, jei labai stengtųsi). Tai gal ir ne tokių kokybiškų kūrinių publikuotojams duodam daugiau laiko pamąstyti? Beje, ar jums nekelia įtarimo ribojimas publikuoti ne daugiau kaip 1 kūrinį per dieną? O gal tiesiog nemokat pildyti dienoraščio?
2010-07-11 20:30
Sveikintina iniciatyva. Mėgstu veiklius žmones, besirūpinančius visų gerove ir tobulėjimu. Jų dėka ir judame į priekį. Aš pritariu. Tik dėl įvertinimų objektyvumo ir vertintojų neklystamumo nesu visai tikra.
2010-07-11 15:56
Šiitaip tiksliai, sausai ir programiškai galėtų funkcionuot nebent konkrečių, plataus vartojimo, daiktų gamyba. Kūrybinga gamyba.
Nieko nenusimanau, tad prašau nepykt už replikėlę. :)
2010-07-10 22:09
Pirmas pasiūlymas - tai dar vienas susidorojimo mechanizmas su asų engiamaisiais, kandidatais į išvytuosius.
Sąžinės reikalas - tai man juokingiausias pasaulyje dalykas.
O kas tie patyrę vilkai? Tai katinai, žiurkės ar kiti kokie nors gyviai?:)
2010-07-10 16:57
Suprantu, ką turi omeny. Taip, įvertinimai čia svarbūs, tačiau ar verta suteikti jiems dar daugiau reikšmės?
O dėl kūrinių atsijojimo, tai, šiaip ar taip, niekas neliepia skaityti visų naujų kūrinių - po kiek laiko jau daugmaž numanai, kas gali būti įdomu, o kas - nelabai. (nors toks mano požiūris turbūt nėra pagirtinas)
2010-07-10 16:49
Na, bent jau iki šiol buvo einama šia kryptimi, kaip matau (įvertinimų sunku nepastebėti, jie panaudojami renkant savaitės geriausius ir turbūt (tikiuosi) į juos atsižvelgiama suteikiant daugiau teisių dalyviams...) O jau vertinimų kokybė tegul nusistovi kuo objektyvesnė... arba lieka kažkieno sąžinės reikalu... Ribojimo privalumas būtų dar tas, kad būtų lengviau perskaityti naujus rašykinius kūrinius per laikotarpį.
2010-07-10 15:02
Manau, antrasis pasiūlymas tikrai vertas dėmesio. O dėl pirmojo tai kažkaip... nesuteikčiau tiems balams tiek reikšmės. Beje, juk yra nemažai kūrinių, kurių išvis niekas nepasivargino įvertinti. Filtrai gal ir turėtų būti, bet dėl kriterijų administracijai dar reiktų gerai pamąstyti.