Rašyk
Eilės (78093)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 19 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Pats vidurdienis. Saulė, savo galingais ultravioletinių spindulių srautais degina visa kas gyva. Laukuose ir kloniuose viešpatauja mirtina tyla, kurią tik kartais pertraukia, artojo amžinasis draugas- vyturys.
          Staiga viskas sugriūna. Iš kažikur ant vieškelio išdygsta milžinišku greičiu skriejantis traktorius “belarus”, su priekaba kaupina mėšlo, vyrų ir šakių. Tvirtais balsais traukiama daina suplėšo į gabalus visą popietės tyla, dingsta net amžinasis artojo draugas- vyturys. Visi kaipmat supranta- šiandien mėšląvežis. Tikroji gamtos šventė- Tėviškės laukai ir kloniai greitai bus pamaitinti susigulėjusiu mėšlu ir jau už kelių mėnesių džiugins visus savo vaisiais- kviečio varpa, didele sočia bulve, ar cukriniu runkeliu…
          Traktorius sustoja, ir iš priekabos pradeda lipti augoloti vyrai su šakėmis rankose, jų spalvotuose veiduose nematyti nei darbo baimės, nei rūpesčio dėl rytdienos- tik entuziazmas, ir  nepalenkiamas gyvenimo džiaugsmas. Visi žino, kad pabaigus darbus iki saulėtekio- gaus pelnytą atlygį, kuris netik numalšins troškulį, bet ir visą nuovargį kaip ranka nuims…
          Iš šitos tvirtų provincijos gyventojų minios, labiausiai išsiskiria du, išoriškai labai panašūs jaunuoliai. Tai broliai- Franas ir Antanas Putinaičiai. Nepaisant jauno amžiaus, jie jau išgarsėjo kaip kultūriniai šviesuliai netik Krekenų kaime, bet ir toli už jo ribų. Pastovūs kvietimai į “poezijos pavasarį”, kiekvieną savaitgalį kaimo kultūros rūmuose rengiami poezijos vakarai, ir Salomėjos Nėries trečiojo laipsnio ordinas bylojo, kad tai nešiaipsau berniūkščiai, o rimti ir pripažinti menininkai. Franas buvo poetas iš prigimties, o Antanas labiau linkęs į muziką, bet broliams dėl to bėdu nekilo, netgi atvirkščiai- kol Franas deklamuodavo savo eiles, švelniu užburiančiu balsu, Antanas pritardavo improvizuodamas senelio akordeonu.
      Kažkas paspaudžia mygtuką, iš portatyvinio “raduga” magnetofono pasklinda nuostabi Vivaldžio “metų laikų” melodija- signalas, kad laikas pradėti darbą… Vyrai užgesina cigaretes, čiumpa šakes ir mėšlas pabyra…
        “… verkia tėvas,
              Pargriuvęs kieme
                Iš vakaro šąlo,
                O gal visdelto-ne…”
…Tyliai deklamuojasi vienas sau Franas naują eilėraštį, ir bando atrasti silpnų vietų, trūkumų- be poezijos negali gyventi nei valandėlės, net laikydamas rankose šakes... Staiga:
              “manau mums laikas kraustytis į sostinę, broli…”
Tyliai tarsteli Antanas, negrabiai baksnodamas šake mėšlo krūvą, jis jau kelinta diena neturėjo apetito prastam kaimiškam maistui, rankos nekilo daryti ūkio darbus…
            Frano veidą iškreipia nuostaba sumišusi su pasibaisėjimu:
              “Čia visks per tą Nėries premiją, tik varinių triūbų paragavai- jau sparnai išaug, prisimink kas ta K… buvo- už maisto talons- tėviškę pardav…Ir tu nor spjaut į tėvų žem? Iškeist į ponų maist, išsidažiuses bobs? A? ”
            Antanas:
            “ Aš tik manau kad tenais mums atsivertų didesnės perspektyvos, daugiau žmonių galėtų džiaugtis…”
            Nespėjęs užbaigti sakinio, susiraukia iš skausmo, akyse nušvinta nuostaba:
          “ .. brolau... ”
          Jis susiima už pilvo ir pargriūna…
  Franas nusivalo peilį į švarko atlapą, ir įsikiša į bato aulą. Paima šakes ir toliau tyliai niūniuodamas imasi nebaigto darbo, liko dar visa krūva… O mėšlas vis byra, ir byra, palengva užklodamas išdaviko brolio kūną, kaip sniegas palengva užkloja žemę, po ilgų rudens kančių ateinant žiemai…
2006-10-27 16:00
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 20 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2006-11-14 08:37
Gen
Gen
kaip tas peilis per dažnai kartojasi daugelyje kūrinių - ar ne laikas jį paleisti iš rankelų?:DD
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-11-08 16:23
niekasss
bybienie kazkokia... Nu brioliai daunai... Tas nuzude savo broli, nes nenorejo, kad jo brolis i Vilniu atvaziuotu.
O Kur Po Galais Dar Gyventi jei ne VILNIUI. Net Kaune neimanoma gyventi... nobuodybe ten.
VILNIUS VALDO... CIA IR MENAS... CIA IR MUZIKA... ir viskas cia yra. As kitur negaleciau gyventi... na nebent kai man 40 metu sukaks.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-11-07 21:08
Mergina iš sapno
pabaigoje tiesiog... išsižiojau. :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-31 16:36
ir kiti
xe xe xe
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-29 00:51
Svetlana Ryžikova
:)))0 fgranas ir antanas. viespatie tu tikras KUREJAS.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-28 00:29
keias
Gal toks teatrinis labiau. Nes labai jau staigus tas susiėmimas už pilvo..
Koloritas - tai cool. Yra ką prisiminti...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-27 22:04
Adam is taking bombs
man patiko. ne iš pirmo karto atsekiau, kas čia kurį ir dėl ko.
pasiimčiau pas save, bet skaitydama apie tuos brolius šaunuolius, mėšlavežikus, taip ir prisimenu kaimo keliukus nubarstytus mėšlu ir net galiu užuosti tą kvapą. brrr...
nors čia gražiai aprašyta..
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-27 20:02
dritto
pripažįstu - tikrai neblogai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-27 19:05
Annuška
“Čia visks per tą Nėries premiją, tik varinių triūbų paragavai- jau sparnai išaug, prisimink kas ta K… buvo- už maisto talons- tėviškę pardav…Ir tu nor spjaut į tėvų žem? Iškeist į ponų maist, išsidažiuses bobs? A? ”

Šitą dalį reikia gerai įsiskaityti visiems. 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-27 18:25
Lengviau Jaustųsi
as sokiruota... net zodziu truksta...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-27 16:37
zizas
Nu gers. Dodu pienkis
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą