Rašyk
Eilės (78156)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 9 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







XIII (XXXII).
Monika laukė padengusi stalą su žvakėmis, iškepusi tortą… Grojo lengva švelni muzika.
– Galvojai neprisiminsiu? – ištiesiau aksomo švelnumo vyšninių rožių puokštę.
– Koks tu nuostabus!
– Ar nesinori kur nors tokią dieną?
– Gal ir taip…
– Į restoraną nelabai tiktų dėl tavęs… Nupirkau bilietus į kiną…
– Vestuvių sukaktis?.. Kine?..
– O kodėl gi ne?
– Gal ir gerai prasiblaškyti…
– Įsijausti į svetimą gyvenimą, pažiūrėti gražių vaizdų…

Spaudos išliaupsintas filmas turėjo praskaidrinti suvienodėjusią buitį. Tik nebuvo to, ko tikėjomės: troškus oras ir čežėjimas blaškė dėmesį, trukdė susikaupti. Pasijutome naujos mados aukomis, minioje sumišusiomis su traškinamais spragintais kukurūzais ar sausomis bulvėmis. Triaukšnojimas trikdė visus sėdinčius, ne tik mus.
„Naujos manieros jau gožia padorumą viešoje vietoje. – slystelėjo mintis. – Taigi ar būtinai reikia mėgdžioti mums svetimus įpročius, lyg be jų nesugebėtume nė žingsnio žengti…“
Neištvėrę išslinkome iš įpusėjusio filmo…
Nevykusiai sugadinau vestuvių sukaktį. Nė nenujaučiau, kad taip atsitiks…

Kai pravėrėme namų duris, įsikniaubiau Monikai į plaukus. Ji kaip visada kvepėjo tuo nenusakomai svaiginamu rožių aromatu ir traukė į save visa žavia esybe. Troškau pasinerti į tą kerintį svaigulį ir gerti gerti tuos mane apkerėjusius svaigalus...
Pasinaudojęs proga, nutariau atsiprašyti už nesklandumus bendram gyvenimui prasidėjus. Nežinau, kas man darėsi – lyg būčiau ėjęs iš proto, lyg kūno pokyčiai ir jausmų audros būtų apsukusios galvą sukeldamos pyktį ir grubumą, likusį iš tų metų, praleistų teisėtvarkoje...
Pamažu viskas susistygavo ir gyvenimas ėmė groti mumis kaip gerai suderintais instrumentais. Mes – ta bendrystės dalelė, kuri jungia žmones nuolatiniu meilės ryšiu. Be Monikos neįsivaizdavau savo gyvenimo, kasdienės būties, išpuoselėtos iki smulkmenų…
Monika, Monika! Kas aš be tavęs? Tu – mano gyvenimo prasmė, kaip gėlės žiedas, aplipęs žiedlapiais … Koks beprasmiškai tuščias tas žiedas, jeigu jame nebūtų tavo gyvasties pajautos? Tuščiaviduris, nesugebantis sužydėti ir subujoti nauja gyvybe…
2004-05-04 18:29
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 13 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2004-05-05 16:33
Tashunka
Cia priejo Prane ir pasake: "Naujos manieros jau gožia padorumą viešoje vietoje"
:))))
Tam, kad isreiksti nepasitenkinima esamuoju laiku - visai nebutina rasyti romano;)
Ir siaip: Jus cia vis purkstaujat apie sovietmecio zala, o Jusu proza - tai tipiskas tarybinis socrealizmas (a la Avyzius, Bubnys etc). Ar nepriestaraujate pati sau?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-05-04 22:42
Mandarino Svajonė
jėzus kaip baisiai laukiau naujos romano dalies - banalus vaizdelis kažkoks...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-05-04 20:38
Kirvoboica
beje, sukaktį, kaipo išskirtinę dieną, galima paversti išskirtinėm keliom dienomis... o filmą galima ir namuos susiorganizuot. Ir laiko bus daugiau viens kitam kažką išsakyt, kas svarbu.
;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-05-04 19:57
Nyarlathotep
"...svaiginamu rožių aromatu...Troškau pasinerti į tą kerintį svaigulį ir gerti gerti tuos mane apkerėjusius svaigalus..."  -Svaiginamu-Svaigulį- svaigalus.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-05-04 19:56
Nyarlathotep
Nejaugi Martynas gėdinasi savo besilaukiančios žmonos(Į restoraną nelabai tiktų dėl tavęs)? ...
"Įsijausti į svetimą gyvenimą, pažiūrėti gražių vaizdų… " Taigi... vestuvių metines pažymim bandymu įsijausti į kitų gyvenimus, o ne į vienas kitą ? Žavu. Martynas tikras romantikas :) Bent jau apsimesti galėjo, kad gražiausia pasaulyje yra Monika....
Triaukšnojimas priklauso no kino teatro garso sistemos ir , aišku, filmo.
Kaip visuomet, trūksta aplinkos detalių - atėjom, pažiūrėjom, triaukšnojo, nepatiko, išėjom. Koks tai filmas? Apie ką Martynas su Monika kalbėjo laukdami jo? Ko tikėjosi? O dabar iš to epizodo - tik Martyno pabėdavojimai. Beje, bulviniai traškučiai turbūt, ar kaip ten korektiškai.

Daugumą detalių romane galima priskirti kelioms kategorijoms, todėl trūksta realumo. Fokusuojatės į Lietuvių kalbą/kultūra, grubumus, seksualinį gyvenimą, gamtą ir kaimą.  Nei normalūs santykiai, nei aplinka nėra detalizuojama. Toks detalumas panaudojamas  vaizduojant kambari ar kaimo gamta, galų gale atostogų kaimelį! Miestas, darbas, kino teatras - tarsi pilka zona.

Dar šis tas, kas labai įstrigo. 2 skyrelio dalis- labai tinkama Monikai, o ne Martynui. Monika atskleista kaip kur kas irzlesnė ir nepakantesnė aplinkiniams... Naudojamas ir stilius, būdingesnis jai. Tik antrą kartą skaitydamas supratau, kad tai Martyno mintys, ir tai tik iš kitų skyrelių. Kaip epizodas - nežinau kam tarnauja. Na, sužinojom, kad Martynas padarė kvailystę, ir romantiškus pietus/vakarienę iškeitė į kiną, prastai motyvuodamas šį poelgį. Ir paburbėjo apie valgyma kine. Kas iš to?

Mano nuomone, truputi perlenkiate lazdą su tomis aistrų scenomis. Tai  nėra universali priemonė populiarinant romaną. Kaip ir smurto scenos nėra.  Na, nebent meilės romaną.  Nelabai man realios tos Martyno mintys, jo aistros išraiška...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą