Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 8 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Stoviu priešais buvusį kino teatrą (jį skubiai pavertė į masinės teleportacijos kabiną) ir žiūriu, kaip iš jo kamino tingiai verčiasi pilki dūmai. Šiandien reikės tai padaryti. Tiesą sakant, tai reikėjo padaryti jau vakar. Metu nuorūką į žolyną ir piktai nusispjaunu; velniškai nemėgstu žolių. Jau gana to, kad šiandien pažvelgęs pro langą pamačiau, kad virvažolė beveik siekia palangę. Visai nenoriu, kad man atsitiktu taip, kaip kaimynui iš ketvirto aukšto. Vyriokas pabudęs pamatė, kad virvažolė apsivijusi kairę jo koją, ir baigia ją suvirškinti. Žmogus pasimetė ir nupjovė jos stiebelį. Po to ilgai napalmu svilinom visa ketvirtą aukštą. Mat ta virvažolė, velniai ja griebtų, visai kaip hidra - vieną stiebą nupjauni - keturi išauga. Ir tai - dar tik žiedeliai. Žiedeliai mūsų floros, o apie fauną išvis nekalbu. Naktimis tokie faunos atstovai iš kanalizacijos išlenda, kad visus pirmo aukšto įėjimus, išėjimus ir langus teko užremti gelžbetonio blokais, ir viską perkelti i antrą aukštą. Dabar gi naudojamės kopėčiomis, kurias, nusileidus saulei, užsikeliame. Atsargius, sako, ir Dievas saugo. Kita vertus, kai kas sako, kad visa ši velniava - apokalipsės pabaiga, armagedono pralaimėjimas. Ir kas prieš dešimt metų būtų pagalvojęs, kad taip bus. Tada mes savo skaičiumi sudarėme 90% planetos faunos. Dabar - varganus 16%. Mažėjančius. Tada įvaldėme 95% planetos ploto. Dabar - 2%. Irgi besitraukiančius. Bandėme prasiplėsti. Svilinom napalmu, nuodijom, po velnių, netgi naudojom termobranduolinį ginklą. Bjaurastis prisitaikydavo. Išgyvendavo. Sustiprėdavo. Evoliucija kubu. Darvinas būtų laimingas. O aš? aš tiesiog laimingas, kad dar gyvenu. Kai pamatai, kad kažkurio namo barikados neišlaikė, žinai, kad esi laimingas, nes tavo žarnos nepakabintos ant šviestuvo. Laimingas, nes nujauti, kaip baigėsi ekspedicijoms, kurias pasiuntė į antarktidą pažiūrėti, kokia situacija ten. Laimingas, nes, rodos, nepasigavai smegenų kirmino. Laimingas, nes dar gali pasprukti iš visos suknistos planetos. Mėnulyje yra bazė. Teleportacija užtrunka viso labo 14 sekundžių. O iš ten galbūt mes patrauksime į žvaigždes. Nusispjaunu. Žengiu į kino teatrą. Jis pustuštis. Įdomu, kaip jausiuosi mėnulyje. Prieina patarnautojas. Šypsosi visas. Laimingas. “Šunsnukis” – dingteli. “Sėskitės” – sako, - “Tuojau, už keturiolikos sekundžių, būsite mėnulio bazėje”. Ir šiepiasi. Atsisedu, padedu rankas ant ranktūrių, jaučiu, kaip diržai automatiškai susiveržia ir prispaudžia mane prie kėdės. Kompiuterinis balsas pradeda atgalinį skaičiavimą. O kur medicininė apžiūra? Negi nereikia? Trylika, dvylika. Gal ir nereikia. Dešimt, devyni. Įdomu, kelių kambarių butą gausiu ten. Septyni, šeši. Ir kaip visus žmones ten sutalpins… Keturi, trys. Mano žvilgsnis užkliūva už vaikiško barškučio, kuris voliojasi po priešais esančia kėde. Du, vienas. Po velnių, gi mėnulyje vietos visiems neužte…

***
- Kokia situacija mieste?
- Viskas kontroliuojama, pone. Žmonės tiki.
- Niekas neįtaria?
- Ne.
- Puiku. Riaušių pavyks išvengti. Paruoškite mano kabiną. Laikas pasitraukti iš šitos velniavos.
- Susitiksime mėnulyje, pone.

__
Šita rašliavonė - viena iš mano pirmųjų. Kas iš to? nieko.
Just have fun:)
2004-02-20 01:13
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 21 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2019-06-24 21:37
Nuar
Visai nieko. Trumpumas ir stilius "jokios lyrikos" šį kartą sukūrė gerą efektą.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-04-22 19:54
Svajoklis I
Man patiko. Trumpas ir gražus.
Dažnas, kaip matau, kurinėlio, nesuprato. Paaiškinsiu kaip pats supratau.
Vienintelė vieta, kur juos "teleportuoja", yra anapilis. Vyrukas norėjo kuo greiciau išsinešdinti iš čia, tad per daug negalvojęs ten lindo. PO TO tik šovė į galvą mintis "mėnuly vietos visiem neužteks...". Tokios teleportacijos kabinos kurtos tam, kad mėnuly nebūtų ankšta.
  Beje, jei pasakojimas baigtųsi gerai, nebūtų įdomus.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-03-11 17:16
P_Max
gera rashliavone... :]
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-24 16:58
Loke1
pabaiga negražu (man vis nepatinka, kai su nelaiminga pabaiga, čia jau mano, aišku, problemos..)

Ir dar, prajuokino, kad ruošiasi skristi iš mėnulio toliau į žvaigždes, įsivaizdavau ugnį, nu khekhe... iš ir iš savęs  pasijuokiau.

Dar klausimą galima?
Koks "navaras" nieko neįtariančisu naikinti? Spruktu sau "i s kancami"..
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-23 15:12
experiment
o man priminė vieną S.Lukjanenko apsakyma "Poezd v tjeplij kraj", ten irgi žmonės tikėjo, kad keliauja į geresnį pasaulį, o iš tiesų - hm...visi traukinukai Bum!
Idėja visai nenauja, bet gražiai parašyta... :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-22 18:52
Lele_Su_Isverktom_Akim
kaip man patinka jusu darbai!!!!!!!///// !! atsispausdinau...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-22 00:03
baime
naivu, bet as tai nesupratau prie ko cia dumai... :( gerai kad tox dalykas kaip komentarai yra... :) as optimiste, tikejausi geresnes pabaigos... fainas kurinukas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-21 20:54
KasPasakeKaTikKar
įvaldėme 95% planetos ploto. Dabar - 2%. cia netixlumas su tuo ivaldymu. jeigu skaicius mazeja tai ciuju ji ne ivaldo,o valdo, nebent vel pradeda viska nuo 0, kas yra neimanoma. "apokalipsės pabaiga, armagedono pralaimėjimas" pac enreikalingiausias sakinys. jei norejai parodyt, jog zinai kelis sinonimus pasaulio pabaigos, galejai kaip nors kitaip iterpt, o ne vienam sakiny. primena trifidu dienas (tik ten situacija gal kiek geresne buvo). siaip nieko ypatingo. tik idomu ar menuli laiko pomirtiniu pasauliu? nes kazkaip neaisku.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-21 18:57
St Sebastianas
Visai neblogai. Tik nemanau, kad tolimoje ateityje žmonės taip ir liks prie senovinių deginimo metodų... Na, iš kitos pusės pažiūrėjus, be dūmų nesuprastum kame reikalas su tais teleportuojamais žmogeliais. Ir tai atsirado pora, kuriems reikia papildomo paaiškinimo.:] Na, bet pabaigoje tikrai reikėtų papildomos užuominos, kur dedami "teleportuoti" žmonės. Tarkime: "Pone, turime problemėlę. Žmonės vagia pelenus iš kinoteatro.":))
Šiaip neblogai, laukiu kitų kūrinukų.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-20 22:28
mmmm
Buvo klaidų :p. Pvz antarktida iš mažosios. Ir dar kažkur buvo bet tingiu ieškot. Nu ne esmė. Geras stilius ir gera rašliava, gal dėl idėjos aiškumo reikėjo daugiau užuominų pamėtyt, bet šiaip kaip vienai iš pirmųjų tikrai gerai :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-20 17:32
OlD_Death
durni tie zmones, eina i teleportuotis su dumais... kokia teleportacija, as neiciau jai is "teleportacijos aparato" dumai eina...  Sakot benzinu waromas? mazutu kokiU? malkomis? a gal te visi ruko? ;) ir autorius tikrai geriau zino uz mane,  ka jis norejo pasakyti pabaigoj. !!!
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-20 16:00
Sportbatis
reikia tu dumu...gerai su dumais :)
/////
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-20 15:19
Darrrka
good. good. oi my god.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-20 14:37
varzha
skaičiau jau. gal kokio klubo fantastikos psl? na, nesvarbu. man tai toks liuks iš fantastinių rašykuose. tik gaila, kad po "žiūriu, kaip iš jo kamino tingiai verčiasi pilki dūmai" viskas pasidaro aišku kaip 2x2. Nors - iš komentarų aišku - kad ne visiems :))))))) vaikai filmų apie fašistus nematė :))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-20 13:58
RuNNeRisRnR
Na hm... :) Bravo. Tikrai padarė įspūdį. Na, vis tiek, norėtusi savo komentarą itrerpti. Žinoma, dabar, po truputi suprantu, kad stilius tikrai čia tvarkingas ir nėra gr. klaidelių. Na jo panašiai, atsimenu šia vietą, iš H. Harisono “Mirties planteta”. Ten Jasonas žemietis nuvyko į tokią planetą kur fauna ir flora atsisuko prieš žmones ir kariavo. Kaip supratau, MasterMind, tai tokia situacija čia nutiko Žemėje. Ir tas Herojus nori pasiplauti į mėnulį, bet turi dar šiek tiek sąžinės, jog užjaučia likusias aukeles nežinančias, kad jų “žarnos nepakabintos ant šviestuvo”, bet greit bus.
Šiaip sakau kurinys parašytas labai meniškai, suprantamai, o kas dėl pabaigos tai, manau, čia dar ne pabaiga! =)
Laukiu tęsinio...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-20 12:01
Nyarlathotep
Speju dauguma neteleportuoja o nuzudo ?
Gal ir nieko. Ideja apie mutavusia flora/fauna nenauja (trifidu dienos, etc), bet parasyta neblogai. Na, isskyrus ta sakini apie fauna ;) 4
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-20 11:19
Weird Star
Įtraukiantis, piktas, liūdnas, įtikinantis:) Tik kaip tas ponulis rengėsi skrist į Mėnulį, jei iš tiesų niekas niekur neskrisdavo?;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-20 11:14
Domas
Aš irgi neįkirtau pabaigos.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-20 11:06
Juozas Vaičiulevičius
  Viskas gerai, stilius piktas, tačiau velniškai teisingas, nes antraip kas yra teisinga? Pikti mes todėl, kad mėnulio nematome, kaip jo nematė amerikiečiai didžiosios depresijos metais...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-02-20 09:39
Snowcow
trifidu dienos, trifidu naktys, cia gi - trifidu pavakariai ;D
siaip visia neblogai, tik pabaiga papainiota. Siulau labiau plestis, bo atskiri sakiniai kartais kardinaliai keicia ir lauzo teksta.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
1 2
[iš viso: 22]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą