Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 7 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Vieno veiksmo drama.
Veikėjai:
Tomas - Jaunuolis
Austė - Sena Tomo pažįstama
T - Vidinis Tomo balsas

(Veiksmas vyksta lėktuve, eilėje yra trys kėdės, T sėdi kėdėje prie lango, Tomas krauna savo daiktus į bagažui skirtą vietą virš kedžių, iš už užkulisių ateina Austė)

AUSTĖ: Tomai?
TOMAS: O, labas! Iš kur tu čia?
AUSTĖ: Iš oro uosto
TOMAS: Geras, aš irgi. O rimtai?
AUSTĖ: Tuoj, tu čia per vidurį sėdi?
TOMAS: Jo
(Tomas sėdasi į savo kėdę, Austė pradeda dėti savo daiktus)
AUSTĖ: Sutapk tu man taip. Sedėsim toj pačioj eilėje. Mano vieta 22C 
TOMAS: Mano 22B. Nu jo. Mažas pasaulis.
AUSTĖ: Bet geras, kada mes paskutinį sykį matėmės?
TOMAS: Senokai
AUSTĖ: Dar mokyklos laikais man atrodo.
TOMAS: Vienuoliktoj klasėj
(Austė sėdasi į kėdę)
AUSTĖ: Tai kaip laikais?
(Tomas pakylą iš kedės ir pradeda nervingai vaikščiot)
T: Malonus ir netikėtas susitikimas. Buvai visai apie ją pamiršęs. Bet tai netrugdė veliau vakare jos išprievartaut.
TOMAS: Aš jos neprievartavau.
T: Taip, Tomas nekaltas, kaip visada. Prievartauti galima ne vien tik fiziškai Tomai, galima ir dvasiškai. Bet šiaip ar taip, tavo atvėju tai buvo labai toli nuo vien dvasiškų dalykų.
TOMAS: Aš jos neprievartavau, man ji rūpi, aš nebūčiau galėjęs to padaryti.
T: Galėtum ir galėjai.
TOMAS: Galbūt šiek tiek peržengiau ribas, neteisingai interpretavau signalus.
T: Nu va, koks apmaudus nesusipratimas, neteisingai interpretuoti signalai, vargšelis Tomas. (T pakyla iš sedynės, pradeda sekti Tomui iš paskos) Ko bėgi nesusipratime tu,  sustok, pažiūrėk į ją. (T griebia Tomui už peties, sustabdo) Kokius signalus tu matai?
Nesimatėte tris metus, tai jog ji draugiškai šypsosi, dar nereiškia jog kviečia tave numauti jai kelnes.
(Toma išsilaisvina nuo T)
TOMAS: Aš ją mylėjau, aš ją ir dabar myliu.
T: Tu tenorėjai ją išpisti.
TOMAS: Viskas vyko taip sklandžiai, kai po šitiek laiko vėl šnekėjom, jaučiausi tarsi mūsų pažinties pradžioj, kai nebuvo neaiškumu, kai visa ateitis atrodė šviesi.
(Tomas grįžta ir atsisėda į kėdę)
AUSTĖ: Gal trečią kartą buvau Mikutavičiau koncerte, bet kiekvieną kartą vis ta pati euforija! Wow koks jis geras!
TOMAS: Pastoviai jo dabar klausau, įpač,, Balintos sienos“, vakar gal 6 kartus klausiausi. Kitų dainu irgi daug klausausi.
AUSTĖ: Buvai kada jo koncerte?
TOMAS: Ne, šiandien pirmas kartas. Bet kaip jis užveda publiką...
AUSTĖ: Jooo, (atsikrenkšti) man rods prarėkiau balsą.
(Pauzė)
TOMAS: O kur dar buvai jo koncertuose?
AUSTĖ: Granatose užpraeitą vasarą, nuo tada jo ir pradėjau klausyti. Kitą kartą pavasari, Siemens arenoje su Marčium.
(Pauzė)
AUSTĖ: Praeitą savaitę buvau su juo susitikusi. Norėjo susitaikyti. Pasakiau ne. Atrodė liūdnas.
(Pauzė)
AUSTĖ: Žinai, aš tik dabar pradedu suvokti kaip tai buvo nesveika.  Aš norėjau eiti šokti LindyHopą. Siūliau jam eiti kartu, sakė jam nepatinka šokti. Tada sakau gerai, eisiu viena. Ir jis man sako „Ne, nenoriu, kad tu eitum. Aš negalėsiu pagalvoti, jog tu šoksi su kitais vaikinais, jie taves laikys suėmė per liemenį, kilnos“. Įsivaizduoji? Jis man neleido eiti šokti. Jis mane per visus santykius laikė suspaudęs gniaužtuose.
TOMAS: Neįsivaizduoju kaip taip galima. Juk esi laisvas žmogus, ne kažkokia lėlė.
AUSTĖ: Žinau, bet tuo metu... Negalvojau savo galva. Nežinau...
(Pauzė)
TOMAS: O kas ten per šokis tas LindyHopas?
AUSTĖ: Pagal džiazo muzika. Labai smagu, toks judrus ganėtinai. Būna jog visokių triuku daro. Paskui kai pramoksti, gali eiti į socialinius vakarus, sekmadieniais vyksta, kur žmonės tiesiog susirenka ir šoka.
TOMAS: Hmmm. Gal ir būtų visai įdomu pamėginti
(Pauzė)
AUSTĖ: Darosi šaltą.
TOMAS: Ruduo visgi...
(Pauzė. Austė padeda galvą jam ant peties. Tomas nedrąsiai ją apkabina)
AUSTĖ: Žinai, man labai svarbu fizinis kontaktas. Jausti žmogų šalia. Jo šilumą. Girdžiu kaip plaką tavo širdis. Man gerą būti su tavimi.
(Pauzė)
T: Svajokli, to paskutinio sakinio jinai nesakė. Tomai ir apie ką dabar galvoji?
TOMAS: Noriu pasakyti, jog myliu ją.
T: Nes galėtum ją pabučiuoti.
TOMAS: Noriu pasiūlyti jai draugauti.
T: Bet nepasiūlei
(Tomas atsistoja, paeina toliau, žiūri į Austę)
TOMAS: Bet aš negalėjau tada jai to siūlyti. Jinai katik buvo nutraukusi santykius. Nebuvo tinkamas metas.
T: Buvai laisvas pamėgint Tomai, neapsimėtinėk čia motina Terese dabar. Elementari tiesa ta, jog buvai ir esi bailys. Bijojai prarasti tau jos rodomus palankumo ženklus, o jų pilnai užteko, jog grįžęs namo smaukytumeisi iki pažaliavimo ir išsišiepęs skraidytum savo susikurtoj santykių iliuzijoje.
TOMAS: Tik kažkuriuo metu mūsų santykiai atšalo...
T: Kaip keista, ir kaip tai galėjo atsitikti? (Austei) Gal gali paaiškinti?
AUSTĖ: Iki sutikdama Tomą buvau psihologiškai nesveikuose santykiuose, Marčius kontroliuodamas mane visiškai sunaikino mano pasitikėjimą savimi. Norėjau nuo jo pabėgti, bet neturėjau ryžto, nes jis man buvo pasidaręs visas pasaulis. Tada atsirado Tomas, jis mane palaikė, suteikė emocinį konfortą nutraukti santykius su Marčiumi, jo beatodairiškas demėsys sugrąžino man pasitikėjimą savimi. Supratau, jog yra dalykų, kuriuos noriu atrasti, kuriuos noriu pažinti, pajutau džiaugsmą būti laisvai ir nepriklausomai.
TOMAS: Dar viena nesėkminga mano meilės istorija
T: Vajėtaus, kaip mums savęs gailą, pasilaižom kiaušiukus, lyžt lyžt, kaip malonu. Šlykštu man tavęs klausyt Tomai.
TOMAS: Bet kai buvom lėktuve.... Vėl jaučiau šilumą bundant savo šidyje. Ir jai irgi buvo smagu, kitaip kodėl būtume paskui nuėję išgert alaus. Jinai galėjo atsisakyti, bet neatsisakė.
(Tomas grįšta atsidėda prie Austės, atsuką kėdę veidų į veidą)
AUSTĖ: Šitas baras naujai atsidaręs?
TOMAS: Gal prieš metus ar pora, nesilankau čia dažnai, bet patogu, kad netoli stoties
AUSTĖ: Smagus toks. Jaukus
TOMAS: Jo, ir kainos normalios.
(Pauzė)
AUSTĖ: Senokai buvau Lietuvoje. Paskutinį syki irgi per kalėdas grįžau. Visada šiek tiek keista pradžioj. Atrodo, jog atitolsti per tą laiką.
TOMAS: Aš kažkaip dažniau grįžtų, jei ne per kiekvienas atostogas, bent jau vasarą tai tikrai. Nežinau, kažkaip traukia mane Lietuva. Ko labiausiai pasiilgsti?
AUSTĖ: LindyHopo
TOMAS: Jooo, aš mačiau video feisbuke, tu ten jau profesionalė praktiškai buvai patapus.
AUSTĖ: Gal profesionalė šiek tiek per stiprus žodis, bet jo, tas klubas buvo tapęs mano antrais namais. Net pavaduodavau mokytojus kartais. Ta visa kompanija, žiaurai faini žmonės. Bendravau su jais daugiau negu su klasiokais. Tu gan greit nustojai lankyti, nors tau labai gerai sekėsi. Nepradėjai paskui vėl?
TOMAS: Ne, kažkaip nebebuvo laiko.
(T prieina prie staliuko)
T: Ir tai tu vadini ženklu? Jos žodžius interpretavai kaip metaforą, ji pasiilgo LindyHopo - ji pasiilgo tavęs? Tau gerai sekėsi LindyHopas - vadinasi viskas jums ėjosi gerai? Čia jau beveik šizofrenija Tomai, apsvarstyk vizitą pas daktarus.
TOMAS: Gal aš tada iš tikro paskubėjau su išvadomis, jog jinai mane mato tik kaip draugą, galbūt mums būtų kažkas pavykę, meilei reikia laiko.
T: Bandai nupiešti sau patogų paveikslą. Ne, jums nebūtų pavykę, kaip nepavyko ir šį vakarą, nors ir kaip tu stengeisi. Nuo realybės nepabėgsi. Ir apie kokią meilę tu čia kalbi? Esi bestuburis nususęs šunytis, esi ir buvai, sekiojai jai išpaskos, laižei kojas, kad tik gautum dar viena malonią šypseną, gražų žodelį, alpai nuo jų, bet jie tau rupėjo tik tiek kiek paglostydavo tavo savimeilę, kiek leisdavo pajusti, jog kažkam rūpi, jog kažkam tavęs reikia. Tavo, nesiverčia liežuvis ištart to žodžio, „meilė“, tebuvo dvasinė masturbacija, besimasturbuojantis šliužas, štai kas tu esi Tomai, viskas ką darai yra orientuota į tave patį, esi šlykštus egoistas, atgrąsus tiek išorę, tiek vidumi.
TOMAS: Atrodė jog tą vakarą, po šitiek laiko, jausmas užgimė iš naujo.
T: Tiesiog prisimink kas vyko toliau
AUSTĖ: Tomai viskas žinok, jeigu noriu spėti į traukinį, man reikia eiti.
TOMAS: Ok. Šiaip, čia tik pasiūlymas, pagalvojau dabar, jog jeigu tau būtų taip patogiau, pas mane bute yra laisvas kambarys. Ten kaip salionas, bet sofa išsiskleidžia, tampa dvigule lova.
AUSTĖ: Nežinau, nesinorėtų trukdyti, visvien ryte anksti turėčiau išvažiuoti.
TOMAS: Tai viskas gerai, tikrai netrukdytum. Kam tau čia nakti trankytis. Šiaip, dar smagu būtų pasedėti, nežinia kada kitą syki besusitiksim.
AUSTĖ: Bet tikrai netrukdysiu?
TOMAS: Aišku, kad ne.
AUSTĖ: Pagalvojus dar alaus vieną visai mielai išgerčiau...
(Tomas atsistoja ir pradeda vaikščioti)
TOMAS: Ne, ne, ne reikėjo ten viską ir baigti. Kodėl aš jai pasiūliau pas save pernakvot, kodėl jinai sutiko.
T: Nes pastarajį pusvalandį galvojai kokia miela jos kūno forma ir koks būtų jausmas ją apkabinti. Nes tavo žodžius apie laisvą kambarį ji priemė tiesiogiai. Tavo smegenys ištirpdytos pornografijos ir Holivudo filmų Tomai, seilėjiesi čia apie meilę, naujai užgimusius jausmus, bet aukščiausią jų išraiška laikai pasipisimą. Jeigu ją išpisiu, vadinasi viska buvo ir yra gerai. Pas tave širdis ir bybys susikeitę vietomis, esi dvasios invalidas. Galbūt jei būtumėte atsisveikinę, jinai būtų įsėdųs į traukinį ir galvojusi.
AUSTĖ: Koks Tomas pasikeitęs. Seniai taip smagiai su kažkuo nebendravau. Pabaiginėjom vienas kito sakinius. Kodėl mums tada nieko nepavyko? Nevertinau jo, niekada nevertinu to ką turiu. Bet aš mačiau jo akyse liepsnelę. Reiks dar kada, kol būsim Lietuvoj, susitikt kavos.
T: Aišku, tikriausiai nebūtų taip galvojusi, bet bent jau negalvotu, jog esi psichas prievartautojas.
TOMAS: Grįžom pas mane namo, turėjau vyno, jinai žinoma neatsisakė, dar išgėrėme. Buvau ganėtinai girtas, jai turėjo jaustis dar labiau. Vienintelė mintis mano galvoje buvo kaip viskas pasibaigs, kaip man žengti pirmą žingsnį. Jos lova jau buvo paklota. Nervinausi, prakaitavau. Norėjau kažką daryti, bet nežiojau ką.
(Tomas išsitraukia cigaretę, eina prie lango)
AUSTĖ: Tomai, gal galiu ir aš iš tavęs parukyti?
TOMAS: Žinoma. Rūkai?
AUSTĖ: Tik kartais
(Abu stovi prie lango, rūko)
TOMAS: Koks didelis mėnulis šiandien.
AUSTĖ: Aha 
(Pauzė)
TOMAS: Keistas tas gyvenimas
AUSTĖ: Kodėl?
TOMAS: Nežinau, lyginant su visata mes tokie maži ir nereikšmingi... Gyvenam savo gyvenimus, kenčiam, viskas atrodo taip svarbu, nors tesam dulkės, besisukančios ratu aplink nebūtį kol ji mus įtraukia. Susidaužiam su kitomis dulkėmis, įsimylim, susipykstam, išsiskiriam, viskas visatos mastu tėra neaiškūs atsitiktinumai. Mes pavyzdžiui, koks atsitiktinumas, jog turėjom skristi būtent tuo pačiu lėktuvu. Jog per tuos 4 metus aplinka mus subrandino taip, jog tebesam tokie panašus ir taip lengvai atrandam bendrą kalbą. Dvi dulkės, galbūt mes skriejam ta pačia linkme.
(Tomas apkabina Austę, ji toliau rūko)
AUSTĖ: Taip, keistas tas gyvenimas...
(Pauzė. Tomas pabučiuoja Austę, ji nesipriešina. Jis vėl pradeda ją bučiuoti, stumia link lovos, atsigula, jie bučiuojasi ant lovos. Tomas padeda ranką ant pilvo, bando pakišti po džinsais)
AUSTĖ: Tomai...
TOMAS: Kas?
AUSTĖ: Nenoriu
(Tomas ištraukia ranką iš po džinsų, pakiša po marškiniais, glamonėja krūtis, toliau bučiuoja Austę)
AUSTĖ: Tomai, man ryt anksti keltis, gal einam miegot.
TOMAS: Galim miegot kartu
AUSTĖ: Tomai... Mes draugai
TOMAS: Tai galime draugiškai. Kūniškas kontaktas nieko baisaus. Man tiesiog patinka būti tave apsikabinus, jausti tavo kūno šilumą.
AUSTĖ: Bet tik tiek, prašau tavęs. Einam miegot. Gal išjunk šviesą.
(Tomas atsikelia išjungti šviesos)
T: Ar tu matai koks esi šlykštus? Bybio vergas, girdėjai nenori, bet tau nerūpi, tu neturi jokios savigarbos, blogiausia, tu negerbi jos.
TOMAS: Bet aš jos nieko neverčiu daryti, jinai gali pasakyti Tomai eik miegot į savo lovą.
T: Gal jai tavęs tiesiog gaila, apsimyžusio šunyčio.
(Tomas grįžta į lovą, Austė guli ant šono, apsikabina ją iš nugaros, pradeda bučiuoti kaklą. T atneša veidrodi pastato priešais juos)
T: Žiūrėk į save šlykštynę, žiūrėk ką tu darai.
(Tomas glamonėja Austę, jo ranka kyla link jos veido, jis švelniai  sugniaužia jos kaklą)
T: Smaugi žmogų Tomai, esi supistas valdovas, tas kas visada norėjai būt. Galingasis Tomas, puikusis Tomas, žiūrėk padugne, ko suki akis į šona. Žiūrėk į save, o narsusis riteri, į savo perkreiptą snukį, koks pasitenkinimas veide, kokia galia, taip, ji visa tavo, ji tavo rankose, tu ją valdai, paspaustum stipriau ji uždustu, jos gyvybė tavo rankose.
AUSTĖ: Tomai, paleisk, prašau.
(Tomas atleidžia kakla, pirštais braukia per Austės lūpas, ikiša smiliu į jos burną)
T: Taip, ir pasakyk tu man dabar jog ją myli šliuže. Jog ji tau rūpi. Tu niekada nenorėjai jos meilės. Tu norėjai jos. Jog ji tau priklausytu. Jauti kaip ji byjo tavęs, tirpsi iš ekstazės jausdamas jog valdai ją. Kažkada ji buvo galinga, atsisakė tavo meilės, o dabar ji čiulpia tavo pirštą, savo šeimininko pirštą, ji dabar tarsi kūdykis, o tu ją žindai. Šudų krūva esi Tomai, apgailėtinas iškrypėlis.
AUSTĖ: Apsisuk į kitą pusę. Noriu tave apkabinti iš nugaros.
(Tomas apsiverčia ant kito šono, Austė irgi, atsega jam džinsus, nenuėmusi triusiku pradeda smaukyti jo varpą. T perneša veidrodi į kitą pusę, taip, kad Tomas save matytu)
T: Mūsų herojaus epopėja, tai dėl ko jis šitiek vargo ir kentėjo. Kad kažkas paglostytų jo bybį. Ir ten gulėdamas įsivaizduoji, jog ji myli tave. Jog jai rūpi. Taip, ji glosto tavo varpą vadinasi jai tu rūpi. Žiūrėk į savo veidą. Oi kaip kaifuoji, net seilės bėga pro lūpų kamputi. Kažkas kitas liečia tavo varpą. Kažkas bando tau suteikti malonumą. Jautiesi vis didesnis, vis svarbesnis, taip ji tave myli, visas pasaulis tave myli, esi supistas visatos centras, Jėzus, Dievas, esi DIEVAS Tomai...
(Tomas patiria orgazmą. Pauzė. Tomas atsistoja. Paima iš T veidrodį, nueina atsisėsti ant kedės. Žiūri į veidrodį)
TOMAS: Kas aš esu?
T: Pažiūrėk į savo akis. Tai nėra žmogaus akys. Tai šliužo akys. Esi glitus šliužas. Bet tai nėra blogiausia. Blogiausia, jog galvoji apie save. Aš tesu balsas tavo galvoje Tomai. Tu tari šitus žodžius. Ar kada kalbėjau apie tai, kaip šioje situacijoje jaučiasi ji?




Pabaiga.
2020-11-07 16:18
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 2 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-11 20:44
Damastas
Tomas pradžioje nieko negirdėjęs apie Lindyhopą, paskui staiga beveik perspektyviausias šokėjęs buvęs...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-08 16:09
Fabrikantas
Nieko neberodykite. Ačiū, kad neberodysite.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-08 12:58
Atas
Galbūt niekas čia nėra tikrą, vidinis pagrindinio veikėjo balsas kuria Tomui šitą neratyvą, nes nekenčia Tomo.
Tikriausiai nelabai pavyko parodyti šios galimybės...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-08 12:30
Atas
Damastas nes Tomas visa tai prisimena, tai Austė kaip ir irgi jo galvoje.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-08 09:47
Damastas
Tekste tiek problemų, net nevardinsiu.
Pvz. kodėl Tomo vidinis balsas keipiasi į merginą, ir netgi gauna atsakymą?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2020-11-07 17:19
Atas
Teksta remia Sorošo Fondas
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą