Rašyk
Eilės (78155)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 5 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







                    Marija, Marija, skaisčiausia lelija,  
                    Dangaus karalienė šviesi,
                    Užstok prieš Aukščiasį, tu žmogų menkiausį,
                   Taip daugel pas Dievą gali.
Šturmanas Geležėlė, atsilošęs krėsle, susikaupė, - jo mintys nuskrido tolyn, į praeitį. Per pajungtus laidus,  Iš Šturmano Geležėlės smegenų, informacijos srautas tekėjo į gumanoidės Sofijos „smegenis“.  Prieš 70 metų patirta  informaciją, Sofiją apdorojo, šalino trukdžius ir į ekraną siuntė  tik tikrus, nesumeluotus vaizdus, - su garso takeliu.   
     Gerbiamiems skaitytojams, kad būtų viskas aišku, reikia priminti, kad Šturmanas Geležielė, kaip žvalgybininkų dinastijos paveldėtojas, buvo aktyvus stebėtojas. Jau  nuo 1939 metų rugpjūčio 23 d. niekas nepraslydo pro jo akis ir ausis, - viską tiksliai užsifiksavo ir liko amžiams jo smegenyse. Čia pasitarnavo jo unikali smegenų sandara; dešinysis pusrutulis gyveno šią diena, o kairysis, buvo savotiškas, praėjusių įvykių bankas, - “Archyvas.  Todėl, kas buvo praeityje liko užfiksuota pasąmonėje, ir bet kada galimą ją pasinaudoti. Užsifiksavo  ne tik vaizdai, bet ir  slapti  tų dienų veikėjų  pokalbiai užstalėse, bet ir telefoniniai pokalbiai, bei telegrafais siunčiamos žinutės. Svarbiausius jų, šiandieną, Gerbiamieji, galėsime ne tik  pamatyti ekrane, bet ir išgirsti praėjusių dienų herojų gyvus pokalbius, -būti šalia jų, -su jais.. Visą tai matys ne tik Garbūs asmenys „Karčiamoje“, bet galima stebėti tiesiogiai Internetu, -per Fejsbuką. Pirmiausiai tai gali stebėti  Rašikų svetainėje,  visi kas netingti užsukti  į šią svetainę, malonaus žiūrėjimo...
        Ekranas nušvito ir... raudoname fone pasirodė -1939 metai, rugpjūčio 23d.   Kas įvyko šią dieną, visi žino, nevienas pasakys: -Žinau, Baltijos kelias.  Bet nevisi žino, kad 1939 d. rugsėjo 1 d.   Voketija klastingai užpolė Lenkija, ir prasidėjo Antrasis pasaulinis karas.  1939 m. rugsėjo 17d. Sovietų armija įsiveržė į Lenkiją ir po kelių dienų susijungė su vermachtu.   Bene labiausiai žinomas tų dienų įvykis buvo rugsėjo 22 dieną įvykęs vermachto ir Raudonosios armijos dalinių susitikimas ir paradas Brastoje. Šiuo paradu iškilmingai pažymėtas vokiečių atsitraukimas už numatytos demarkacijos linijos ir miesto perleidimas sovietams.
Lenkija padalinta. 1940 metų birželio 14d. Sovietai okupuoja Baltijos šalis;Lietuvą, Latviją, Estiją.  1940m. ofecialiai, sovietijoje karas dar nevyksta, o  pavasarį,  Sovietai  Katynės miške nužudo 22 tūkstantį Lenkijos karininkų, inteligentų, dvasininkų. NKVD budeliai be skrupulų- šūvis į pakaušį, -kontrolinis smūgis plaktuku, per galvą. Okupuotoje Lenkijoje, netrukus  nuo 1939 iki 1941 metų, birželio 22, karo pradžios su Sovietais, Hitleris įsteigė ne vieną, ir ne dvi karo belaisvių ir koncentracijos stovyklų, kuriuos gyvavo iki tol, kol slinkdamas Rytų frontas priartėjo, ir vokiečių  armija turėjo trauktis. Traukiantis, SS daliniai naikino pėdsakus ir liudininkus krematoriumuose. Karo belaisvius sunku išlaikyti, -brangu, -karas. Patogiausiai juos sušaudyti. Bet visų naikinti neapsimoka, todėl suskirstė pagal tautybes; rusus komisarus ir komunistus, o rusai visi buvo komunistai, - sušaudė, o ukrainiečius, gūdus, žydus patogiausiai uždaryti į „darbo“- koncentracijos stovyklas. Šiose stovyklose, galima sukurti vokišką, pagal Himlerio pasiūlytą programą  planą.  Vykdant šį planą, galima neblogai uždirbti. Kas vyko šiose stovyklose yra daug žinoma, bet ne viskas.  Nežinoma, kas ir kaip vyko įsteigtuose žydų „Getuose“ Lenkijoje, Ukrainoje, Baltarusijoje, Lietuvoje. Štai čia, ir prasideda įdomiausi dalykai. Kaip vystėsi įvykiai Lietuvoje, apie tai, Šturmanas Geležėlė ir nori, praėjus daugiau kaip 70 metų, paliudyti. Pradėsim nuo pradžių.  
                  Netikėtai ekranas ėmė trūkčioti. Šturmas pažvelgė į operatorius Užkulnį, Ringaudą ir Marių: -Kami reikals? Pažvelgė Šturmanas į Bocmaną Krauzerį: -Išsiaiškink... Operatoriai pasikrapštė už ausų...  Bocmanui Krauzeriui buvo viskas aišku: -Šturmane, -išsiaiškinau, -Rek patept.... -Kokai, Tajota Kukai, nešk „Patrovą“...  
Prieš dieną, iš Pilėnų žvaigždyno, iš kunigaikščio Margirio, buvo gauta nauja  „Patrovos-70“siunta. Tajota Kukas atnešė nepraimtą  poros gorčių statinaitę, su kraneliu. Visiems sėdintiems už stalo, meistriškai, po šlakelį, pripildė mažytes taureles.  - Nepamiršk, Kukai, Ex -premjierą  Andrėjų Pipandrieju ir operatorius Užukulnį, Ringaudą ir Marių. -Klausau, Vade, atsakė kokas-Tajota Kukas-Taip pat gerai patepk gumanoidės Sofijos sistemas, - tarė Šturmanas. Sofiją teko aptarnauti su maža leikute,  per ausis, per nosį ir pravertas lūpas. Nieko nepadarysi; mechanika yra mechaniką. Kol vyko profilaktikai skirtos minutės, netikėtai  ekranas atsigavo ir nušvito, -pasirodė netikėti vaizdai; Du žmonės iš krėslo traukė trečią. Šis trečias, kaip kokia ropė, buvo stipriai įsikibęs į krėslą, -nepasidavė. Akylas žiūrovas, galėjo suprasti, kad tai vaizdelis iš Lietuvos Parlamento. Į ekraną papuolė tyčia ar netyčia, bet, per kelias sekundes trukusi vaizdelį, daugelis žiūrovų pažino Viktorą, Kikilį ir Ramūną. Viktoras nepasiduoda... sėdi kaip sėdėjęs, stipriai įsikabinęs į krėslą... -jis buvo tikras „sodininkas“... -Štiš, peliukai, Surski ir Mauzeri... -Neišdykaukit... -Šito vaizdelio nederėjo rodyti Lietuvai... -Atsiprašome už nesklandumus, Lietuvos žiūrovai, -tarė žavi LRT laidos „Reikia žinoti“ vedėja Rita Meilutė. - Tęsiame, istorijos detektyvų laidą iš Luokės „Karčiamos“...
      - Laidų jungtys patikrintos, kontaktai pravalyti ir sutepti; -atraportavo Šturmanui operatorius Užkulnis.  - Žiūrėkim, Gerbiamieji. Ekranas nušvito raudonai, ir iš kairės,  aidint būgnams,  pagal nacių maršą, žengė Hitlerio kariai;-Gestapas ir SS daliniai. Šiems dingus iš ekrano, priešingai iš dešinės, į ekraną įžengė Stalino  Raudonoji armija ir NKVD pulkai... Šios pulkus išryškino  garso takelis...
                                          -Vstavai strana agromnaja, - Vstavai na smėrtnyj boj,
                                            Idiot vojna narodnaja, -Svėščeinaja voina...
2019-09-25 11:07
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 2 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2019-09-29 17:18
Erla
Primityvokas istorijos perrašymas.
Klaidos.
2-
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą