Rašyk
Eilės (78096)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 5 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Sigitas Siudika Sigitas Siudika

Dieve, saugok emigrantus

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių


Druskininkuose vasarą vėlai temsta, nes gatvėse dega naujametinės girliandos.
Trys valandos nakties.
Grupė senstelėjusių aktyvistų, kovojančių prieš emigraciją iš Lietuvos, grįžo iš eilinės užduoties: uždusino tūkstančius mėsinių triušių išdavikiškai emigruojančių piliečių fermose.
Trys bočiai ir dvi “bočelkos”, pavargę nuo dėliojimo į triušių narvus užnuodytos žolės, druskos maišelių, maltų stiklo šukių kokteilių, žengė švariai nušluotomis gimtųjų Druskininkų gatvėmis.
Aktyvistų širdys buvo sklidinos džiaugsmo, palaimos, kuri apima padarius gerą darbą.
Jų akyse atsispindėjo pilnatis ir senatvės marazmas.
Senoliai nustebę sustojo, išvydę, kaip keturi stiprūs dvasiškai komunalininkai, tuščiomis centrinėmis Druskininkų gatvėmis traukia  specializuotą gėlių laistymo sunkvežimį sklidiną gėlo vandens su mineralais.
Vairuotojo vietoje nebuvo vairuotojo.
- Girtas? – paklausė,  moterų numylėtas, jau pora mėnesių išsiskyręs su žmona, bočius.
- Emigravo, - atsakė stambus į suspardytą arklininką panašus komunalininkas.
“Emigravo” susižvalgė bočiai.
“Bočelkos” makiažo nemačiusiais veidais, burokus traiškančiomis rankomis  staigiai ištraukė iš maišelių energetinių gėrimų skardines ir išdalino vos ant kojų siūbuojantiems bočiams.
Išgėrę – apsilaižė ir gyvybę vos laikančiais kūnais, prisijungė prie traukiančių vyrų.
Moterys neprisijungė. Jos stebėjo vyrus medicinos seserų akimis.
Sunkvežimis ėmė riedėti linksmiau.
- Naktį emigravo paskutinis laistymo  sunkvežimio vairuotojas Mėčka, jo tikrasis  vardas Mykolas.
- Būk prakeiktas Mėčka, kad palikai mašinos vairą, - vardino prakeiksmus emigracijos priešininkai.

Po savaitės iš Druskininkų privalėjo emigruoti paskutinis aktyvus studentas Rolkinas, tikrasis vardas Rolandas, be atodairos mylėjęs permatomą mergaitę Klaudiją.
Mergina džiūvo iš meilės Rolkinui, ji badavo, nes norėjo važiuoti į užsienį kartu su mylimu, o ne storėti savo šalyje.
Kad visiškai nemirtu Klaudija, Rolkinas buvo priverstas  gerbti turtingą vienturtę tetą Sonią, kuri jį augino nuo mažų dienų ir dabar duodavo pinigų Klaudijos maistui.
Maistą suvalgydavo Rolkinas.
Klaudija tapo visa permatoma.
Kada ji valgydavo dešrelę, tai žiūrėdama į veidrodį ji matydavo kaip dešrelė keliauja į skrandį.
Ji stengėsi nevalgyti.
Ji vengė eiti į vonią, nes ten veidrodyje matydavo savo nugarą, kur matėsi kaip nenuilstamai dirba jos kepenys.
Rolkinas jautė kaltę dėl mylimosios, bet neprisipažino.
Klaudija šeštadieni taip sudžiūvo, kad negalėjo nuskęsti vonioje, nors Rolkinas ją skandino.
Jie labai džiaugėsi, nes Rolkinas sugalvojo Klaudiją nusivežti į užsienį ir ten ją rodyti už pinigus.
Vaikinas  negalėjo nesidžiaugti, kad po savaitės  ištrūks į užsienį, kur šoka sveikos mergos.
Klaudija nieko nesitikėjo.
Veidrodyje ji matė savo dideles akis, kurios guli kraujagyslėmis išvagotose akiduobėse.

Policijos tyrėjas Karaliūnas skrido per visą Dzūkiją link Lenkijos. Iš vyriausio šalies komisaro jis gavo užduotį išaiškinti Druskininkų teroristų židinį.
Karaliūnas skrido virš Druskininkų ir nesiruošė leistis į oro uoste, mat,  turėjo leidimus kirsti lenkų sieną ties Lazdijais ir nutūpti  Suvalkų “Lidlo” parduotuvės kieme.
Apsipirkimui buvo skirtos keturios valandos. Prekių sąrašas buvo ilgas.
Karaliūnui į mobilų paskambino Mamedova:
- Mirė teta Beta, kuri prašė lenkiškų morkų. Morkų nebeimk.
- Ką??
- Dieve, mano argi sunku suprasti, kad morkų neįimk ...
- Pasimelsk, Mamedova, atrodo į mane taikosi lenkų snaiperis
- Pasimelsiu. Ar girdėjai: morkų neįimk?

Klaudija sunkiai kvėpavo.
Atsikėlusi ryte ji pajuto, kad jos krūtinė susitraukė. Ten kur buvo krūtys liko negilios duobutės.
O kažkada ji netilpo pro duris, o Rolkinas pasakė: “ Išsiskalbk tuos lašinius, nes į užsienį neišleis”.
Ji džiaugėsi, kad rado krūtų pastorinimus, nes baiminosi, kad triušiai, ją pamatę, nepripažins.
Mergina žinojo, kad neša žolės krepšį dvesiantiems triušiams.
Tris dienas ji praleido su Rolkinu ir vieną rytą pajuto neįprastą triušienos kvapą.
Toks salstelėjęs, tvoskiantis į smegenis, kada prieini arčiau.
Klaudija prisiminė, kad nešėrė triušių jau savaitė.
Ji prisikrovė žolės ir atsargiai slinko triušių  link.
Daugiau ji neprisiminė.


Rolkino autobusas turėjo išvykti anksti ryte, kad įsiutusi pensininkų minia nesubraižytų naujo Alytaus autobuso “MAN”.
Jis ėjo po paranke su teta Sonia, o kitoje rankoje nešėsi lagaminą, kuriame tilpo Klaudija.
Dabar ji galėjo keliauti kartu.


Policijos tyrėjas Karaliūnas tardė Babajaus vardo bočių gaują ir kramtė Suvalkuose pirktus kabanosus.
Nemėgo emigruojančių studentų pasyvūs ir nieko neuždirbantys.
Tokių buvo vos keliolika, bet jie veikė aktyviai ir susibūrė į Babajaus vardo gaują.
Jie smaugė emigrantus ir emigruojančius.
Kartais jie išpjaudavo karves ir triušius visų likusių emigrantų giminaičių tvartuose ir ganyklose.
Girtaudavo ir garsiai leisdavo muziką šalia išbėgusių  į užsienį jaunimo namų.
Sunešdavo visus apylinkės kolorado vabalus į emigrantų laukus.
Viešai degindavo emigrantų nuotraukas, o jeigu vietinio laikraščio redaktorė paskelbdavo apie emigrantų praturtėjimą: jai degindavo su lygintuvu padus ir nuogą varydavo nuo Ratnyčios tilto iki naujos maksimos. Esu matęs.

Kada iš Druskininkų miesto emigravo paskutinis taikus gyventojas bočių teroras persikėlė į kaimus.
Jie samdydavo iš Kauno zoologijos sodo meškas ir šernus, kuriuos paleidę naktį į derliumi putojančius emigrantų laukus padarydavo žymių nuostolių.
Meška sugraužė malkinę, kurioje buvo paslėptas visas emigranto turtas.
2016-06-09 15:23
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 6 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-04-01 05:10
Passchendaele
5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-12-07 10:06
sesė_mėta
Gerai, linksmai, tik man jau net per daug pasirodė tų linksmų apibūdinimų. Kad ir pavyzdžiui "makiažo nemačiusiais veidais, burokus traiškančiomis rankomis  staigiai ištraukė iš maišelių energetinių gėrimų skardines ir išdalino vos ant kojų siūbuojantiems bočiams"
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-06-10 14:07
ČakoPelėda
Puiku, berods ką tik pasipildžiau vitamino C atsargas kaip min savaitėlei :-)

*****
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-06-10 08:59
MacteAnimo
Kerštas emigrantams. 5
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą