Rašyk
Eilės (78076)
Fantastika (2303)
Esė (1552)
Proza (10905)
Vaikams (2710)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 20 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Sigitas Siudika Sigitas Siudika

Po Druskininkus vaikšto bado šmėkla

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių
Rekomendavo: frnczs


Jau du mėnesiai Druskininkuose nėra maisto.
Mamedova užsimerkusi, jausdama mirties baimę, sukramtė paskutinius gvazdikų žiedus ir pajuto, kad jos pilvas kairėje pusėje ties kepenims pučiasi, kreivos nuo gimimo kojos girgžda ties sąnariais ir stipriau einant jaučiasi svylančios gumos kvapas, rankų pirštai linksta ir atgal neatsilenkia, prieš plauką garbanojasi plaukai. Kalbant atsiranda papildomas švilpesys.
Drabužių ir kanceliarinių prekių yra, o nėra sūrio nei sviesto.
Miestas išgyvena maisto blokadą. Kažkas blokuoja ne tik žmonių, bet ir šunų bei kačių maisto padavimą į Druskininkų prekybos centrus, turgų, picerijas ir vyno parduotuves.
Kriminalistas Sabaliauskas bandė pradėti tyrimą: kas į miestą neleidžia įvežti maisto.
Jis atsidūrė prostitutės Dočkutės glėbyje, buvo nufotografuotas ir sėdo ilgiems mėnesiams į policijos rūsį. Kiek keista nebūtų, bet kaliniai gaudavo minkšto maisto.

Dočkutei už darbą  sumokėjo policininkas Rytis iš Alytaus nuovados. Jis pavežė tarnybine mašina agentę, kuri vaidino prostitutę ir sukompromitavo kolegą Sabaliauską. Dočkutė išlipo skersgatvyje ties prekybos centru ir ėjo link savo namų prospekte. Rytis norėjo ją palydėti, bet žinojo, kad ji nepakvies jo, nes jis ne jos stiliaus, todėl numojo ranka.
Kitą rytą Dočkutė buvo rasta prekybos centro saldainių parduotuvėje nukramtytais kojų nagais.
Kriminalistai rado Ryčio pirštų anspaudų ant intymių Dočkutės vietų.
Iki šiol nusikaltimas neišaiškintas.
Mamedova sunkiai valdoma ranka pabaigė rašyti laišką seseriai Džanibekovai į Čikagą.
Moteris skundėsi maisto trūkumu, prašė atsiųsti Čikagos bifštekso nuotrauką arba patį bifšteksą.
Didžiausi prekybos centrai buvo kruopščiai valomi, nes valymo priemonių buvo daugiau nei valytojų. Kasdien valymo priemonių vis daugėjo. Jos spindėjo nemalonia mėlyna spalva.
Mokiniai bandė gerti valymo skystį – putotais veidais, skleisdami chlorkalkės kvapą, jie dingo Nemuno bangose. Jauna mokytoja mesdama nuplaukusiems mokiniams neskanius gvazdikus, paslydo ir įkrito į upę, ėmė burbuliuoti sieros rūgštimi. 
Tušti prekybos plotai turėjo  būti kiekvieną minutę pasiruošę priimti maisto prekes. Pardavėjos išdžiūvusiomis nuo bado rankomis, sėdi pasirėmusios galvas, jų kojos ne tokios gražios, kaip pardavėjų kojos Vilniuje, nes badas naikiną grožį nuo kojų pirštų iki nosies galo.  Merginos tiek daug galėjusios, kiek negalėjusios nyko ne dienomis, o valandomis.
Parduotuves atidžiai ir kruopščiai tikrindavo higienos inspektoriai. Jie naudojosi savo tarnybine padėtimi ir stengėsi rasti nors gabalėlį duonos. Tikrindami jie šliauždavo nuo prekybos centro durų iki sandėlio. Jų kibios rankos siekė ir krapštė šaldytuvų dugnus, lentynų kampus.
Nenusakomo grožio senukas ir senutė, dėl neatsargumo įstrigę bado apimtoje zonoje, laikosi tvarkingai. Jie eina susikabinę, vienas kitą prilaikydami, žvalgosi vietos, kur galėtu numirti ir nesutrukdytu kitiems gyventi. Gražiausios vietos numirti jau užimtos sportininkų, savivaldybės darbuotojų, viešbučių ir sanatorijų vadovų. Keletas policininkų neša savo viršininką, kuris pusiau nurengtas, nes taip lengvesnis. Kur jį neša? Į kapines, kur jam paruošta graži vieta ant kalnelio. Viršininkas dar gyvas, bet greitai užsilenks, nes seržantas ir eilinis kas keletą metrų išmeta jį ant žemės. Viršininko galva trinkteli į grindinį. Pavaldiniai sunkiai kvėpuoja.
Niekas nežino kada tai pasibaigs.
Nemunu energingai  plaukia sieliai ant kurių guli bado nukamuotu druskininkiečių lavonai. Nemaži paukščiai sėdi ant sielių, jie žino kaip išgyventi.
Jokios dainos nesklinda aukštuose Nemuno skardžiuose.
Badas užčiaupė dainingam kraštui gerklę.
Nuo lavonų atodūsių banguoja didžioji šalies upė.
Dabar, kažkada turtingi, mokesčius mokantys druskininkiečiai, puikiais „Baltman“ kostiumais, „Vero moda“ kostiumėliais, prabangias „adidas“ treningais, avėdami  „cl ark“ firmos batais, 80 dinų pėdkelnėmis, sėdėjo Čiurlionio gatvės pakraščiuose ir laukė išmaldos.

O išmaldos nebuvo jau trys mėnesiai.
O kada gi ta išmalda buvo, po velnių?
Druskininkuose niekada nebuvo dalinama išmalda.
Kaip gi taip atsitiko, kad klestinčiame mieste, kuriame galėjai nusipirkti šviežią, naktį iš Lenkijos parvežtos mėsos išvirtą ir suslėgtą lietuvišką žlėgtainį, dingo maistas.
  Šalis neteko dar keleto tūkstančių mokesčių mokėtojų ir vartotojų?

Babajus žvelgė pro Liškiavos bažnyčios varpinę į tolį, kur Nemunas daro vingį.
Žvelgė link Vilniaus, Alytaus rajonų, kur žmonės dar vis gaudavo maisto, nors Alytuje dauguma vyrų  valgė šunų maistą su jautiena, o  moterys pradėjo doroti paštetinį  kačių maistą.

Prisimerkęs Babajus, žvelgdamas į tolį, prisiminė, kaip badas prasidėjo.
Jis tą dieną tapo neištikimas savo geriausioms draugėms Dočkutei, Mamedovai ir Džamilei.
Vyras susiviliojo melu. 
Merginos visą naktį jo laukė, o jis Klaipėdos uoste linksminosi su ištekėjusiomis moterimis, kurios uždarbiavo prostitutėmis. Dažytos, puikios orientacijos ir skaidraus proto.
Paryčiais, pavėžėtas iki namų, jis nuėjo miegoti ant šieno į tvartą.
Tai buvo jo klaidą ir Druskininkų bado pradžia: Babajus pamatė kaip iš bulvės tarsi iš kiaušinio išsirito du viščiukai ir vienas kalakutas.
Jis sekė viščiukus, kurie išsirito iš bulvės iki artimiausios maximos.
Paukščiai įsispraudė į sandėlius ir dingo iš akių.
Kada žmonės atidarė sandėlius jie pamatė, kad parduotuvėje nėra maisto prekių.
Pro pravertas duris spruko viščiukai. Jie striksėjo ir buvo bulvių spalvos.
Niekas tada neatkreipė dėmesio.
Niekas, net pardavėjos iš kaimo.
Kas galėjo įtarti, kad išsiritę iš bulvės viščiukai bus Druskininkų bado pradžia?
2015-12-09 14:43
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 10 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-04-01 05:09
Passchendaele
5
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2015-12-10 23:54
TomKomPotas
dainingas dzūkas net užčiaupta gerkle valgyti nori (: 4+
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2015-12-10 17:20
wrawr
nieko blogo nėra šokinėjime tarp laikų. net populiariojoj literatūroj/fantastikoj tai daroma panašiu stiliumi (John Twelve Hawks/Christopher Paolini)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2015-12-10 10:42
klimbingupthewalls
šokinėjat tarp laikų. jeigu jau rašot būtuoju, tai į esamąjį be reikalo peršokot, paskui vėl į būtąjį grįžot. reiktų tvarkyt.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2015-12-10 10:38
klimbingupthewalls
nėra Druskininkuose prospekto
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2015-12-10 08:59
MacteAnimo
Pranašysčių tema. Šiaip jau galėjai pasigailėti mokinių ir jaunos mokytojos. Išgelbėti galėjai, suteikti malonę. Kaip savo artimui ir kaimynui, taigi.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2015-12-09 19:26
N2
N2
Kepenys dešinėj šepjau. Kai pats žiūri.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą