Rašyk
Eilės (78076)
Fantastika (2303)
Esė (1552)
Proza (10905)
Vaikams (2710)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 16 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







1. Scenarijaus priešaušris .

(Nedidelė, žemų lubų, dviejų langų lygiašonės trapecijos pavidalo patalpa, „pakišta“ po šiferio stogu. Pietiniame jos gale sena sofa, naudojama kaip lova. Prie jos galvūgalio, ant žemo staliuko įžiebta nedidukė, blausi elektros lemputė. Pabudintas iš miego bandau suvokti, kas atsitikę. Pietinis langas dar užgultas priešaušrio tamsa) .

AŠ. (sau panosėje) Vaidenasi turbūt. Na taip. Viešpatie, ar kada nors pamaniau, kiek dar tiek visa ko toje senatvėje telpa. Nereikia jau. Ačiū, ačiū.
BALSAS I. Nėra laiko, kad dar ir vaidenčiausi. Klausiau, kur titnagas? Titnagas kur?
AŠ. Regis, ir šviesa iš akių dar visai nedingusi, bet nematau. Kas esi?
BALSAS I. Titnagą visuomet laikyk prie savęs. Kur dabar jis?
AŠ. Titnagas?
BALSAS I. Tai vienintelė šventovė iš kurios pas tave dar galima ateiti
AŠ. Ir vis dėlto, kas esi.
BALSAS I. Laiko nedaug likę. Sergėk titnagą. Nesudaužei juk. Būčiau girdėjęs. Žinojęs. Rikiuok visus, ką turėjai savo raštuose. Visus iki vieno. Mirusieji šitame scenarijuje irgi kaip gyvi. Ko gero, netgi pranašesni už gyvuosius.
AŠ. (sau) Vaidenasi. Ir dar taip įkyriai, taip bjauriai, kad negali netikėti, kad vaidenasi. Nagi, vardan Dievo Tėvo, ir Sūnaus, ir Šventosios Dvasios ir... ir dink iš čia. Dink.
BALSAS I Hm. Irgi mat - dink. Aš irgi iš tavo raštų. Beje, linkėjimai nuo Dalios Tamulevičiūtės.

(Pasigrabaliojęs surandu lazdą. Šilta, gyva. Glostau ją ir guodžiuosi):

AŠ. Maniau, kad septyniasdešimt septintuosius peršliaušiu, dabar  gi... Tačiau jau ir už tiek Dievo nepapeiksi. Dalia? Tamulevičiūtė? Ji netgi jaunesnė. Bent metais tikrai. Mat kaip ją šįkart prisimenu. Neįtikėtinai. O toliau jau ir man suflerių nereikia.

(Iš kelių knygų, numestų ant masyvaus, priglausto prie lango stalo, pasirenku mažiausią ir vartinėdamas ją atsimenu)

AŠ. Keturiasdešimt ketvirtas puslapis. „Škac, mirtie. “ Skiriu D. (Daliai) Tamulevičiūtei.
Nejau manei, kad numiriau?...

(vėl išgirstu balsą, bet šį kartą moters)

BALSAS II: Palauk, palauk... Neskubėk, vežėjau. Beje, atrodo, kad ir vėl gražus rytas išauš, gražiai įdienos diena. Eilėraštį gi leisk paskaityti man.. Nebus blogiau. Patikėk. Nebus.

Nejau manei, jog numiriau?
Keistuoliai žmonės tie, kad
Vis dažniau net ir savęs jau nesupranta.
Tu irgi, Pranuci, tu – irgi.
Aš greitai mirti neišmokusi.
Atėjusiai gyvent į žmogų
Su juo man skirtis nevalia

Aš čia.
Vėl prie Varėnės, kur Merkys,
Paėmęs ją už rankos, tyliai veda
Į Nemuną.
Nedidelė ir jo lietuviška šalis,
Bet pažiūrėkite
Kiek viršum jos žvaigždynų dega!

Nejau manei, jog numiriau?
Tokiu leisk netikėti tavimi
Pyk ar nepyk,
Daryk, kaip tau geriau,
Tačiau va šitokį tave
Po pamokų palikti privalau –
Įstrigo  užduotis  neišmokta,
Kad vėl kaip buvę pasiliktum dvidešimt penki.
Ir netiesa
Kad iš savų kažką praradom:
Škac, mirte, visados škac.

(Kažkur čia, už lango, jau brėkštančio ryto šviesoje, grojo M. K. Čiurlionis, o aš...)

AŠ.
O ne, aš nesakau
Kad tu mirei, Daliuk
Aš tik sakau
Kad į Varėnės - Merkio žemę
Mes grįžtame
Ir Dievas pasitinka mus
Norėdamas priglausti prie krūtinės savo.

BALSAS I. Ot taip, ponai. Manykim, kad pradedame kilnoti  „Scenarijų Trispalvei“. Menkai numanau, kaip jis turėtų atrodyti, kad prie jo iš tikrųjų suplevėsuotų jis, geltonas, žalias, raudonas Lietuvos  valstybės šilkas. Manau, kad daug ko reikia, kad taip atsitiktų, tačiau suprantu, kad dvasios daugiausia. Galima suprasti, kiek nemažai bus scenarijų iki 2018 m. vasario mėn. 16 d., tačiau per daug jų nebus.
Imk karietą, vežėjau. Dar ne ruduo, bet medžiuose jau geltonis įsimeta. O šiandien saulė ir vėl vėliau užtekės. Girdi? Sakau, imk karietą, vežėjau ir titnagą į ją dėk. Netikėjau ir aš kad sugrįš ji pas tave, bet...

(netoli sužvengia žirgas)

– Pažįsti?
– Ygaga..
2015-08-22 15:36
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 2 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2015-08-24 16:14
agricola
šakc mirtie visada škac...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą