Rašyk
Eilės (78159)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 7 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Suleidau jai tiek vaistų, kad nurimtų, nebešauktų ir girdėtų mane, bet neužmigtų.
„Prašėte padėti jums. „- moteris žiūrėjo į mane prisimerkusi, žvilgsnis nereiškė nei taip, nei ne.
„Žiūrėkit“, - pakėliau švirkštą, - „galiu jums padėti“, - ji tylėjo.
„Suleisiu šitą“- pirštu spragtelėjau plastiką, - „ir viskas pasibaigs. „
Moteris užsimerkė ir vėl atsimerkė. Priėjau visai arti. Jos rankos gulėjo delnais į viršų. Dviem pirštais paglosčiau vidinę riešo pusę. Ji šyptelėjo, aš suleidau vaistus. Akių užspausti nereikėjo - užsimerkė pati.   
„Dvi už vienos kainą. Gera naktis, Mona. Jūs tikras mirties angelas“ - gydytojas pildė popierius, į mane nežiūrėjo. 
Tą rytą susirgau. Purtė šaltis ir pykino. Ana išėjo į paskaitas, palikusi man frotiniu rankšluosčiu apsuktą arbatinį liepžiedžių arbatos. Visą dieną pratįsojau ant čiužinio svarstydama, ar tylėjimas reiškė sutikimą. Aš jai nepasakiau „jūs mirsite“, pasakiau „viskas pasibaigs“. Ar gali būti, kad nesuprato? Ar gali būti, kad šypsena reiškė netikėjimą? Ar gali būti, kad niekas nereiškė „taip“?
Prieš keletą dienų universitete profesorius mums dėstė, neva fizikai atradę paaiškinimą, kodėl laikas juda tik į priekį, kad turi įrodymų, jog atgal judėti jis negali. Svarsčiau, jei laikas judėtų abiem kryptimis, ką daryčiau, jį atsukusi?
Neskubėčiau. Nebuvo kur skubėti.
Vakarop užsimaniau namo.
„Sergi, Mou! “, - šūktelėjo senelis nuo sofos, man įėjus į kambarį. Jiedu žiūrėjo televizorių. Jis sėdėjo pražergęs kojas, ant atlošo kaip sparnus išskleidęs rankas. Berta buvo sulindusi į kairę jo pažastį, atrodė mažytė ir mieguista.
“Labas, arbatos? ”, - atrodė, Berta tingi stotis.
Tai ir gerai, nenorėjau arbatos. Norėjau į savo lovą, norėjau gulėti tamsoje ir tyloje, kol išsilygins kvėpavimas, nurims drebulys ir atsigniauš kumščiai, kol sudūlės praėjusi naktis, kol pamiršiu Hipokrato priesaiką, kol sugalvosiu, kaip visiems paaiškinti, kad negaliu būti gydytoja, kad pati sergu, man nuobodu operuoti širdis, aš pavargau, mane visa vargina,  ir Paulius, ir Ana, ir Berta, čia, mano namuose, kaišaliojanti man savo arbatą, ir universitetas – aš tuoj jį baigsiu ir dar kartą kartosiu “Niekada neskirsiu ir neduosiu mirtinos vaistų dozės, nei savo noru, nei kitų prašomas“ – šitą mums liepė sakyti pirmos iškilmingos paskaitos metu, kai dar buvome niekas ir tarp mūsų nebuvo geriausių, kuriems širdys, ir mes kartojome tekstą ir galėjai justi iškilmės dvasią, bet man ir tada buvo nuobodu.
„Niekada yra kvailas žodis, Mou, jis ničnieko nereiškia, niekada neegzistuoja“, - kažkada pasakė man senelis, kai kaltindama motiną prisiekiau niekada nepaliksianti savo vaikų; tai štai, o dabar man ir vėl teks kartoti „Niekada neskirsiu ir neduosiu mirtinos vaistų dozės, nei savo noru, nei kitų prašomas“ ir tai bus melas, nes niekada jau sugriuvo, jau du kartus subyrėjo, mes užmigdėme močiutę ir tai buvo teisinga, o šiąnakt aš – aš pati, viena, ta moteris man nepasakė „taip“, bet man atrodė, kad tikrai žinau, kaip turi būti, o dabar dvejoju.
„Kas nutiko, vaike? “, - tarpdury senelis, didelis ir susirūpinęs.
„Nieko. Užmigdžiau moterį“.
„Tą, kuri dainavo? “
„Ta pati numirė. Kitą. Tą, kurią šunys ėdė“.
Senelis įėjo į kambarį, uždarė duris.
„Kas dar žino? “, - neprisimenu, ar dar kada esu mačiusi jį išsigandusį.
„Aš žinau ir tu žinai. “
„Niekam daugiau nepasakok, Mou, gerai? Niekada. “
„Niekada yra kvailas žodis, seneli. Jis ničnieko nereiškia, niekada neegzistuoja“, - išdainavau žiūrėdama į lubas, galvojau, kaip jam paaiškinti, kad negaliu būti gydytoja.
„Aš negaliu būti gydytoja. “
„Paklausyk, vaike. Negali niekam pasakoti. Ar supranti? Aš žinau, kodėl taip padarei, bet jie nesupras. Juk žinai. Tu nužudei žmogų, Mou, va ką jie tau sakys. Negali niekam niekada šito pasakoti. “, - senelis kalbėjo greitakalbe.
Senelis neišsigąsdavo, senelis nekalbėdavo greitakalbe, senelis žinojo, kad „niekada“ ničnieko nereiškia.
„Pakviesk man Juozuką“, - paprašiau.
„Ir jam nepasakok, gerai? Niekam nepasakok. “
Juozukas sėdėjo lovos galvūgaly, sukišęs pirštus į mano plaukus, smakrą padėjęs man ant kaktos, klausėsi. Papasakojau jam viską. Kaip mirė dainuojanti moteris, o ta kita šaukė, nes ilgai negavo vaistų, nes užtrukome su popieriais. Kaip parodžiau jai švirkštą, kaip ji tylėjo ir šypsojosi, koks šiltas buvo jos riešas, kaip lengvai įslydo adata, kaip ji pati užsimerkė, kaip kvėpavo ir kvėpavo, o paskui nustojo, atėjęs gydytojas apsidžiaugė ir vadino mane mirties angelu. Viską jam papasakojau. Lėtai ir sąžiningai.
„Aš negaliu būti gydytoja. “, - pasakiau.
„Tu negali būti gydytoja“, - sutiko Juozukas, įsirangydamas į ankštą mano lovą, - „Aš tave myliu, Mona, aš tave myliu, tu negali būti gydytoja, tu per daug galvoji, aš noriu, kad tu grįžtum čia, jei norėsi, kartu dirbsime restorane, viskas bus gerai, pamatysi, tas miestas tave slegia, grįžk namo, Mona, ir viskas bus gerai“, - Juozukas kalbėjo tyliai, kalbėdamas išnėrė mane iš drabužių, drabužiai dvokė tarpmiestiniu autobusu, mes tyliai mylėjomės, sulipę ir susipynę, įaugę vienas į kitą ir tik vos vos judėdami, ilgai, labai ilgai, kol naktis nudilo iki ryto.
„Negali niekam niekada šito pasakoti. “, - pasakė Juozukas paryčiais prieš užmigdamas.
Tą naktį pastojau.
2015-01-20 11:24
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 2 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2015-04-10 22:26
Fatal Error
Pagrindinė heroja man primena Herbjorg Wassmo - Dina. Ji tokia pat sunkiai suvokiama, sociopatiška ir sukelianti nesveiką, dviprasmišką susidomėjimą.

Jei ne neįtikėtinas autorės pasakojimo stilius vargu ar būtų kilęs noras viską perskaityti nuo pradžių.

Pavidėtinas sugebėjimas taip pasakoti įstorijas. Įtaigu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2015-01-21 15:35
momomo
Labas, gerbiamas Svoločiau,

aha, tas pats. Jie, žinote, nuo tos dalies kur sudalyvavo pirmą kartą, dabar dalyvauja reguliariai. Mona kartais sudalyvauja ir kur nors šone, - jai taip išeina, o Juozukas tai turbūt ne, nors negali tikrai žinoti.

Tai va, o aš einu laukti Jūsų parašymų - patinkate man labai.

M. 
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2015-01-21 15:23
Svoloč
Žiauriai čia viskas skamba, bet įtikinamai. O čia tas pats Juozukas, kuris jau pasireiškė dulkinimo veiksme kažkurioje dalyje? Reiks gal daugiau dalių pažiūrėt.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2015-01-21 09:42
momomo
Gerbiamas Šnekoriau,

na kur tekste Jūs radote, kad vaistai suleisti į riešą? Juk taip neparašyta. Taip pat neparašyta, kad laikas - pastovus dydis. Tiesą sakant, atvirkščiai. Parašyta, kad laikas juda, bet tik viena kryptimi. Ir šitas treiginys ne iš kepurės, o va iš kur: tp://www.delfi.lt/mokslas/mokslas/italu-fizikas-paaiskino-kur-bega-laikas.d?id=28797445. Be to, Monai šitą teoriją perpasakojo ne joks ne fizikos profesorius -  "universitete profesorius mums dėstė, neva fizikai atradę paaiškinimą <...>". Kas gi čia neaišku? Tai štai, gerbiamas Šnekoriau, išeitų, kad jums kažkaip susiskaitė ne visai taip, kaip parašyta.

Gerbiama Dane,

nugi tikrai - eutanazija neįteisinta ir teisės požiūriu Mona padarė sunkią nusikalstamą veiką. Tai jau ne "kvepia", o yra kriminalas. Ačiū, kad pastebėjote.

M.   
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2015-01-20 21:27
Danė
autonazija mūsuose dar yra neįteisinta, todėl čia kvepia kriminalu
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2015-01-20 18:41
Šnekorius
Keistokai elgiasi Jūsų herojė, o tai mann kelia abejonių ar jinai apskritai yra medikė. Na, kur Jūs matėte med seserį, o juo labiau kažkokią studentę kuri nežinotų kur leisti vaistus. Mano žmona dirba tą darbą 30 metų, bet, kad leistų imjekcijas į riešus, to nėra buvę. Keistas ir profesorius (juo labiau, kad jis fizikas) aiškinimas apie laiką, kaip pastovų dydį. Deja taip buvo tik iki Alberto Einšteino realetyvumo teorijos. Nevertinsiu šį kartą.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą