Rašyk
Eilės (78091)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 14 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Žvelgiau į jį keistai nusiteikęs, įpratusiu žvilgsniu. Stebėjau viska iš tolo. Jis kaip ir visada buvo įnikęs į skaitymą, išbalęs nuo nusisenėjusios gyvenimo santvarkos. Plonos rankos laikė knygą, tai buvo turbūt realizmo krypties ar kažkieno memuarai iš koncentracijos stovyklos. Prisimenu, kad tokios jam labiausiai patiko knygos, knygos parodančios gyvenimą. Jis buvo stiprus moksluose, puikiai išmanė retoriką, domėjosi visokiais dalykais. Vargšelis tą dieną vilkėjo nutampytą megztinį, avėjo paprastus batus šiek tiek apiplyšusius. Man teko girdėti, kad jo šeima skurdžiai gyvena: tėvas geria, muša žmoną, vaikus, mama iš silpnumo ir įtampos baigia netekti sveiko proto.  Amžina žmonijos scena: prievartos tarnai, jų auka, o greta- visada ir visais laikais- trečiasis, žiūrovas, kuris nepakelia rankos apginti auką ir nebando išvaduoti, nes bijo dėl savęs. Būrys vaikėzų, kitaip sakant primatų, priėjo iš nuobodulio prie jaunojo skaitytojaus.
  - Ei, girdėjau tavo šeima neturi ko valgyti. Mano tėvas sako, kad tu toks pat nevykėlis būsi kaip ir tavo tėvas. - vaikėzas išsitraukė cigaretę ir pradėjo rūkyti bei elgtis familiariai.
  - Aš nenoriu problemų. Nelįskit prie manęs. - tarė skaitytojas.
  - Ei, pacanai, girdit, ką tas duhas kalba? Jis galvoja, kad taip lengvai išsisuks, nes mat labai protingas su savo tomis knygomis.
  Skaitantis vaikas tiesiog stengėsi nekreipti į juos dėmesio, bet staiga pradėjo birti visokios replikos apie jį, jį pradėjo dėl jokios priežasties spardyti, juoktis iš jo ir ilgai tyčiotis. Tie vaikėzai buvo turtingų tėvų vaikai, niekada neskaitė knygų, vienas kitas vartojo kasdien alkoholį, visi elgdavo laisvavališkai, visi rūkantys ir nemąstantys. Turbūt baisiausia jų yda buvo idiotizmas ir neturėjimas kaltės jausmo. Atrodo, jie viska darydavo švaria sąžine, niekada nesu matęs, kad jiems būtų sudrebėjusi ranka, kai tyčiojasi iš kitų, nepasiturinčių, prasčiau atrodančių.
  - Klausyk, tu, pedike, kai kitą kartą neturėsi ko valgyti graužk knygas, knygų žiurke. - visi juokėsi aplink tą vaikiną.
  - Prašau, netrukdykite man. - balse pajaučiau didžiule baimę.
  Tai kas dabar vyksta turbūt, skaitytojau, tu gali pamatyti visose mokyklose. Tai patyčios, vykstančios dėl prakeiktų smulkmenų, dažnai vaikai nebejaučia saiko ribos ir nebemoka sustoti, kiti turi per daug neapykantos. Man teko matyti, kaip vaikai tyčiojasi iš gerai besimokančių dėl to, kad jie gerai mokosi, nori tapti gydytojais, mokslininkais, o ne prakeiktais degradavusiais žmonėmis, matydavau, kaip skaudžiai žodžiai liečia ir neigalius vaikus, kurių sugebėjimai yra menkesni. Ar tas, kuris tyčiojasi yra geresnis? Ar jam geriau pasidaro, kai kitas verkia, kai auka dėl jo prakeiktų, degradavusių kalbų nori palikti gyvenimą amžiams? Ištieskime rankas į žemę, nukreipkime akis į žemę, nes ten rasime nuskriaustuosius ir suteikime jiems gydymą. Broliai ir seserys, imkite mane ir skaitykite ir permanykite mano žodžius. Nenusisukite nuo mano rašliavos, gal ji nėra verta Nobelio premijos, bet tie vaikai, kurie naktimis nemiega, kurie stengiasi ir nori tapti dideli juk jie nenori būti vieni.
  Būrys vaikėzų pabėgo. Vaikas gulėjo ant žemės, verkiantis, už 1 metro nuo jo gulėjo  knyga, suplėšyta, apipaišyta... Vaikas iškosėjo šiek tiek kraujo, bet jis atsistojo ir pamatė, kad ant knygos parašyta bomžas ir duhas.. Jis sunkiai laikėsi ant kojų...  O skriaudėjai turbūt galvoja, kad tai natūralu...
2014-02-07 23:09
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 3 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-28 18:37
chchchch
Guntai čia extrymas nemokamas
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-08 22:35
gunta
"Ei, girdėjau tavo šeima kas dieną ėdalo turi, kaip fricui BESISMAGINANT per blokadą Leningrade

...ir tikrai -  savo išbalimo laipsniu, primenantis kalinį, kalėjusį koncentracijos stovykloje, bet iš paskutiniųjų vis besistengiantĮ išlaikyti savyje žmogaus orumą."

komentare, kur yra kursyvu,  sakiau palygink, ir pamatyk skirtumus (svarbu, va žodis praleistas čia jį įrašiau, ir galūnė linksnyje nesuderinta), bet  iš esmės, jei sugavai skirtumus tarp to parašyto kursyvu, ir tarp savo rašliavoje tos scenos aprašymo, toje veiksmo vystymo vietoje, jei pajutai ir supratai kas skiriasi, ir kuo - tada supratai kas ne taip tavo rašyme.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-08 21:10
gunta
OK. valio!!! šį kart, nuorodos, 
aktyvuojant, rašyk lt -  neiškraipė :D
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-08 21:08
gunta
Žvelgiau į jį keistai nusiteikęs, įprastiniu žvilgsniu. Stebėjau viska iš tolo.
SUTVARKYK TĄ SAKINĮ pavyzdžiui:
("Nors buvau neįprastai nusiteikęs, stebėjau jį iš nuošalios vietos, įprastu žvilgsniu, nes atrodė - žinojau jį visą ir visą jo esybę, nuo - iki, mintinai.") todėl ir įprastu - PAGALVOK ar yra tekste rašoma dar apie tai, kad jis tą kartą žiūrėjo į įprastą vaizdą NEĮPRASTAI nusiteikęs - ar yra visame pasakojime kas nors apie tai, kame tas neįprastas, tas KEISTAS stebinčiojo nusiteikimas, ir jei nėra, tai kodėl taip formuluoji sakinį, kad vieną įprastą dieną, kuri visiškai nesiskiria nuo kitų, į ją žiūri žmogus neįprastai, kažkaip KEISTAI nusiteikęs?.. kame keistumas?.." toliau, tvarkyk savo rašliavą maždaug taip,ir suprask, kodėl? maždaug taip? tai yra, kas tavojoje yra ne taip? kad reikia ją tvarkyti; taigi:

"Jis, kaip visada, buvo įnikęs į skaitymą ir visada, nuo jau seniai nusistovėjusios gyvenimo santvarkos išbalęs taip, lyg būtų patekęs į naują realybę ir dar prie jos nepripratęs; Jo plonose, ilgose, megztinio rankovėse beveik akims neužčiuopiamose rankose, besibaigiančiuose prailgintomis baltomis plaštakomis, gulėjo atversta knyga, sakytum gelbėjimosi ratas, į kurią kabinosi tokie pat prailginti laibi, panašūs į voro kojas, pirštai – knyga,  arba realistinio žanro, arba dokumentinio - memuarai iš koncentracinės stovyklos laikotarpių turiniu; Tai buvo vienintelė jo skaitoma literatūra, lyg kitokios iš viso neegzistuotų.
  Išbalėlis, voro pirštais, buvo stiptus (bet kuriame mokykloje dėstomų dalykų) moksle ir puikiai išmanė retoriką, tačiau tik teoriškai, o praktiškai jis balo ir balo prieš jau visiems nusistovėjusią ir įprastą gyvenimo santvarką. "
--- (O JEIGU NE? tai ko jis balo?... ką?,  AR kad gražiau būtų, prirašei bele ko?..) IR, retorikoje stiprus praktiškai ne bals prieš realią nusistovėjusią gyvenimo tvarką - juk retorikoje išmanantis geras oratorius turi kalbėti miniai TAIP, kad ji jo klausytų, tas kuris balsta nuo gyvenimo santvarkos neturės tiek smarvės, kad ja užhipnotizuot ir užvaldyt klausančiųjų dėmesį bei protus.)) tas kuris sugeba tai daryti, jis jau stiprus retorikoje praktiškai, na tai jei nori parašyti, kad tas išbalęs intelektualas, kuris alkanas ir visada smurto grėsmėje, buvo STIPRUS RETORIKOJE, rašyk kad tokiu buvo retorikos teorijoje; arba neapibudink jo taip visai;
--
vėl žiūrėk koks sakinys (kokią jis neša informaciją) citata, tai yra pats rašai:
Vargšelis tą dieną vilkėjo nutampytą megztinį, avėjo paprastus batus šiek tiek apiplyšusius. --- (citatos pabaiga) mhmmm. žiūrėk, o kitą dieną, jis vilkėjo nenutampytu megztiniu? ir nenuplyšusiais batais? taip?, tai va kodėl tas stebintysis buvo keistai nusiteikęs, tikriausiai kad tas išbalęs intelektualas tą dieną vilkėjo apdriskusiais apdarais? mhmmm. ania?. o jei ne, tai kaip, ar kitą dieną jis vilkėjo ne tais pačiais apdarais, kad rašai apie TĄ? kuo jis vilkėjo, juk jis vilkėjo kaip visada, ne tik tą dieną, tokiais apdarais (tvarkyk sakinį. IR NERAŠYK TOKIŲ NESĄMONIŲ) o tvarkyk tą ir kitus, sakinius;  kaip tvarkyt? tai maždaug parodžiau, jei pagausi skirtumus, arba kas blogai, gal neberašysi bele ko; galvosi kaip išsireikšti, kad pasakyti ką nori pasakyti;


TOLIAU, (čia žemiau kursyvu, bus maždaug patvarkytas sakinys - tiksliau, daugiau sakinių einančių iš eilės vienas po kito, tai paskaityk, ir palygink su tais kuriuos parašei, ir pažiūrėk kame skirtumas:

- - -"Tą dieną, kaip ir visas, kiek jį atsimenu, kitas,  jis vilkėjo tuo pačiu nudėvėtu megztiniu, nudrengtais - prairusiomis siūlėmis, batais. Apie jo šeimą sklido kalbos, kad jo tėvas girtauja, smurtauja prieš jo motiną ir prieš vaikus, o toji baigia prarasti sveiką protą ir sveikatą.

Iš neturėjimo ką veikt, prie jo priėjo sakytum primatų lemūrų, būrys vaikėzų.  Vienas jų, apsimestinai susidomėjęs, užvertė knygą, lyg norėdamas pažvelgti į viršelyje esančią antraštę, kurios vargšelis išbalėlis laikėsi, sakytum skęstantis laikosi gelbėjimosi rato, ir žvelgdamas į jos viršelį, išrėžė oratoriškai iškilminga kalbėsena:
  - Ei, girdėjau tavo šeima kas dieną ėdalo turi, kaip fricui per blokadą Leningrade; - jį supę primatai, choru krizendami sujudo aktyviau, kai nutilus krizenimui, aktyviausias jų klasės individas tęsė savo išmintį toliau:
–  Mano tėvas sako, kad tu būsi toks pat, koks dabar yra tavo tėvas. - tai pasakęs vaikėzas išsitraukė cigaretę, užsirūkė, lyg duodamas laiko "suvirškint" ir laukdamas atsakymo į savo, kaip jam atrodė įžvalgius sąmojus, ir įrodydamas, kad jis ne lemūras
(primatai nerūko - rūko tik žmonės...)

- Aš nenoriu problemų. Nelįskit prie manęs. - tarė jam išbalęs "skęstantysis voras", ir tikrai -  savo išbalimo laipsniu, primenantis kalinį kalėjusį koncentracijos stovykloje, bet iš paskutiniųjų vis besistengiantis išlaikyti savyje žmogaus orumą.

  - Ei, pacanai, girdit, ką tas duhas kalba? Jis galvoja, kad taip lengvai išsisuks, nes mat labai protingas su savo tomis knygomis."
- - -

dabar palygink ir pajausk skirtumą, kaip yra parašyta ta atkarpa pas tave, ir čia, KAME SKIRTUMAS? (ir kada skaitytojas lengviau skaitys tekstą, kurį, parašyta lyg ir tas pats, bet kad skaityti turi būti įdomu skaityti, taip?..) tai turi pamatyti, kame skirtumas;


(IR toliau jau nepertvarkinėsiu - t.y. netvarkysiu tų sakinių, bet pats pasižiūrėk, toliau VĖL rašai,  neįtraukiančiai, tai yra vėl neįdomus sakinys, pamatyk kaip jis "STENGĖSI" nekreipti dėmesio?.. ir parašyk kaip - na o jau skaitytojas pamatys kad jis stengiasi nekreipti dėmesio, žiūrėdamas į tai, ką pats nutapei žodžiu;
ir kaip? tas  "STAIGA"?.. --- juk tas /staiga/ atsitiko  nuo tada, kai pasak stebėjusiojo, tariami  primatai priėjo prie vargšelio išbalėlio;
o jau kai lėkti replikos iš jų pradėjo, kaip strėlės į skaitantįjį, jau negali būti apibūdinta kaip "STAIGA" , juk jau veiksmas vyko nuo jų priėjimo, tai tos replikos, jau veiksmo vystymas,
(beje, jis ganėtinai nuspėjamas, kad taip bus, jau kai priėjo "primatų" būrys... tai šabloniška, todėl, kada yra nuspėjama eiga, kas bus, turi rašyti ypatingai įdomiai pačią sceną KAIP? tai vyko, kitai šūdina rašliava - nuobodi nuspėjama į priekį;) ir tas ten /staiga/, jau toli gražu yra ne  /staiga/) ŠTAI cituoju:
" Skaitantis vaikas tiesiog stengėsi nekreipti į juos dėmesio, bet staiga pradėjo birti visokios replikos apie jį, jį pradėjo dėl jokios priežasties spardyti, juoktis iš jo ir ilgai tyčiotis." - citatos pabaiga;

dabar dar žiūrėk, autorius (tai tu)  rašo iš stebinčiojo tą sceną pozicijos.
na, jam ta scena atrodo taip, (pasak jo, t.y. pasak autoriaus) citata:
"Amžina žmonijos scena: prievartos tarnai, jų auka, o greta- visada ir visais laikais- trečiasis, žiūrovas, kuris nepakelia rankos apginti auką ir nebando išvaduoti, nes bijo dėl savęs. Būrys vaikėzų, kitaip sakant primatų, priėjo iš nuobodulio prie jaunojo skaitytojaus." , - (citatos pabaiga, paskutiniame žodyje žioplumo klaidelė), - tai grįžtant prie esmės - kada būrys vaikėzų, neturėdami ką veikti, prisikabino prie savo bendraamžio skaitančio knygą, stebėtojas juos sulygino su primatais.

man ta scena neatrodo taip, kaip nusako tas stebėtojas, o ir nusako jis kažkaip nerišliai, be logikos; :D
tai pirmiausiai, o antra, tai:  skaitant te tekstą,  kaip pats, kad parašei, ta "scena" yra visiškai nevizualizuota; man tos scenos visiškai nesimatė, nes tu jos nenutapei;

Ką reiškia nutapyti sceną? tai va nutapyta yra. kur parašiau kursyvu, va jau tokią galima matyti skaitant, taip? ir susidaryti vaizdą, bei toje scenoje esančią atmosferą? plius matyti autoriaus poziciją į vyksmą, ką jis ryškina, kaip ją tapo,  bet, kad ji matytųsi, rašantysis turi ją savo rašliava sukurti įvaizdžiais, vaizdinėmis meninėmis priemonėmis, metaforomis ir t.t.;
Paskui, tu rašai apibūdinimus (citata):

"Tie vaikėzai buvo turtingų tėvų vaikai, niekada neskaitė knygų, vienas kitas vartojo kasdien alkoholį, visi elgdavo laisvavališkai, visi rūkantys ir nemąstantys. Turbūt baisiausia jų yda buvo idiotizmas ir neturėjimas kaltės jausmo. Atrodo, jie viska darydavo švaria sąžine, niekada nesu matęs, kad jiems būtų sudrebėjusi ranka, kai tyčiojasi iš kitų, nepasiturinčių, prasčiau atrodančių. " , – aš nematau, kad jie buvo iš pasiturinčių materialiai šeimų, matau tik bandą, kuri gyvena pagal bandos dėsnį: "papuolei tarp vilkų - stauk vilku, o tarp avinėlių baltų - būk baltas ir švelnus pūkuotas", - ir vilką vieną, avinas, vedantis bandą, gali ragais parblokšti... ir banda jį kanopomis sutrypt;

ania?.."

tai va, čia tik parašymas - įvardinimas,  tuščias apibūdinimas: "iš pasiturinčiųjų šeimų", - literatūroje jis paviršutiniškas ir nuobodus, tuščias; tai gi,
na, o jei žmogui darant kokį tai veiksmą nesudreba ranka - tai kalba apie jo kitą savybę - apie ryžtingumą, o ne apie sąžinės turėjimą ir neturėjimą; pagalvok apie tai;

geram chirurgui rankos nedreba, taip?.. jis ryžtingas ir susikaupęs - gal drebėjo kol diagnozę nustatinėjo, ir sprendė, ar operuot ar kitą gydymą taikyt, o kai apsisprendė -  ryžosi operuot ,  jau tada rankos dreba tik abejojančiam;

kalbi apie sąžinę, o gal jie dar nežino, kad yra pas žmogų sąžinė, nebuvo progos, to sužinoti, nematuoja sąžinės atžvilgiu - turi sąžinę, bet toji dar miega...

Jei yra viskas kaip juos apibudinai, (tuos menamus "primatus") ir jie tikrai yra tokie, parašyk taip, kad matytųsi, ir skaitytojas pamatytų sau, jie yra tokie tokie ir anokie; dabar tu tik prastai nutapei sceną, kuri yra tik pavadinta "SCENA" bet kurios vizualiai nesimato;

ir šalia parašei, kaip skaitytojas turi galvoti apie tuos primatus, kaip juos turi matyti, vertinti, kokie jie yra - kai skaitytojas pats jau turės savo nuomonę į vienokius ar į kitokius individus, klasę, luomą ir t.t. o kai parašai "jie nemandagūs, beširdžiai, be sąžinės" -  tai prasta rašliava, nutapyk juos taip, kad skaitytojas juos matytų, be sąžinės, ar iš turtingų šeimų (materialiai), ir skaitytojui palik pačiam galvoti, ką jis mano apie juos, kas jie?..

ir jei nori kad manytų, kaip tau norisi, tai tada tapydamas ryškink tas savybes, kurios kalbės apie tai, kad jie savo sąžinę įkalino, ir neduoda jai nei vieno garso išleisti, neklauso jos veikdami ir gyvendami; ania?..

---------------------------------------------------------------------------

TAIGI,  rašyk taip, kad rodytum sceną, jei jau ją pats matai, kartu kurtum charakterius, ir tapytum bendrą vaizdą; tada skaitytojas tavo rašliavą, kiek turi vaizduotės, vis tik daugiau mažiau, galės pamatyti; pirmiau pats pamatyk, o paskui rašyk, nepraleisdamas detalių, kurias matai. (NEBŪTINA matyti gyvenime, užtenka matyti vaizduotėje - tai ir yra tikroji kūryba, o kopijuoti iš gyvenimo vulgarų realizmą, yra prasta rašliava - ne kūryba. Gyvenime esantys herojai tarnauja akstinu, kuris įkvepia, pastūmėja rašyti vieną ar kitą kūrinį;   
tai va savo vaizduotėje pamatyk, ir žodžiu atkurk, žodžiais nutapyk, ką matai, detaliai, tai skaitytojas skaitydamas ją (tavo matomą sceną - pamatys)


tapydamas rink tikslius gretinimus, palyginimuose ir įvaizdžiuose.

o va čia prastai;
matai, taip rašo "ale rašytojai", kurių nesąmoninga-sąmoningai jiems nesuvokta, bet yra tokia pozicija :  "skaitytojau, susigalvok pats", –  tai štai,  tokie rašytojai, turintys tokią poziciją, rašo maždaug taip (citata):
"Skaitantis vaikas tiesiog stengėsi nekreipti į juos dėmesio, bet staiga pradėjo birti visokios replikos apie jį, jį pradėjo dėl jokios priežasties spardyti, juoktis iš jo ir ilgai tyčiotis." --- (citatos pabaiga)
klaida, kad nusakai, jog skaitantis /STENGĖSI/, o kaip tas veiksmas vidinis pasireiškė, skaitytojas turi susigalvoti pats, ania?.. "stengėsi nekreipti jokio dėmesio"; - kai turi rašyti ne ką jis darė, o detales, kad skaitytojas pats žiūrėdamas į veiksmą pamatyti, KAIP? jis stengėsi nekreipti dėmesio, ir kaip prasidėjo tas fizinis kontaktas, po kurio jau visi užsiėmė kolektyviniu smurtu "visi prieš vieną, vienas prieš visus" - kad nuspalvint nuobodulį "nėr kas veikti";

gal tada bus įdomu skaityti, o kol rašai poziciją priėmęs:  "skaitytojau, susigalvok pats" - skaityti yra nuobodu; tai tada TODĖL :D, skaitytojas tau ir pasako: "geriau nerašyk, nu, arba rašyk sau...

beje, kada renki bet kokius gretinimus, pasirenki įvaizdžius, konstruoti metaforoms,  turi žinoti apie tai nors kiek, o ne šabloniškai kartoti girdėtą "primatai" ir t.t.
ir plius, susipažinęs artimiau, automatiškai turėsi spalvų paletę, nuo juodo iki balto, kuriomis galėsi tapyti, "kaip pakėlė ranką, kaip trinktelėjo per sprandą ir panašiai" ir bus scena, ir bus iš ko rinktis spalvas, palyginant ir panašiai, pasirenkant gretinimus "jis laikėsi knygos, kaip skęstantis gelbėjimosi rato, kad išplaukti iš primatų kastos, kaip iš šėlstančios jūros, kurioje jam lemta arba išplaukt į kitą kastą, arba būti primatams maistu..." - žinai, kaip bjaurusis ančiukas pas Anderseną, tame kieme jį būtų galutinai užlesę, bet jis išplaukė, ir pateko pas gulbes į savo kastą... .
---
kiek suprantu, autorius tą trečią herojų - kurio asmenyje kalba, na, tą stebėtoją, tapo bailiu, bailiu, kuris nori padėti tam, kurį engia banda, bet bijo, ir eina prieš savo norą, kurį jaučia ir suvokia esantį savo širdyje;
tokiu herojumi autorius kuria tą trečią, stebintįjį, bent jau apibudindamas jį žodžiais: "o greta- visada ir visais laikais- trečiasis, žiūrovas, kuris nepakelia rankos apginti auką ir nebando išvaduoti, nes bijo dėl savęs.", - na, bet juk tas, kuris stebi, gali nesikišti dėl daugelio priežasčių, ne tik dėl baimės, tu pasirenki, kad pagal savo supratimą, pagal savo pažiūras, jo to trečiojo stebėtojo širdis nori apginti, bet tą padaryti, vis bijo, todėl ir neapgina; gali būti ir taip.

bet tada turėsi kalbėti ir baimės tema, ir ją plėtoti paraleliai, ar yra tai tavo rašinyje?.. tas stebintysis, galvoja, kad išspręs savo tas baimes stebėdamas?..
- - -
būna kad stebi, ir visiškai nežada įsikišti, nes jaučiasi, kad tuo padarys tik "meškos paslaugą", nes tai ne jo kova, tai vieno atsiskyrėlio "bjauriojo ančiuko" kova su ta naminių paukščių "banda" arba kiemo, vietinės reikšmės pulkeliu pasaulyje - egzistencijoje, iš kurio (t.y. pulkelio), jis turi išsiveržti, su kuria jis turi santykius išspręsti pats savyje, o kitaip situacija vis kartosis...

jei žiūrintysis jaučia, kad jis turi įsikišti, bet neįsikiša dėl baimės, jis turi eiti pasitreniruoti, gal raumenis užsiauginti, jei bijo dėl savo fizinio kūno, kada prisieis susiplakti jam su banda, norint apginti silpnesnį, bet tai bus ir yra jau jo kova, ir jam ji būtina, nes tai jo pažiūros, kad reikia apginti silpnesnį, o ne žiūrėti ir bijoti, reikia susikauti su savo baime ir pasielgti taip, kaip širdis žino, kad pamatyti, kas už viso to stovi dar, o nestovėti, ir bijoti, be sąžinės tik stebėtojo vaidmenyje, nes taip verčia elgtis baimė, kurios jis nenugali, nes jei ne ji - jis pasielgtų visai kitaip... ką?..  tada įsikišti reikia jam ne tik dėl silpnesniojo, o dėl savo paties pažiūrų, nes tai jau jo kova su savo paties baime;

tai va,  MĄSTYK; (ir pasirink poziciją, bei žinok,kokią mintį, kokią koncepciją turi tarp eilučių - tada kryptingai ir dinamiškai ją vystyk ir plėtok;)
- - - -
beje, gali stebėti, kas yra Primatai?.. va operatorius nufilmavo juos, (irgi stebėjo, ir tuo kampu kuriuo stebėjo, matė, tuo ir nufilmavo) kai kuriuose situacijose,
o komentatorius pakomentavo, kaip jis juos mato, kartu remdamasis jau ir mokslo padarytomis oficialiomis išvadomis, apie lemūrus;

P.S.

(nuoroda aktyvuojant rašykuose, būna iškraipoma, šioje yra trys  bereikalingi tarp ženklų tarpeliai, juos sutvarkius, visus ženklus įrašius be tarpelių tarp jų - pamatysi video)
žiūrėk, (sutvarkęs nuorodos ženklus, kai įvesi į adresą)
kaip atrodo primatai, vieni iš jų tai nuostabūs lemūrai iš Madagaskaros:

http://video.yandex.ru/users/poptop1/view/290/
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-08 10:07
Gydytojasx123
Kodėl? :D
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2014-02-08 00:59
galne
Ai, gal geriau nerašyk. :/
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą