Rašyk
Eilės (78142)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 17 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







EPILOGAS


- Kūnas tau nebereikalingas, jis buvo tik apvalkalas, saugojęs ir užaugines tave, slopinęs tavo vidaus energiją. Tai ne tu, tas atvaizdas veidrodyje, tai tik apvalkas, kurį tau davė nešioptojai. Visa tai netikra. Tavo siela ir esybė ne žmogaus, privalai tai suprasti, tai tik apgaulė. Dabar tau laikas išsinerti is šio apvalkalo, kuris tave varžo, kuo greičiau tuo geriau, nes jei to nepadarysi, ta galia slypinti tavo viduje, tikroji esybė sudraskys tave iš vidaus, skutelį po skutelio. Ar to nori?
-  Ne, aš noriu būti žmogumi, aš esu žmogus!
-  Ar ne kiekvienas žmogysta svajoja apie tai? Apie beribę galią, galią, kurios dėka pasaulis paklūsta tau, apie amžiną gyvenimą, apie svajonių išsipildymą, atvirą dangų ir žemę, apie stebuklus?
        Berniukas kaip įkaltas stovėjo prieš veidrodį. Išsprogusios akys žiurėjo į atvaizdą jame. Rausvos lūpos pravertos, padarydamos tik mažą tarpelį, veidas baltas kaip popierius. Jame matė negyvą, stovintį lavoną. O tame kūne įkalintas jis, ar bent ta dalis, kuri priklausė jam.
      Kaip galima, kaip įmonoma suprasti, jog tai, kur gyvenai visą gyvenimą yra tik melas? Kad tai, kuo tikėjai esą, esi ne tu? Melas, jis visą savo gyvenimą praleido jame... bentjau taip teigė tamsus šešėlis stovintis už jo, lyg tykodamas, kada jis nugrius ir pulsias čiulpti jo paskutinę gyvastį. Jis jautė kaip jo akys žybsi laukdamos berniuko pritarimo, jis jautė kokia šalta šešėlio oda, nors jis ir prie jo nesilietė, nors kažin ar šešėlis iš vis ją turėjo. Bet galia, to padaro galia buvo užpildžiusi visą kambarį. Jį tai dusino, spaudė iš slėgė, maišė visas spalvas ir lupte lupo nuo jo odą įsiskverbusi tuo šlykšiu, lipšniu šalčiu į kiekvieną jo lastęlę.
- Tu priprasi, visi mes pripratome. Tam reikės laiko, bet pagalvok, tai,  ką tu turėsi bus amžina, tavo galios bus beribės, ar nori pasilikti tarp šių kirmelių, kurių laikas suskaičiuotas? Kurie žudo savus? Kurie turi Dievo galią kurti, bet užuot ja pasinaudoja, ją įvertinę, tik naikina? Nori likti šiame laikiname kūne, kuris pasens, susidevės?
Kiek patylejes, lyg leidęs man suvirškinti žodžius, jis tęsė:
- Žinoma, tu gal baiksi mokslus, gal gausi norimą darbą, o gal gyvensi gatvėje,  gal rasi meile, galbut ją prarasi ir ilgai del to kankinsiesi. Veliau matysi savo nešiotojų, draugų šaltus kūnus karstuose, matysi kaip juos palaidoja žemė. Užauginsi savo vaikus, jie tave paliks, seną, negalotą, smirdanti senį. Gulėsi lovoje ir nebegalėsi pajudėti, kankinsiesi skausmuose ir melsi, kad greičiau dinktum is šio pasaulio. Ir viskas. Daugiau nieko. Žinoma, už buvimą čia mokėsi kitų žmonių givybėmis. Ar tu to nori?
- Ne, - nugurkė berniukas greitai atsakydamas.
Ne, jis to nenorėjo.
- Ar nori galios? Prasmės? Niekada nesijausti silpnas?
- Taip.
Taip, jis to norėjo.
Ar bentjau tada taip mane...




******



- Dreikai, net nemegink padėti ragelio arba tarp mūsų viskas bus baikta!
- Pagaliau.
Telefonas supyptelėjo ir bumtelėjo ant rausvos spalvos nutrintos sofutės.
- Dreikai, ar ne ta koja iš lovos išlipai? Ta pana buvo karšta!
Vaikinas su plačia šypsena, kuri užėmė daugiausia vietos jo veide vepsojo į mažą htc telefoną gulintį ant sofutės šalia jo.
      Telefonas buvo išpuoseletas, kogero nebutum radęs nei vieno įbrežimo ant lygaus jo ekrano. Arnas puikiai žinojo, kad jo draugui stebuklingai pavyksta išpuoselėti visus daiktus, išskyrus žmones.
- Mano batai protingesni už ją, -  geleižniu veidu tarė vaikinas pasirėmęs į žydrą sieną. Blondinas garsiai nusikvatojo. Juokas priminė monotonišką avies mekenimą.
- Nuo kada tau parūpo protas, kazanova?
- Nuo tada, kai Dievas užmiršo jį įdėti i tavo geltoną galvelę, - šyptelejo jis.
Arnas pašoko ir puolė kumsčiuoti savo draugą, nors ir žinojo, kad beviltiška stoti prieš Dreiką. Gal jis neatrodė galiūnas ir neturėjo kalno raumenų, bet jėgos pas jį buvo kaip pas penkis stiprius vyrus. Arnas puikiai prisimena, kaip Deinas susimušė su keliais universiteto vaikinais ir kaip jie po kelių minučių gulėjo gražiai išsibarste žalioje pievelėje su kruvinomis nosimis. Po šio incidento daugelis vaikinų suko nuo jo akis. Po kelių savaičių viena popietę Dreikas buvo rastas vaikinų tuolėte su negyvu grupioku. Pastarasis buvo be givybės ženklų-jokių išorinių ir vidinių sužeidimų. Atrodo, kad iš jo būtų išplėšta siela. Dakterai taip ir nerado jo mirties priežasties. Kaikurie spelioja, kad jį ištiko širdies smūgis, bet grupiokas niekada nesiskundė  sveikatos sutrikimais ir apskritai buvo sveikas, sportuojantis ir geras žmogus. Liudytojai teigia, kad Dreikas tiesiog stovėjo sustingęs ir perbalęs kaip kreida prieš gulintį, negyvą savo grupioką, o kai jis buvo apklausiamas sakė, kad nieko neprisimena, tik kaip atėjo ir rado jį tysanti ant žemės. Arnas taip pat nežino, kas istikrųjų ten įvyko. Tiesa, jis niekada ir nedrįso to paklausti savo draugo.
      Po šio įvykio daugelis nusisuko nuo Dreiko. Jie pradėjo jo bijoti, skleisti visokias kalbas, nors ir jis nebuvo apkaltintas draugo žutimi.
- Gal einam alaus, prasiblaškysim? - pasiūlė Arnas, kai vaikinai jau sedėjo išsidrėbę ant sofučių ir garsiai juokėsi iš nevykusių vienas kito judesių.
- Ačiū, ne. Geriau pabūsiu čia.
- Tu visada „Būni čia“. Vienuj vienas... gal užsiimi magija? O gal turečiau tave vadinti Dreiku Floperiu? - šaipėsi blondinas, o Dreikas jam atsakė šyptelėdamas pusė lūpų.
- Tu kaip rakštis užpakalį, žinojai?
- Ačiū už komplimentą, Dreikai Floperi.
- Gerai gerai gana! Eime, - pavartęs akimis Dreikas pasiemė paltą ir mestelėjo raktus į draugo pusę. - Užrakinsi tu.
Netrukus abu vaikinai jau sedėjo mažoje kavinukėje kvailu pavadinimu “Rūmai”. Tai tikrai nebuvo panašu I rūmua. Į ją rinkdavosi seni ir šlykštūs seniai, kurie šnekėdavo tik apie alų ir savo žmonas, kurios juos vydavo iš namų. Draugai lankėsi čia tik del to, kad alus čia buvo pigus, bet geras, o pinigų juk striuka. Be to, po kelių bokalų nebejautei nei to rugštaus kvapo, nematei tų apipelyjusių kampų ir aliejaus prisisunkusios duonos.
      Kol abu draugai ejo I “Rūmus” negalėjai nepastebėti merginų žvilgsniū įsistabelyjusių į Dreiką. Jei ne tas jo vidinis spindesys, kuris traukte traukė, kogero Dreiko išvaizda būtų atgrasanti. Ilgi juodi plaukai surišti į uodegą pakaušyje, kelias nepaklusnias sruogas taršė vėjas. Didelės tamsiai rudos akys, kurias puošė ilgos viliokliškos blakstienos, virš kurių buvo griežti antakiai, jo veidą padarydami rustesnį, išsokę skruostikauliai. Švelnios, putlios, nuostabios formos lūpos, kurios jo veide kogero vienintelės atrodė nekenksmingos. Jo šviesi, blyški ir lygi oda priminė niūrų dienos dangų, kuris savo pilkšva spalva panarina žmones tik į gilesnį liūdesį. Beveik visi Dreiko rūbai-tamsūs, juodi. Dengiantys kuo daugiau jo kūno. Lyg jis kažka slėptu. Galėjai pagalvoti, kad po tais juodais baltiniais slepiasi gyvačių lizdas. Bet skonį jis turėjo. Kartais atrodė, kad Dreikas nužengė iš pačio pragaro, bet ta jo nepaprasta trauka ir nuostabus vidinis grožis, kuris tryško per kraštus darė jį angelu. Arnas žinojo-Dreikas pats keisčiausias žmogus, kokį jam kada teko pažinti.
      Po kelių valandų draugai jau žingsniavo tamsiu šaligatviu. Arnas linksmai traukė visas jam žinomas dainas, stenkdamasis rikiuoti kojas tiesiai, bet su kiekvienu žingsniu jis atrodė tik dar juokingesnis. Vos pamatęs panelę Arnas sustodavo kaip įbestas, nusiimdavo kepurėlę nuo galvos ir nusilenkęs laukdavo kol ji praeidavo, kaikurias iš jų pakalbindamas neaiškiais žodžiais.  Dreikas buvo ramus, ėjo gan tiesiai, nors gėrė dvigubai daugiau už savo draugą. Kartais nusikvatodavo iš savo draugo arba nutemdavo jį nuo išsigandusios panelės mandagiai atsiprašydamas. Kai vaikinai priėjo bendrabutį Dreikas sustojo ir įsistabelyjo į tamsą už patato.
- Einam Floperi! Šiandien aš rengiu vakarelį, užsitūsinsim iki galo! - šaukė Arnas, bet Dreikas neregavo.
  Staiga viskas, kas buvo blondino pilve pradėjo kilti, jis griebėsi durų turėklų ir susilenkęs viską paleido į išorę. Kai atsikėlė jo draugas jau buvo dingęs.
(tai tik pradžia, ačiū už įvertinimą:))
2012-05-23 19:56
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 6 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-24 11:56
St Sebastianas
Skaitydamas tariau: "Dar viena klaida ir kalsiu kuolą!" Po akimirkos pridūriau: "Pagaliau."

Kiekvienas autorius daro klaidas. Tai neišvengiama, ypač kai suklysti taip, jog gaunasi panašus žodis, pavyzdžiui vietoje Lino atsiranda Lynas, vietoje apsidairęs gaunasi apsidaręs ir pan. Tačiau kai yra klaidos, kurias braukia visos, jei autorė neatkreipė dėmesio į pajuodinimą pakartosiu VISOS tekstų redagavimo programos, pradedant M$ word ir baigiant naršyklėmis, tuomet tai yra paprasčiausias skaitytojo negerbimas. Čia kaip atėjus į svečius paduoti gėles ir papersti taip, kad nuo sienų tinkas atšoktų. Jei teks skaityti kitas dalis, tikrai nesivarginsiu tekstą rakinėdamas iki pabaigos, surasiu kritinę klaidų masę (jei tokios kaip šiame tekste, užtekts trijų), kalsiu kuolą per daug nesukdamas galvos.

Kalbant apie patį tesktą, tai epilogas yra kūrinio pabaigoje, o pradžioje - prologas. Jei naudojama rekursija ir kūrinio pradžioje pasakojama kūrinio pabaiga, tuomet paprastai iš viso nenaudojami terminai prologas ir epilogas. Žinoma, tai nėra klaida. Autorius gali nuspręsti, kad epilogą įdės pradžioje, tačiau tuomet jis privalo turėti pakankamai kietus (bent jau titano) konkolus, kad galėtų pateisinti tokį sprendimą. Kadangi jaunimas dabar dažniau skaito filmus, pateiksiu du pavyzdžius iš kino pramonės. "Memento" iš esmės eina nuo pabaigos link pradžios ir tame filme viskas limpa į visumą. Pabandykime dabar nuo pabaigos pažiūrėti, pavyzdžiui, "The Grey". Tuomet gausime paprasčiausią balaganą. Lygiai tas pats ir kūryboje, jei nori iš pradžių parodyti tai kas įvyks kūrinio pabaigoje, nuo pat pirmos akimiros turi viską pradėti konstruoti būtent taip. Ką mes turime dabar?

Dialogai pusė velnio, bet tikrai neverti šlovinimo. Kaip naujokui jie tikrai geresni už vidurkį, tačiau žiūrint bendrame kūrybos fone tai vis dėl to yra ne kažin kas. Skaitydamas kitą dalį nesugebėčiau atskirti kur yra kuris personažas, jei nebūtų nurodyta kas kalba. Dialogų per mažai, kad galėtum pajausti kas tai per personažai, šiuo metu nusimato stereotipiniai personažai. Priklausomai nuo to, kaip viskas bus dėliojama toliau jie arba bus panašūs į kartoninius arba turės kažkiek tūrio.

Paprieštarausiu Guntai. Autorius privalo mokėti parašyti vieną siužetinę liniją. Ir reikėtų pradėti ne nuo serialo, kuris vis tiek liks nebaigtas, o nuo elementaraus trumpo kūrinuko. Kai toks dalykas jau bus daugiau mažiau įvaldytas, tuomet galima kepti serialus su keliomis persipinančiomis siužetinėmis linijomis, atvirkščia chronologija ir kitais džiaugsmais. Kūryba nemokant susukti siužeto yra lygiai tas pats, kas variklio remontas nemokant atsukti varžto. Turint daug sėkmės - įmanoma, tačiau paprastai baigiasi nesėkme.

Šio tekstuko problema yra visiškas negebėjimas pritraukti skaitytoją. Nenutinka nieko tokio, kas priverstų skaityti antrą dalį. Įvykiai? Nėra. Personažai? Tik užuomazgos. Pasaulis? Neegzistuoja. Taigi, kokia prasmė laukti kitos dalies?

Atmetus klaidas, tekstas parašytas netragiškai. Tai reikėtų užskaityti kaip komplimentą. Jei autorė daug dirbs, tuomet yra tikimybė, jog sulauksime kūrinių. Jei nesistengs ištaisyti net elementarių klaidų - tekstai bus pakankamai greitai iškuolinami.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-23 23:37
gunta
tik nesimokykite tokios nesąmonės kaip rašyti liniją, pamesit kelią dėl takelio... na,  prarasite ką mokėjote, ir net nežinote, kad mokate, tereikia tik, visada žinoti, ką nori parašyti - turėti jau fabulą, ir linijos mokytis nereikės, ji rašysis pati savaime ( o besimokydamas linijų, nebemokėsi kurti - matyti, tik atbuksi; Jei rašysi be fabulos - irgi atbuksi. Matai ir rašyk, tik laikyk dėmesį sufokusavęs į fabulą. (o dėl įvykių, na tai iš po tos jų kelionės įvykt įvyko, bet geram kūriniui, yra esmė ir kodėl į Rūmus, o ne į Parduotuvę, ledų nusipirkt< ir grįžtant, taip galėjo atsitikti prie namų. (pradžioje kūrinio viskas vietoje - taip tik supažindinate skaitytoją su aplinkybėmis.) dialogai nėr mandri, jie labai organiškai atskleidžia herojų charakterius, vienas jų mandras ir paviršutiniškas žmogiukas, kitas ramus, stiprus ramybe, traukiantis lyg įmagnetintas - gal angelas-mesijus, o gal iš pragaro gelmių - herojus.
(kiek supratau, pradžia - epilogas, tai prieš istorija? (kada pradeda rodyt filmą, parodoma prieš istorija, (X-failai) o filmas visai apie kažką kitką, kol vėl ta prieš istorija įsiriša eigoj. (tikriausiai epiloge yra užkoduota kūrinio fabula?..)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-23 23:15
Aurimaz
Pirma pastraipa apie kažką, kas numirė ir kažkas jam nutiko. Kas - velniai žino. Aš tai ne...

Antra pastraipa - krūva mandrų dialogų. Kažkas tikriausiai TURĖJO nutikti, bet, kadangi autorius matyt pats nežinojo, tai nieko ir nenutiko.

Reikia dar mokytis kurti siužeto linijas ir jomis sekti. Rašyti apie bile ką - grafomanija. Ir tie skliausteliai kūrinio gale numuša bet kokį norą skaityti toliau. Kitą kartą naudokis komentarais.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-23 23:06
gunta
Rašydamas tikrai puikiai kuriate charakterius (jaučiasi, kad viską matote) veikėjai skirtingi, ir jie tikrai skirtingų temperamentų žmonės. (tą sukūrėte.) bendravimas tarp jų - organiškas labai. Jūs gerai rašote, bet jums reikalingas redaktorius. IR fabula, turite žinoti, vis tik rėmą - ką norite parašyti, įvykių eigą IR vis stebėti save, ar nėra bereikalingų siužetų, epizodų, kurie prasideda lyg įvykis, o jis bendram tekstui - kūrinio turiniui atskleisti, nenukrypstant nuo fabulos, yra visiškai nereikalingas. (gerai, kad jie nuėjo į tuos "Rūmus", tuo jūs sukūrėte jų lankymosi aplinką, bendravimą, bet jei dažnai jie vaikščios be motyvo jokio, tai yra nuėjo parėjo ir tiek - tai jau nebus gerai. Dabar tik kūrinio pradžia, ir jūs kol kas dar kuriate fantomus, kurie turės būt gyvais (apibūdinate jų gyvenimo būdą, todėl pradžioje pateisinama.) ŽIŪRĖKITE, šis gabaliukas:
"- Gal einam alaus, prasiblaškysim? - pasiūlė Arnas, kai vaikinai jau sedėjo išsidrėbę ant sofučių ir garsiai juokėsi iš nevykusių vienas kito judesių.
- Ačiū, ne. Geriau pabūsiu čia.
- Tu visada „Būni čia“. Vienuj vienas... gal užsiimi magija? O gal turečiau tave vadinti Dreiku Floperiu? - šaipėsi blondinas, o Dreikas jam atsakė šyptelėdamas pusė lūpų.
- Tu kaip rakštis užpakalį, žinojai?
- Ačiū už komplimentą, Dreikai Floperi.
- Gerai gerai gana! Eime, - pavartęs akimis Dreikas pasiemė paltą ir mestelėjo raktus į draugo pusę. - Užrakinsi tu.
Netrukus abu vaikinai jau sedėjo mažoje kavinukėje kvailu pavadinimu “Rūmai”.
, – yra lyg užuomazga, kad dabar kažkas užsimegs ir pradės vystytis, kažkoks įvykis, tačiau, kiek jie buvo kavinėje, buvo tik skaitytojo pažintis su tais herojais, bet ne įvykis, o paskui, jau jie gatvėje, keliauja namo, sugrįžo... (jei taip bus dažnai, bus prastas kūrinys, pradžioje sueina visiškai - skaitytojas taip supažindinamas su veikėjais, jų pomėgiais, charakteriais, gyvenimo būdu ir panašiai. pagalvojau, kad čia gali būti silpnoji vieta - jei neturėsite fabulos, o kursite pats nežinodamas, kas gausis.
O rašote pamatęs - tai labai gerai. (beje, užpakalYJE, užpakalY, ne galininkas, / Į/ nosinė, t.y. šiknoj, ne šikną. užpakaly, ne užpakalį,  Kai rašot apie rakštį.)daug klaidų tikrai.

klaidos nėr taip baisu, jos pataisomos, tam reikalingas redaktorius, (redaguoti tekstui suderinant su autoriaus pageidavimais, būna kalbos klaidų ir t.t.) bet jei rašote nuobodžiai ir prigalvotai, pritemtai - tada ir be klaidų gramatinių, bei stiliaus, ir šiaip - visokių žioplų klaidų, viskas blizga, o vis tik neina skaityti.
P/S/
neskaitau prozos; ir neesu fantastikos fanė (na to žanro) tačiau perskaičiau tekstą, o jis ilgas, pilnas žioplų klaidų, kurioms jūs nesukate galvos, energijos joms netekinate, nenorite paleisti to impulso, kurį jaučiate matote, ir rašote. (todėl reikalingas paprastai kitas žmogus - redaktorius, kalbos žinovas.) - sužavėjo gyvumas pasaulio, kurį kūrėte, gyvumas herojų, jie skirtingų temperamentų - organiški dialogai. Tai patraukė, kad matote rašydamas, girdite, jaučiate net ritmą, kaip kuris juda erdvėje. (turėkit fabulą, tada niekas nieko nepatėkš - nebus galimybės tokios, jei turėsite fabulą ir dinamiškai ją vystysite, kartu, taip gyvai rašydamas.)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-05-23 20:52
Meškiukas
Kas čia per naujas paprotys po viso kūrinio dar kažką pridurti skliausteliuosi? (Aš nežinau kas tu esi, aš nežinau kodėl tu tai skaitai, bet aš tave surasiu tada kai mažiausiai to tikėsies ir nutėkšiu sekančią dalį nepriklausomai nuo to ar tai tau patiko ar nepatiko).
Pradžiai - gramatines klaidas turbūt jau ir pats pastebėjai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą