Rašyk
Eilės (78156)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 4 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Nuo mažens Pranekas nemėgo rengtis. Ne todėl, kad labai norėtų viešai pasirodyti plika bamba, nors tokios pagundos irgi būta, jis negalėjo pakęsti, kai drabužis veržia. Kad ir neverždavo, vis vien ties kuria nors vieta verždavo. Ypač kelnės. O jei neverždavo, tai smukdavo. Kam malonu nutįsusiu klynu vaikščioti? Iki isterijų prieidavo. Tėvai kreipėsi į psichologus. Bendros pastangos baigėsi šnipštu: berniukas išvis atsisakė rengtis. Kai, suėmę į nagą, rimtai užlaužė, Pranekas perlipo tvorą ir  realizavo savo potraukį kaimynų ir kaimynių akivaizdoje. Galėjo būti ir ta priežastis, kad ant viso kūno formavosi plaukų danga, o tam tikrose vietose tas buvo itin ryšku. Augant ir bręstant aiškėjo, kad miestelyje esama ir daugiau tokių „nudistų“. Atsirado ir „guru“. Kupas Kuparas Kuparevičius. Ekskunigas. Glaudęsis buvusio dvaro kapinių sargės lūšnoje. Nebejaunas tylus žmogelis. Bažnyčios archyvo duomenimis, iš dvasininkų luomo pašalintas už reinkarnacijos idėjų propagavimą. Sargės išsaugotame Kuparo Kuparevičiaus darbiniame sąsiuvinyje randame aprašytą numirėlių prikėlimo technologiją bei eksperimentus, aiškinantis sielų persikraustymo principus. Atskiro sąsiuvinio viršelį puošia magiški deformuotų vyriškos lyties žvėrelių simboliai. Čia surinkta užkoduota informacija apie ekskunigą dominusius berniukus. Visus juos vienija atskirties motyvas: nuolatiniai konfliktai, bėgiojimai iš namų ar globos įstaigų, mylimųjų netektys, gujimas iš mokyklos, draugų  išdavystės, žeminimas, smurtas, patyčios. Dauguma uostė klijus, rūkė žolę, vartojo alkoholio surogatus ir ritosi nuožulnia degradavimo plokštuma į zombių glėbį.  Kuparas Kuparevičius pateikė alternatyvą – mėšlinukais vadinamų haliucinogeninių grybų ekstraktą. Tie smulkūs rusvi plonais koteliais grybukai, gausiai vešėję apleistose galvijų fermų mėšlidėse, dėl haliucinacijas sukeliančių savybių nuo seno vartoti įvairių kraštų religinėse apeigose. Priešistoriniais laikais actekų kulto tarnai juos vadinę Dievo kūnu, šventu grybu. Su paprastais mirtingaisiais Dievas galįs kalbėti per grybus. Priimk mane ir būsi tas, kas nori būti! – tokia galėjo būti actekų Dievo ištara. Šis narkotikas nesukėlė priklausomybės, nereikalavo jam vergauti, už jį nereikėjo mokėti. Dzin šulė, dzin matiekos ir dyrikai! Čiki profesorius Kuparas! Savotišką priklausomybę sukeldavo jo iššaukti įprastomis aplinkybėmis neregimo pasaulio vaizdiniai. Kartą patyrus, atsisakyti jų nebesinorėjo. Rinkdavosi mėšlinukų vartotojai po vidurnakčio prie kapinių tvoros, kur daug metų laidoti pakaruokliai ir šiaip savižudžiai. Susibūrimų vietą paskyrė pats Kuparas Kuparevičius, vaikų imtas vadinti broliu Kuparu. Jo įsitikinimu, savižudžiai pasielgę teisingai ir garbingai, jų kančios ir negandos nepalyginamos, neišmatuojamos, ir tik tokioj vietoj galįs įvykti tiesos apsireiškimo aktas. Pasak jo, lemtingiausi dalykai dedąsi paskutinę mėnulio delčios valandą. Tada esą lengviausia prikelti numirėlius ir galima normaliai pabendrauti. Vieną tokį susiėjimą taip aprašė Kuparas Kuparevičius. Tą naktį kaip tik toks metas ir buvęs: priešaušris, akla tamsa, baigianti dilti mėnulio delčia. „Jie buvo tokie pat kaip mes, - kalbėjęs ant kauburėlių susėdusiems berniukams brolis Kuparas, – jie  gyveno, džiaugėsi, mylėjo ir norėjo būti mylimi, bet tie, kuriuos jie mylėjo, jų nepamilo, ir jie turėjo išeiti. Ir išėjo. Išėjo neatsisveikinę, nes neturėjo su kuo atsisveikinti. Dabar jie turi problemų, nes tokiu būdu išeidami jie uždarė savo sielą į dūlančio kūno kalėjimą, jų sielos dūsta neturėdamos vilties ištrūkti. Broleliai, mes esame čia, kad joms padėtume. Kad padarytume tai, kas nebuvo padaryta. Kad apkabintume, priglaustume, pamyluotume. Ar mes tam pasiruošę? Ar mes pasiruošę juos pasitikti?.. “ – „Taip“, negarsiu choru atsakę berniukai. Tada brolis Kuparas ištaręs magiškąjį numirėlių prikėlimo žodį ATSIVERK, ir žemė po vaikų sėdynėmis pajudėjusi… Operaciją tekę sustabdyti, nes berniukai taip ėmę tirtėti, taip sukalenę dantimis, kad apie glėbesčiavimąsi su numirėliais nebegalėję būti nė kalbos. Užtat atėjęs supratimas, kad numirėlių pasaulis nėra tik velėna užkloti kauburėliai. Tai patvirtino mėšlinukai. Ekstraktą brolis Kuparas gamino pasinaudodamas viduramžių alchemikų svarbiausiu principu – amžinumo, nemirtingumo siekiu. Pridėjęs gyvačių nuoviro ir keliskart nugarinęs, pasiekė tokio veikliųjų medžiagų kondensato, kad sukeliamos haliucinacijos, paprastai destruktyvios, padrikos, įgijo vieningos tėkmės kontūrus. Kūnas tarsi ištirpęs, tapęs substancija, laisvai  įveikiančia laiko ir geografijos ribas, prasibraunančia į tamsiausius slėpinius  ir dienos šviesoj pasirodančia nauju, iki tol nebūtu pavidalu. Moraliai apspręsta, keliauja ši esybė ribinėmis gyvenimo ir mirties pakopomis tamsos arba šviesos, kančių arba džiaugsmo kryptimi. Ne sykį pats išbandęs, smulkiai viską užrašinėjęs, nė kiek neabejojo, kad berniukams tai bus tikras, prasmingas, nė su kuo nepalyginamas kaifas. Brėško  rytmečio aušra. Brolis Kuparas, pripildęs puodelį gėrimo ir paaiškinęs, kaip reikia gerti, paleido jį per rankas. Siurbčiojo berniukai vienas po kito, puodelis pamažu tuštėjo, akys merkėsi, ištryškęs saulės spindulys apšvietė palinkusią brolio  Kuparo figūrą ir tarp kauburėlių amžinai užmigusius vaikus.
2011-11-12 13:05
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 6 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2011-12-03 14:51
Lengvai
Pritrūko.

Idėja yra, bet į ją nepakankamai įsigilinta. Kur dingo Pranekas? Juk pasakojimas prasideda nuo jo, o paskui jis ištirpsta brolio Kuparo figūroje ir niekur jo neberandame. Idėja yra, ir pakankamai nebloga, bet pasaulis nenupieštas, o veikėjai - blankūs.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-11-15 20:40
Vetustis
Pavadinimas geras. Visa kita - nežinau.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-11-14 04:47
Gija_
Pradžia įtraukianti, tačiau pasirodė neadekvati likusiai daliai kūrinio. Jei „centrinis“ personažas kunigas, klausimas,  kam tas vaikas pradžioj taip detaliai  „išrengiamas“.  Negana to, neužilgo tarsi pradanginamas ir jo vietoj  kaip grybas išdyksta kunigas. Tikėjausi  berniuką  rasti bent jau kūrinio pabaigoje, išskirtą iš tos grupelės vaikų, jei jau jis turėjo progą reikštis įžangoje. Neradau, tad autoriaus motyvas šia prasme, man lieka neaiškus.

Dar gi grybai. Jei skaitytojui į galvą brukama tiek informacijos apie „mėšlinukus“, norisi, kad ta informacija kažkur pasitarnautų, kad būtų panaudojama. Supratus, kad  „psalmės“ grybams tėra tam, kad sužinotum, jog jais bus nunuodyti vaikai, lieki kažkaip it apgautas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-11-13 20:25
kaCius
labai patiko pradžia.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-11-13 03:20
gunta
Na šamanai visokiausiose gentyse (nebūtinai indėnų actekų) naudoja psichotropinius augalus, grybus, kad įeitų į tam tikrą būseną, kurioje jie gali išskaityti ateitį, ir dar daug įvairių maginių operacijų atlikti, kurių pagalba gerinti savo genties būtį, tačiau vienatinio dievo pas juos - nėra, Yra atskiros jėgos ir tų jėgų dvasios, (gamtos jėgos, ir jų iš tikrųjų yra daug) su kuriomis šamanai geba užmegzti ryšį, naudodami psichotropinius augalus, grybus,  jų pagalba įeidami į atitinkamą būseną - keisdami pasaulio (jame esančių dažnių) matymą, bet tai nieko bendra neturi su reinkarnacija, o ir dievas yra ne vienatinis. Vėl gi Reinkarnacija nieko bendro neturi su Numirėlių atgaivinimu - prikėlimu; Vudu gentyje yra toksai dalykas, bet tai ne reinkarnacija. (žmogus atrodo miręs, jo lieka gyva tik sąmonė, ir jis puikiai girdi aplinkinį pasaulį, mato laidotuves, kaip jį užkasa, nes visi aplinkiniai mato jį jau nebegyvu, o medikai konstatuoja mirtį, kadangi nėra nei pulso, vyzdžiai į šviesą nereaguoja, žmogus nekvėpuoja, raumenys įbedus, nesusitraukia, kaip susitraukia nuo skausmo. "Змей и Радуга", tikrai neblogas filmas, ten galima pamatyti tas visas magines operacijas, ir žmones esančius Zombiais - prisikėlusius iš numirusių, bet tai NIEKO BENDRA NETURI SU Reinkarnacija. Reinkarnacija - tai visai kas kita. Tai budizmas, ne vudu magija. Reinkarnacija, tai ne prisikėlimas ir ne prikėlimas mirusio kūno.
Tačiau, kalbant apie jūsų ale literatūrinį kūrinį, jis tikrai tokiu nėra. Kažkokie paistalai, o formatas, lyg tai būtų pažintinė mokslo pagrysta faktais, ir motyvuota, bei argumentuota literatūra. Tačiau taip nėra. O formatas toksai, lyg tai mokslinė - antropologinėje sferoje pažintinė literatūra, Taip kad kūrinėlis "avarija" jei traktuoti kaip grožinį literatūrinį, švelniai tariant.

Ir dar, ta pradžia, kaip ir nieko; Iki to atsiradimo kūrinyje, tariamo "Guru", tačiau kam jinai, ta pradžia, nu irgi neaišku, kai toliau, atsiradus tam "Guru" tekste,  kūrinyje pradedama plačiai grybauti po lankas, mišką, ant žvyrkelio, Sacharos dykumoje, ir tiesiog lipama vos ne į kalnus, paieškoti Džomolungmos viršūnėje gaidukų...  o buvo pradėta kelionė prie jūros - į nudistų pliažą, kaitintis... Bet pakeliui, einant per mišką, birželio mėnesį pradedama grybauti, ir taip... "avarija";
Gali būti toksai dalykas, kad žmogui spaus siūlės - ir jis reaguos irzliai, jei sirgs alergija, vis tik, sulaukus tam tikro amžiaus, kad ir keturių metų, jis geriau vaikščios su spaudžiančiomis siūlėmis, nei nuogas, kadangi vaikščioti nuogam, jam bus sunkiau, o jei ne, tada neįtikina reikalavimas iš žmogaus, kad jis nevaikščiotų, kaip Penktainis, ir Rombinzonės Krūzės, bet ieškoma kitų būdų, kaip jį aprengti, kad neperšaltų, tačiau tai turi būti labai su negale žmogus, jei jo neveiks aplinka - kurioje jis dėl siūlių išsirengia. Vis tik, tegul literatūroje taip būti gali, tačiau iki gurų tekstas juda kryptingai, tikslingai, o va jau nuo gurų, jokios dinamikos, viskas "grybavimas žiemą ieškant raudonviršių". Žodžiu, begemotas tikriausiai tyčiojasi, na gerai, ne tyčiojasi o taip pokštauja, sakydamas, kad čia yra LIUKS grožinė literatūra, tas jūsų tekstas.

Gražus filmas "Змей и радуга" (The Serpent and the Rainbow).  režisierius /Уэс Крэйвен/ 1988m.JAV.
Jis įdomus savo turiniu ir mintimi, bei šiaip ne špietnas, tai pažiūrėjęs gal
reinkarnacijos ir kūnų prikėlimo iš numirusių sąsajoje idėjos, atsisakysite.
O vudu - Afrika, ne induizmas...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-11-12 16:01
begemotas_
nuostabu. spaudžiu aukščiausią balą šioje svetainėje, nors balais tai sunku išreikšt.


p.s. labai būtų įdomu, kad ''berniukas'' ''nedingtų'', bet tai turbūt būtų kita istorija.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-11-12 15:55
omnia mea mecum porto
Iki vidurio dar tikėjausi, kad tai bus tik provokacija, tam tikras absurdo teatras, bet ši mintis nepasitvirtino.

Jei tai būtų istorija, jai stigtų logikos: iš ko Kasparas gyvena? Kaip jis gaudo gyvates (plikomis rankomis?)? Kuo čia dėti actekai?

Prasiskverbę pro kasdienybės lukštą ką randame? Ogi nieko.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą