Gatve, plyšaudami kažkokią nešvankią dainą ėjo du apspangę vyrai. Jie, prisiliuobę senojo Henrio smuklėje,, Tauro Ragas‘‘, ėjo namo, pas savo įniršusias žmonas. Arabastos vyrai jau seniai buvo pripratę prie žmonų riksmų, jiems grįžus iš smuklės. Bet nors ir kaip žmonos juos talžytų kočėlais, keptuvėmis ir dar velniai žino kuo, Arabastiečiams smuklė buvo šventas dalykas ir jie visai nesiruošė ten nebesilankyti. Juk taip smagu po dienos darbų išlenkti bokalą alaus ar taurelę degtinės ir su kitais vyrais aptarti šviežiausias miesto naujienas.
Bet ne visi vyrai rinkdavosi į smuklę prisigerti. Kai kurie, panaudodavo išgirstas žinias savo tikslams, kurie neretai atnešdavo Arabastai nelaimę. Bet šį vakarą vyrai galėjo atsipalaiduoti ir ramiai kalbėti apie savo reikalus, nes smuklėje nebuvo nė vieno nepažįstamo ar įtartino asmens, kuris galėtų pridaryt Arabastoje bėdų.
Taigi, tiedu vyrai plyšavę vidury miesto, nė neįtardami, kad smuklėje pažįsta ne visus, pasakė tokią žinią, kurios tikriausiai nė pats Arabastos valdovas nežinojo, įveldami Arabastos žmones į dar vieną nuotykį. Bet pradėkime viską nuo pradžių...
Taigi, miesto vyrai, kaip ir kasdien, prieš pradėdami savo išgertuves apsižvalgė, ar nėra smuklėje kokio nepageidaujamo svetimšalio, kurį reikėtų išvaryti. Pačiame tolimiausiame smuklės kampe sėdėjo apšepęs senis, užsimaukšlinęs ant galvos gobtuvą. Vienas vyriškis jau ruošėsi jį išvaryti, bet smuklininkas Henris jį sustabdė, sakydamas, kad nepažįstamasis yra kurčias ir nebūtina jo varyti.
Po kelių bokalų alaus, vyrams sušilus, aplink kaip iš gausybės rago pasipylė kalbos. Vieni kalbėjo apie naują (jau aštuntą) šerifo žmoną, kiti apie gerą šių metų derlių, bet daugiausiai kalbų sulaukė jaunosios Arabastos valdovo dukterėčios dingimas. Vyrai kalbėjo, jog dėl visko kalti Morlokai ir juos būtina naikinti, kol šie nepridarė daugiau rūpesčių.
- Girdėjau, kad lordas Fatelis samdo vyrus, kurie išnaikins visus prakeiktus Morlokus. - tarė senasis smuklininkas.
- Cha, jie bejėgiai prieš Morlokus! - nusijuokė storas raudonžandis malūnininkas. - Girdėjau, kad tie išsigimėliai sugeba valdyti ugnį ar sukelti žemės drebėjimus!
- O jeigu paprašytume sostinės pagalbos? - paklausė malūnininko sūnus.
- Sūnau, nejau galvoji, kad niekas neprašė? Prašė, dar ir kaip prašė. Bet karalius labai užimtas žmogus, jis neturi laiko tokiems mažiems miesteliams kaip Alibahas.
- Vienas iš lordo patarėjų yra mano geras draugas. - pasigyrė vienas liesas blondinas. - Jis man papasakojo, kad karalius atsiūs pagalbą tik tuo atveju, jei rasime Morlokų slėptuvę.
- Tai neįmanoma! - sušuko smuklininkas.
- Įmanoma! - gudriai nusišypsojo vienas iš pradžioje minėtų vyrų. - Džeimsas kai ką žino. Papasakok jiems ką girdėjai, Džimi!
Džimis pabaigė alų ir garsiai atsirūgęs prašneko:
- Iš patikimų šaltinių sužinojau, kad senis Vu, tasai svetimšalis šamanas gyvenantis kalnuose, slepia Morlokę. Jei ją pagrobtume, galėtume išpešti iš jos Morlokų gūžtos vietą.
- Gera mintis! - nudžiugo malūnininkas. - Jei sakai tiesą, rytoj iš ryto galėtume užpulti senį Vu ir pagrobti merginą. Be to, girdėjau, kad senis savo namuose slepia daugybę vertingų daiktų iš įvairiausių pasaulio vietų. Juos būtų galima brangiai parduoti svetimšaliams pirkliams.
- Vadinasi, nuspręsta! - džiugiai suplojo rankomis smuklininkas. - Rytoj, dar gaidžiams nesugiedojus traukiam į senio Vu lūšną ir pagrobiam tą išsigimėlę.
Vyrams pakėlus degtinės taureles, iš savo vietos pakilo kurčiasis senis ir iššlubčiojo pro duris laukan. Nė vienas vyras nepastebėjo, kad iš jo naftalinu prasmirdusio apsiausto skverno kyšo puošni kardo rankena...
_ _ _
Senis tyliai žingsniavo akmenimis išgrįstu miesto taku. Įsitikinęs, kad niekas nemato, jis greitai nuskuodė į miesto pakraštį, kur paslėptas vešlių krūmų ir aukštų medžių sroveno mažytis upeliūkštis.
Ten senis išsitiesė, nusimetė savo apsiaustą, nusiplėšė nuo veido dirbtinę barzdą ir pasėmęs didelę saują vandens nusiprausė grimą. Po keliolikos minučių vietoje senio, čia jau stovėjo aukštas, raumeningas jaunuolis, medaus spalvos plaukais. Jis vilkėjo odines kelnes, raudonus berankovius marškinėlius, buvo apsiavęs sunkius aulinius batus. Ant kairės jo rankos buvo ištatuiruotas kiniškas hieroglifas, reiškiantis ugnį. Prie vaikino šono buvo prisegtas sunkus kardas, brangiais akmenimis išpuošta rankena, įkištas į raudonos odos makštis.
Vaikino vardas buvo Edvardas Dreikas. Kai jam buvo septyni metai, tėvas išsiuntė jį į rytus, į seną šventyklą, kurioje mokėsi kardo valdymo technikos. Deja, ten Edvardas tik varė iš proto savo mokytojus vogdamas iš aplinkinių kaimų ir negerbdamas senųjų dievų. Vienintelis berniuko draugas buvo senasis Vu, šalia šventyklos esančio kaimelio šamanas. Jis tikėjo, kad iš Edvardo gali išaugti puikus vyras ir kasdien mokė jį rašto, istorijos, geografijos ir kitų reikalingų dalykų. Taigi, jaunasis Edvardas augo, stiprėjo ir išmoko puikiai valdyti kardą, bet nekreipdamas dėmesio į tėvo reikalavimus stoti į karaliaus armiją, jis iškeliavo į platųjį pasaulį ieškoti nuotykių.
Edvardas labai nustebo, išgirdęs senojo Vu vardą ir dar labiau nustebo išgirdęs, jog šis savo namuose slapsto Morlokę. Taigi, jis nusprendė surasti Vu pirmiau nei įsiutę, pagiringi miestiečiai ir jį iškvosti.
Edvardas čiupo savo mantą ir pasileido link kalno, kol dar neišaušo ir kaimiečiai neatbildėjo pas Vu.
_ _ _
Užkopęs į kalną, Edvardas atsiduso. Šiek tiek paėjęs tiesiai jis pamatė mažytę, kiniškos architektūros trobelę. Priėjęs prie durų jis pabeldė. Durų niekas neatidarė. Tada pabeldė dar kartą. Vėl nieko. Edvardas patraukė už rankenos. Durys buvo neužrakintos. Įėjęs į vidų Edvardas pamatė tai, ko pamatyti tikrai nesitikėjo: aplinkui mėtėsi baldai, sudaužytų indų šukės, ant lubų suposi sudaužyta žibalinė lempa, o ant sienos raudonavo didelė kraujo dėmė.
Edvardas apžvelgė kambarį ir žengė žingsnį į priekį. Staiga jis pajuto į pakaušį įremtą revolverį, o moteriškas balsas už jo nugaros ištarė:
- Žengsi dar žingsnį ir galėsi rinkti savo smegenų likučius nuo sienų!..
„Bet nors ir kaip žmonos juos talžytų kočėlais, keptuvėmis ir dar velniai žino kuo, Arabastiečiams smuklė buvo šventas dalykas, ir jie visai nesiruošė ten nebesilankyti.“ - šis sakinys labai žaismingas ir prajuokinantis. :))
Įdomi, įtraukianti dalis. :)) Vaizdinga, gyva, turtinga kalba. Na o dabar išvardysiu klaidas: „Gatve, plyšaudami kažkokią nešvankią dainą, ėjo du apspangę vyrai.“ – po žodžio „dainą“ turi būti kablelis. Arabastiečiai - tautybė, tad derėtų rašyti iš mažosios raidės. ;) „Bet nors ir kaip žmonos juos talžytų kočėlais, keptuvėmis ir dar velniai žino kuo, Arabastiečiams smuklė buvo šventas dalykas, ir jie visai nesiruošė ten nebesilankyti.“ - po žodžio „dalykas“ turi būti kablelis. „Kai kurie, panaudodavo išgirstas žinias savo tikslams, kurie neretai atnešdavo Arabastai nelaimę.“ - po „Kai kurie“ neturi būti kablelio. „Taigi, miesto vyrai, kaip ir kasdien, prieš pradėdami savo išgertuves, apsižvalgė, ar nėra smuklėje kokio nepageidaujamo svetimšalio, kurį reikėtų išvaryti.“ - po „išgertuves“ reikėtų kablelio. „Iš patikimų šaltinių sužinojau, kad senis Vu, tasai svetimšalis šamanas, gyvenantis kalnuose, slepia Morlokę.“ - po „šamanas“ reikalingas kablelis. „Rytoj, dar gaidžiams nesugiedojus, traukiam į senio Vu lūšną ir pagrobiam tą išsigimėlę.“ - po „nesugiedojus“ trūksta kablelio. „Šiek tiek paėjęs tiesiai jis pamatė mažytę, kiniškos architektūros trobelę.“ - po „mažytę“ geriau nereikėtų dėti kablelio. ;))
Mane ir vėl trikdo tiek su žeme bendrų žodžių: smuklė, degtinė, auliniai batai ir pn., juk galima kai ką savito sugalvoti. Keista, kai neaišku kokioje planetoj viskas pernelyg panašu į žemę.
Tave atkakliai nori ir stengiasi išstumti iš šito puslapio. Suklusk, kodėl taip daroma: bijoma konkurentų, per mažai padarei reveransų šio skyrelio neva šeimininkams ar dar kas nors?
Mano patarimas: neklausyk jokių patarimų, net ir mano;
rašyk kaip nori, nekreipk į nieką dėmesio;
ypač nesistenk patikti neva autoritetams (jokie jie ne autoritetai);
laužyk nusistovėjusias tradicijas, štampus, stereotipus, normas, maišyk vieną su kitu įvairius stilius, metodus, pasakojimo ir rašymo būdus, nepaisyk rašybos taisyklių (turiu omeny ne gramatines klaidas, bet tiesioginę ir netiesioginę kalbą, pastraipų dalinimą, skyrybos ženklus ir pan.);
ignoruok bet kokius mokytojus ir autoritetus.
Tik tada, kai rašysi netradiciškai, įžūliai ir naujoviškai, tik tada galėsi būti kam nors įdomus. Jei pasiduosi žemiau pasireiškusių autorių nurodymais ką turi daryti, tai geriau išvis pamiršk rašymą, nieko gero jie tavęs neišmokys, liksi toks pat neskaitomas nevykėlis, kaip ir jie visi.
Be abejo, aš tavo vietoj nesinaudočiau ir mano patarimais, o nusispjaučiau ant visų ir daryčiau tai, ką noriu. Žinok, nei vienas tavęs čia nieko gero neišmokys, mokytis turėsi pats.
Taip, gal mes su Aurimu broliai, o gal Misteris S, tas pats Misteris Svloačius ;) Mes - fantastai, mūsų fantazija laki.
Aš visada maniau ir manysiu, kad smuklė yra ideali vieta pašnekesiams, paskaloms ir intrigoms, tačiau čia klausimas, kaip ją pateiksi. Pagalvok, kiek intrigos pridėtum, parašęs, kad smuklėjė kabojo guminis ančiukas. Nebūtina aprašinėt visko, sugalvok ypatingą detalę ir to užteks, suteiks naujų spalvų.
Edvardo portretas per daug standartiškas. Vėl - detalės. Herojus neturi ypatingų detalių, aprašymas varginantis ir neįsimenantis. Nebūtina aprašinėti visko, kad skaitytojas pilnai suprastų, kokius apatinius nešioja.
Tačiau jei ketini ir toliau varyti savo linkme, sėkmės. Pertrauka.lt ne tokia reikli kūriniams.
Apibendrinus Svoloč komentarus, rašyk belenką belenkaip, nieko neklausyk ir vėliau staiga tavo protą apšvies apvaizda, o tuomet kursi nuostabiai.
Kokia kalba gali būti apie pratybas, kai nesiklausai trenerių? Ar galima išmokti rašyti raides užsimerkus braukant linijas ant popieriaus lapo?
Niekas čia nereikalauja sukurti šedevro, tačiau elementari logika ir elementarios žinios turi būti. Jeigu autorius dar negali pateikti kūrinio, kuris tiktų tam tikram skaitytojų ratui, gal praktikuotis reikėtų kitur? Yra skyrelis vaikams, kuriame tiktų pasakos tipo kūriniai. Yra www.petrauka.lt, kuri skirta būtent panašaus amžiaus žmonėms, kad jie nepasimestų tarp suaugusiųjų kūrinių srauto. Jeigu kūriniai vis dėl to bus dedami į fantastikos skyrelį, kokybiniai reikalavimai bus vienodi ir penkiasdešimtmečiui ir keturiolikamečiui autoriui.
Kieno pasiūlymais vadovautis renkasi pats autorius.
Na va, dabar jau tau nurodinės iš ko imti pavyzdį - proteguoja savo gal bičiulį ar giminę Meškiuką, o gal ir šiaip nei prie ko pilietį, nesvarbu, esmė, kad tau primygtinai kažką siūlo ar net perša perskaityti, tuos pačius "Tris muškietininkus", kurių nei velnio neskaičiau ir nesvarbu kuo jie ten špaguojasi ar šaudosi, gaudosi. Tai yra smulkmenos ir tavo pradinėje rašytojo stadijoje, tuose kūriniuose, kurie neišliks, o bus tik kaip pratybų laukas, visai nesvarbu tikslumas, atitikimas kultūroms ir panašiems dalykams. Gaila, kad pasikuklino pasisiūlyt save. Aš savęs tau nerekomenduoju ne iš kuklumo, o dėl tavo jauno amžiaus, nes pas mane vyrauja nešvankybės, iškrypimai, perversijos, smurtas, panieka vertybėms ed cetera.
BBet tu nekreipk į nieką dėmesio, rašyk, nes turi potencijos, o visokie atitikimai standartams ateis su laiku. Kvaila iš keturiolikmečio reikalauti pažinti visas kultūras ir visą fantastikos pasaulio ginklų arsenalą.
Prastai. Turint galvoje, kad veiksmas vyksta planetoje be pavadinimo, kuri greičiausiai labai toli nuo Žemės ir dar paralelinėje Visatoje, čia labai daug visokių gerai žinomų dalykų - gyvūnų, vadinamų taurais, kurie turi ragus (iš kur jų tokių dykumoje užsiveisė?), kiniškos architektūros, kardų dailiai išpuoštomis rankenomis ir panašiai. Suprantu - autorius dar jaunas, žino tik kardus. Špagos aprašomos "Trijuose muškietininkuose", o juos dar reikia perskaityti - vargas neišpasakytas. O jeigu dar perskaitytum "Siogūną", tai žinotum, kad yra katanos, vakizašiai, tačiai ir t.t. Daugybė šaltųjų ginklų rūšių, mūsų istorija turtinga pavadinimais ir formomis. Net vaizduotės pernelyg nereikia.
Na o jeigu domėtųsi kultūrų istorija, tai pastebėtų, kad skirtingomis klimatinėmis sąlygomis išsivystė stebėtinai skirtingos kultūros. Ir kad tikimybė, jog svetimoje planetoje apsireikš kardai su kinietiškom architektūrom bei taurų ragais - stebėtinai menka. Jau minėjau, kad čia viskas pasakos lygio. Jeigu ir toliau tokiu stiliumi tęsti, vaikai labai apsidžiaugs, galėdami tai paskaityti savo skyriuje. Deja, suaugusiems truputį trūksta iki visiško gėrio. Pavyzdžiui, trūksta logikos, ryškių veikėjų personažų, trūksta gero siužeto. Ir čia "einam, primušim morloką" nepadės.
Manau, autorius kol kas nepajėgus sukurti įtikinamą pasaulį, kadangi pats išmano tik tą kultūrą, kurioje gyvena. Visos kitos žinomos tiek, kiek mama puse lūpų papasakojo, ką iš tėvelio nugirdo. Pasakė pusę žodžio apie kiniečių kitoniškumą - autorius tai parašė. Jeigu vietoj kiniečių mama būtų paminėjusi actekus - greičiausiai ir mes skaitytumėm apie actekų architektūrą. Problema, kad autorius per mažai domisi, antraip suprastų, kokia turtinga kultūrinė įvairovė mus supa ir kiek jų mes palikome istorijoje. Dar per anksti kurti Žiedų Valdovo apimčių sagas. Pradėti reiktų nuo elementarios kardininko Edvardo buities, pernelyg nekišant nosies už keturių sienų. Tarkim, Edvardas susitinka morlokę savo rūsyje - pirmas apsakymas.
Edvardas kalbasi su morloke apie rasių ir lyčių lygybę - antras apsakymas. Edvardas su morloke... Ne, geriau to nerašyk.
Žodžiu, pradėk nuo trumpučių apsakymukų. Kurie turi aiškią pradžią ir aiškią pabaigą. Trumpučių - tai nereiškia, kad turi rašyti anekdotus. Pažiūrėk į Meškiuko paskutinius du darbus - va tai yra trumpučiai darbai.Imk iš jo pavyzdį.
Labai neblogai. Aišku, kliūva "kiniškos" - neaiškioje galaktikos vietoje aptinki konkretų Žemės vietovardį.
Peržvelgiau ir po pirma dalimi komentus, kuriuose kai kas tau siūlo išvis mesti šį kūrinį, nes, manau, pajautė rimto konkurento atėjimą, deja, nei vienas iš tų komentuotojų nesugeba rišliai ir įdomiai ką nors suregzti. Ir tie kabinėjimaisi dėl smulkmenų (dimensijos, galaktikos, gyvybė ar ne dykumoje ir po ja) neverti tavo dėmesio. Rašyk, bet aš neprižadu, kad skaitysiu, tokios pasakos man neįdomios, bet tavo amžiaus žmogui tai pats tas.