Rašyk
Eilės (78166)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2715)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 4 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Meškiukas Meškiukas

Medžioklė

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių


Blogas komentaras Rodyti?
2011-06-29 16:36
Meškiukas
Wilkatai, ačiū už istorinę pamokėlę, tačiau dabar atsakyk - kur ir kaip minėjau, kokie čia istoriniai laikai? ;] Pagal mane - čia paralelinis pasaulis, kuriame plūgą padovanojo Toras, o tabaką atgabeno Velnias. Ar labai būtina minėti šias smulkmenas? Nemanau, nes tada tam pačiam Sapkowzkiui per galvą duoti reikia už istorinės teisybės nesilaikymą. Tačiau vis tiek dėkui - prisiminsiu.

Psichodelik, NIEKADA, kartoju - NIEKADA nesimušk su manimi mitologiniais klausimais, nebent būtum ten uber alles užtikrinta teisumu, kadangi tai sfera, kurią išnagrinėju ir nagrinėju labai smulkmeniška. Šis, mano paminėtas užkeikimas, nuolat minimas lyvių pasakose. Paprastai, silpnesnis burtininkas (taip taip, pas juos buvo burtininkai), turi kažkam duoti nugerti alaus ir pakartoti šiuos arba kitus (kas mano, dabar tas ir tavo) žodžius. Jei auka negeria, galingas burtininkas savo kerus gali perduoti nugėręs to pačio alaus ir uždėjęs ranką. Aišku, čia dar yra keletas faktorių, kaip laikas ir aplinka. Tačiau viskas atrodo labai panašiai. Jei kas kesinsis tau taip padaryti, bėk arba nupjauk ranką ;]

Kadangi jau ėmiau rašyti antrą istoriją čia, šitame komentare, dabar, Mylista, imuos tavęs - taip, rašykuose egzistuoja klanas, kurio narai vienas kitam dalina tik penketus. Kad ir ką beparašyčiau, tačiau Sebastianas pvz niekada nevertins kuolu, nes, jei netyčia, jis ką parašytų, pagal mūsų ložės įstatus turėčiau vertinti jį irgi kuolu, kitaip grėstų ketvirčiavimas atbukusiu peiliu. Ir...NIEKADA nesiginčyk pajūrio klausimais (įkyrus tas žodis) - jei mano redaktorė palaimino šį sakinį, reiškia jis tobulas. Kodėl? Nes todėl, kad jei atvyktum į pajūrį ir paprašytum parodyti kaip tvarkomi tinklai, juos tvarkytų būtent taip - adydami su adata. Minusas į tavo žinių daržą. "Indas šoktė nušoko žemyn" - eik mušti Lietuvos prozininkus, rašiusius tokia vaizdingai kvaila kalba - "Vėl saulelė atkopdama budino svietą". Su adata kelnių klešnėse irgi nelabai supratau, kas blogai. Pabandžiau pakartoti tą veiksmą - nu o kur kitur adatą dėt? Taip, yra ir kvailokų išsireiškimų, nes mano rašymo procesas atrodo taip - rašau savo stilium, priberdamas galybę tarmybių, po to mano redaktorė tą stilių taiso ir meta lauk tarmybes. Kartais  - ne visas pastebi. Tačiau tu teisus - man reikia įsivažiuoti, nes čia kaip su pačiūžom - ilgiau nepaslidinėjęs ant ledo, vėliau dar pratinies, kol išmoksti tą daryti vėl. Tuo pačiu klausei - kaip vertinčiau pats. Na toks klausimas skamba panašiai, kaip "ar žinai, kad esi durnas?", bet tiek to - manau, kad pavyko nesubanalinti iki koktumo šios temos, tačiau, kaip pastebėjo Flax - mano bandymai istorijas kišti į apsakymus, nelabai sėkmingi, todėl dar ir dabar galvoju, kad reikėjo labiau išplėsti ir padirbėti prie pradžios (tiesą sakant - redaktorei pati pradžia labiausiai ir kliūvo). Nemanau, kad Mylistos komentaras griežtas, tačiau pusė jo - iš pernelyg subjektyvios pusės, kadangi, jei pas vieną toks stilius, tai nereiškia, kad pas kitą  turi būti toks pat.

p.s. istorinio teisingumo vis tiek nesitikėkit mano pezelionėse, nebent miniu konkretų laiką ir konkrečias vietas. Vis gi, manau, kad jokio valymo ir Nendrynės nebuvo ir tabaką jiems atgabeno Velnias.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-06-29 16:34
St Sebastianas
Man atrodo, kad naujokas su identišku kūriniu būtų įvertintas ne ką prasčiau. Vien už tai, kad nepanaudojo tipinių nuvalkiotų vampyrų. Tačiau nemanau, kad šie žodžiai pakeis kieno nors nuomonę.:]
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-06-29 15:28
Flax
Mylista per griežtai užvanojo. Perskaitęs komentarus maniau, kad bus daug blogiau. Tiesą pasakius, skaičiau lengvai ir istorija suėjo, alregija nesusirgau. Netgi, sakyčiau,, visai subtiliai nebrukamas klasikinis vilkolakizmas su vampyrizmu.

O bet tačiau, perskaičius iškilo klausimas - "so what?". Ką aš turėčiau išsinešti perskaitęs? Kodėl man šitą istoriją autorius papasakojo? Ką turėčiau suprasti? Apart to, kad gerai papasakota istorija, ką dar?

Meškiukas turi ydą, kuri kartojasi - jis nemoka rašyti trumpų apsakymų. Plunksną valdo, bet į trumpas istorijas netelpa tai, ką jis norėtų, arba, galėtų pasakyti. Parašyta stilistiškai gerai, bet turinio prasme - "so what"?  Kūrinys privalo kažką norėti pasakyti skaitytojui, o ne vien piešti paveikslą, kad ir kokiom gražiom bei ryškiom spalvom jis nutapytas.

Už stilių - 5, už žinios skaitytojui nebuvimą - 2 (griežtai a š čia, bet neturiu komformizmo jausmo "seniams", ir to paties iš jų tikiuosi). Apvalinu iki 3
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-06-29 13:26
Mylista sutinka su viskuo
Rašykų fantastų skiltyje "seniai" turi būti aptariami palankiai - ar taip? Sebastianai-Brutai, ir tu?

Tekstas nėra visiškai prastas, pranoksta daugumą pradedančiųjų fantastikos skilties rašinių. Bet jeigu būtų parašytas ne "senio", tai vertinimas būtų tarp žvaigždutės ir dviejų, o Sebastijanas būtų supylęs visą paklodę apie alergiją vampyrams, apie tai, kad tinklai yra pinami ar mezgami, ir sunku įsivaizduoti kaip jie gali būti "adomi" su adata, apie tai, kad tabakas Lietuvon pateko 16 amžiuje, o kaimiečiai rūkyti pypkes pradėjo tik 19 amžiuje, apie chronišką viduriavimą prieveiksmiais ir nevykusią (kartais net juokingą) kalbą. "vos nenugriuvęs nuo tvoros, ant kurios sėdėjo, įsispoksojo"? "Nenukreipė savo dėmesio niekur kitur" ? "Pasaulį sudaro tinklo taisymas"? "Indas šokte nušoko žemyn" ? "Įbedė adatą į kelnių klešnę"? ...

Teisingumo dėlei reikia pasakyti, kad skaitant toliau, tekstas yra truputį geresnis. Atrodo, kad Meškiukui reikia įsivažiuoti. Dialogai skamba daug daug geriau už autoriaus pasakojimą. Stilizuota kaimiečio kalba man visai patiko.

Pati istorija nėra įmantri, bet vis tik istorija, su užuomazga, vystymu ir atomazga.  Žodynas turtingas. Rašybos ir skyrybos klaidos bado akis, bet jų visiems pasitaiko, nereikėtų to sureikšminti.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-06-29 12:16
Lengvai
Skaniai susiskaitė, tik norėtųsi paantrinti šventajam dėl minčių šuolių.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-06-29 10:15
Plogats Kitkits Nuotstaputsits
pradžia...na iki pusės maždaug, geriau skaitosi nei antra pusė. čia jis tuo vilkolakiu tik nuo rankos uždėjimo patapo?...nepatiko tai man. gal net labiausiai. o šiaip, kad lietuviška pasaka, tai gerai:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-06-29 09:29
St Sebastianas
Nepatiko man tas šuolis tarp epizodo su akluoju burtininku ir tėvų mirties. Nuojauta sako, kad laiko tarpas solidus praėjęs, o apie jį nė žodeliu neužsiminta. Pavyzdžiui, santykiai tarp Uosio ir slavų visai neblogi, o kaip jie išsirutuliojo  norėtųsi žinoti, bet nė žodelio nėra. 

Kai šiandien vakarieniausi su savo redaktore, galėsi šaukštu kaukštelėti į kaktą - palikta žioplų gramatinių klaidų. Nedaug, bet skaitant akis užkliūna. Tokio dalyko kaip plūgo, manau, manau nepastebėtų daugelis skaitytojų, jei neperskaitytų Wilkat komentaro.:) Per daug mes nuo žemės nutolę...

Pati istorija paprasta. Paslėptų minčių ir nelabai norisi ieškoti. Čia kaip nuo kalvos stebėti upės vingį ir grožėtis atsiveriančia panorama. Tuomet visai neįdomu koks tos upės tėkmės greitis, kiek kilogramų žuvies yra viename kubiniame litre. Tekstas sklandus, lengvai skaitomas, nesunku įsivaizduoti aplinką, personažai paprasti, tačiau su jais lengva rasti kontaktą.

Nepaisant to, kad tekstas lengvai skaitomas, pasigedau vieno svarbaus komponento - ugnelės. Kažko tokio, kas priverstų nustebti, pajausti gilesnes emocijas. Žinoma, gali būti, jog mano pageidaujamiems efektams reikėtų ženkliai daugiau teksto, o kiek pamenu Meškiukas nusprendė nebekepti serialų. Gaila.

Na, bet tai, apie ką kalbėjau yra ne itin svarbu. Manau, kad jei kūrinį ant tų pačių griaučių būtų kabinęs koks jaunas autorius, mano vertinimas neviršytų vieneto. Apie senius sunku kalbėti: jie linkę nustebinti, kartais gerąja, kartais blogąja prasme. Džiugu, kad mūsų senukas nepasišiukšlino ir sugebėjo pateikti labai neblogą kūrinį. Na, pagalvokime: meilės istorija tarp vilkolakio ir vampyrės. Tai galėjo būti snukdaužiu, kuriame vampyrė laksto apsitempusi lateksais, Tomb Raider stiliumi mosikuojasi dviem pistoletais ir gina vargšą nuskriaustą vilkolakį. Tai galėjo būti ir žymiai žiauresnis variantas kai vampyrė vėpso į blusių vilkolakį ir jie taip vėpso vienas į kitą seilėdamiesi. Galėjo būti ir daugiau baisių variantų. Tačiau mes gavome tekstą, kuriame vampyrai ir vilkolakiai įsipina kaip kaspinas į lietuvaitės kasas. Šie gyviai neatrodo svetimi mūsų kraštuose, nėra pablyškusių paauglių, kurie bijo saulės šviesos, vampyrai nemiega karstuose, nedievina tamsių rūsių. Nors kūrinys nėra sudėtingas, tačiau puikiai parodo, kad tokią nuvalkiotas temas kaip vilkolakiai ir vampyrai galima pateikti kitaip. Taip, kad nesiraukytų seni kritikai. Taip, kad galėtum skaityti kaip lietuviška pasaką. Taip, kad tekstas būtų suvirškinamas ir jaunimui.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-06-29 07:13
Artur Wilkat
Meškiuk, trys bačkutės po penkis litrus vokiško alaus bus:)
Plūgo, tavo aprašomaias laikais net kvapo nebuvo:) Čia iš istorijos:)
Skaityti buvo įdomu, bet praradai ryšį tarp atskirų dalių.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-06-29 06:23
Mylista sutinka su viskuo
Meškiuk, įdomu, kaip pakomentuotum, jeigu tai būtų kažkieno kito rašinys, įdėtas į fantastikos skiltį? Ar rastum prie ko prisikabinti?

Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-06-28 23:37
Zefyra
patiko, labai patiko. Ir dar tokia aplinka, kuria pati žaviuosi. Užskaitau. Tiesa, keliose vietose tarp epizodų sunkiai atsekiau kas kaip. Bet gal čia tik man taip.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-06-28 22:06
Mil2kas
Eik tu sau meškius kažką parašė ir pabudino mane iš žiemos miego oi blia jau vasara!!! :D Ką gi reik papramogauti ir paskaityti... ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-06-28 20:55
Meškiukas
Iškart sakau - ypatingai užslėptų minčių nėra. Ruošiau viską MT, tačiau plėstis labiau nepavyko - per daug nereikšmingų smulkmenų atsirasdavo. Manau, kad ir tokiais epizodai pasakojama istorija gali kažką parodyti, ypač, kad iš dalies liečia tokią temą, už kurią paprastai pats kuolinu :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
1 2
[iš viso: 32]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą