Rašyk
Eilės (78158)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 14 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







•        

   
    Generalinis Štabas pilnu sąstatu: Vyriausiosios Brigdos generolės Dalytės, Operatyvinės krašto apsaugos vadės generolės Rasytės, Tiekimo  ir veiksmų organizavimo generolės Irutės, lydimi kapitono Juozapo, šturmano Geležėlės Antonijaus de Samurato, pakėlė žirgus ir skeldami žiežirbas į akmenų grindinį, vakarėjant paliko  Klaipėdos ustamiestį, paliko Jūrininkų ramovę „Krantas“. Rytui auštant, pragydus antrėms gaidžiams turėtų pasiekti sostinę Vilnių. Komisarai Pasagėlė ir Rokis, atsakingi už operaciją „Baltoji iltis“lydėjo ofecialius operatyvinius darbotojus brolius Grimus: Gediminą, Darių, Žymantą ir Visgirdą. Pas juos  buvo visa sukaupta operatyvinė informacija su portretinėm ir visų įkalčių nuotraukomis. Gerai pasidarbavo agentai „Kurmiukai“ Ukmergės regione. Komisaras susisiekė su Radviliškyje dislokuota Brisių, Margių, Sargių rinktinės vadu Roku Rokfelerių. Perspėjo, kad apie vidurnaktį būtų pasiruošę žygiui. -Klausau komisare, atsiliepė Rokas Rokfeleris. - būsim pasiruošę kovai pagal Statiutą, išbalintom iltim ir sušukuoti „Ežeis“. Žaliasis vagonas yra visada paruoštas vade. Turim laiko, atsigabensim iš  Pakruojo dvaro sunkaus žygio iki Juodosios jūros išbandimus atlaikiusi Alsį. Reikia jį pratinti gyventi pagal naujas neįprastas taisykles Lietuvoje.
    Bocmanas Krauzeris skrisdamas virš Žemaitijos kalvų stębėjo iš paukščio skrydio, štai iš dešinės, raitėliai šuoliavo auto-magistrale Klaipėda –Vilnius. Pasuka galvą į kairę, mato,  dundiedamas skrieja Vakarų ekspresas. Už lokomotyvo vairuolazdžių stipriai, sveikai ir protingai suspaudęs dešinę, sąstatą veda pats  Elegija Masiulija.  Žvalgosi bocmanas Krauzeris, pasikalba su savo asiliuku Antanez. Šis taip pat apsiprato, nustojo drebėti, žvalgosi iššiepęs dantis, kartais pasveikina praskrendančius paukščius: -Y-haa, y-haa. Štai jie pamatė didelę, aukštą raudona bažnyčią. -Tai juk Šviekšna, - šuktelėjo bocmanas Krauzeris. -Y-haa, y-haaa, -pritalė Antanezas. Labai grąžus Žemaitijos miestelis,  nusistębėjo bocmanas Krauzeris. Čia didelius kalakutus augina, pastębėjo asiliukas Antanez.
      -O kas čia dabar? Bocmanas  užskrido virš vieno pastato, aptverta akšta tvora. Apšviestame kieme apie stulpa rateliu ėjo penki pilkais dryžiais pažymėtais chalatais aprengti žmonės. Ilgos rankovės buvo surištos už nugaros. Jie ėjo ratu vienas paskui kitą nulenktom galvom ir kažką žingsniuodami pagal ritmą burbėjo. Panašu, kad jie kažką kūlė, tuku-tuku, tuku-tuku. Bocmanas Krauzeris pilotui parodė ranka, kad  pakibtų virš jų galvų ir nusileistų žemiau. Šie išgirdę motoro gausmą pakėlė akis į dangų ir pamatė dideli „paukštį“, bet neišsigando, o smalsiai išsišiepė ir žiūrį, kaip virš galvų kybo asilas ir bocmanas. –Man atrodo, kad saviškis, -prakalbo Antanas. – Sveiki vaikinai. Kas būsit, - paklausė Krauzeris. - Aš tai Jurgis, va šis, Tadas, trečias Antanas. – O mes ęsamę Aurimas ir Martynas, - geranuoriškai prisistatė likę du pašnekovai. - Kodėl toki grąžų vakarą vaikštote ratu, eikit pabėgioti laukaias, į dangų pasižvalgykit, pažiūrėkit kaip grąžu, o jūs už tokios aukštos tvoros? -užklausė bocmanas. – Negalim, kaubojau.  Negalim niekur eiti, mes čia priregistruoti. –Ššššš, kaubojau, gali išgirsti. Trumpai, tyliai pakalbėjo bocmanas, viską išsiaiškino ir klausia: - Ar norėtumėt kartu su manimi skristi. –Norim, labai norim, bet kaip tai padaryti? Bocmanas Krauzeris pasilenkė, pabučiavo juos į kaktą ir tyliai pašnibždiejo: -Eikit skubiai liulia-liūlia, baju-baj. Toliau viskas bus labai gerai, jūs mane pasivysit. - Bėgam, kaubojau, bėgam. - Kokių žmonių yra, nusistębėjo Jurgis, Antanas, Tadas, Aurims ir Martynas. Bocmanas mostelėjo pilotui, kad kiltų aukščiau ir skristų neskubėdamas rytų kriptimi link Šilalės. Praėjo gal trylika minučių, bocmanas Krauzeris žvilgtelėjo kairėn, žvilktelėjo dešinėn ir mato, kad penki draugai joja greta jo. Joja ir dainuoja dainą apie Blindą. Apie Svieto lygintoją Tadą Blindą, bet  dainuoja kažkaip naujai, moderniai.
Bocmaną Krauzeri nenustębino ne tai, kad jie joja ir dainuoją, bet nustębino jų „žirgai. Jie sėdėjo ant baltai chalatais aprengtų sanitarų sprando. Šie mina kojom kaip dviračių pėdalus ir slenka aukštai dangumi su neįprastais raiteliais.  „Žirgai“ tik dūsauja: Ujujui, ujujui, Jurgi, Antanai, Tadai, Aurimai ir Martynmai, grįškim atgal, pavargom. Prižadam, būsim geri ir jus nebeskriausim. Nebeskriausim, dešruos duosim, ne vien bulvių „mundieriuose“ su druska ir kanapėm, kad juos prasmegtų. Grįžkim. Pusryčiams bus cepelinai su daug kręsnų. Grįžkim, labai prašom, Taduk. Prisiprašė, nauji bocmano pažįstami, pasuko už ausų į kairę ir grįžo atgal, džiaugdamiesi nakties nuotikiu. Ryta prabudę Jurgis, Antanas, Rokas, Aurimas ir Martynas pasakojo vienas kitam ir kitiems nakties nuotikius.
    „ Vakarų ekspresas“ spiegdamas stabdžiais sustojo Radviliškio stotyje. Žalias Vagonas buvo prikabintas prie bendro sąstato, ir pajudėjo  Kėdainių kriptymi iki Jonavos, galutinės stoties. Juos labai iškilmingai palydėjo Radviliškio miesto garbės piliečių Vytauto, Juozapo jungtinis choras po žaliom Eglutėm užtraukė: -Skriiisk svajooooonė sparnuoooootą, aukštyyyyyyyyn... Čia, nuo šios sekundės, operacija „Gips“ pradės veikti pilna galia, o kol kas naktyje, pritariant ratų gaudėsiui Jūrų Akademijos dūdų orkestras trenkė galingą maršą, o jauni kariūnai, Jūrų skautai ir keturkojų rinktinė dainavo pagal šį maršą kiekvienas savaip:
  Kur lyyy-gus laukai, snaudžia tam-sūs miškai, lietuuuuviai barzduočiai dumuooooja. Ga-lan-da kir-vius, kala-vi-jus aš-trius ir juodbėėėrius žirgus balnuooooja. Žaliame vagone, pro pravirus langus sutartinai sakambėjo: -Au-au-au.  Pa-šiauš-tais še-riais ir iš-šiep-tais nas-rais, mes gi-minę  savo apgiiiiinsim, ga-lan-dam il-tis ir iš-plie-tę akis, mes nuož-mųjį priešą naikinsim. Au-au-au, A-ūūūūūūūi. Naktyje sklido pro pravirus langus, kviesdami apylinkių keturkojus kilti į kovą prieš nuožmius priešus, kurie kėsinasi į Šūnų ir Katinų giminę. Ateina atpildo valanda, tikra „Baltramiejaus naktis“ – Hau, -amtelėjo Komisaras Rokis rinktinės vadui Rokui Rokfeleriui. - Hau-hau, atsakė šis.
2011-05-18 10:59
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 4 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2011-06-03 11:14
mr gipsas
          Atleiski, broli Dipsi, už tai,kad aš negalėjau Tau anksčiau užmesti per kuprą. Aš stebėjau tą naktį dangų Tryškiuose nuo Bostono tilto.Užrašiau ką mačiau ir spausdinu kaip komentarą tavo valdose. Atleiski jei kas ne taip. Pagarbiai,Mr. Gipsas.


          Operacija „Baltoji iltis"-1

•   Paslaptingoje nakties mėnesėnoje 300 Rašyk. lt. sparnuotų raitelių, skriejo virš Lietuvos miestų, miestelių išsiskleidę plačiu frontu, kaip linksmi kamoliniai- plunksniniai debesys, jie žino, kad gali sutikti artėjančius priešinius vėjus, žino, kad jų jiega yra vienybėje ir niekas jų nesulaikys. Jie žino,kad Lietuvos  gyventojai, laidų vedėjos Ritos, buvolaiku perspėti per ženkliai praplėstą LT televiziją.  Lietuvos gyventojai ir svečiai, žaviedamiesi neįprastais reginiais tik mojo rankomis ir šalikais:-Vaje, vaje, kaip gražiai. Per 20 nepriklausomybės metų  jiems neteko matyti šitokio nuostabaus panoraminio reginio. Daugėlis raitelių dangaus fone braukė plunksnomis ir auksinėmis raidėmis rašė trumpus ir prasmingus tekstus. Vienas, kitas pabraukė man, Dipsiui, po nuosim, bet aš atvirai pasakius nekreipiau dėmesio, tik nusičiaudydavau ir širdim pajaučiau, kad kažką reikia daryti. Žmonės žiūri išsižiuoję į dangų ir mato ką rašinėja sparnuoti nakties raitėliai. Pagrindinis užrašas buvo “Virš Baltijos  žvaigždėtas  ir gėdras dangus.“ Jis buvo nusitiesęs aukštai virš Baltijos kelio trasos. Po juo kiekviena Baltiečių sparnuotų raitelių grupė užsužsirašė savo pavadinimą. Gerai įsižiūrėjus šiauriau buvo užrašas ESTIJA, arčiau LATVIJA ,o visai aiškiai  nuo Zarasų iki Druskininkų LIETUVA. Šturmanui Geležėlei šuoliojant magistrale ties Kaišiadorių sankryža „sukvatojo“ kišeninis kompiuteris:-Kva-kva-kva. Stabtelėjo, atidarė ir nustębo. Per Skaipą  jam greitakalbe bėrė burlaivio „Zakopanė“ kapitono  Levo  Valenskio  šturmanas Marijan Polskis:–Pani kapitany, Juzef  į Antonio, prosim vas, pani, Į naši koni v nėbo nori“/ mūsų žirgai į dangu nori/ - Prašom, pani kapitani  Lev į šturman Marijan, prašom. Tikrai, netrukus piečiau no Seinių tolyn  į vakarus išryškėjo žodis „POLONIJA“, jų raitėliai braukė su plunksnom trumpus tekstus.  Lenkija, Lietuva, Žemaitija, Latvija , Estija, ir Prusija esamę broliai:- Proše, pani v Zkopene, tancevati krokoviaki. Tai reiškė, kad kapitonas ir šturmanas  kviečia visus pasisvečiuoti burlaivyje „Zakopane“. Štai dar keli įrašai virš Lietuvos dangaus:“ Daug veidų turi žmogau, Visą  jų kolekciją Kasdien  keiti,  Šį svarbų  atributą, bet to per maža, Lipdai sau kaukę ,Kad pasislėptum nuo pasaulio. Štai antras: Nežinai nei kada Nei kaip ateina meilė Ir  kokį rūbą dėvėdama Apsirėdžius smokingu Ar vakarine suknele Kaliošais ir šimtasiūle Tiesiog gauni ir mėgaujiesi. Dipsis skriejo kartu su jais. Štai jam užkliuvo dar vienas : Pamiršti galima... Ištrinti – niekaip.  Žvelgiantys dangun, nežinojo, kad Nakties Raitėliai,  buvo legendinės Spartos, Triejų šimtų Spartiečių palikonys pasiryžę pratęsti Baltų, savo protievių Lietuvių, Žemaičių, Latvių, Prūsų garbingą istoriją, šių tautų ateities istoriją. Jie visiems primena kaip didžiojo tautų kraustymosi laikotarpyje per Anatolijo plopštikalnę, metai po metų, apeidami bado, ligų, epidemijų, ir skierių nusiaubtas dykvietes, atvyko į šį kraštą prie Baltijos jūros. Taip jau atsitiko, tada buvo ilgiausia vasaros diena ir trumpiausia naktis. Pirmą didelį įspudį padarė pro pirštus byrantis smėlis, po audros išmestas gintaras ir pirmas pagautas ungurys. Pagulėjo jie, pagulėjo porelėmis ant smėlio, gintariukus pavarstė ant smilgų ir paskė:- Mes iš čia niekur nebeisim, o ir eiti nebėra kur, priešais banguojanti jūra. Taip ir liko šiame  krašte. Po metų, kitų, jų labai daug pajūriu bėginėja, gulinėj -iki šiandiena labai mėgstama pramoga, iki šios nakties. Štai kaip stipriai, Lietuviai, Žemaičiai, myli savo kraštą prie Baltijos. Pažvelkim dabar visi iš šalies ką jie išdarinėja? Ką jie išdarinėja ne smėlietame pajūryje, o dangaus fone ir visoje Lietuvoje. Aš, Dipsis, pradėjau atsilikti nuo visos  raitėlių grandinės. Pajutau, kad kažkas spaudžia per pečius. Pasičiupinėjau ranka ir pajutau, kad tarp pečių yra pakilęs kažin koks gumbas ir metai po metų didėja. Nejaugi pradėjo kupra augti? Nejaugi susuks į ragą? Aš, Dipsis žinojau, kad taip atsitinka kai pradedi daryti mažesnes ar didesnes nuodemes. Reikia kažką daryti pagalvojau. Padariau spurtą su savo sparnuotu Pigasu,  prisigretinau prie vieno garbingo raitelio ir tyliai, kad niekas negirdėtų kreipiausisi: - Mielas drauge, Pranai, būk geras, tvok man per kuprą ir stipriau, kelis kartus. Šis nustębo, nesupranta, ko čia dabar Dipsis nori. Gal šiaip kabinėjas?. - Plok, sakau. Ilgai nereikėjo raginti dėdės Prano, kad plojo man per kupra, sunki rankelė buvo, matomai žemaitis. Dar katrta, trečia.  – Va, gerai dabar, atrodo prasivaikščiojo.  Ačių, dėdė Pranai. Šyptelėjom vienas kitam trumpai pasikalbėjom ir pasivijom priekyje plasnuojančius raitelius. Abu sutarėm, kad reikia stębėti visus kitus savo kolegas ir jei reikės padėti,  padėsim kiekvienam, kad nespaustų ir jų nuodemių kupros. Baisu pagalvoti jei ji įsisenieja, o su kupra palikti šį pasaulį yra labai blogai.  Nors sako kad mirtis viską sulygina, net kuprą, bet nelabai aš ,Dipsis, tuo tikiu. Kupra yra kupra, ji lieka žmonių atmintyje ilgam, kaip legenda apie Kupriuką muzikantą  arba apie Kalnų raganas. Kai numirsim, pamatysim, o dabar „Vakarų ekspresas“ skriejo pagal ratų ir dūdų orkerstro maršą:"Galandam kirvius, kalavijus aštrius...".
 
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-06-02 16:27
augaviskas
Klaidos prasideda, berods, nuo ketvirto žodžio (sąstatas nevart. reikšme „sudėtis“) :)
Veikėjų būrių išvardijimai parodo tik autoriaus norą mėgautis laipsniais ir deklaratyviu, vietomis vaikišku, sąmoju.
Labai sunkina skaitymą tiesioginės kalbos „įmynimas“ į tekstą. Nekalbu apie tai, ar tie pokalbiai apskritai reikalingi siužetui (atrodo, ne visada).
Puikavimosi mundurais daugiau nei veiksmo.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-05-26 23:48
Aurimaz
Hera, ar kokainas? Nuo kurio čia taip veža?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2011-05-22 23:02
Vasara
labai daug elementarių gramatinių klaidų, negerai
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą