Galbūt ne garsas skamba tyloj, o tyla garse.
A. Mamontovas
- Kodėl tu tyli? – paklausė Dovilė.
- Tyla pats gražiausias garsas, bet tada, kai būni vienas. Tada gali atsiduoti jai ir tiesiog egzistuoti joje, - atsakė Mantas.
- Nori, kad aš išeičiau? – paklausė mergina.
- Gali likti.
- Bet aš galiu sugriauti tylą.
- Jos neįmanoma sunaikinti.
- Aš nepakenčiu tylos, kai esu su pažįstamu žmogumi ir nerandu pokalbio temos. Ta tyla žudanti, - prisipažino Dovilė.
- Būtent su pažįstamu žmogumi, bet ne su draugu.
- Ką nori tuo pasakyti, Mantai?
- Daug.
- Atsakyk į klausimą. „Daug“ – tai ne atsakymas.
- Kas aš tau esu: draugas ar pažįstamas? – paklausė Mantas.
- Draugas.
- Ir tave tyla, kai esu šalia, žudo?
- Ne, ji kitokia. Nežinau, kas vyksta, bet dabar ši tyla mane šildo.
- Tyla skirtinga, ji priklauso nuo aplinkos ir žmonių.
- Gali būti.
- Ką jauti, kai tyli ne su manimi?
- Jaučiu klykiančią ir spengiančią tylą.
Dovilė išsitraukia sąsiuvinį ir pieštuką. Bando rašyti.
- Ką rašai?
- Bandau aprašyti tylą, bet nesugebu. Rašant sukyla pernelyg daug triukšmo mintyse.
- Apie tylą reikia tiesiog patylėti.
Man patiko pabaiga :) "Apie tylą reikia tiesiog patylėti". Apie visa kita jau pasakyta :) Taip pat vengčiau autoriaus žodžių, pvz, štai šitas sakinys "Kodėl tu tyli? – paklausė Dovilė." skambėtų geriau va taip :" Kodėl tu tyli?" juk sakinio gale ir taip yra klaustukas, savaime aišku, kad žmogus klausia :)
Tai tiek :) sėkmės Tau :)
Prisimenu viena pažįstama taip pat aprašė tylą, aš net paprašiau jos leidimo tą aprašymą panaudoti dramos etiudui, taip man patiko. Tavo kūrinys sukėlė prisiminimus.O tyla gali būti ir visa griaunančia jėga,labai jau ji pavojinga, ir jos prijaukinimas yra didelis laimėjimas žmogui.
Beje mano nuomone vardų čia net nereikėjo, nes kalbama abstrakčiai,tai norisi, kad ir veikėjai būtų abstraktūs, nesuasmeninti. :)
Na, iš tikro gan prasmingas pokalbis, bet jis vietomis per daug suliteratūrintas ir truputėlį kai kur užsižaista. Pavyzdžiui, su tuo buvimu draugu ar pažįstamu. Be to, tas bandymas aprašyti tyla nenatūralus. nagi, pagalvok, kiek šansų, kad kalbėdama su vaikinu griebtum sąsiuvinį ir imtum kažką užrašinėt? Ir dar tokį beprasmišką dalyką kaip tylos aprašinėjimas. Realiam gyvenime šitaip niekas praktiškai nedaro.
Bet šitas dialogas irgi nėra visas kūrinys, tai gali būti tik jo dalis. Daug pasakyta iš tikro juo, bet kur kiti prozos elementai? Svyruoju rašyt tarp dviejų ir trijų, tebūnie 3.
Ir dar... Ar tas epigrafas tiesiog įkvėpė tave parašyti, ar jis susijęs su tekstu, ar įdėjai jį tik tam, kad Mamontovas pasakė? Aš tai žinau atsakymą, tu irgi žinai, bet čia klausimas pamąstymui. :)