Rašyk
Eilės (78159)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 9 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter









ISTORINIS ŽALGIRIO MŪŠIS Riešėje

INTERJERAS. ARKLIDĖS. RIEŠĖJE. - DIENA.
Pastebėkim kaip Maceina ruošiasi Žalgirio mūšiui. Maceina vedžioja arklį. Ristūną Vytautą. Visi nustebę: kam Maceinai žirgas? Maceina net nežino kam atsakyti į šį klausimą, nes niekas jo neklausia. Nei kokio nors žurnalisto, nei televizijos. jis kruopščiai rankose laiko virvę, kuria pririštas žirgas. Kojos jam linksta per kelius bijo padaryti netinkamą judesį. O ką? Taip gali arklys jį sužaloti, paspirti, kaip grybautojas spiria kukurbezdalį. O paskui įrodinėk, kad nesi kukurbezdalis. Maceina mokytas - tai jausti galima jo judesiuose, nugaros išlinkimuose ir kinkose. O ristūnas gražus kaip vėjas žiema. Šaltas ir nevaldomas. O galima, kad Maceinai į šitą maniežą Riešėje atvestų keletą žirgų, kad jis galėtų pasirinkti? Ar yra kur nors žmogus, kuris įvestų žirgus? YRA. Tai Teresas. Jis visada paslaugus. Tiek to - įeik.

TERESAS.

Vienas, du.. trrrrr

(Teresas už ilgo „šniūro“ veda arklį. Perkaręs arklys, bet gal jo toks pasiūlymas?. Tai žinomas teatralas ir turintis savitą supratimą apie Žalgirio mūšį.)

Tu tik pažvelk, Maceina, ristūnas.. trrrrrrr

MACEINA.

vesk lauk.

TERESAS.

palauk.. palauk.. tu man neaiškink.. šis arklys - tikras Žalgirio mūšio dalyvis. netiesiogiai, žinoma, bet jis savo krauju dalyvavo.. įrodysiu..

MACEINA.

įrodyk.

Maceina lieka jodyti žirgą. Jis dar tvirčiau įsikimba į virvę. Istorija.. platūs laukai - viskas vaidenasi Maceinos galvoje. Ar jam sunku įsivaizduoti kryžiuočius? Čia tik tau sunku. O jam vienas juokas. Jis pasieks, kad žirgas taptų šių laikų Žalgirio mūšio dalyvis ir neštų ant nugaros - Vytautą, kurį vaidina Siparis. Maceina apsuka kelis ratus, virve įtempęs žirgą Vytautą, kai lyg burtų lazdele pamojus vėl pasirodo Teresas. Dabar jis vedasi kitą arklį. Gal kumelę?

TERESAS.

O šitas? Į ką jis tau panašus? A?

(Jis prikiša nosį prie Maceinos)

Ką galvoji? Ar matai?, matai..

(jis labai įkyrus. Blizga akytės. Kaip bebro. Teresas labai pyksta, kada jį palygini su bebru. Maceina tai žino, todėl lygina jį su asilu.)

Maceina dalykiškai lyg ekspertas pažvelgia Teresui į akis. Ką tu gali pasakyti? Maceinos akyse didelis sielvartas dėl ateities. Arklio akyse didelis sielvartas dėl Maceinos. Ką galvoja arklys apie Maceiną - šūdą suprasi. Dar niekas to nėra parodęs ekrane. Būk pirmas. Pirmyn.

MACEINA.

patraukit šitą asilą. ką aš blin, pasakiau???

Teresas sumišęs. Jis, Teresas, stovi su asilu???

TERESAS.

Paklausyk, Maceina.. aš, kaip ne kaip esu Teresas. Turiu savo galvą ir galvoju. Nedrįsk man sakyti tokių žodžių. Paklausyk, aš galvojau prieš atvesdamas šitą gyvulį tau. Pagalvojau apie Žalgirio mūšį. Pagalvojau, nes žmonės žiūrės į arklį ir galvos - štai kokie tada buvo arkliai. Ar tu įsivaizduoji, kad aš vesdamas arklį galvojau apie žmones, kurie domisi Žalgirio mūšiu?? Aš negalvojau, kad jie sakys - va, Teresas - jis atvedė Maceinai arklį į Žalgirio mūšį. Ne. Šiukštu - aš taip negalvojau. Kodėl tu mane keiki?

MACEINA.

aklys netinka.

TERESAS.

Taip ir sakyk: arklys netinka. Kodėl sakai: blin, ką aš pasakiau“? Kodėl, Maceina?

Pasirodo Siparis. Jis pavargęs lyg dainininkas, kuris ilgai dainavo duetus. Apsirengęs jis tarsi senovės lietuvis, bet šiuolaikinėm kelnėm.

SIPARIS.

Šiose arklidėse - nėra man žirgo.

MACEINA.

nėra.

(Maceina kaltai nuleidžia galvą.)

girdi?  

Teresas klausosi. Ar jis girdi?

PIEVA.

NATŪRA. PIEVA. - SAULĖTA DIENA

Kaip Maceina ir Siparis iš Riešės arklidžių pavogė geriausius žirgus lieka istorinė paslaptis. Gal kas girdėjo, kaip mėnesienos naktį išprotėjusiom akim blaškėsi arklininkas Teresas ir šaukė:

-          Laikykit atėjūnus... Prisiekiu  arklio uodega – aš juos surasiu..

Pavogė tai pavogė. Kur jie padės tuos arklius? Paleis laukuose ir tie sugrįš. Anoks čia vogimas. Bet pasinaudokim proga ir leiskim pralėkti tiek Maceinai tiek Sipariui per gėlėtą pievą. Zovada. Pirmyn. Pralėkit.
2009-12-30 13:25
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 7 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-04-01 05:03
Passchendaele
5
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2012-02-01 23:19
Viliutė
Taip ,leiskim pralėkti pro gėlėtą pievą zovada...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-03-04 13:48
Pelekiškių Širšė
  Na, čia viskas nelaukta,. bent man, gal tik kai kurios pavardės ir jų ryšys su tema abejotinos. Ir vis tiek, reikia gludinti kai kuriuos kampus. Bet vis tiek gerai. 
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-02-05 20:12
moli
ok.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-01-23 08:35
Sigitas Siudika
turi ka veikti. istorija - verslas.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-01-22 16:03
agricola
o ką filosofai irgi turi ką veikti istorijos paraštėse...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2010-01-07 11:49
Sigitas Siudika
gyvas. režisierius. nors tavo mintis - idomi. filosofas rūpinasi žalgirio įamžinimu..geras vaizdelis. dėkui.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2010-01-07 09:01
agricola
o Maceina čia režisierius ar miręs filosofas???
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą