Rašyk
Eilės (78093)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 10 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





fulas metalas džaketas fulas metalas džaketas

Laumžirgis (I)

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių


Blogas komentaras Rodyti?
2009-03-19 11:48
Bartas Notangas
Keli kiti nenuoseklumai: Iš kur pas buvusį kalinį šautuvas?; Žmonės miško viduryje be šaldytuvo - kuo jie maitinasi (į parduotuvę kasdien neprilakstysi); Sunku nusibrozdinti nosį į dumblino ežero dugną; Moteris, bijanti vabzdžių, negalėtų dirbt lentpjūvėje; žmogus, kuris nieko nežino apie vabzdžius, nežinotų Anax Imperator; įkvepiami vabzdžiai patenka į kvėpavimo takus ir sukelia kosulį, ne vien tik sunku juos nuryti; sprogimas būtų kontūzijęs po vandeniu esantį žmogų (jeigu arti, o ežeras, atrodo, mažas); žuvys iškyla į paviršių ne todėl, kad lengvesnės už žmogų, bet todėl, kad lengvesnės už vandenį (dėl oro pūslelės); žmonės gali prarasti plaukimo techniką, bet ne per trejus metus; moteris, netikėtai atvežusi žaldytuvą - sunkiai įtikimas poelgis. Be to, šaldytuvai būna sunkūs ir moterys jų nemėgsta kilnoti. // Balanso dėlei, reikėtų surašyti elementus, kurie pasisekė ir buvo gražūs. Pabandysiu tai padaryti vėliau.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-03-19 11:15
Bartas Notangas
Perskaičiau abi dalis, bet komentuosiu po šita, nes čia daugiau komentarų, liečiančių turinį. Visų pirma - pagiriamasis žodis šitam kūriniui. Nežiūrint visko, prie ko galima kabintis, rašymo standartas yra aukštas, fantazija plati ir autentiška, tekstas įtraukiantis ir keliantis emocijas. Pagirtina. Ką rašysiu toliau, nėra kritika, o tiesiog pasvarstymai, kaip būtų galima geriau. Mano nuomone, tavo fantazija yra puiki, bet realybė truputį šlubuoja. Yra toks senas kinų posakis, kad lengviausia tapyti demonus, nes niekas nežino, kaipo jie atrodo, o sunkiausia - arklius ir šunis, nes visi žino, kokie jie yra. Man lengva patikėti ir įsitraukti i tavo fantastikos dalį, bet scenos, kur vaizduojama realybė (susitikimas lentpjūvėje su Agne, vakarienė prieš siaubo naktį, gal ir palydos iš kalėjimo ir kelias namo) truputį kledaruoja, galėtų būti geriau suvaržytos. Pagrindinio personažo charakteris yra nenuoseklus: geras žmogus kalėjime, nori muštis su brakonieriais(abejotinas poelgis), nori galbeti skęstantį (pilietiškas poelgis), nenori pranešti policijai (asocialus poelgis), nerašo laiškų iš kalėjimo, bet staiga jaučia didelę meilę Agnei, ruošiasi nušauti laumžirgių vaikus, bet po to juos mylėdamas augina. Iš tikro, neaišku, koks jis yra, atrodo chaotiškas personažas, todėl tas paskutinis jo poelgis (priglausti laumžirgiukus) irgi neįgauna aiškios prasmės. Kai realus pasaulis atrodo chaotiškas, tai ir fantazija pasidaro mažiau įspūdinga.// Kitas esminis komentaras - apie organizmo chemiją. Gera literatūra kelia emocijas. Tau gerai pavyko sukurti suspenso, siaubo atmosferą. Kodėl žmonėms tai patinka? Dėl tų pačių priežasčių, dėl kurių žmonėms patinka važinėtis amerikietiškais kalneliais. Organizmas yra apgaunamas, pasirengia kovai ir stresui (važinėti amerikietiškais kalneliais yra visiškai nepavojinga, o atrodo labai pavojinga. Skaityti tavo tekstą nėra pavojinga, bet vistiek kelia šiurpą). Ir po to, išsisikiria cheminės medžiagos teikiančios malonumą, kaip atlyginimas už tai, kad žmogus išgyveno šitą stresinę situaciją. Yra net toks terminas "adrenaline junkies", apie žmones, kurie pasidaro priklausomi nuo šito malonumo. Nesakau, kad turėtum taip rašyti, bet jeigu būtum norėjęs, būtum galėjęs pasinaudoti tuo efektu. Duoti pabaigoje kažko, nuo ko skaitytojas pasijustų saugus, nuo ko atlėgtų įtampa. Pabaiga, tokia kokia ji yra, iš tikro yra šiurpi (tie laumžirgių išperos, tiriausiai, žudys kitus žmones). O kur mano teigiamos emocijos, kur mano malonumo dozė? Norėjau, ir negavau.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-03-19 10:30
klimbingupthewalls
taip, klaidas taisiau vakar Worde ir tada kai išniro Raigardas, pamečiau viską. teko peržiūrėt tekstą iš naujo, baigiau tik šiandien. kelios klaidos galbūt dar ir liko, bet jų tikrai nebuvo daug. skyrybos klaidų galbūt taip pat yra, bet jų aš jau kartais ir nebepastebiu (nebemoku pati, net taisykles įsigyjau, teks kartotis :)
Aurimo pastabos ir man pasirodė neargumentuotos, bet kiekvienas turi teisę į savo nuomonę. Dėl fantastika.lt konkurso tai visiškai nesąmonė būtų jeigu jie tik dėl to, kad Tu čia taip pat vadiniesi nebeleistų dalyvauti. Juk mes nežinom kas slepiasi puo šiuo vardu, todėl taisyklės nėra pažeistos.
Rakšimi aš taip pat vadinu, o ne "pašinu", nors yra tekę gimtam miestelį taip girdėt. Visgi ir kaime yra rakštis, o ne kas nors kitko. O kaip Valkas siūlytų keisti stovyklautojus neįsivaizduoju.
Asmeniškai man dialogai nekliuvo.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-03-19 00:17
St Sebastianas
Na, kelios klaidos akis pabadė. Ir klimb galėtų jas pataisyti.;) Kūrinys turi kablį ir nemažą, tikiuosi, kad kitų dalių nereikės laukti ilgai.
Dėl nardymo, man gana sunku ką nors spręsti, nes plaukti moku tik kirvio, proso ir titaniko stiliais, bet kažkodėl man atrodo, kad po vandeniu sunkoka išbūti, kad prisiminti tiek visko.:) Šiaip skaityti netrukdo, bet perskaitęs apie tai susimąstai.
Na, dėl kaimo terminologijos negaliu būti visiškai tikras, bet dėl rakšties pastaba manau neteisinga. Bendrauju su žmonėm iš įvairių Lietuvos užkampių, bet rakšties jie kitaip vadinti nelinkę. Žinoma, pats rakšties įsigijimo procesas būna nušviečiamas ir ne itin normine kalba.:)
Šiaip ar taip, darbas keliauja ten, kur jam ir priklauso būti - į mėgstamiausius.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-03-18 23:34
fulas metalas džaketas
Perskaičiau Aurimaz komentarą ir susirūpinau dėl savo sąžiningumo, taigi cituoju fantastika.lt konkurso taisykles:

Taisyklės: Darbus galima pradėti siųsti nuo 2009 m. sausio 19 d., paskutinė diena – 2009 m. balandžio 20 d. 23:59 Vilniaus laiku (labai linkime neatidėlioti visko paskutinei diena, po termino darbai nebebus priimami ir į nekonkursinius). Dalyviai gali atsiųsti po du darbus. Jei rašote su bendraautoriumi, bendrai skaičiuojant judviejų darbų turi būti ne daugiau kaip keturi.

Vėliau perskaičiau ir tą dalį apie „ specialiai konkursui pasirinktą slapyvardį“, ir kiek suglumau, nes tikrai šitą dalį pažeidžiau, nors nelabai suprantu kokiu tikslu ar kaip motyvuodamas aš tyčia tą dariau, ir kodėl „publikavimo mechanizmo pažeidimas“ tapo tolygus „ taisyklių“ pažeidimui.

Žodžiu nieko nelaukdamas parašiau fantastika.lt redakcijai prisipažinimą apie savo nuodėmę, jog slapyvardžiu FMD naudojuosi svetainėje rašyk.lt ir paprašiau jų nuomonės ir veiksmų šiuo klausimu. Tikiuosi, kad jie į tai sureaguos ir nustatys mano prasikaltimo lygi ir jei nutars, jog esu NeSĄŽININGAS-pareikalavau spirti mane lauk iš konkurso ir viešai nurodyti mano kaltę ir jos priežastis.
)))
Full Metal Jacket yra 1987m. filmas apie Vietnamo karą, ir mylimiausias Stanley Kubrick darbas, bent jau man, taigi FMD net ne pseudonimas, o tik slapyvardis)))
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-03-18 20:34
Valkas
Kaip matau, Džaketui liko vienintelė bėda: dialogai. Su viskuo kitu jis sugebėjo susitvarkyti, Aurimo kaltinimas nerišlumu man atrodo neargumentuotas - teko matyt daugybę kūrinių, kurie suvelti dar smarkiau, ir kai kurie jų kažkodėl vadinami šedevrais. Tiesiog susikaupus skaityti reikia.
Manau daugelyje vietų tų nenatūraliai atrodančių pokalbių galima buvo atsisakyti, pakeičiant tiesiog atpasakojimu. Būtų atrodę kiek stilingiau. Dar, FMD, siūlyčiau nuvykt į kokį kaimą (ar šiaip neitin išsilavinusius žmones talpinančią vietą) ir pasiklausyti šnekų - žodį "rakštis" visoje Lietuvoje vartoja beveik išimtinai vilniečiai, "stovyklautojai" irgi skamba baisiai nenatūraliai. Tikiuosi, autoriau, sekančiose dalyse pasitaisysi (beje, tas pats galioja ir "Rojui").
Daugiau lyg ir nežinau, už ko užsikabinti. Telieka palinkėt sėkmės - tikiuosi ateinantis GLF be Džaketo neapsieis =]
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-03-18 19:51
Aurimaz
Pirmi keturi sakiniai labai jau abejotini. Jaučiu, kad persistengta.
O toliau tekstas labai apsunkintas, nors skaitomas. Jei nagrinėti epizodais, tai jie kažkaip sunkiai tarpusavyje dera. Labai jau įsipiršo mintis, kad pats veikėjas - kažkokia amfibija, gyvenantis ežere. Vėliau šis pojūtis tai išnyksta, tai sustiprėja. Žodžiu, trūksta kryptingumo pačioje istorijoje. Parašyta vaizdingai, tačiau nesuderintai.

Kas dėl konkurso - labai jau jis pamirštas ir užmestas, net azarto nėra. Buvau ir mačiau.
Beje, Džeketai, savo kūrinį tu pasirašei nuolatiniu pseudonimu, kas prieštarauja konkurso taisyklėms. Organizatoriai to net nepastebėjo, kas aiškiai pasako, kiek jie ten susipažinę su LT fantastais, gyvuojančiais internete :) Tavęs nekaltinu, tiesiog čia akmuo į fantastika.lt daržą. Jiems dar daug tobulėti iki savo pasirinkto pavadinimo reikšmės.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-03-18 18:29
klimbingupthewalls
trūksta žodžių. kaip Tu taip iš "nieko" kuri. burtai ir viskas.

o ties Raigardu... vakar visą dieną rašinėjau ant lapelio RAIGARDAS, Raigardas, raigardas, šiandien taip netikėtai šis vardas sušmėžavo Tavo kūrinyje, kad pamečiau tekstą (buvau persikopijavusi į Word), kurį laiką beprasmiškai blaškiausi tarp langų ir teko kūrinio ieškot iš naujo :))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-03-18 16:58
Silverwoof
Įstabus. Skaitai ir jau lauki kito sakinio, nes nori žinoti, kas įvyko po to. Nuostabūs apibūdinimai, gražiai nupieštas vaizdas. Patiko :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-03-18 14:26
Varinė Lapė
Ujej...Skaitant kūnas nutirpo.
Yra keletas gramatinių klaidų, bet tekstas... Įtampą vos atlaikiau. Geras labai darbas, lauksiu antros dalies.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-03-18 14:08
fulas metalas džaketas

    Kol tvarkau Rojų Virš Daubos, nutariau įdėti apsakymą suskirstytą į kelias dalis, nes pagalvojau, kad ekrane skaityti paklodę žalinga akytėms)kitos dalys ryt ir poryt.
EI ,FANTASTAI, KODĖL TAIP PASYVIAI DALYVAUJAT „MIETSO LEGENDŲ“ KONKURSE? KAS ČIA PER DU TINGINYSTĖ? BAIKIT BAIKAS IR DUOKIT PASKAITYT KĄ NORS. AČIŪ IŠ ANKSTO. SĖKMĖS
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
1 2
[iš viso: 31]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą