Rašyk
Eilės (78142)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 21 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





kondensofkė kondensofkė

Tobulas rutulys ir sunkios pagirios

Šis kūrinys buvo tarp savaitės geriausių


Kartais gali nueiti net iki virtuvės, bet vos tik pastatysi drėgną ir nejautrią pėdą ant šviesiai gelsvo linoleumo – viso pasaulio skardiniai būgneliai prabils savo tarškančiais balsais.
Galimas daiktas, man pavyks atidaryti šaldytuvą. Galimas daiktas, šiandien net užkaisiu virdulį vandens.
Visos dienos iš esmės vienodos, net jeigu neiškiši galvos pro langą, šiaip ar taip nėra į ką žiūrėti.
- Aš nevalgau mėsos, - paaiškino jis.
To ir bijojau. Atsikandau sumuštinio ir susiraukiau daugiau iš baimės, nei pasibjaurėjimo. Skonis nebuvo toks jau netikęs, bet negalėjau susilaikyti nesurikęs:
- Kokį šūdą, kokį šūdą!
- Tofu, - paaiškino jis.
- Neįtikėtinas mėšlas, - pakomentavau ganėtinai atsainiai, dėdamas likusį sumuštinį atgal į lėkštę.
Nusišluosčiau rankas į džinsus ir atidariau šaldytuvą.
Rodžeris. Mes turėjome tiek maisto, iki kol pasirodė tas sumautas veganas. Pasiėmiau porą mozarelos lazdelių ir moviau pro duris, rizikuodamas susidurti su stakta.
Kartais atrodo, kad kažką praleidau. Prisimenu, kaip ėjau koridoriumi. Negalėjau leistis laiptais, nes kojos sunkiai klausė. O ir rankos svėrė prie žemės kaip kažinką. Jaučiausi kaip gaisrinės žarna. Mindžiukavau prie lifto, kol skaičiai tingiai perdavinėjo švieselę tarsi kokioje kvailoje estafetėje. Siaubingai užsinorėjau myžt, bet nebegalėjau grįžti atgal į kambarį. Ten tvyrojo kažkas itin bloga. Mano galva visiškai neveikė, todėl negalėjau suvokti to blogio priežasties, bet į kambarį grįžti nebegalėjau.
Skardžiai dzingtelėjo ir lifto durys prasivėrė. Įvirtau sunkiai gaudydamas kvapą. Užverčiau galvą ir, lempai efektingai plieskiant tiesiai man į akis, pamėginau įsigilinti į esmę. Sako moderniuose liftuose nebūna tos nemalonios atotrankos, kai visi organai per centimetrą kitą kilsteli viršun, ir širdis akimirkai įstringa gerklėje. Kelis kartus sudaviau sau per ausį, nes šokinėti ant vienos kojos neturėjau jėgų. Erzinantis ūžesys bemat išnyko. Nekenčiu slėgio.
Dar vienas dzingtelėjimas ir vimdantis jausmas praėjo. Išsitiesiau visu ūgiu – kaip žmogus, kuris ketina gyventi amžinai – ir susikišęs rankas į kišenes neskubėdamas nupėdinau gatve žemyn. Buvo pakankamai šviesu, kad galėčiau įžiūrėti automobilių numerius. Žinoma, tik tų, kurie priparkuoti prie šaligatvio. Kaip mieste, kuriame niekuomet nieko nevyksta, aušo neįtikėtinai ramus rytas.
Žibintas gatvės gale nedegė. Tiesą sakant, jau buvo tiek prašvitę, kad galėjau apsieiti ir be likusių. Atsistojau po greičio limitą nurodančiu ženklu ir ėmiau tikrinti kišenes. Zippo gulėjo vienoje iš daugelio Denio žvejybinės liemenės kišenių. Džiaugiausi, kad susivokiau nustverti ją prieš išeidamas. Su cigaretėmis buvo sunkiau. Užtat radau dešimtinę.
Žaisdamas žiebtuvėliu priėjau visą parą veikiančią degalinę. Viduje grojo vieną iš pažįstamų kalėdinių dainų, bet negalėjau prisiminti pavadinimo. Pamėginau dainuoti kartu, bet balsas buvo toks užkimęs, kad pasidarė nejauku.
- Ei! – pasakiau.
Pabeldžiau į prekystalį. Niekas neprisistatė, neparodė nė menkiausio susidomėjimo. Šikniai. Pasiėmiau pakelį Red Apple ir išėjau. Tikėjausi, kad kas nors pasivargins mane sustabdyti, tačiau taip neatsitiko. Ką gi, ne mano problema.
Gatvės viduryje stovėjo mergaitė geltona striuke ir mėlynais kaliošais. Aš mechaniškai kilstelėjau ranką ketindamas žvilgtelėti į laikrodį ir tik tuomet prisiminiau, kad palaidojau savo Timex‘ą vakar vakare, kai susinervinęs klūpojau prie klozeto. Šiaip ar taip tai neturėjo didelės reikšmės. Netoliese laikrodžių taisykla, o jos iškaboje – kuo tikriausias laikrodis. Rodė pusę septynių ryto. Pusę sumautų septynių ryto.
- Ei, vaike, - šūktelėjau aš, batu sutrindamas cigaretę.
Mergaitė metė į mane neramų žvilgsnį, tačiau iš vietos nepasijudino.
- Vaike, kokį velnią išdarinėji ant ištisinės linijos?
Ji krūptelėjo tarsi nuo antausio ir aš jau rengiausi taisyti padėtį ištardamas keletą švelnių, vaikams priimtinų žodžių, kai mergaitė užvertė galvą aukštyn ir gailiai sucypė.
Ūžtelėjimas, šlumštelėjimas, triokštelėjimas – viskas įvyko taip staigiai, kad aš praradau pusiausvyrą ir išsitiesiau ant šaligatvio.
- Dėde, dėde! – užkaukė mergytė nelyginant sirena.
Apimtas siaubo įsistebeilijau į galingą siluetą, pavojingai balansuojantį ant daugiaaukščio stogo atbrailos.
„Ei, EI! “ norėjau sušukti, tačiau nespėjau, nes stambus asilas nėrė žemyn. Sekundę jaučiau jo nuo pagreičio svylančius riebalus su baisinga jėga rėžiantis į mano sustabarėjusį kūną. Kitą akimirką jau stovėjau apsikabinęs stulpą, tirtėdamas iš siaubo ir stebėdamas kaip mažomis srovelėmis iš storulio teka jo vidaus skysčiai. Kraujas, šlapimas, limfa – kas tik norit.
O paskui visi jie pasipylė nuo stogų. Šimtai, tūkstančiai žmonių krito iš įvairaus aukščio, keldami nevienodą ūžesį ir ištykšdami stebėtinai įvairiomis formomis.
Net nepastebėjau, kaip vaikas atsirado šalimais ir kibiomis rankutėmis įsikibo man į koją.
- Kur tavo mama, - sumurmėjau nejučia.
- Mano kojinės prakiuro, - pasigirdo iš apačios.
Nustebęs žvilgtelėjau žemyn ir pastebėjau, kad ji dėvi storas vilnones pėdkelnes, išmargintas visomis vaivorykštės spalvomis.
- Žinau, nupirksiu tau kitas, - pažadėjau.
2007-11-08 20:12
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 20 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2008-01-24 19:19
haris
pakenčiamai susiskaitė, tik vaikiška ir pramės nėra, tai jua geriau koky realistiny detektyvą suskelt. gal išsimiklinsi ir bestselery kada parduosi. vis prasmė kokia
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-12-29 14:11
Natrix
fak fak šit fak... kūl

and no illusions

:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-12-08 23:42
Papaja
man patinka toji atotranka lifte :)
labai geras!
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-11-30 23:39
Svoloč
Puikus tekstas, sveikinu, tau net nereikia užaugus būti "tokiu kažkokiu", tu pats savaime esi puikus ir toli pranoksti bent jau mane, tikrai. Skaičiau su pasigėrėjimu. Pavydžiu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-11-18 12:50
Egoistas
ai minties tai čia nepagavau bet gal ir idomiai parašyta :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-11-15 19:30
kondensofkė
vienžo nieko čia gero.
vis tiek nesuprantat kame mintis
gal nes jos nėra, irgi dalykas
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-11-15 11:35
Rudalevičius Vitoldas Ričardo
krasota spaset mir. geras tekstas, gal kiek neišspręstas, bet matyt tai ir yra metodas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-11-14 10:57
kondensofkė
pagirios neesmė
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-11-13 17:10
Morta
tai gal geriau rašytoju, nei kosmonautu? Aš rimtai.
O kodėl šiuklių dėžėj? Į prozą traukia, sakyčiau.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-11-11 13:51
berniukas lapės plaukais
beskaitant patikejau,kad ir man pagirios. Ei, tu gerai rasai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-11-09 20:20
zirzule
Sunkios pagirios. Sutinku, bet labai įtaigios ir lengvai persiskaitė :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-11-09 19:20
Labanaktis
kažkokia svieto pabaiga. čia, tipo, fantastika, ar ....gal pranašystė?
dailus tekstas, ale ant galo tikrai neįkirtau:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-11-09 14:19
371110
man irgi patiko,
bet kažkiek sujaudino seksualiai, geras,
galas gal ir paleistas lengvesniu keliu,
bet ta mergaitė tai atperka ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-11-08 21:16
cicilvikas
jei mieste nieko nevyksta, tai ir taip ramus rytas aušta*
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-11-08 21:15
cicilvikas
" Kaip mieste, kuriame niekuomet nieko nevyksta, aušo neįtikėtinai ramus rytas." - čia tuputį alogizmo yr, nes jei jei mieste nieko nevyksta, tai ir taip ramus miestas vyksta. tas pats, kas sakyčiau : "nors sergu hemarojumi, tačiau šįryt niekaip neprašikau..." bet čia niekis:) o šiaip tekstas man patiko. 5-
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-11-08 20:32
johny rubber
pasakysiu literatūriskai:
- tekstas alkoholikas, pasake tfu ir dingo.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą