Rašyk
Eilės (78151)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 4 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Kartais tiesiog pakliūni į akimirkas. Tai gali nutikti kiekvieną sekundę, tereikia truputį atpalaiduoti jusles, nesidairyti, truputį kilstelėti galvą bei akis, įsispoksoti į medžių šakų galiukus ar varnų lizdus ir eiti, eiti; o jei pliaupia lietus, spoksoti į balas – eiti ir spoksoti, neturint tikslo jų apeiti ar nesušlapti kojų.
  Pakliuvus į akimirką dažnai sudreba kojos.

  Tąkart paskambino Tomas. Pranešė:
- Sibilė, mergaitė, - jo balsas buvo kupinas ramaus džiugesio.
- Bet juk dar tik kovas. Ar viskas gerai? - brolio žmona gimdyti turėjo balandį.
- Labai maža, - pasakė Tomas ir atsisveikinęs nuskubėjo pas žmoną ir savo Sibilę.

  Nelijo, žemė tvoskė drėgme, kvapas kiek panėšėjo į išsivadėjusio mėšlo kvapą. Didžiulės apipuvusių lapų krūvos rudavo ant besikalančios žolės. Sibilė tikriausiai visai mažytė. Dešinės rankos smiliaus pagalvėlėje jaučiau besitvenkiantį karštį, susikoncentravau į jį. Dievaži, būkit atsargūs su Sibile.

  Tada ir sutikau jį – nesugebantį pereiti gatvės. Tai juk savaime suprantama – pereiti gatvę. Prieini šaligatvio pabaigą, pasuki galvą kairėn dešinėn ir eini. Sustos, nevažiuos ant žmogaus. O ant jo važiavo. Tik žengė žingsnį, kažkoks pakvaišėlis pristabdė, bet pamažu vistiek riedėjo. Taip nubrozdino jo sportbatį, kad puse pado nebeliko, bet koja liko – laiku sustojo. Aš klyktelėjau kaip kokia gervė.

  Mudu ėjome ta plačia alėja, besitęsiančia lygiagrečiai Žalgirio stadiono.

- Sibilė dabar guli inkubatoriuje, - pasakojau jam.
- Turbūt labai maža, - tarė jis ir tarsi susirūpino.

  Tai buvo maždaug vienuolikos metų berniukas gana tvarkingai sušukuotais pakuliniais plaukais, kiek pablyškęs, neturintis ugnies. Paprastai tokių metų berniukai bent jau būna gelsvi, jų oda, jei ir nerausta, tai truputį geltonuoja; kartais jų akis juosia kraujagyslių ratai, jei oda tokia plona ir permatoma. Šitas nebuvo jokio tipo, nei pirmojo, nei antrojo, o juolab trečiojo.
Jo oda buvo pelenų spalvos, nusėta smulkiais pilkšvai rusvais žirneliais. Jo vardas buvo Gediminas.

  Kartą, gerokai laiko praėjus nuo tos akimirkos su mašina ir mano gervės klyksmo, ėjom pro Gedimino pilį. „Gediminas castle“, - pasakė Gedas ir prunkštė kiek galėdamas.

  Jis nedaug kalbėdavo ir man atrodydavo, kad yra visiškai nedėmesingas – sau, pasauliui ir kitiems. Tačiau tai buvo netiesa. Jis tik nemokėjo eiti per gatvę. Išeidavo iki parduotuvės – ir tai: vietoj pieno parnešdavo kefyro.
  Taip, aš jį priglaudžiau. Niekam nesakiau ir priglaudžiau – tą melsvų akių berniuką pakuliniais plaukais ir nubrozdintu sportbačiu. Tą dieną, kai paskambino Tomas ir pasakė, jog Sibilė labai maža. Buvo kovas.


  Kartą grįžus iš darbo Gedo neberadau. Akyse jau mačiau jį skriejantį nuo smūgio link šaligatvio: stiprų smūgį, ridenimąsi automobilio kapotu, po to gatve, galiausiai kūnas sustoja jau ant šaligatvio.

- Taigi atsargiai!!! – aukštu tonu suklykia močiutė. Jis guli tarytum visai jai po kojomis, užsimerkęs ir gražus, plaukai kiek labiau išsitaršę, rusvi žirneliai ties nosimi įgauna savotišką žalią atspalvį.

  Tą dieną, kai dingo Gedas, mažajai Sibilei suėjo ketveri. Motina ją gerai maitino, migdė pietų miegu ir ji svoriu prisivijo bendraamžius vaikus.

- Eikš, Sibe, žiūrėk, raudona – kai užsidegs žalia, tada eisim, - vedžiau ją per gatvę.
Esu pakviesta būti Sibilės krikštamote.

  Tą akimirką tarytum pamačiau, kaip pakulaplaukis berniukas Gedas, įsikibęs mano rankos prieš ketverius metus, virsta maža mergaite Sibile, kuri perėjusi gatvę pasakė „vos vos“. Nuo tada ji manęs kitaip ir nevadino.
2007-03-27 21:34
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 35 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-04-02 00:45
Passchendaele
5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-05-06 12:24
Ambulatorijoj mergaitė su šermuonėliu
Nepaprastai apie paprastus dalykus. Puiku.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-05-02 17:24
vokas
Ponia Klara paglostytų Gediminui galvą, o Sibilei duotų saldainį. Ji mėgo verti karoliukus ir mylėjo vaikus.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-25 08:48
vygantas vėjas
labai gerai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-22 14:07
lyris
5+
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-20 13:46
Apsigalvojau
Nežinau, kiek/ar tai prancūziška. Tik žinau, kad, būdama eilinė skaitytoja, truputį pasigendu....na gal kokio ryškesnio veiksmelio, kurį galėtų atlikti Gedas, prieš išnykdamas. :) Nors ta griežta ramuma ir žavi.
Nėr čia Tano, bet spalvos nusakymas (žalsva, pilkšva) - smagiai taniškas. :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-18 00:39
fintas
neturintis ugnies, vos vos.. :) meluočiau, kad patiko, juolab meluočiau, kad neieškočiau, ar dar ką parašei.. viens kas patik, kad perskaięius, nieks nepasikeit į blogą.. :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-16 13:22
Saulyciuke
4 su pliusu, kad dar tobulėtum, šiaip labai patiko:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-12 20:34
antanas vėjyje
vaje , labai patiko 5
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-10 14:12
Darius 30
4.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-08 17:23
371110
juslės nepatiko, šiaip gan sunkus man, kiti tikriausiai suprato
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-02 19:09
moli
Tekstas tiesiog prilibdė,kelis kartus perskaičiau.taip vaizdingai,kad praplaukė visi veikėjai,visi įvykai:)))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-02 11:24
pasiu
labai labai. čia viskas labai labai :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-02 00:29
So
So
Nutylėjimai, fabulos punktyras, tekstuose su stipria emocine įkrova gali tapti tavo braižu ir stiprybe.

Nutylėjimai, kad ir kokia ta emocine įkrova būtų (kitokią gyvenimo patirtį turintis žmogus jos gali ir nejausti, nesuprasti, jausti silpnesnę), gali erzinti ir būti minusu.

PS Kaip pati minėjai, mano pačios tekstai barokiniai. Veikiausiai man (baroko, išraitymų, tankumos žmogui) sunku vertinti.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-02 00:28
roco alu
nuostabus tekstas. magiškoji anomalija :)
tik priekaištas: rašydama tekstą jį labai kruopščiai išmėsinėji, tuo pačiu ir labai sukaustai, neleidi tekstui kalbėti už save, parodyti save visa. kitaip tariant, jį truputėlį susiaurini. o turėtų ir galėtų būti kitaip. bent jau man taip atrodo :) nestruktūruok taip, o tai pražūsi. kadangi tavoji sakinio konstrukcija, pačios pastraipėlės yra labai trapios. duok laisvės, o jau po to, kaip sakoma, srėbk ir daryk kaip nori.

rekomendeišin :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-04-01 18:38
vaja
Subtili ir nuostabi persmelkianti šiluma - už tai susižavėjimas ir pagarba.
:)
5 be abejonės :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-03-29 23:29
johny rubber
„Gediminas castle“, - pasakė Gedas ir prunkštė kiek galėdamas
ilgai kvatojau ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-03-29 16:53
ir kiti
neprivatizuok mergaitės vardo, a? ;)

jo, gediminas per blankus. bet moteris ryški. moterį atsiminsiu. nu tą, kuri pasakoja.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-03-28 21:30
plast_
nesupratau šįkart tavęs.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-03-28 12:38
Rudalevičius Vitoldas Ričardo
niu niu aha aha... berniukas\krikšto dukra... viskas gerai. yra trūkumų. „papulti į akimirkas“ man pasirodė pernelyg pretenzinga. nes akimirkos turi būti kažkokios. aš suprantu, kad čia tyčia apeitas būdvardis, bet būtent tai man ir nepatiko. o už tokius pasikartojimus: „Jo oda buvo pelenų spalvos, nusėta smulkiais pilkšvai rusvais žirneliais. Jo vardas buvo Gediminas.“ turėtų pabarti net ir kūrybinio rašymo kursų vadovas. ']
apskritai blogiausia yra tai, kad šis tekstas toks ir yra: kūrybinio rašymo pavyzdys, bet dar ne kūryba. t.y. prašau suprasti mane teisingai: man tai pasirodė nelyg sprendžiama užduotis, aš pasigedau kažko esminio, kas leistų tai vadinti kūryba. gal ir yra mažmožis kažkur, bet labai jau giliai paslėptas. ']
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
1 2
[iš viso: 34]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą