Tai jau septynioliktoji autoriaus knyga. Šįkart romanas. Apie ką, sunku pasakyti, tiek jame visko sudėta. Ir šiuolaikinių Lietuvos muziejininkų gyvenimo detalės, ir egiptologija bei Egipto dievai, ir mistinės brolijos, ir dabartinio valdančiojo sluoksnio parodija, demonologija, ir dar balažin kas. Viskas susiūta ir marga kaip skiautinis apklotas.
Kai kurie epizodai primena scenas iš Holivudo siaubo ir apokaliptinių filmų, romanas, be to, baigiamas apokaliptinėmis scenomis. Tekstą malonu skaityti, jis kupinas fantazijos, absurdo, humoro, neįtikėtinų situacijų. Stilius svyruoja nuo postmodernistinio iki realistinio.
Tiesa, romanu aš šios knygos nepavadinčiau, per daug čia visko sukrauta. Ji greičiau panaši į viduramžių bestiariumus ar enciklopedijas, kuriose surašoma viskas, ką autorius manosi žinąs apie jį supantį pasaulį.
P.S. Paruzija – senųjų krikščionių graikiškas terminas – naujas Kristaus atėjimas ir mirusiųjų prisikėlimas.
2005-11-24 16:31
labai netinkama knyga susipažinimui su autoriaus stiliumi, tikrai.
2005-11-23 21:14
Aš ir skaitau šią knygą dabar, kad su autoriaus stilium susipažinčiau, ale vargint pradeda...
2005-11-23 09:51
Skaičiau šią knygą. Pirmoji dalis patiko labiausiai, vėliau peraugo į nežabotą fantastiką ir pigią ankstyvąją Kingo siaubiakišką literatūrą - mūzos gorgonės žvilgsnis, dievo kūrimas, sėdėjimai ant debesies, negyvėlių lipimas iš kapų ir vaikščiojimas miestuose, lavonų tvaikas... Pasišlykštėtina. Tad įžengus į kitas dalis (berods keturios iš viso), norėjosi knygą grūsti į palovį ir palikti dulkėti iki Helouvyno. Nors radau keleta neblogų mintelių, galiu pasakyti, kad Beresnevičius gali rašyti ir geriau. Ir moka. Bet, matyt, žmogus artėja prie savo kūrybinio išsisėmimo - rašo, kad tik rašytų... Ir baisu darosi, kas bus, jei visi žmonės taip pradės matyti pasaulį. Laimei, ne visi tokie "intelektualai". Laimei, ne visiems reikia paruzijos...