Pagaliau „Baltos lankos“ išleido vieną įtakingiausių XX a. antrosios pusės knygų. Ši iki tol niekam nežinomo Toronto universiteto anglų literatūros dėstytojo knyga, vos pasirodžiusi, iš karto sukėlė audrą visame pasaulyje.
Studijoje kalbama apie jos rašymo laikotarpiu (1964 m.) tik pradėjusį formuotis masinių medijų reiškinį. Autoriaus sukurtos sąvokos „masinė medija“, „informacijos amžius“, „globalus kaimas“ stipriai įsitvirtino kasdienėje kalboje, o jo ateities įžvalgos pasirodė stulbinamos: jis numatė naujų technologijų atsiradimą, šaltojo karo pabaigą, sienų tarp valstybių nykimą. Daugelis M. McLuhano minčių yra kur kas prasmingesnės dabar, interneto ir elektroninio pašto laikais.
„Kaip suprasti medijas“ - tikras lobis neįprasto skaitalo mėgėjams. Ji jokiu būdu nėra nuobodi ar perkrauta nesuprantamų terminų (nors autorius knygoje išranda jų net keletą tuzinų ir visai nesivargina paaškinti). Aptariama viskas: nuo pinigų ir laikrodžių iki reklamos ir televizijos, nagrinėjama visa, kas šiuolaikiniam žmogui teikia informaciją.
Autorius kiekvienam atvejui suranda parabolę ar pavyzdį, iškapsto keisčiausių faktų. Tačiau ne vien dėl tokių faktų kratinio šią enciklopedinę, sąmojingą, keistą ir pranašišką knygą verta skaityti.
M.B.