Rašyk
Eilės (74930)
Fantastika (2209)
Esė (1513)
Proza (10612)
Vaikams (2539)
Slam (50)
English (1152)
Po polsku (332)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 1 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Repavimas – poezijos skaitymo būdas?

2005-07-29
Per šių metų Poezijos pavasario jaunųjų poetų skaitymus buvo pademonstruotas naujas poezijos skaitymo būdas – repavimas. Iki šiol poeziją ir repą oficialiame renginyje sieti buvo bandęs tik klaipėdiškis poetas Rolandas Rastauskas. Prieš dvejus metus kartu su Arkadijumi Gotesmanu jis atliko programą „Poetinis repas“. Šis naujas poezijos skaitymo būdas verčia klausti: ar repavimas – tai savas, natūralus poetų kalbėjimo būdas?

Tiek R. Rastausko, tiek jaunųjų poezijoje gausu konkretaus gyvenimo turinio elementų, vaizdingų ir konkrečių detalių. Tai poeziją ir repą neabejotinai suartina. Kalbos filosofas L. Vitgenšteinas teigia, kad poezijos skaitymas balsu yra maksimalus kalbančiojo suartėjimas su tekstu. Repavimas, kaip poezijos skaitymo būdas, tampa labai parankus, nes sumažina distanciją ne tik tarp skaitančiojo ir teksto, bet ir tarp klausančiojo ir kūrinio. Repas klausytoją įtraukia kur kas stipriau nei įprastas skaitymo būdas.

Kita vertus, repui būdingas improvizavimas, o repuojant poeziją improvizacijos galimybė išnyksta. To iki šiol nedarė nei R. Rastauskas, nei minėtieji jaunieji poetai. Repuojančiojo (skirtingai nei skaitančiojo) santykis su poezijos tekstu yra beveik pastovus ir nekintantis, išskyrus repui būdingą bangavimą. Poezijos eilutės ir repo ritmo santykis lieka neaiškus, sutapimo tarp ritmo ir eilutės greičiausiai nėra. Repuojant nesinaudojama pačioje poezijoje glūdinčiu ritmu, kuriamas kitas – skaitymo – ritmas. Rimo, fonetinės instrumentacijos pagrindu atsiradusio ritmo repuojamoje poezijoje nėra.

Repavimas, kaip skaitymo būdas, neabejotinai turi įtakos skaitomų kūrinių meniškumui. Repuojantieji poeziją kuria savotišką estetinės distancijos tarp klausančiojo ir repuojamo kūrinio priešingybę. Kadangi repas yra gyvenimo kasdienybės išraiška, menas tokiu būdu priartėja prie rutinos. Repuojamosios poezijos kuriamą vaizdą nustelbia skaitantysis. Poezijos vaizdą čia siekiama pakeisti skaitančiojo vaizdu. Repuojant neveltui pasitelkiami specifiniai repui būdingi rankų gestai ir mimikos. Taip skaitant poeziją niveliuojamas ir jos suvokimo individualumas. Poezija virsta per jėgą įtraukiančiu žodžių srautu. Be to, kyla ir kalbos autentiškumo klausimas: ar poetas iš tiesų yra reperis, ar tai tėra kaukė bei maniera? Jei poeziją repuojantis asmuo yra neautentiškas, visiškai pagrįsta klausti, ar jo repuojamas tekstas yra poezija. Juk visi repuojami tekstai turėtų išreikšti ne idilę, ne dramatizmą ar kokią kitą estetinę kategoriją, o tik socialinį protestą. Repuojant kiekvieno teksto vidinė realybė labai suvienodėja. Todėl klausytis įdomu tik vieno ar dviejų eilėraščių, vėliau apima monotonijos jausmas. Socialinio protesto tematika poezijoje labai sustiprina jos praktinį suinteresuotumą. Bene vienintelė estetinė kategorija, kurią dar galima fiksuoti repuojamame tekste, yra ironija. Teksto skaitymas repuojant nepalieka galimybės tolesnei estetinei refleksijai. Visas klausančiojo išgyvenimas yra tik tol, kol tekstas repuojamas. Vėliau lieka tik ritmo pojūtis.

Kita vertus, repuodamas menininkas save išreiškia, atrodytų, maksimaliai. Į paviršių iškyla jo egocentriškumas, didelė psichinė įtampa, išraiškingumas. Atsiranda savotiška konkurencija tarp to, kas parašyta, ir repavimo proceso. Repavimas čia įgauna kūrybos bruožų.

Bene pats svarbiausias klausimas, susijęs su poezijos repavimu, yra klausytojo santykis su girdimu tekstu. Poetas reperis siekia maksimalios įtaigos klausytojui. Skaitant tekstą, vyrauja emocijos, kuriomis apeliuojama į klausytoją. Ne veltui per Poezijos pavasarį repavimo pakerėti klausytojai net aikčiojo iš susižavėjimo. Dar labiau prie skaitomo teksto klausytoją artina repuojamos poezijos orientacija į aktualiją. Sigito Parulskio ir jo bendraamžių kartos atstovai siekė pasakyti tekstą nieko nepasakydami apie save. Dabartinėje jaunųjų poetų kartoje ryškėja atvirkštinė tendencija – skaitančiojo asmenybė, skaitymo būdas nustelbia skaitomą poeziją. Siekiama veikti ne skaitytojo sąmonę, bet pasąmonę. Poezija virsta lyg muzika, kurios pagrindinė raiškos priemonė – ne melodija, bet monotoniškas ritmas. Vis dėlto būtina pažymėti, kad kai kurių klausytojų repavimo ritmas neįtraukia, ir jie siekia santykio ne su ritmu, o su žodžiu. Kita vertus, repuojamo teksto tempas dažniausiai yra toks greitas, jog suvokimas, pritaikymas savo patirčiai yra tiesiog neįmanomas. Ryškėja išvada, kad repavimo tikslas – ne perteikti, o tik įtraukti. Tradiciškai teksto skaitymo intonacija priklauso nuo skaitomo teksto prasmių. Tuo tarpu repuojant orientuojamasi ne į prasmę, o tik į skaitymo efektingumą. Repuoti galima net ir mažareikšmius sakinius ir įtraukimo efektą vis tiek galima pasiekti. Tradiciškai skaitant tekstą, išlaikoma pagarbi distancija su klausytoju. Repuojant šios distancijos nebelieka, užlieja srauto, kuris „skandina“, įspūdis. Repavimu kreipiamasi į patiklų skaitytoją. Galiausiai kyla du esminiai klausimai: ar repavimas neriboja teksto prasmių išsakymo, ir kokią pasaulio sampratą formuoja repavimo kalba?

Repavimo veržimasis į poezijos sritį – tai dar vienas subkultūros veržimosi į kultūros centrą reiškinys. Repavimas yra tiesioginė socialinio protesto išraiška. Jaunųjų poetų ir R. Rastausko poezijoje socialinio protesto nėra tiek daug. Protestuojama daugiau ne turiniu ar forma, o skaitymo būdu. Poezija tokiu būdu tampa masiškesnė. Poeto vieta kultūroje virsta vieta subkultūroje. Poetas pats save jai priskiria, nes teksto skaitymas, skaitymo būdas neišvengiamai suponuoja skaitančiojo vietą. Jei čia žmogus ir žodis skaitant sutampa, poezija virsta subkultūros reiškiniu. Jei nesutampa, kaip minėta, kvestionuojama, ar skaitomas tekstas išlieka poezija.

Repavimo ir poezijos suartėjimas žymi ir globalizacijos bei postmodernizmo mąstymo aktyvumą. Šio aktyvumo rezultatas – Afrikos ir JAV kultūros (repo) figūravimas lietuvių poezijos skaitymuose. Repas, kaip nauja išraiškos forma, moksliškai nagrinėtas tik Vokietijoje. Kalbant apie jį, taip pat galima remtis Afrikos tautų kultūros antropologinių tyrinėjimų medžiaga. Pavyzdžiui, repuojančiųjų poezijoje gausu konkrečių detalių, motyvų, atsisakoma abstraktaus kalbėjimo. Tokie pat bruožai būdingi primityviųjų tautų kalboms, neturinčioms abstrakčiųjų žodžių. Kaip ryškiausia postmodernumo žymė repuojančiųjų poezijoje iškyla antielitarizmas. Kaip ir postmodernizmui, repuojamiems tekstams būdingas ne vaizdavimas, o autoreferencija. Taip pat siekiama žaismingumo, nerimtumo efekto.

Klausant repuojamos poezijos kyla klausimas apie lietuvių tarmių intonacijų gausą: ar galėtų poezija vietoj Afrikos kultūros žymių naudoti neišsemtas lietuvių tarmių intonacijų galimybes? Juk paralelė tarp repo ir rečitatyvo tokia akivaizdi. Tačiau šiuo metu jaunųjų poezija daug artimesnė globalizacijos, postmodernizmo įtakai nei lietuvių tarmėms.

Įtraukiančioji repo galia, ritmo vyravimas, naujas estetinio santykio tipas, maksimali menininko saviraiška, pasikeitusi klausytojo situacija, kalbėjimo subkultūriškumas ir repo artimumas rečitatyvui kol kas kelia daugiau klausimų, negu pateikia gatavų atsakymų. Aišku viena – šis poezijos skaitymo būdas kol kas nėra vyraujantis, tačiau kaip sąlygiškai naujas reiškinys yra labai įdomus ir galimas tyrinėti atidžiau.


Ramūnas Čičelis
 
 
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
 
Blogas komentaras Rodyti?
2008-12-20 14:37
dar apie staripsny:
"Kadangi repas yra gyvenimo kasdienybės išraiška, menas tokiu būdu priartėja prie rutinos." kaip minejau ne visi reperiai raso apie kasdienybe, cia labai geras pvz http://www.myspace.com/mcmessiah

"Be to, kyla ir kalbos autentiškumo klausimas: ar poetas iš tiesų yra reperis, ar tai tėra kaukė bei maniera?" tai kas dirbtina greit pastebima, ir tokie kuriniai repe neturi isliekamos vertes (as pie Lt scena kalbu, uzsieny,tarkim USA, visai kitokia situacija, ten repas jau daugiau rinka nei menas).

"Poezija virsta lyg muzika, kurios pagrindinė raiškos priemonė – ne melodija, bet monotoniškas ritmas." bet gerai atliktas repavimas nebus monotonija
(kaip ir melodijai reikia ritmo,bet negali sakyt, kad ji monotoniska,repavimui manau tinka tas pats kai panaudoji fantazija ir savo bangavimo,balso zaidimu, tonacijom ir pan sukuri nemonotoniska repavima - tai butu galim apibudint kaip stiliu, bet daznai kad ir to pacio reperio(su gerais ygudziais) skirtingi dainos yra gana skirtingai surepuotos kad dr labiau nutolt nuo monotonijos)

"Repavimu kreipiamasi į patiklų skaitytoją" cia tinka nebent pop-repui, kas kisama per tv radija, bet pogrindinej sistemoj arba tie kas turi gera supratima ir skony repe yra atsirenkama, ka klausyt.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-12-20 03:00
Apie straipsny: gan ydomi nuomone autoriaus apie repa, ir apie jo sugretinima su poezija, reikia tokios iniaciatyvos, Bet... tikrai jauciasi, kad repas buvo yvertintas neturint pakankamai ziniu. Tikrai nesutinku su:

1. "Kita vertus, repui būdingas improvizavimas, o repuojant poeziją improvizacijos galimybė išnyksta"
Visas improvizacijas (balso,ritmikos,bangavimo,jausmingumo zodziu,pauziu,istempimu isdeliojimo ir pan.), kurias su repo tekstu galima padaryt, tai tinka ir eilerasciui. Beto rimas repo atveju gali buti nebutinai pabaigoj, vienoj eilutej yra keturios vietos(is ju 2 labiau pabreztos ir dvi silpniau), kur gali but rimas, su tuo irgi galima pazaist,kai kaikurias eiletus surepuojant ilgaiu ar trumpaiu nei eilute.
"sutapimo tarp ritmo ir eilutės greičiausiai nėra"
tai galima padaryt del auksciau isvardintu priezasciu

2 " Juk visi repuojami tekstai turėtų išreikšti ne idilę, ne dramatizmą ar kokią kitą estetinę kategoriją, o tik socialinį protestą. Repuojant kiekvieno teksto vidinė realybė labai suvienodėja. "
ir prie to pacio bare pasisakymas: "paremta savo paties gyvenimo iliutravimui tokiu koks jis yra t.y. shto vizhu to paju."

"Shto vizu to paju" - senai isemta tema repe, nors dar yra ir ja kurianciu reperiu, ir kas tai mato jau senai bando iseit is siu remu, rasyt meniskesnius tekstus (pvz.: Kaikurie Svaro teskatai,Moo,messiah,Mental crew ir kiti), tas pats su socialinio pobudzio tekstais. Reperiai, kurie nori issiskirt, supranta kad reikia ieskot nauju temu, kartais pakelt akis nuo realybes, tai manau zingsnis y prieky ir kada nors repas bus vertinamas kaip platesnes tematikos sritis (jau to uzuomazgu yra).
"Repavimas čia įgauna kūrybos bruožų." -teisingai pastebeta ;)
"Tuo tarpu repuojant orientuojamasi ne į prasmę, o tik į skaitymo efektingumą. " dauguma taip daro,bet ne visi!!! Geriausia mano manymu gaunasi, kai tarp siu dalyku yra harmonija. BEto priklauso kam darai repa. Jei tam kad grotu radijo stotys, ima virsu skambesys, o jei nori save isliet, ismegint savo kurybinias galias(tiek teksto rimavimo,tiek repavimo,tiek prasmes ieskojimo) ir jas tobulint. Bet ta muzika dazneusiai nebuna populiari.

Bare komentaru istraukos ir komentarai:
"tu negali repa atskirti nuo gyvenimo budo (hip-hop)"
Tu daug pazystamu repuojanciu,kurie net kelniu reperisku nenesioja, o kad gyventu hip-hop gyvenimo budu dar retesnis atvejis(as apie vyresnius reperius daugiau sneku,kam tarkim virs 20 ir daugeu). Jie yra tiesiog paprasti zmones.

"sakau i tusovkes nueik ir paklausyk tekstu -- ten per viena vakara isgirstum tiek stiliu ir zanru kiek per visus poezijos pavasrius vasaras rudenius ir ziemas nesurinktum)"
Per riebiai cia, bet vis gi tiesa, tai kad daug repavimo stiliu ir zanru yra.

"nesamone, cia nera joks repas, cia yra paprastas emocionalus eilerastis, kurio paskutiniai eilutes skiemenys fonetiszkai sutampa..." o kas trukdo jy yrasyt ant repo byto, kas tada tai bus? paprastas emocianalus repas? :D del to sutinku su ir kiti

Majestas1'ui: po "alkano arklio" tusu buvo jo organizatoriu straisniai sia tema (del gerimu), aiskinama, kad turi gerbt savo klausytojus, taip nesieilkt ir t.t. Bet! bet kazkodel paskutiniu metu su tuo susiduriama vis reciau (nors tikrai apsitaiko). Beto galima dar daugeu pvz privardint kur reperiai ir gerai elgesi, tavo paminetitusai neatspindi situacijos (na nebent siauliuose)
"o styliai, čia jau nesąmones šneki. galėčiau iškirti nebent kelias, jei čia neskaičiuosim dar ir rusiškai repujančių ir jaunesniu ir vyresniu atlikėjų."
nu gaila, kad tu tik tiek stiliu pastebi...
Be rusu paimsiu 5 Lt mcs kurie visikai skirtingai repuoja:
spagis,mesiah,bandzius,svaras,vezlys,smekla ir t.t (kurie tavo manymu is ju repuoja vienodai,beto cia tik ledkalnio virsune)

"Mano čirvu šeškė kirto pikų tūza
Nusibo viskas - aš einu į tūsą
Tūse geras oras, jei giliai kvėpuosi
Čia akis pailsi, kai ranka į nosį
Ar iškart į galvą, galbūt man reikėtų
Pasėdėti tyliai, nevaizduoti kieto:D"

Nuo tokios nuomones apie rep'a. Tai aisq del to yra tai ka zmones is iedejos daro daznai lieka neisgirsta placiom masems(na gal tai ir pliusas) o tai kas yra viesinama ir vadinama repu yra shhhhh... is jo zmones ir darosi nuomone, na gaila...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-08-04 11:24
Fuko India
na modernas
bet vis dėlto norėtųsi,
kad tai nepavirstų kasdienybe.

o straipsinis tikrai geras
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-08-03 19:31
maksas
mažareikšmis komentaras nevertas dėmesio
mano šuo apvaisinti kiemą ėmėsi
Mano čirvu šeškė kirto pikų tūza
Nusibo viskas - aš einu į tūsą
Tūse geras oras, jei giliai kvėpuosi
Čia akis pailsi, kai ranka į nosį
Ar iškart į galvą, galbūt man reikėtų
Pasėdėti tyliai, nevaizduoti kieto:D

dovanoju
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-31 16:30
Majestas1
bare: tu pats repuoji? užputojai čia kaip nežinau kas.

buvau daugybėje tūsų ir "alkanam arkly" ir albumų pristatymuose ir Šiauliuose ir kitur. nu ir šūdą tu ten išgirsi, juk pats iš patirties galėtim pasakyti, kad ne viename tūse nė karto nebuvo normaliai sureguliuoti mikrafonai ir besiklausantys, blaivūs ir neapsinarkašinę žmonės girti tik kažkokius garsus ir instrumentala. "Gatvės lyga" gal tik geriau.

lietuvoje niekas neklauso tekstų, gal ir klausytų, jei žmonės repuotų per literatūrinius vakarus. o styliai, čia jau nesąmones šneki. galėčiau iškirti nebent kelias, jei čia neskaičiuosim dar ir rusiškai repujančių ir jaunesniu ir vyresniu atlikėjų.

liaudiškai tariant, nėbėri tak blizko k serdcu.

geras straipsnis. pats ne kartą repavau savo eilėraščius namie. linksmai ir tikrai jie pasidaro daug daugiau reikšmingesni ir stipresni.

blyn, kiek prikalbėjau. į mėgstamiausius šis straipsnis.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-31 14:18
Prozaika
šiaip Lietuvoje tai gal ir neįprasta ir nauja, bet tikiu, kad šis poezijos skaitymo būdas galėtų lengvai prigyti. Užsienyje jau seniai tai nėra naujiena ir gan populiaru jaunimo tarpe ypač per visokius literatūrinius, muzikinius renginius..
mano nuomone tai išties super ;]
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-30 19:06
ir kiti
nenori suprasti, kas sakoma. čia ir nėra repas. bet šitą tekstą repuoti galima. parinkus ritmiką ir efektus. repuojamas jis skamba geriau. bent jau efektas geresnis.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-30 17:40
bare
nesamone, cia nera joks repas, cia yra paprastas emocionalus eilerastis, kurio paskutiniai eilutes skiemenys fonetiszkai sutampa...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-30 05:47
ir kiti
Vytautas Kasiulevicius  "Tau"

Lis tamsoje lietus
Ilgiausią metų naktį
Tavęs šalia nebus
Ir žvakė negalės net degti

Pūs vėjas gruodžio drėgnoje
Purvyne tepsis mano batai
Ir kaupsis, kaupsis manyje
Prabėgę valandos ir metai

Bet nesuplėšys jie manęs
Tarp žemės ir pilkos nakties
Nes aš turiu, turiu Tave
Gyvenimą tarp nebūties

Lis tamsoje lietus
Ilgiausią metų naktį
Ir širdyje kažkas pabus
O žvakė ims staiga vėl degti


jei nepagerėja repuojant, vadinasi, tau nepagerėja
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-30 05:40
ir kiti
tuoj pateiksiu, konkretumo mėgėjau
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-30 01:02
bare
> daugelį eiliukų, publikuojamų rašykuose, vien repavimas gelbsti.
pateik pavyzdi, ne generalizuok.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-29 18:42
ir kiti
daugelį eiliukų, publikuojamų rašykuose, vien repavimas gelbsti.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-29 17:22
kadugėlis
Ot įdomu, ar straipsnio autorius buvo praėjusiame PDR'e. Būtų galėjęs papostringauti ir apie poetų iš Šveicarijos skaitymo būdą.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-29 12:33
bare
logika:

> Ryškėja išvada, kad repavimo tikslas – ne perteikti, o tik įtraukti.
isvada paremta [speju] is klaidingu teiginiu, nes "itraukimas" kaipo toks galibuti bet kokio bardu vakaro stiliaus prie lauzo performansas - kuriame pagrindinis personazas groja gitara ir visi dainuoja ta pati zinoma teksta. repavime svarbiau yra tavo teiginiu (ypac prasmiu!) perteikimas, turiu omeny branduji, sakyciau "profesionalu" reperi. Improvizavijos - kitas atvejis - tai kaip diskusija, dialogas, polilogas tarp zmoniu - improvizacijoje repuojant gali sneketis tarpusavyje taip, kaip neketu be rimo, kaip normalus zmones gatvese sneka. tokioje butent [repo] dialogo (itraukimas apie kuri snekejai - yra dialogas) imporvizacijoje gali buti ir prasmes nebuvimas(pvz.2). Nevisada zmones tarpusave skena prasmem(pvz.1).
(pvz.1)
Kestas: padaryk arbatos, as tingiu.
Petras: nedarysiu, as ne padavejas tau koks.

Kestas repuoja:
Ei Petriukas atnesk man arbata
nes kitaip gausi per galva su lopata
Petras repuoja:
Kestai mielasis as tau ne vergas
imk paprasyk kokia nors merga
[/i]

Norejau dar pabrezti jog repavimas daznai susijes su gamta. `kas as tau vergas` - cia labiau politinis atsakymas apie valdzia sneka,
o 'paprasyk kokia nors merga' cia labiau issisuka ciuvelis, siula draugui kreiptis i patele.

uo tarpu repuojant orientuojamasi ne į prasmę, o tik į skaitymo efektingumą.
uz toki bazara gali atsakyti :)
nes sis teiginis neturi jokio pagrindo (sakau i tusovkes nueik ir paklausyk tekstu -- ten per viena vakara isgirstum tiek stiliu ir zanru kiek per visus poezijos pavasrius vasaras rudenius ir ziemas nesurinktum)
davai!
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-29 12:16
bare
<i>>  Siekiama veikti ne skaitytojo sąmonę, bet pasąmonę</i>
dar pamirsai pamineti "nesąmonę"
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-29 12:14
bare
tu negali repa atskirti nuo gyvenimo budo (hip-hop), taip kaip negali atskirti teksta nuo t.eksto pateikimo savaime (knyga, ekranas etc.)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-29 12:12
bare
> Repavimas – poezijos skaitymo būdas?
jeigu tokius klausimus uzduoti reiskia isvis nezinai kas yra repas!

Sitas Tu Parulskis - shmeklos ir vaiperio reikia klausti tokiu dalyku.

tu i hip-hopo tusa nueik ir nereikes cia tarminiu intonauucija gausos. Bliacha juokdarys, neturi apie ka rashyti. Nu bet kita karta isigilink i tema, nepyktybishkai chia :)
L. Vitgenšteinas pamirsho pamineti siurralistini minciu verbalizavimo buda kaipo priemone priarteti prie repo esmes. siuo atveju repas tai siurrealizmas kuris turiu logika, paremta savo paties gyvenimo iliutravimui tokiu koks jis yra t.y. shto vizhu to paju.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą