Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 20 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Eilių skiltis – nuganytos kalbos pievos?

2009-02-01
Eilių skiltis – nuganytos kalbos pievos?

Perskaitau, į mėgstamiausius ramiai susidedu gražiausius sausio mėn. Šiukšlių Dėžės eilėraščius, pasižymiu įdomiausius autorius, nors daugelis jų jau skaityti – palieku „susigulėti“ tolimesnėms „meditacijoms“. Geriausi poezijos kūriniai ir autoriai guli sukataloguoti mėgstamiausiuose ir laukia savo eilės. Na, kadangi suprantu, jog šį vakarą jau nieko gero nebeparašysiu, nutariu paskaitinėti Eiles ir galbūt taip pat atlikti techninius protinių pastangų nereikalaujančius darbus.


Ir ūmai netenku amo – Eilėse tikros eilės. Visos vienodos ir todėl, jei spaustum užsimerkęs ir pasitikėtum vien atsitiktinumu, kiekviena puikiausiai reprezentuotų Eilių skilties dvasią ir atmosferą, aišku, be tam tikrų retų išimčių. Taigi skaitau aš Eilių skyrių neblogai išanalizavusi Šiukšių Dėžės turinį ir žinote iš nuobodulio kone nepakratau kojų, suprantu, jog skaitymas čia reikalauja titaniškų pastangų, jog tiesiog nori nenori esi priverstas žmogus suprasti, kad „ gerų kūrinių santykis šiukšlėse yra tikrai didesnis, nei eilėse...“ (Atsisveikinimas su ginklais) Tie visi ketureiliai, banalūs rimai, meilė, skausmas, grožis, ašaros, siela, laukimas, ilgesys, jausmai, gėrio ir blogio kova, PRASMĖ, nuolat besikartojanti širdis (tokie ir panašūs žodžiai eilėraštyje kartojami po kelis kartus ar egzistuoja kaip sparčiai šviesos greičiu besidauginanti abstrakcijų populiacija) – ir viskas pateikiama jau tokiais rimtais skausmo perkreiptais veidais, jog čia atrodo ne ekonominė ar kokia kita krizė, o paskutiniojo teismo diena. Ir dar sakyčiau su agresyviu daugybės bandų nuėstu poetinės ganyklos gynimu be jokios savikritikos ir su komišku įsitikinimu, jog rašoma labiau negu puikiai. O lietuvių kalbos gramatika tokiems genijams nė motais:


Ar žinai, kaip gimsta kūrinys, vaizduotės
Vaisius sieloje nešiotas, švelniai priglaustas
Jausmų gleby, pasaulį  išvydęs eilėse
Žmogaus širdy.

Aš nerašau bereikšmių žodžių iš kitur rastu,
Rašau tik tai ka diktuoja siela ikvėpimo
Metu.

Apima tas nuostabus jausmas, kai vienas
Nakty kurt gali, kai ikvėpimas išsilieja baltam
Lape jausmo raidžių kely.

Kai vaizduotė virsta žodžiais sielos šauksmo
Išreikštais viskas aplink išnyksta, kai tu
Rašai.


(Ferrfrost „Kūrybos gimimas“)


Ir kaip priešingybę noriu pateikti kitą eilėraštį, kur į kūrybos procesą žiūrima kur kas savikritiškiau, ieškoma, keliami klausimai, abejojama (nuostaba, klausimas, abejonė – tai vis filosofinio matymo ir mąstymo prielaidos). Tikriausiai teks išvesti tokią formuluotę, kad kuo žmogus geriau rašo, tuo labiau jis yra sau savikriškas ir mažiau savimi patenkintas. Ką ir sakyti, pasitikiu paradoksu ir jame visada įžvelgiu šiokius tokius tiesos švytėjimus.


Nusispjauti, kiek laiko rodyklės
įbrėžia rėžių į naktį.
Šįkart pati palaikysiu kompaniją
nemigai.
Ir dilgsintis šonas,
skausmo nervų strėlytės,
tik akupunktūra
mano sielai.
- seilės, ne siela čia, - šnibžda iš po lovos lendantis baubas.
Vaikystėj bijotas, dabar – asmeninis kritiškas cinikas,
pagalvę retkarčiais prikemšantis košmarų.
- ne košmarų – tik pasąmonės iškrovų, - pataiso,
Zigmundo ūsus išriesdamas.
- šiąnakt Valpurgija, skrendam, Zigmundai, ką?..
- gana čia skaityti pasakų visokių prieš miegą.
nei „ilgai ir laimingai“, nei pelenių ir kitų holivudinių happy end‘ų,
sakiau jau, nebūna.

- o man ir nereikia, man tik vienos nakties šėlsmo
tokių kaip aš apsupty.

- tavo raganos jau seniai
lygina, skalbia, vaikų vystyklus džiausto,
dulkių siurblį naudoja. o tu?
gana jau neurozių, alkoholio, isterijų
ir prastų eilėraščių,
- gyvatiškai šnypšteli.
Prasiveria dar vienas rytas.
Išaušta ir
užaušta.


(Prozerpina „dialogas su asmeniu zigmundu“)


Aišku, aš puikiai suprantu, jog skaitydamas tokią daugybę kūrinių turi pasirinkį kažkokią kryptį, kad galėtum kažką pasakyti. Gana charakteringa ir įdomi man pasirodė įvairiai varijuojama išsiliejimo tema (ir nesvarbu žodis „išsiliejimas“ yra eilėraštyje tiesiogiai pavartotas ar ne), kuri aptinkama jau ir mūsų pirmajame pateiktame eilėraštyje, ir kitame, ir dar daugybėje kitų.


Praskydau… Ir liejasi mintys…
Stuksena sena klaviatūra.
Ant Word‘o senosios versijos lapo,
Palieku aš skausmą širdies…


(wormazz „ Linksmas pavasary“)


Ir komentarai apie išsiliejimus ( „Liejasi eilės kaip vanduo.“ Laukinė Piliakalnio Radasta po Edvardo kūriniu „Mintis“ (http://www.rasyk.lt/kuriniai/25210.html)), bet charakteringiausias man labiausiai įstrigęs komentaras, propaguojantis išsiliejimą pasirodė šis:


Man svarbiausia žmogaus išgyventi jausmai rašant.... Nekreipk dėmesio į kitus.... Nekreipk dėmesio jei išlieji save, nors rimo nėra.... Nesvarbu... Tai mūsų individuali kūryba... Kuri žavi.... Mes neturime lygiuotis į Marcinkevičių ar panašiai.... Kiekvienas kuria kitaip.... Dėl to - žaviai... :) Taip ir toliau :)


Taip kalba Indrė Jančiauskaitė po Mantas Unik kūriniu „ Minties vėjas“, kurį čia objektyvumo dėlei ir pacituosiu:


Kai erdve skrenda mūsų mintys, mūsų jausmai,
mastai ar gyvenimo realybe sekundę taip toli,
kad jausmą dvasingą,
jauti širdimi...

Kai sekundės lyg smėlis,
krentantis minties vėjyje,
ir saulėtas jausmas,
kurio reikšmę jauti,
spalvinga akimirka, kurioje visa siela gyveni...

Ir net jei rytojaus aušra nebūtų spalvinga,
šį jausmą atneštų vėl tas minties vejas,
šaltas aksominis vejas,
kuriantis jausmus,
lyg mūsų sielos prasmingas spalvų lietus...


Labai įdomus daug pasakantis komentaras, su kuriuo manau sutiktų ir kiti panašių eilių gerbėjai. Nenoriu nieko įžeisti, bet dažnai sutinkamas noras išsilieti man primena priešlaikinę ejakuliaciją ar naktines paaugliškas poliucijas, kurių apibrėžimą galima rasti čia: http://lt.wikipedia.org/wiki/Poliucija"


Manau, tai taiklus išsiliejančių, jausmingų ir egzaltuotų  eilių nusakymas. Keista tik, kad rašyk.lt Eilių skiltyje poliucijos vyksta ne tik stipriosios lyties atstovams, paradoksalu, bet išsiliejimai būtingi ir (gal net labiau ir didesniu intensyvumu) moteriškajai lyčiai. Nors ne, jos dažniau gimdo. Man, pavyzdžiui, net naktį pabudintai staiga iš baisiausio košmaro nekiltų noras „išsilieti“ ar pradėti „gimdyti“. Taip, man, kaip ir visiems žmonėms, kartais norisi išsipasakoti kitam žmogui, dienoraščiui ar šiaip pasikalbėti su kokia aukštesne jėga, kurios paprastai man lieka nebylios.


Dėl komentare paminėto „individualumo“. Individualumu čia net nekvepia. Tarptautinis žodynas individualumą apibrėžia kaip: 1. Būdingas tam tikram individui; 2. Asmeninis, priklausantis vienam asmeniui. Individualumo sąvoką galime pritaikyti tam kūrėjui, kuris turi savitą balsą (net nevartosiu čia stiliaus sąvokos, kad negalvotume, jog pasitelkus viešųjų ryšių specialistus, galima pasidaryti/pasigaminti „savo“ stilių), kurį aš atpažįstu iš minios kitų balsų. Surasti/“išgirsti“/kalbėti savo balsu nėra lengva, tu negali rašyti kaip Grajauskas, negali rašyti kaip Kajokas ar kaip Parulskis. Susibūti su savo balsu, išdrįsti kalbėti savo balsu nėra lengva, bet tai jau kita problema.


Pagaliau negali rašyti ir kaip Marcinkevičius, bet, manau, čia minėtoji komentatorė omenyje turi jau kitą, ne individualumo problemą. Tačiau, jei aš neprivalau rašyti kaip Marcinkevičius, tai nereiškia, jog aš neturiu stengtis rašyti geriau, tobulėti kaip kūrėjas, kuris kartu ne tik daug „kuria“, bet ir skaito, mokosi, domisi kitais, o ne tik rašo tai, kas užeina „ant seilės“.


Ir tik pritarti galėčiau kitam pastebėjimui: tik tokių prisiskaičius pasigailiu, kad rašykai nebetrina kūrinių. (Degtukas Arbatinis po Ausros Zigutytes tekstu „Noras“)


Arba simpatiškas keistomis aplinkybėmis išsitrynusio Idioto komentaras, kuris irgi gana taikliai nusako daugelio esamų eilių žodyno skurdumą ir stiprų akivaizdžiai pastebimą vaizduotės stygių: Geriau perskaitytum Gavelio "Vilniaus pokerį" ir kliedėtum apie tarakonus (po Editos Markauskaitės "kūriniu" „Tuštybė“)


Siūlau paskelbti akciją ar konkursą, kad būtų skelbiami kūriniai tam tikra tema, pvz., „Ilgesys“, bet juose būtų uždrausti tam tikri žodžiai, šiuo atveju ilgesys, laukimas. Bet pabandykime šį reikalą sukonkretinti – artėja Vasario 14 d. – tą dieną paskelbtuose kūriniuose neturi būti žodžių meilė, laukimas, svajonė, ilgesys, jausmai, kuo mažiau abstraktybių – ir išrinksime geriausią tos dienos kūrinį parašytą meilės tema. Kaip įvertinti ar išrinkti, sugalvosime. Šiaip. Dėl smagumo. Pasitreniruojam? Ar mes bandysime pasinerti į linksmą gaivalingą žaidimo dvasią ar ir toliau kalbėsime banaliomis skausmingomis intonacijomis?  Pasiruošimui laiko yra nei daug, nei mažai – dvi savaitės.


Ir dar labai vienas keistas dalykas, kurį pastebėjau Eilėse. Jei Š.D. nesutikau nė vieno neįvertinto kūrinio, tai čia jų apstu – turinčių po vieną balą ar tik tuščias baltuojančias žvaigždutes. Čia jokiu būdu nėra kaltinimas administratoriams. Jų keli, o kūrinių tokia gausybė. Tik gal sakau, jei patys norime būti įdomūs, kad balsuotų po mūsų kūriniais, komentuotų, gal ir patys pradėkime tai daryti. Ir nereikės skųstis ir verkšlenti, kokia apmirusi svetainė, kokie tinginiai administratoriai, kokie begėdiškai pasyvūs skaitytojai -  kaip niekas nevertina mūsų genialų ar šedevro vardo vertų kūrinių.

Taigi. Nori būti įdomus? Tai pats laikas pradėti domėtis kitais. Aišku, yra kitas būdas atkreipti į save dėmesį, ir galbūt paprastesnis: kelti skandalus.


Jei būtų vakaras ir aš ruoščiausi eiti miegoti, tai šį savo svarstymą pabaigčiau taip: „šią naktį norėčiau sapnuoti lakštingalas, kurios nėra mirusios mūsų eilučių narveliuose.“ Ir net paminėčiau, jog kitame sapne noriu būti kraujo kūneliu, kuris cirkuliuoja miesto gyslomis ir sugeria į save viską: palaidus šunis, raugintų kopūstų, salsvą šlapimo kvapą, tarpuvartėse gailiai kniaukiančias kates, kažką mefistofeliško jų trumpai švystelėjusiame žvilgsnyje, tylą, praeivių vienatvę, žvaigdžių šaltį... Bet. Tai tik graži ir rami sekmadienio popietė.


Į galvą man šovė keista mintis: ne visi milijonai iš varlės kurkulų išsiritusių buožgalvių virsta varlėmis, ne visos varlės yra užburtos princesės, ne visos princesės gauna princus, ir ne visoms princesėms, gavusioms princus, lemta ilgai ir laimingai gyventi. Gal ši mintis ir neatrodys labai keista prisiminus Gotfrydo Beno (Gottfried Benn) mintį, jog žmogus per savo gyvenimą gali parašyti apie septynis, aštuonis gerus eilėraščius. Bet, jei tau atrodo, kad dėl tų septynių eilėraščių verta stengtis ir aukoti savo gyvenimą, tai ir daryk. O jei dar prisimintume/perskaitytume „Maltės Lauridso Brigės užrašus“... Kol kas pateikiu atsitiktinai rastus įdomius ir protingus pamąstymus šia tema: http://www.rasyk.lt/ivykiai/kurybos-suvokimas-rm-rilkes-maltes-lauridso-bridges-uzrasuose.html

Žinoma, jokie protingi pamąstymai neatstos jūsų surastų/patirtų tiesų patiems perskaičius kūrinį.


Bet, nors dabar už lango saulėta ir spaudžia minus 10 šaltukas, ir giedančių paukščių nė su žiburiu nerastum (o ir gieda jie, teko skaityti, šiltuoju metų laiku, ir tai tik, kai peri), užbaigti šį svarstymą norėčiau Idioto eilėraščiu apie lakštingalas, apie kūrybą ir gal net truputį apie gyvenimą:


vaikas gražiai čiulbavo ant batono tepiau uogienę
valgėm sode prie bėgių pačią šviesiausią dieną

vaikas kuris čiulbavo prisipylęs vandens į lakštingalą
nuėjo kiauroj kišenėje išsinešdamas saulės spindulį

gulėjau ant suolo skarmalas praradęs sagas ir spalvą
kliedėjau tada nes peršalimas pripylė vandens į galvą

ir sodai visi užaugo paukščiai nustojo čiulbėti
temo į dangų prikrito smulkių kometų



niekelis
 
 
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
 
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-06 09:48
niekelis
tai aičku, yra abejojančių? :D

na, bet šiaip ar taip viskas keičiasi, ir kas čia bus po 100 metų tai neaičku ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-05 21:28
časm
Šiukšlių dėžė valdo :))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-03 17:12
niekelis
Dėl skonio ginčijamasi bene labiausiai. Mėgėjų kūryba: mėgėjiška kritika. :))

John Lennon yra jėga ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-03 12:20
Rudenė
Sveiki!
Sakoma,kad dėl skonio nesiginčijama.
Jausmams vietos poezijoje neliko?
Prievarta,pažeminimas,snukiadaužiai,niekingai pateiktas kūno nuogumas-tai 21-o amžiaus vertybės?
Gražius žodžius,eilėmis išreikštą ilgesį,dvasios šilumą reikia rašyt į naminį dienoraštį ir užmest ant seno namo aukšto, kur trečios kartos palikuonys atradę nustebs,kad vaikai gimsta išmeilės,o ne iš mėgintuvėlių!
Negi savotiški,apsvaigusių nuo cheminių medžiagų,svaičiojimai vertingesni už išgyventus jausmus.
Sutinku,kad būtina ieškoti naujų raiškos formų! Tačiau čia rašo daugiausia mėgėjai.O kas žino,ko labiau laukia skaitytojas: ar A.Lukoševičiaus savotiškų išvedžiojimų,ar Prano realistinės gyvenimo patirties pasakojimų.
   Tau mūras gražu,
   Man-kupeta šieno.
   Benzinas tau kvepia,
   Stiklinė man-pieno.
   Stuobrys nugenėtas
   Tau reiškia stiprybę,
   Man gailestį kelia
   Skaudžia realybe.
Ačiū. Su pagarba visiems-Nendrė.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-03 10:19
klimbingupthewalls
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-02 19:58
niekelis
Pulse, man Tavo pamąstymai pasirodė visai protingi. Šaunuolis, taip ir toliau :) ramu, apgalvota, argumentuota ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-02 18:33
Majestas
Manau, daugeliui tiesiog sekso trūksta, tai ir rašo nesąmonės ar su materijom bando susikalbėti. :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-02 16:04
niekelis
paskaitysiu, kai turėsiu laiko ...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-02 15:37
linkesdometis
Na taip. Šaunu, kad nagrinėjate, tiriate, domitės, aptariate, apžvelgiate...
Gal buvau kiek per kategoriškas. Tekste yra minčių, kurios dažnai sukiojasi ir mano galvoje. Esamuoju laiku tikrai labai retai aptinku įdomių darbų (kur kas daugiau jų sukaupta rašyk.lt praeities kloduose). Neidealizuoju būtojo laiko, tiesiog konstatuoju faktą, kad dabartinė padėtis išties glumina.
Nesu literatūros žinovas. Tikrai nelaikau savęs Eilių lyderiu. Paprasčiausiai mėgstu kurti, ir kai ateina įkvėpimas, jaučiu poreikį išsakyti, išreikšti, perteikti...išlieti mintis, jausmus, impulsus.. rašalu popieriaus lape. Vadinkite tai priešlaikine ejakuliacija, paaugliška poliucija - kaip Jums patogiau. Individualios asociacijos tikrai niekam nepakenkė. Tai tik patvirtina, kad esate turtingos fantazijos ir mokate lyginti, gretinti įvairius reiškinius.
Grįšdamas prie tų skurdžių kūrinių gausos, noriu pasakyti, kad tokių kūrinių turbūt yra parašęs kiekvienas, kas bent kartą mėgino kurti. Tokie banalūs, primityvūs seilėraštukai, mano manymu, yra savotiški norinčio kurti žmogaus eskizai. Kūdikiški žingsneliai, kurių rašantysis dar pats galutinai nesuvokia. Nereikėtų jų gėdytis. Tai natūralu. Aišku, nestinga ir absoliučiai kvailų, kartais net sąmoningai, piktybiškai talpinamų rašliavų, primenančių kūrybines piktžoles. Kam lemta iš naujagimio virsti brandžiu parodys laikas, tačiau čia, rašyk.lt, galima save išmėginti, pasitikrinti, tobulėti. Tik nesakykite, jog žiopliukams vieta kitose svetainėse. Čia ūgtelėjo ne vienas įdomus autorius. Rašyk.lt iš dalies man net primena mokyklą. Čia ateini būdamas pradinukas ir po truputį mokaisi, įgundi. Gali mokyklą baigti, gali mesti, gali sugrįžti... be abejo, gali iškart ateiti su originaliu, savitu, individualiu polėkiu ir sėkmingai skleistis. Viskas priklauso nuo tavo norų ir ketinimų.
Paskaitinėjęs pirmuosius savo plunksnos mėginimus, šiandien juokiuosi, nes jie man primena būtent tuos prisvilusius blynus. Sutinku, kad atsivertus neįdomų nei mintimi, nei raiška, nei forma, nei žanru kūrinį, apima nepasitenkinimas. Gal, siekiant išvengti to pastovaus nusivylimo, būtų įmanoma atitinkamai grupuoti autorius (kad ir pagal tą patį "pagaliukų" skaičių) į atskiras kategorijas... Tačiau čia iškart pakvimpa diskriminacija, nelygiomis teisėmis ir netrukus liaudies balsas žviegia: NESĄMONĖ! Todėl viskas talpinama vienoje erdvėje.
Kitavertus, kyla klausimas, ar toks didelis srautas mėgėjiškų svaičiojimų nereiškia tų kokybiškesniųjų autorių neproduktyvumo..? Gal įdomūs autoriai tiesiog renkasi kitus sklaidos šaltinius (nors internetas šiais laikais tikrai ganėtinai populiarus) ir neturi poreikio čia publikuotis...
Pasikartosiu, jog mane ir patį kartais erzina tie kasdienybės šedevrai, tačiau manau, kad šioje aplinkoje yra prisiregistravusių aktyvių vartotojų, galinčių patarti, objektyviai kritikuoti bei atsakingai vertinti.
O teigiami pokyčiai per dieną neįvyksta. Norint progresijos, žinoma, reikia garsiai apie tai prabilti, diskutuoti. Pagarba Jums, kad drįstate drėbti teisybę į akis ir "nelaikote rankos po užpakaliu".

Gerų nuotaikų

Pulsas
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-02 10:20
niekelis
va, apie stulpus neblogai būt... :p kaip ir apie lubas. neblogas meditacijų objektas ir atsitrenkti į jį galima smagiai. tikrai, stulpai geriau, elektros, šiaip visokie palikti styroti niekam nereikalingi vienišiai...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-02 10:20
niekelis
va, apie stulpus neblogai būt... :p kaip ir apie lubas. neblogas meditacijų objektas ir atsitrenkti į jį galima smagiai. tikrai, stulpai geriau, elektros, šiaip visokie palikti styroti niekam nereikalingi vienišiai...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-02 10:03
Ferrfrost
Ir yra skirtingu rusiu eiles:yra klasika, neoromantizmas, o jie priklauso empatiniu kuriniu grupei, daug kas raso apie jausmus, negi apie stulpus imt rasyt:D

Kas ka nori tas ta raso, tegu viskas buna laisva...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-02 09:58
Ferrfrost
Labai aciu:)Tiesa, kad mano kurinyje ir aplamai galima izvelgt filosofija,nes as ja myliu, filosofija man artima bus visa gyvenima, ji padeda daug ka atrasti ir tesiog gyventi:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-02 09:52
niekelis
* www.pertrauka.lt
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-02 09:52
niekelis
atvirai pasakius, ką tik nuėjau į www.petrauka.lt ir paskaitinėjau Eilėse publikuojamų tekstų. sakau, žavu, gaivu. šaunuoliai. iš jaunimo yra ko mokytis.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-02 09:13
niekelis
Tema skirta tekstams, kurie vertinant formaliai metriniu arba kokiu nors kitu pagrindu autoriaus specialiai dalinami eilutėmis. Šioje temoje taip pat gali būti skelbiami lyriniai tekstai, neatitinkantys minėto formalaus apibūdinimo, tačiau kurių kalba turinio prasme yra labiau emocinio nei pasakojamojo pobūdžio. Žanriškai tema apima eilėraštį, poemą, lyrinį epą, dainą, sonetą, haiku, distichą, monostichą ir visas kitas lyrines grožinės literatūros formas, pvz. tokias kaip eilėraščiai proza, kt. Tačiau kodėl Eilių skiltis žanriniu požiūriu yra tokia neturtinga? Ar šis skyrius daugiausia tapo banalių rimų buveine? Aš stengiausi kalbėti kuo mažiau apibendrintai, kūrinių citatų pakanka, ir daugelyje vietų leidžiu skaitytojui pačiam pasidaryti išvadas. Teisti ar menkinti nieko nesiruošiu, tai gali tik ponas Dievas, ir pati stengiuosi vadovautis maksima "atleisk, ir tau bus atleista". Kalbėkim apie tekstus, jų kokybę, o ne Šiukšlių Dėžės iškėlimą (kurioje formų įvairovė tikrai didesnė)  ar Eilių nuvertinimą. Žodžius aš stengiuosi pasverti, tačiau tikrai nesiruošiu laikyti rankos po užpakaliu ir nelaikysiu. Kiekvienas turi atsirinkti pats, kas yra blogai, kas jam priimtina, kas ne, su kuo jis sutinka, su kuo ne, apmąstyti savo kūrybą, ir koks jis ruošiasi būti. Manau, žmonės mąsto, ir atsirenka. Kartais "kurdami" mes užmiegame (viskas, ką aš čia sakau, galioja ir man) ir šiokia tokia adrenalino dozė būna į sveikatą. Jeigu tu šioje ar kitoje panašioje įžvalgoje nieko neįžvelgi, niekas tavęs asmeniškai neužkliudo, tai ir keliauk sau sveikas ir džiaukis gyvenimu. O jeigu skaitydamas tu "išrausti", tave tai sujaudina, "supurto", tai tu ir apmąstai savo ir tą kito žmogaus poziciją. Paprasčiau - žmogus susimąsto arba ne. O kodėl čia? O kodėl ne? Tai ne esė. Tai - apžvalga. Rašyk.lt tekstų pžvalgos bandymai. 
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-02 09:11
Arvena
Pulsui: šiaip šitai skilčiai priklauso ir straipsniai, tad viskas čia gerai.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-02 09:06
klimbingupthewalls
labai įdomu buvo taip pradėti dieną. dėkui!
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-02 00:42
A Puokas
Tataigi. Visų pirma - pagarba Kraujo Kūneliui. Ne kiekvienas gali/nori/sugeba apžvalgas rašyti. Jau vien patsai faktas - teigiamas aktas yra. Verčiantis pasitempti komentuojančius.
Ko labai reiktų autorei/ui - atsakomybės. Bet kokie apibendrinimai, kaip sakė vienas rašytojas, yra uždelsto veikimo bomba. pažvalgos. turbūt, stipriausią įtaką autoriams turintis kritikos būdas, tad su jomis reikia elgtis itin atsargiai, jos nurodo autoriams, ypač besiformuojantiems, kaip reikėtų rašyti (nepriklausomai nuo to, parašo apžvalgininkas pabaigoje "tai tik mano asmeninė nuomonė" ar ne ;)). Taigi, kiekvienas žodis turi būti išsvertas. Nepamirškite ;)

Eilių skyrelis nuo Šiukšlių dėžės visų pirma skiriasi (mano asmenine nuomone, chi,..) autorių orientacija. Kūrybine. Mėgstantys dėti kūrinius į šiukšlių dėžę didžiuojasi savo kūrinių "neformatu". Dedantys į eiles - kad eiliuoja. Ir ten, ir ten yra ir puikių kūrinių, ir visiškų nuosėdų, tik šiukšliadėžėje lengviau kapstytis.

Įdomu paskaityti tokias apžvalgas. Lauksim dar.

Visada Jūsų,

A.P.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-01 23:14
Koncervų vartotojas
manęs čia nebuvo, ir aš neskaičiau
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
1 2
[iš viso: 24]
Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą