Rašyk
Eilės (79044)
Fantastika (2328)
Esė (1595)
Proza (11062)
Vaikams (2730)
Slam (86)
English (1204)
Po polsku (379)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 12 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





rašyk.lt apraudojimas „Nemune“ Vaikai, šiandien radau straipsnį, kuris liečia mus visushttp://test.svs.lt/?Nemunas;Number(249);Article(6076);todėl norėčiau užkurti diskusiją, taigi prašom rėžkite, ką apie visa tai manote. sąlyga...
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-21 10:17
Fantomas Nemiga
pats buvau adminu. manęs niekas nevertė komentuoti, bet jei jau sutikau adminu būti, tai stengiausi komentuoti maksimaliai. matyt atsakomybės jausmas veikė.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-21 10:09
Baltas vilkas

Fantomasbūtent tokia pareiga TURI būti. antraip kam tie adminai? kūriniai nebetrinami (?) jei prirenka kuolų, adminai neturi padėti tobulėti patardami, 5lygininkai išvis kaip šventa dvasia per kalėdas ir t.t. tai kam tie adminai išvis reikalingi? kam reikalingas balsavimas? kam išvis komentuoti? įdedam tekstą ir pamirštam. savaime geriau rašyt retas pradeda, todėl daugeliui būtina pagalba. ar bent jau tiems, kurie tos pagalbos nori. tam ir yra adminai bei 5lygininkai.


Man atrodo, kad kaip svetainės senbūvis, epizodiškai sėdintis čia, tamsta turėjai pastebėt ir tokį dalyką, kad net ir tais geraisiais laikais, kad aukštalygininkų komentarų būdavo daugiau, pareigos "tobulinti" kitus nebuvo. Administracija atlieka tai, ką turi atlikti - administracines funkcijas. Korektūra, straipsniai, įvykiai, vidaus reikalai. Kiek kokybiškai tai atliekama - kitas klausimas.
Antra, penki adminai ir velniažin kiek neaktyvių penktalygininkų, net turėdami geriausių norų neapžios visos masės. Tai žmonės, o ne robotai, galintys visą savo laiką aukoti svetainei, bei būti suinteresuoti masės kūrybiniu ugdymu, kai tuo tarpu didelė dalis vartotojų, tėra tik "wannabe" kūrėjai, kuriems geriau kaip Pogrebnojui, nuo kūrybos pereit prie kulinarijos.
Kūrinių trynimo idėją aš palaikau ir pilnai sutinku su pačiu, kad šiuo metu vertinimas yra praradęs svorį, kaip ir aukštalygininkų balsai, kurių išskyrimas iš kitų vartotojų šiandieninėje rašyko situacijoje yra išvis betikslis.
Dėl noro tobulėti, manau, norintys pagalbą gauna. Bėda ta, kad nenorinčių, o manančių, kad rašo super ir "kodėl b..t jūs manęs nevertinat penketais" yra žymiai daugiau.
Aš jokiu būdu neginu administracijos, nes joje taip pat yra pakankamai šlykščių dalykų. Bet, išliksiu korektiškas ir juos nutylėsiu :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-21 09:37
Fantomas Nemiga
Baltas vilkasAntra, administracijos pareiga nėra ir niekada nebuvo kam nors padėti "tobulėti". Svetainė skelbia, kad "Svarbu - kaip rašote. Svarbu, kad rašytumėte vis geriau."

būtent tokia pareiga TURI būti. antraip kam tie adminai? kūriniai nebetrinami (?) jei prirenka kuolų, adminai neturi padėti tobulėti patardami, 5lygininkai išvis kaip šventa dvasia per kalėdas ir t.t. tai kam tie adminai išvis reikalingi? kam reikalingas balsavimas? kam išvis komentuoti? įdedam tekstą ir pamirštam. savaime geriau rašyt retas pradeda, todėl daugeliui būtina pagalba. ar bent jau tiems, kurie tos pagalbos nori. tam ir yra adminai bei 5lygininkai.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-21 09:30
Fantomas Nemiga
galiu save pavadinti svetainės senbūviu. net nebežinau kiek laiko čia nuolat ar epizodiškai sėdžiu.

skirtumas tarp to kas buvo ir kas yra - akivaizdus. tą skirtumą ypač pajutau čia grįžęs po pertraukos. atvirai pasakius, taip ir nebesugebu grįžti nors šiek tiek norisi.

rašančiųjų lygis tas pats ar net truputį pakilęs. paplavų čia buvo visad (kalbu net apie pačius vartotojus). skirtumas tik tas, kad tos paplavos mažiau kuopiamos. esu pastebėjęs bent kelis tekstus prozoje, kurie ligi šiol neaplankyti nei adminų, nei aukštalygininkų nors kabo jau bent pora mėnesių. kitaip tariant, adminai neapžioja visko. žinau kaip bjauru būti adminu, bet jei jau esi, tai dirbk.

kas itin nepatinka, kad adminai elgiasi kaip vaikai. jie nebesuvaldo publikos. dažnai veliasi į bereikalingas diskusijas ar ambicijų karus ir tiesiog leidžia savo "šūdams užvirti".

p.s. kalbu tik iš prozos pozicijų. kitur nelendu ir situacijos nežinau.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-21 08:22
Baltas vilkas

Na, jei apie rašykus rašo, reiškia svetainė dar įdomi. Kiek straipsnis objektyvus - kitas klausimas.

O šiaip tai dėl:

VakarisKitas klausimas būtų apie jų kokybę, tačiau čia jau nesivarginsiu jų visų skaityti, leisiu sau pasakyt, kad ir taip maždaug aišku. Greičiausiai tarp jų yra bent keletas vertų dėmesio.


Aš manau, kad kokybiniu atžvilgiu niekas nesikeičia. Visada būdavo taip, kad dienos krūvoje aptikdavai kelis vertus dėmesio kūrinius, visa kita - vidutinukai arba šlamštas. Vienintelis skirtumas tarp dabartinės ir "senųjų gerųjų laikų" situacijos - išaugęs svetainės vartotojų kiekis. Mastai tiesiog didesni, o viskas taip pat. Small kaimas virto Big kaimas.
Nors žinoma, paskutiniu metu aš bent pastebiu padidėjusį tokių "one'inių" vartotojų srautą, svetainę turtinančių vieno sakinio pseudofilosofiniais šedevrais. Žinoma, aš puikiai suprantu, kad net ir vienas sakinys, kartais, reikiamu metu, tinkamoj situacijoj gali būt vertingesnis už didesnės apimties kūrinius (kaip kad pukomuko "proza" Virtuvinio batlo atrankiniam ture :) ), tačiau tai labai reti atvejai. Ir būtent tiek "one'inių" atveju, tiek nukuolintų atveju didelė problema yra gerokai sušvelnėjusi svetainės pozicija dėl kūrinių trynimo.
Taip pat ta akcija "nesivarginsiu visų skaityt", tegu skaito adminai ir visi kiti mane. Būsiu pisatelius, o ne čytatelius. Ir čia aš apskritai apie vartotojų požiūrį, o netaikydamas įgelt citatos autoriui.

VakarisVėlgi suprantu, kad administracijos tiesiog per mažai, kad visiems užtektų, .


Čia vėl situacija su vartotojų skaičiumi. Jis auga, o adminai jau kuris laikas vis tiek kabo 5-6. Šioje situacijoje gal reikėtų grąžinti senąją vartotojų rinkimo/siųlymo 5 lygiui versiją, persvarstyt neaktyviuosius, tačiau tada vertėtų grįžti ir prie kūrinių trynimo.
Taip pat, manau, kad administracijoje turėtų būti ir viena rotacinė vieta, kurioje vartotojai keistųsi kas kažkiek laiko. Tik va, nelabai sugalvoju kokiais kriterijais remiantis tą galima būtų vykdyti.

shvolouBėda čia tik tame, kad administracija pritingi protingai/pamokančiai pakomentuoti. Negalima atmesti net ir prasčiausio teksto. Geriau patarti ir palaukti antro to paties autoriaus teksto. Trečio, ketvirto, jei prireiks. Jeigu niekas nesikeičia - palikti miriop.


Nei ji tingi, nei ji ką. Tiesiog teisingai klimb rašė, kad dažniausiai palikęs komentarą susilauki priekaištų, priekabių ir pan. Todėl daug lengviau parašyt ką nors neutro arba nerašyt išvis, paliekant tik savo balsą.
Antra, administracijos pareiga nėra ir niekada nebuvo kam nors padėti "tobulėti". Svetainė skelbia, kad "Svarbu - kaip rašote. Svarbu, kad rašytumėte vis geriau." Tačiau niekur nėra paminėta, "ateik, ir mes tave paversime tikru grand'u". Rašymas "geriau" turi tapti pačių vartotojų tikslu, o ne administracijos, 5lygininkų ar kitų pareiga. Žinoma, komentarai yra gerai ir visi jų laukiam, tačiau kodėl taip sureikšminami adimistracijos komentarai, noras juos gauti, piktinimasis negavus ir t.t.? Galbūt kaltas svarus, dvigubas vertinimas. Bet tai tada gal verta kelti klausimą dėl naujos vertinimo ar lygių sistemos? Netgi atviro balsavimo, kurio visi taip bijo, kai tuo tarpu, šiuo metu, manau, tai žymiai pagyvintų pačią svetainę, aktyvumą, intrigas, bendravimą, kūrinių aptarimą ir t.t. Nes nu juk to čia ir renkamės :)

klimbingupthewallsšį kartą Paraštėse net bufetas neveikė


Veikė biškį
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-20 23:44
klimbingupthewalls
būtų geriau kad mes diskutuotume apie rasyk.lt, straipsnį ar Paraštes, požiūrį į mus "tikrųjų" akimis ir pan. bet patį Emilį gal palikim ramybėje. tikrai nesinorėtų, kad būtų įžeidinėjamas ar pan. beje ir labai gerų patarimų rašykams jis nepagailėdavo.
dabar dar kartą perskaičiau ir mano akimis, straipsnis tikrai nėra subjektyvus (bandyta pažvelgti tiek iš vidaus, tiek iš išorės, tiek lyginti praeitį su dabartim, tiek atsiklausti Eksperto ir pan.), bet tikrai nesutinku kad rašykai miršta. kitaip tariant jeigu ir miršta, tai ne pirmą kartą. kaip feniksas iš pelenų prisikels :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-20 23:09
shvolou

Beviltiškas, paranojiškas straipsnis.
Rašykas tėra stotelė tarp pradedančio ir gerokai įgudusio. Tikrai neretas čia gali pasimokyti ir būti pamokytas. Tikrųjų/didžiųjų rašytojų ar poetų čia niekas nesitiki. Kam gi? Popieriuje viešintis jiems, popieriuje.
Bėda čia tik tame, kad administracija pritingi protingai/pamokančiai pakomentuoti. Negalima atmesti net ir prasčiausio teksto. Geriau patarti ir palaukti antro to paties autoriaus teksto. Trečio, ketvirto, jei prireiks. Jeigu niekas nesikeičia - palikti miriop.
O tokie didžiavyriai, kaip ponas Emilis, lai randa sau atokią prieblandą. Kad jau nesinori padėti, patarti žmonėms, kurie bando ir nori rašyti - kokio velnio demonstruoti savo neišsemiamus "objektyvumo" klodus?
(ai)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-20 22:40
klimbingupthewalls
Vakaris rašo: Man atrodo rasyk'ams trūksta griežtumo - stiprios plaukuotos valdžios rankos. Taip, čia leidžiama reikštis visiems, kam užėjo toks noras, ir tokiu būdu svetainė išlieka gyva. Bet per pelus įskausta akis ieškot, ir aukso grūdelių tiesiog nematoma, tingisi matyti. O valytojų čia kaip tik ir trūksta.


Taigi buvo tie "valytojai". Surinkus tam tikrą skaičių vienetų kūrinys buvo ištrinamas iš rašykų. Kad žinotum kiek čia buvo dėl to verkiančių. Dabar kai nebetrinami jumi vėl negerai. :)

Vakaris rašo: Kitas priekaištas valdžiai tas, kad jinai šykšti išsamių patarimų ir komentarų, nekalbu apie visus, tačiau kiek pastebėjau atsakingiausiai į savo veiklą žiūri Ieva, na ir dar sakyčiau Marija, o kitus palieku už borto (galbūt čia kas nepritarsit, prašom vardinti savo kandidatus, manau tokie tiesūs pagyrimai ar papeikimai jiems patiems į naudą).
Vėlgi suprantu, kad administracijos tiesiog per mažai, kad visiems užtektų, tad vėlgi, rodos, dėmesys į kiekybę - arba didinam rimtai nusiteikusią administraciją arba mažinam tekstų skaičių.


Administracija tai ne darbas. Jie atlyginimo negauna. Dažniausiai už kritiką susilaukia tik priešpriešos, o kai kurie prasčiau įvertinti puola keršyti administracijai kuolindami jų kūrinius. Aš galiu drąsiai pasakyt kaip ten yra, todėl kad aš buvau administratore. Pareigų daug, laiko mažai, priekaištų milijonai. Per dieną apie 30 eilių, vadinasi per savaitę 210. Ir visą tai privalo perskaityti administracija. Ištaisyt klaidas, įvertinti, pagirti, pakritikuoti, atsikirsti į besiginančius ir t.t. Pabandytumėt taip metus, patys beveik nieko nebegalėtumėt parašyti.

Ar kas bandėt suorganizuot kokį renginį kada? Pakalbint kad ir tą patį Grajauską į komisiją. Taip, kartais sutikdavo. Taip, šį kartą kalbintieji nesutiko. Ir ką? Nieko. Ar tik todėl reikėjo atsisakyti Paraščių idėjos, kad "tikrieji" nesutiko vertinti? :)

Bet net ne tame esmė. Norėčiau džiaugtis, kad rašykai sulaukė dėmesio, kritikos, bet kadangi esu iš esmės paranojiška, tai man kirba mintis, kad straipsnis kažkoks lyg hm, užsakytas. Gal redaktorius nagus prikišo, ar ką. Ar tik nėra po visu tuo paslėpto liūdesio, kad to paties "Nemuno" vaikai neprenumeruoja, neskaito. Ar nėra liūdesio, kad niekas nebesiunčia spaudon savo rašliavos, nes visi randa nišą talpinti čia ir tuoj pat. Ar neliūdna publikuojantiems spaudoje, kad jie ten negali diskutuot, negali pamatyt publikos reakcijos? O galbūt plečiantis rašykams nebereikia nei knygų, nei literatūrinių laikraščių? Bet čia tik prielaida..
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-20 22:31
Morta
nesu rasyk.lt senbuvė ir žinovė, Chaimo nepažįstu. Įspūdis - straipsnis pagieža/piktdžiuga 'atsiduoda' šiek tiek.
Beje, pranašystes, jog rašykai miršta, girdžiu nuo tada, kai pirmą kartą sužinojau apie šią svetainę. Ir ką? Ogi nieko - gyvuoja. Mano galva, daug geriau, nei visi likusieji 'atsipumpuravę' idėjos plagiatoriai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-20 22:19
Trolis
Manau, negalima sakyti, kad rasyk'ai miršta bendra prasme. Tačiau... Pradžiai tegul kalba skaičiai: jau vakaras, taigi, baigiasi dar viena eilinė diena, pavadinimu 2008-11-20, tad galima pažvelgt į šios dienos rezultatus (kurie dar, manau, išaugs):
27 tekstai iš skyrelio Eilės, 0 - Fantastika, 0 - Scenarijai, 2 - esė, 4 - Proza, 10 - Šiukšlių Dėžė, 0 - Vaikams, 0 - English, 0 - По-русски, 1 - Po polsku.

44 tekstai jau dabar - nemanau, kad tai mažai...
Kitas klausimas būtų apie jų kokybę, tačiau čia jau nesivarginsiu jų visų skaityti, leisiu sau pasakyt, kad ir taip maždaug aišku. Greičiausiai tarp jų yra bent keletas vertų dėmesio. Tai nėra tiesioginis prieštaravimas klimbingupthewalls, nes ne tiek jau daug aš skaitau čia kūrybos, bet tiek kiek skaitau, aš asmeniškai nepastebėjau aiškaus pagerėjimo, galbūt dėl per daug pelų, galbūt dėl skonių skirtumo.
Man atrodo rasyk'ams trūksta griežtumo - stiprios plaukuotos valdžios rankos. Taip, čia leidžiama reikštis visiems, kam užėjo toks noras, ir tokiu būdu svetainė išlieka gyva. Bet per pelus įskausta akis ieškot, ir aukso grūdelių tiesiog nematoma, tingisi matyti. O valytojų čia kaip tik ir trūksta.
Kitas priekaištas valdžiai tas, kad jinai šykšti išsamių patarimų ir komentarų, nekalbu apie visus, tačiau kiek pastebėjau atsakingiausiai į savo veiklą žiūri Ieva, na ir dar sakyčiau Marija, o kitus palieku už borto (galbūt čia kas nepritarsit, prašom vardinti savo kandidatus, manau tokie tiesūs pagyrimai ar papeikimai jiems patiems į naudą).
Vėlgi suprantu, kad administracijos tiesiog per mažai, kad visiems užtektų, tad vėlgi, rodos, dėmesys į kiekybę - arba didinam rimtai nusiteikusią administraciją arba mažinam tekstų skaičių.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-20 21:58
Majestas
Chaimas yra Chaimas ir tiek. Nėra čia ko parintis labai. Tik mane labai nustebino kelios vietos jo tame straipsnyje:

"Vėliau visi „tikrieji“ rašytojai vienas po kito „išsitrynė“." - na, aš rašykuose kaip ir jis esu nuo 2003 m., bet man ta sąvoka straipsnyje atrodo neapibrėžta. Svetainėje ir dabar yra gana puikių autorių, tai kodėl jų negalima taip vadinti?

"Skaitovams plušant scenoje, nežinomi piktavaliai klastingai paleido per žiūrovų rankas degančią kapinių žvakę." Mačiau, kas paleido tą žvakę, labai prajuokino. na, ne dėl to, kad paleido, o kaip tas procesas vyko ir kas buvo tas "piktavalis". Ar tik ne?

"Kita vertus, gana nesunku nutuokti, kaip į juos žiūrės S. Poisson po to, kai jos eilėraščių vos neatmetė kaip netinkamų „Paraštėms Garsiai“ dėl to, kad jie parašyti verlibru – esą yra ne poezija, bet proza!" Na, čia tai absurdas. Juk prozą irgi galima skaityti, kiek prisimenu. S. Poisson labai juokingai skaitė, labai. :D

"[...] kad apskritai geriausia eilėraštį skaityti tolygiu balsu, nes pati eilėraščio metrika priešinasi manieringumui ir patosui." O kaip rečitatyvas (ar kaip tas žodis rašosi)? Prancūzijoje gana papuliarus eilėraščių deklamavimo būdas. Ir tikrai ten skaito ne tolygiu balsu.

Na, kaip ir sakiau, Chaimas yra Chaimas. :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-20 21:45
Si bilė Sibire
straipsnis įdomus.
žinoma, kartais hiperbolizuojama. nes juk reikėjo kažką parašyti.
žinoma, eilių kokybė nebuvo geriausia. žinoma, komisija nebuvo "pasižymėjusi", buvo niekam nežinoma. sunku ginčytis. tokia nežinoma, kad viena komisijos narė, gyvenime neparašiusi nei vieno eilėraščio, buvo pavadinta "poete".
kaip tada galėjo vertinti, klausimas, jeigu ne poetė? hehe, atleiskit, juokinga.

Emiliui siūlyčiau išsiblaivyti nuo kažkada buvusios rašykinės euforijos ir į dalykus žiūrėti ramiai. ir - kartais paskaityti, prieš ką nors teigiant, pvz, kad lygis yra baisiai nukritęs. kada jis buvo labai aukštas?

patiko Grajausko pasisakymas. dėl rašykinio stiliaus ir pan. dabar, man rodos, taip nebėra. žinoma, masei patinka cinamonai, bet matau daugelį vartotojų, kurie greitai užuodžia rašykinį formatą ir, paprasčiausiai, cinamonų mada praėjo. kaip viskas praeina.

vienintelis dalykas, kas, mano galva, rašykuose blogai - tai mažėjantis dėmesys tekstui, t.y. mažiau skaitoma. tai tiek.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2008-11-20 20:12
klimbingupthewalls
na gerai, kažin ar čia kas užsuks, o kadangi Nemune nėra kur rašyt komentarų, tai parašysiu čia :)

štai klimb gyvena rašyk.lt aplinkoje jau 6 metus ir 8 mėnesius.
ir ką per tą laiką pastebėjo? ogi, kad rašykai kaip ir viskas gyvenime juda lyg sinusoidė. pakilimų ir nuosmukių tikrai ne vienas čia išgyventas. normalu. straipsnyje įžvelgiau mintį, kad neva rašykai miršta, bet skaitydama negaliu atsidžiaugti, kad pastaruoju metu kūrinių kokybė netgi labai pagerėjo! :)

klausimas kitas – kodėl būtent dabar tai pastebėjo Emilis, kuris čia gyvena nuo 2003-08-15. skaitom straipsnį ir aiškėja, kad priežastys tokios nuomonės yra kelios:
1) iš rašykų išsitrynė tie „tikrieji“, (nes o kam gi jiems reikia komentarų, jeigu apie save jie jau viską žino, nevykėliai rašykai niekada nesupras su kuo turi reikalą);
2) paraštėse mažai dalyvių (kur ten lyginti su PDR naktinėm girtuoklystėm, šį kartą Paraštėse net bufetas neveikė (!);
3) skaitovai tebeskaito tas pačias saulėtas cinamonines eiles (kokių tais laikais, kai Emilis skaitydavo pats, turbūt niekas neskaitė);
4) skaitovams tenka vaidinti (aš miglotai prisimenu, kad autorius lyg ir vaidindavęs pats. Ir smagu būdavo!)
5) nėra mikrofono;
6) nebedainuoja Remis (bliam!) su Domu; žinok ir Mimino nebe!
7) komisijos nariai nepasižymėję, nėra „tikrieji“ ir neįvertino SAROS (!!!) eilių.

dėl žvakės siunčiamos per žiūrovų rankas tai sakykim, kad švelniai hiperbolizuota :)

dabartinei administracijai - vaikai, ramiai. viskas nėra taip blogai, kaip skamba. rasyk.lt tikrai nemiršta.
dėl Paraščių tai viskas aišku - ne visi gali atvažiuot į renginį, nes dauguma neturi kur nakvot. arba galim interpretuot taip - buvo visi, o visi kiti kurie nebuvo tėra tų kurie buvo klonai. aš irgi klonas.

ir gal kas galit paaiškinti kas ta ta straipsnio pabaigoje minima žalia žolė, į kurią rasykai neva žiūri iš šaukto?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
1 2 3 4
[iš viso: 73]


 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
 
Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą