Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 11 (2)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





Autoriaus asmenybės įtaka kūrinio sėkmei ar nesėkmei.
2016-05-17 10:09
Viskas prasidėjo nuo to, kad šiandien supratau, jog žiauriai sau patinku. Ir tuo pačiu, kad greičiausiai labai nepatinku kitiems 70 proc. (optimistiniu vertinimu) žmonių, su kuriais susiduriu. Nesakysiu, ką apie tai konkrečiai galvoju, bet labai nesigraužiu taip sakant ;-))

Iš čia išnyra išplaukia išsikasa klausimas: kiek tekstų autoriaus asmenybė įtakoja jūsų pasirinkimus dėl jo kūrybos skaitymo ar neskaitymo. Ar yra buvę, kad žiauriai nevirškindami autoriaus, mylėtumėt jo tekstus?
Kitaip sakant, ar su visu savo žavesiu turiu vilties? :-)))
Blogas komentaras Rodyti?
2017-03-07 09:45
cerera
Neigti, kad kūrinio vertinimui autoriaus asmenybė įtakos neturi būtų tas pats, kas paneigti psichologiją apskritai. Emocijų nėra, pasąmonės nėra, atmintis irgi nieko nereiškia, ir mūsų, savaime suprantama, neveikia nei propaganda, nei reklama, o 25-tas kadras – tik bobučių išmislas.

Jeigu autorių apskritai nepažintume, tuomet gal ir nebūtų svarbu, tai vyras ar moteris, jam 16 ar 99. Bet kai su vienu susidraugauji, o kitam “išsitrynus” atsidarytum butelį šampės, koks dar po velnių objektyvumas :D ? Na stengtis visada galima, taip netgi įmanoma ir persistengt, skaitant draugo kūrinį ir galvojant: „ai ne, tikriausiai čia nėra taip gerai, kaip atrodo, nes tiesiog labai myliu šį autorių“.

Itin nemėgiamų asmenybių kūrinių apskritai neskaitau, dažniausiai atsiverčiu tik savo artimesnių ar tolimesnių bičiulių ir poros favoritų kūrinius. Gal skaityčiau ir daugiau, tiesiog neturiu tiek laiko, tad tenka rinktis.
Todėl labai džiaugiuosi, kad autoriai yra matomi, nes paslėpus autorius, tektų “kramtyt” viską iš eilės, bent jau po keletą pirmųjų pastraipų, kas atimtų papildomai laiko ir šiaip siaubingai erzintų.

Dėl visų šių aukščiau išvardintų priežasčių manau, kad konkursuose slėpti autoriaus asmenybę visgi yra racijos. Netgi tie, kurie šventai įsitikinę, kad jų neveikia asmeniškumai, yra jų veikiami ir nieko tu jau čia nepadarysi - žmogiškoji prigimtis :-).
Jau supratau, kad techniškai tai neįmanoma, bet tik paslėpus autorių galėsime būti 100% įsitikinę, kad balsavome už kūrinį :-)
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-03-06 21:02
pasalietis
Autoriaus asmenybė man reiškia labai daug. Vos ne viską.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-03-06 20:17
ieva3003
Linksiu skaitydama Kopetėlių pamąstymus. Sutinku net labai. Ir jei jau konkrečiai - yra žmonių, kurių komentarai (apie jų asmenybes nieko nežinau) man nepatinka, bet kūriniai - net labai patinka.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-03-06 19:43
_ ___
bet kažkokių netolygumų esama priprogramuota jau dabar bet paliekama kaip yra šiuo metu
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-03-06 18:51
klimbingupthewalls
žmonės nepasitiki savimi ir kitais, todėl jiems nuolat tenka tikrintis ir įsirodinėti.

1)  labai puikus darbas, rašau 5.
negali būti, kad jai/jam taip patiko. negi toks geras tas mano kūrinys? gal čia iš draugiškumo? ko gero tik todėl, kad sutariam. ko gero dėl to, kad parašiau jai/jam gerą balą. ai netikiu. ko gero jis/ji nieko neišmano. reiktų patikrinti. reiktų pažiūrėt, ar vertintų taip pat, jeigu būčiau aš ne aš.

2) prastai parašei, kuolas.
negali būti. aš manau, kad čia kerštas. taip taip, mano darbas turėtų būti vertas daugiau. jeigu būčiau kitu vardu, ko gero vertintoja(-s) apsigautų ir vertintų geriau. aišku kaip diena, kad ji/jis vertina čia ne kūrinį, o mane. reikia man būti ne savimi, pasislėpti.

susikuria kloną. gauna tą patį rezultatą. nusprendžia, kad atpažino.
gauna kitą rezultatą – sakiau? bet kūrinys tai jau kitas. nepalyginsi, ar tai turėjo įtakos, ar ne.

perduoda draugui, kurį visi gerai vertina kūrinį, ir žiūri, kas bus. oho kaip pakelti/numušti balai. matai kaip čia. matyt tikrai verinta ne kūrinius, o autorius. reikia anonimiškumo.

o ko iš tiesų reikia? reikia tiesiog atsipalaiduot. nesukt galvos dėl to. priimti viską taip, kaip yra. daugiau pasitikėti savim ir kitais. mest lauk visas tas abejones ir paranojas. vertinkit patys kūrinius, o ne autorius. ir viskas.
Įvertinkite komentarą:
Geras (3) Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-03-06 16:32
Loke1
Būtų įdomu ir praktiškai patikrinta teksto ir jo autoriaus vardo sąsaja, vertinant teksto kokybę, ir pan. Turbūt aktualu tarp senbūvių, o gal ir tarp naujokų.

Jeigu atsirastų 'Anoniminis' skyrelis, kuriame kūriniai kurį laiką būtų anonimiški.  Vėliau paaiškėtų kieno gi tas tekstas.

Netgi kaip kokia atrakcija,spelionės,ir kitos aistros.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-03-06 12:40
_ ___
gal jūs tame pačiame ofise atskirtos faneromis
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-03-06 12:34
sesė_mėta
Kas kita dėl objektyvumo... Dar prieš porą mėnesių su viena rašyke ginčijaus, kad aš tai tikrai būnu objektyvi, nes neturiu čia nei draugų, nei priešų ir taip toliau. Bet paskui, deja, pastebėjau, kad... nu jo... gal kartais ir ne visai taip išeina. Tai, jei svetainės tikslas būtų siekti kuo didesnio objektyvumo, tai tada sutinku - nematant autoriaus nežinai ar jis bendraujantis, ar pikčiurna, ar šiaip iš tų, kuriems patinka kitus erzint. Bet vis tiek, manau, geriau tegu truputi nukenčia tas objektyvumas, ne pats smagumas čia kažką veikt :). Be to, viešieji ryšiai gi irgi svarbu (kam nesvarbu, tas gal rašo tik namie į sąsiuvinį). Jei autorius pyksta ant savo skaitytojų tai gal ir tegu gauna ko nusipelnęs :).
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-03-06 12:17
pikta kaip širšė
Abiem atvejais yra savi pliusai, savi minusai. Tarkim aš visada norėčiau, kad mano tekstus komentuotų žmonės nežinodami, kad jie mano (nes tik tokiu būdu įmanomas maksimalus objektyvumas). Aš taip pat kartais mielai nežinočiau, kuris tekstas kieno, lygiai dėl tų pačių priežasčių - kartais nesinori perspausti su kritika vien dėl to, kad pažįsti žmogų arba kaip tik norisi paieškoti sliekų. Žmogiškas silpnumas Kadangi vis tiek skaitau visą fantastiką, tai turbūt man tavo pastebėjimas nėra aktualus, nors visiškai suprantamas. Plius visiškai palaikau tą mintį, kad bendrauti su nebendraujančiais labai greitai pabosta ;-)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-03-06 12:10
pikta kaip širšė
good point, sesute ;-)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2017-03-06 11:41
sesė_mėta
O aš nenorėčiau, kad autoriaus nesimatytų. Tikrai mažiau čia skaityčiau, jei nematyčiau autoriaus. Nebeturiu nei tikslo, nei noro perskaityt visus, pvz per mėnesį įkėlusius tekstą į prozos skyrelį, mieliau dabar skaityčiau tuos, iš kurių kažko tikiuosi, o jei nematyčiau autoriaus ir reiktų ieškoti... Tada gal geriau ieškot kokioj kitoj erdvėj. Na, bent šiandien tokia nuomonė.

Ir atsakant į pradinį klausimą, autoriaus asmenybė, žinoma, lemia. Gal ne tiek, kiek pats tekstas patiks, o labiau ar apskritai jį skaitysiu. Jei kalbant tiksliai apie rašykus, tais atvejais kai galiu rinktis tik vieną iš kelių, tikrai mieliaus skaityčiau tą, su kuriuo dar ir padiskutuot apie tekstą įmanoma, ne tuos kurie dėl kažkokių priežasčių yra neprakalbinami. Nes tiesiog taip įdomiau :). Tai gal net tokia būtų mano priežastis dėl kurios nenorėčiau, kad būtumėm anonimiški.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-03-06 10:17
_ ___
arba būtų galima pasirinkti
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2017-03-06 09:34
pikta kaip širšė
prisiminiau šitą temą - kaip būtų fainai, jei tekstai rašyke būtų publikuojami be nuorodų į autorystę...

pirmadienio pasvajojimai :P
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-06-01 11:41
0000
paskutinis nes pirmi labiau netinka
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-06-01 10:04
klimbingupthewalls
susitarkime ką laikome kūrinio sėkme. užkūriau apklausą tam :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-05-30 20:03
G Šuo
Autorius pats duoda suprasti, kiek ta jo kūryba atsisaisčiusi (bent jau duodasi-nesiduoda duodamasi saistoma), arba ne. Pvz. MJF mano įsitikinimu, rašo tik apie save.  Ir tai nėra nei gerai, nei blogai. Yra.
Aš irgi, velnio savo iš savęs neišmesi, norėtųsi kažką tokio atsajaus, kaip kad daro atradėjai suderinantys duris į vidų ir išorę. Kad ir kitiems pasimatytų kažkas daugiau, o ne vien nespėjęs pasislėpti, viena akim žiūrintis per skylutę tvoroj į skaitytojus ponas Autorius. Au.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-05-30 11:11
klimbingupthewalls
dabar mano atsakymas.

gyvenu bandydama priimti kiekvieną iš jūsų tokį, koks esate. tenka ištrinti vieną ar kitą dalyką tik todėl, kad jūs nemokate ir nesimokote priimti kitų taip pat – matyti kaip unikalų, kitokį, įdomų.
neprivalome visų mėgti, bet atskirti kūrybą nuo autoriaus būtina.
tarp jūsų yra autorių, į kuriuos, kaip asmenis, lygiuotis aš visai nenoriu.
gal netgi dauguma jūsų atrodot man dar labai maži ūgliukai.
visai kas kita jūsų kūriniai. jie gali būti arba labiau vykę, arba mažiau vykę ir vertinant juos aš niekaip neatsižvelgiu kieno tai kūrinys.
taip, man tikrai gali patikti dauguma vieno autoriaus kūrinių, bet visiškai gali nepatikti jo asmenybė. ir atvirkščiai. galiu žavėtis žmogumis, gal net vertinti jo pastangas tobulėti, bet kūriniai yra silpni ir nieko čia nepadarysi.
spora, Tu turi lygiai tokias pačias galimybes kaip ir kiti fantastai. Tavo asmenybė neturi įtakos vertinant Tavo kūrinius, jeigu vertinu aš.
tiesą sakant, man net smagiau iš viso nepastebėti autoriaus. man tikrai neįdomu, kas esat anapus ekranų. jūsų biografija tikrai nėra padedanti vertinti jūsų kūrybą.
taip, aš esu skaičiusi ir mėgstu skaityti tikrų rašytojų biografijas, bet ne prieš imdamasi jų knygų, o atvirkščiai. tada kai jau patinka tam tikro autoriaus daug kūrinių, aš galiu paskaityti jo istoriją norėdama pažinti autorių geriau ir suprasti, kodėl būtent tokios temos jo kūriniuose, kas padėjo jam taip gerai parašyti, kokie jo pamatai. ko galima iš jo išmokti. bet ar perskaičius autoriaus biografiją ir tapus "draugu" imu vertinti kitaip? ne.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-05-30 11:04
klimbingupthewalls
diskutuoti leidžiama tik neįsiveliant į asmeniškumus ir neįžeidinėjant kitų. nepamirškite, kad galioja tam tikros bendravimo taisyklės. nesitaikykite į konkrečius autorius, personažus, asmenybes.
kalbėkite į temą, bet neužgauliodami kitų. tema yra tokia:


kiek tekstų autoriaus asmenybė įtakoja jūsų pasirinkimus dėl jo kūrybos skaitymo ar neskaitymo. Ar yra buvę, kad žiauriai nevirškindami autoriaus, mylėtumėt jo tekstus? 
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2016-05-27 17:00
Alicija_
su knyga kaip su vaiku, augini, brandini, išleidi, bet nepamiršti. O kaip su skaitytoju, aš nežinau ką jie galvoja : skaito, ignoruoja, pyksta, džiaugiasi, o gal to geriau nežinoti..?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2016-05-27 14:38
0000
o bebalsė kiek visko prisako nė nesikeikdama
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
1 2 3 4
[iš viso: 70]


 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
 
Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą