pastaruoju metu rašykuos nuolat tenka matyti kritikos skirstymą į megėjų ir profesionalų (net reikalaujame pakviesti jų), bet stop. pirma imkit ir atsakykit man (savais žodžiais) į klausimus: - kas yra profesionalus kritikas? - jeigu būtų galimybė parodyti savo rašliavėles, publikuojames rašyke, profesionaliam kritikui, ar Tau tikrai nebūtų gėda? - kurį savo kūrinį pakištum tam profesionalui skaityti?
2014-04-20 11:48
o jei aš kaip buhalteris pakiščiau svetimą
2014-04-17 23:22
Jeigu kritikas stokoja teorinio pasiruošimo, jo sprendimai dažnai esti atsitiktiniai, paviršutiniški. Kritikas nori to ar ne, tačiau vis gi formuoja viešąją nuomonę. Ar autorius paiso patarimų, rekomendacijų (jeigu tokios pateikiamos) čia jau kita tema. Įtikinamesnė kritika yra mokslinė jeigu yra aprašoma, išanalizuojama kūriniai. Aiškesnės analizės, motyvacijos. Viskas , manau, yra subjektyvu, tačiau negali būti kritiku bet kas, o čia yra ir tokių, kurie tik superaktyviųjų komentavimais pelnėsi šį amatą. Mano nuomone, geriau mažiau kūrinių "pervaryti", lai jie būna vienas, du , bet į juos būtų įsiskaityta. Jeigu matosi, kad nėra ką pasakyti ( o tokių kūrinių apstu), tai gal nereikėtų gaišti laiko prie jų...kam tie pasižaidimai? Tai gali būti tik nuomonės, bet nuomonę gali išsakyti ir skaitytojas be jokių ženklelių.
2014-04-17 07:09
1) Profesionalus tai turbūt tas, kuris pripažįstamas visoje šalyje/pasaulyje. O mėgėjas tai yra, pavyzdžiui aš. Visi mes esame kritikai, nes išsakome kritiką, o kritika iš esmės yra viskas, kas yra apie ką nors pasakoma.
2) Būtų.
3) Eee...
2014-04-16 13:16
Taip, tu teisi (išskyrus apie fiziką, kurią aš jau visai pamiršęs). Taip, visi gali, taip, AK taiklumas neprivalo būti geresnis, ir taip, AK patrūktų šias Augėjo... sąnašas.
Aš tik kalbu apie du faktus, kurie yra tokie, kokie jie yra (t.y. gali būti, kad tai yra tik visiškas atsitiktinumas)...
:]
2014-04-16 12:49
aš tai ir teoriškai, ir praktiškai pritariu viskam, ką parašė tictac_it.
omnia, skirtumas tarp A. Katkevičiaus ir Mylistos tas, kad Katkevičiui redagavimas yra duona kasdieninė, o Mylistai hobis. jeigu Mylista iš to sugalvotų prasimaitinti, tai ir svoris visai kitas atsirastų su įdirbiu ir patirtimi. plius reikia nepamiršti, kad Mylistos studijų sritis buvo labai toli nuo literatūros, todėl jam reiktų truputį pasivyti Aurelijų, kuris kiek panašesnius į redagavimą mokslus graužė studijų metu. suprask, omnia, kad Tavęs fizikos srityje mes negalim pasivyti to intensyviai nestudijavę, bet tai nereiškia, kad negalėtume supeikti kokios fizikos teoremos rimčiau į ją pasigilinę. skirtumas yra tik laikas ir patirtis.
A. K. studijavo VU filologiją, o Mylista draugauja su skaičiukais. bet tai nereiškia, kad jo komentaras negali būti taiklesnis už A. K. šioje aplinkoje.
man visai nesvarbu, ką studijavo Marquise, tictac_it, A Puokas, vakvakas, Svoloč, omnia, St Sebastianas, Valkas, Aurimaz, LO_ ir tt. jie visi labai puikiai gali komentuoti. kodėl? nes jie įdėmūs skaitytojai. jeigu tik nori tokiais būti. ir jie yra analizuoja tekstą, lygina, ieško kabliukų ir dar nėra labai pervargę nuo to, o A. K. tokių kiekių, kaip rašykas, gal ir neatlaikytų įdėmiai :)
2014-04-16 12:29
Teoriniam lygmenyje visiškai sutnku su tictac_it.
Praktikoje viskas yra visai priešingai: tai, ką apie mano kūriniukus fantastikos apsakymų konkurse parašė Aurelijus Katkevičius (seniai, www.fantastika.lt) man pasirodė vienokio svorio, o ką Mylista – jau visai kitokio...
2014-04-16 12:17
Profesionalas - nuo "profesija , amatas ar kaip ten - "užsiėmimas" - kiek bežiūrėčiau į google paieškas - nėra tokių, nors "etiketė" literatūros kritikas prilipinama bet kam. Tokių daug. Labai net. Ir tai visai normalu - jei kritiką suprasti kaip nuomonės (asmeninės, t.y. - subjektyvios) išsakymą. Aha, o kur objektyvi nuomonė ? Su šita problemos, iš esmės - neišsprendžiamos, nes - tai ir pasaulėžiūra, ir - emocinė būsena, ir ... šiaip tai - labai daug visokiausių iškrypimų ir teisybių . Ir labai nedetalizuojaznt - tokios profesijos kaip menininkas (mūrininkas) , poetas (kalvis) , kritikas (utilizatorius) - yra mitai, nėra jokių tokių profesijų ir jų profesionalų. Tas rašykiškas potraukis :) tinkamai, profesionaliai(gerai?) kritikai" yra tik noras (gerasis atvejis), kad kas nors išmokintų rašyti "gražiai" (na, įmanomi ir kiti epitetai), arba - nenoras (blogasis atvejis), kad kas nors atsilieptų apie kūrinėlį neigiamai. Tik va - visa tai "nepasiduoda" algoritmams, sistemoms, dėsniams ir pan. ( tame tarpe ir diskusijoms :) - vienintelis tokių privalumas - paieškoti savęs, savo intelekto, savo tuštybės, savo kvailumo (gal ne ta tvarka išvardinau :)) .
|
|
|