Rašyk
Eilės (78196)
Fantastika (2307)
Esė (1555)
Proza (10913)
Vaikams (2717)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 10 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Seniai ten bebuvau. Įėjau ir nosin iškart įsiveržė tūkstančiai kvapų, kiekvienas toks individualus ir vienas kitą bandantis užgožti. Man buvo šlykštu ne vien dėl kvapo – vaizdas irgi ne iš gražiųjų. Susikaupk, nusiramink... Tada pamėginau įsivaizduoti, jog vaikščioju po meno galeriją, spoksau į statulas, įkalintas už stiklo. Jos negyvos ir man jos nieko nesako ir stiklas tikrai nekrebžda, man tik vis pasigirsta, nes kažkas yra ausims. Ir pavadinimus įsivaizdavau: vietoj niūrių bei nesuprantamų „12. 99 Lt/kg“, regėjau „Išverstas“, „Mano vidus“, „Nespurda“. Ir baisiai jau realistiškai atrodė viskas, nors tai negąsdino, nė kiek nesukrėtė. Makabras ir tiek.
Praeinant, vienas skulptorius su įrankiu (tokiu aštriu ir šaltu. Tas šaltumas, matyt, garavo iš paties metalo, iš kurio ir buvo pagamintas rakandas) jau pasinėrė į kūrybą. Taip entuziastiškai mosavo, tik kad duslus garsas to akmens. Marmuras?
— Panele, — kreipėsi vienas vyriškis su tokia pat apranga – kaip ir daugelis – ir patapšnojo vieną savo kūrinių. — Šviežia, vakar papjauta.
Pagalvojau, kad visai nieko būtų kažkas naujo mano tarakonų užvaldytame bute. Klaupkitės prieš Tarakį, tarakonų tarakoną! Taip jie man liepė kartą – paklusau.
— O jis ar ji... Nesvarbu. Ar tai dar turi sielą? Nes aš noriu kūrinio su...
— Aš tai negirdžiu.
— Ko? — Nustebau.
— Jos plakimo...
— Širdis plaka, o ne siela. Kaip širdis gali būti marmure?
Vyriškis, pasikasęs pakaušį, nusišypsojo.
— Panelyt, nejau niekas jums nesakė, kad siela glūdi pačioj širdy, o spurdėjimas yra jos prašymas išlaisvinti ją?
— Ne, niekas... — tėvelis ir tas, išprusęs žmogus, tačiau niekad nėra dėstęs tokios teorijos.
— Taigi, mano darbas – jas išlaisvinti. — Pasididžiuodamas atsirėmė į prekystalį.
— Reiškia aš klydau, — apsidairiau — jūsų povyza klaidinga. Nesate jūs nihilistas.
— Nihi... Kas? — Nustebo. Aš taip pat nusistebėjau tokiu mikčiojimu.
— Bet tikėjimą intelektu vis dėlto esate kiek praradęs.
Jau ruošiausi eiti lauk iš parodos, bet nutariau, jog šitam reikale tiesiog būtina nešališka, neutralaus žmogaus nuomonė. Žinau, jog turėjau tai laikyti paslaptyje (jūs taip liepėt), bet neiškenčiau. Staigiai paklausiau, kai tik pastebėjau, jog žmogutis jau atsigavo nuo logopedinio nepakankamumo:
— Atleiskit, bet paklausiu jūsų: ar aš jums atrodau panaši į šizofrenikę?
Vyriškis kokią pusę minutės įdėmiai žiūrėjo į akis ir, padaręs išvadą, atsakė:
— Ne, mergyt, jums viskas tvarkoj. Va šitie, — ranka parodė į pavydžius, suguldytus už stiklo —  tai yra kaip jūs sakėt... Šizofrenikai. Kai į juos pažiūriu, akyse matau baimę. Jos daug, liejasi per kraštus. Ir taip užvaldo, kad vargšai net nebesipriešina...
Padėkojau už atsakymą ir išėjau. Taigi, kol dar neprirašėt man nebūtų diagnozių, eikit pas poną Praną į meno galeriją. Jis pažiūrės jums į akytes ir, jei jis pasakys, kad jūs sveiki, tada patikėsiu jūsų tomis „šizofrenijomis“, „gyvenimais kituose pasauliuose“, „fantazijomis“ ir kitais kvailais aiškinimais. Paimkit jo vizitinę – ji mano kišenėj. Kodėl ne pati? Aš nemėgstu lįsti į savo kišenes.

2006-09-24,
Klaipėda
2006-10-24 22:55
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 11 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-27 17:33
pieva yra Jeržio
Liuks idėja, tik, kaip sakė daktariukas, nereikėtų visko "pateisinti" liga.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-26 16:50
ir kiti
spekuliavimas šizofrenija nepritiko. geriau jau oligofrenija.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-26 13:58
mussonas
Pabira, bet išlaikyta iki galo, nenuvažiuota į situacijos aiškinimus kvailiams skaitytojams-gerbi mus už ką ir ačių. Patiko.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-25 19:38
Vai
Vai
gerai, kad nebuvo nuogo idėjos atskleidimo. o gal labiau erdvės, kuri turi nemažai įtakos

dialogas tikrai vertas dėmesio. toks žemiškai nesusikalbantis ir tuo pačiu smulki, tačiau nuoširdi dulkė toj sknst rutinoj. sėkmės plėtojant.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-25 16:43
Ed bilas Kalifornijoj
dialogas vertas dėmesio.
visa kita kiek sukasi ratu. nematau išeities taško
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-25 13:55
liūdnas pavasaris
Malonu, kad patiko :).
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-25 13:41
Kruvina ašara
Gal kiek painiai dėstomos mintys,bet idėja ir išpyldimas geras.Labai patiko;>
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą