Rašyk
Eilės (78142)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 6 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Mažėjantis vaikų skaičius rodytų, kad ne, antra vertus, didėjantys prezervatyvų pardavimas - taip. Tačiau šį sykį norėčiau pasvarstyti ne apie fiziologinius dalykus, bet apie dvasinius, t. y. kultūrą. Ar lietuviai turi sekso erotikos kultūrą, ar moka elgtis su seksu? Ir jei žiūrėsime į seksą iš Kultūros ministerijos pozicijų, tai atsakingai pareiškiu, kad lietuviai nenusipelnė sekso, nes neturi jokios jo kultūros.

Kas ta sekso kultūra?

Seksas nėra vien tik pasistumdymas lovoje (nors daugeliui lietuvių tuo jis prasideda ir tuo pasibaigia). Seksas žmonijai ne tik išlikimo garantas, seksas - didelis kūrybos šaltinis, tai didžiulė dalis to, ką vadiname kultūra. O kultūra yra tai, kas žmonėms padeda gyventi, kas atveria naujus pojūčius, naujus pasaulio horizontus, naujus gyvenimo būdus. Tačiau, kaip žinia, niekas veltui neduota. Vienos tautos sugeba seksą paversti kultūros varikliu, kitos - ne.

Aišku, jei reikėtų pavyzdžių, niekaip negalėtume išsiversti be prancūzų - erotika, seksas smelkte persmelkęs jų kultūrą. Erotika alsuoja literatūroje, mene, netgi kasdieniuose žmonių santykiuose. Prancūzai supranta, kad erotika nėra vien tik prezervatyvai ir naktis dviese vienoje lovoje. Tai daugiau. Tai menas, kurį galima kurti kasdien su kitu žmogumi. Tai praskaidrina mūsų kasdienybę, mūsų gyvenimą. Ir šis menas duotas kiekvienam. Tik reikia mokėti pasinaudoti.

Beje, skaičiau protingų tyrinėtojų veikalus, kuriuose teigiama, kad XVIII amžiaus antroje pusėje pagausėjusi pornografinė literatūra nebuvo skirta vien tik fiziologiniams dirgikliams. Tai buvo būdas apmąstyti permainas, išsivaduoti iš seno galvojimo. Seksas tam puikiai tiko.

Tad ar mes turime bent kažką panašaus į sekso kultūrą? Mano nuomone, seksas Lietuvoje dar nepraaugo prezervatyvų (nors ir kokybiškų) lygio. Lietuviai neturi sekso kultūros, tad šiuo požiūriu esame necivilizuoti ir atsilikę barbarai. Ir nėra ko dėl to dejuoti. Jei pažvelgsime į praeitį, tai suprasime, kad tai mūsų istorinis likimas.

Lietuvių tauta gimė be sekso

Taip, mūsų tauta gimė be sekso. Seksas buvo išstumtas iš tautinės sąmonės. Tautinio atgimimo vyrai galėjo pakelti tik dvi meilės rūšis - brolišką meilę ir meilę tėvynei. Jei atidžiau panagrinėtume Maironio kūrybą, tai ten lietuvybės reikalams atsidėti gali tik vyrai. Ir jie mylėti gali tėvynę. O kai lietuvybė yra aukščiau visko, tai erotikai vietos nebelieka.

Tiesa, tautinio atgimimo vyrai puikiai suprato, kad vieni jie tautos neatgaivins - moterų reikia bent jau lietuviukams gimdyti. Tačiau ir čia jie buvo nuoseklūs - tautiškumą iškėlė aukščiau už patrauklumą, meilę, erotiką ir seksą. Užuot savo likimą susieję su jiems patinkančiomis merginomis, jie ieškojo lietuvaičių. Tačiau tuomet į mokslus (o lietuvybę išgalvojo mokslus išėję vyrai) leisdavo sūnus, bet ne dukteris. Tad lietuviai vyrai buvo išsimokslinę, o lietuvės moterys - ne. Ir visai nenuostabu, kad jų tautiniu pagrindu sukurtos šeimos baigdavosi katastrofa. Neišmokslintos merginos visiškai nesidomėjo nei mokslais, nei - didžiam tautinio atgimimo vyrų siaubui - lietuvybės reikalais. Taip lietuviai vyrai ir liko prie suskilusios geldos - nei šeimos, nei lietuvybės.

Sekso tremtys iš lietuvių kultūros

Negana to, kad mūsų tauta gimė be sekso, bet jis dar buvo ištremtas. Kartu su tautiniu atgimimu buvo kuriamas dorų lietuvių mitas - esą jie visais laikais buvo tokie tyri, kad dainose tik apie dobilėlius ir lelijėles dainuodavo. Tačiau tai tik pusė teisybės.

Folkloro specialistai Lietuvių kalbos ir tautosakos instituto archyvų stalčiuose slepia gausybę vadinamųjų talaluškų, kurios buvo dainuojamas per krikštynas. Štai jose sekso yra gausybė. Tačiau apie tai niekas nekalba ir jokių talaluškų rinkinių neleidžia. Net kai buvau jaunas ir norėjau grynai edukaciniais tikslais paskaityti, manęs griežtai archyvų saugotoja paklausė: „O kam tau reikia? „

Beje, dorų lietuvių mitą paneigia ir Rusijos imperijos statistika - pasirodo, XIX amžiuje ne taip jau mažai buvo merginų su vaiku, ne taip mažai motinų ryždavosi nužudyti savo kūdikį įsčiose. Ir Vienuolio Paskenduolė - tai tik Lietuvos be sekso mitas.

Sovietmečiu seksas dar sykį buvo ištremtas. Tarybinis žmogus nežinojo, kas yra prezervatyvas, erotika ir panašūs dalykai. Filmuose vyrai ir moterys buvo pabrėžtinai aseksualūs. Tiesa, kaip ir lietuvių atgimimo laikais, buvo labai sveikintina vyriška draugystė. Todėl Leonido Brežnevo vyriški bučiniai buvo rodomi stambiu planu. Šiaip ar taip, vyrų - o ypač partijos draugų - pasibučiavimai buvo labai sveikintini. Meilė partijai, vyriška draugystė turėjo nustelbti meilę moteriai.

Ar nepriklausomybė sugrąžino sekso kultūrą?

Ir štai atėjo nepriklausomybė, o kartu su ja įsiveržė ir seksas - su vaizdajuostėmis, pirmaisiais blogos kokybės erotiniais leidiniais. Prostitutės pačios legalizavosi laikraščių skelbimų skyreliuose, atsirado pirmieji striptizo barai. Bet ar atsirado sekso kultūra?

Regis, nelabai, nes visa tai yra skirta tik fiziologijai, o ne poezijai ir menui, kuris žmogų pakylėja ir daro dvasingesnį. Prekybininkai, klubų savininkai išpopuliarino Valentino dieną, tačiau savų tradicijų, kaip ją švęsti, taip ir nesuradome. Todėl užuot buvus įsimylėjėlių, linksmybių diena, ji daugeliui yra depresijų ir niūrumo diena - ypač tų, kurie neturi poros.

Beje, buvo pradėti lietuviški erotiniai serialai, tačiau jie apgailėtini - be fantazijos ir išmonės. Ką dar turime? Merginas, kurios moka aikštelėse nusimesti marškinėlius. Tačiau ar tai kultūra? Vargu.

Aišku, kai kas man gali priminti Ričardą Gavelį, kuris nevengė erotinių temų savo romanuose. Tačiau tai, ką jis išdrįso padaryti, - Gedimino bokštą palygino su falu. Gavelis irgi negalėjo išsivaduoti iš meilės tėvynei - jis tik jos simbolius (Gedimino bokštą) erotizavo (palygino su falu). Čia jo vienintelis nuopelnas.

Erotiškumą Lietuvoje gali išgelbėti tik moterys

Kadangi lietuvių vyrai yra plėšomi tarp meilės tėvynei ir politikai, laiko moters meilei nebelieka. Ir štai čia aš manau, kad erotiką bei seksą Lietuvoje gali išgelbėti tik moterys. Omenyje turiu sekso kultūrą.

Ši svarbi sritis yra jų rankose. Čia kaip tik prisimenu Jurgos Ivanauskaitės kūrybą. Ji bene ryškiausiai pradėjo vaizduoti vyro ir moters santykius. Jos kūryboje vyrai ir moterys yra draskomi tarpusavio meilės. Pagaliau lietuvių literatūroje atsirado pilnakraujai tikri vyrai ir moterys, kurie vienas kitam rūpi.

Gal moterims reikia duoti rašyti ir filmų scenarijus, tuomet jie taps įdomesni ir kokybiškesni? Šiaip ar taip, moterys vienintelės gali išgelbėti erotiką Lietuvoje, nes lietuviai vyrai gali mylėti tik tėvynę. Ir nuo moterų priklauso, ar lietuvių kultūra taps turtingesnė, pilnakraujiškesnė. O nuo to priklauso mūsų visų gyvenimas. Juk tuomet gal suprastume, kad moterų ir vyrų tarpusavio santykiai nėra kažkas savaime suprantama, bet tai reikia kurti kasdien. Jei taip bus, tuomet pagražės kiekvieno mūsų gyvenimas. O ar ne gražesnio gyvenimo trokštame?
2006-09-28 16:46
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 18 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-13 10:43
Ferrfrost
Pornografija yra nusikalstama veikla, kiek moteru nukencia nuo jos, kai buna parduotos i vergija.O seksas tegu lieka tarp dvieju susituokusiu zmoniu nera ko jo ant kiekvieno kampo demonstruot, kad paskui 12-metes prisiseksuoja.Daugiau disciplinos 21a.reikia, nes zmones visai palaida bala virto:/
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2009-02-12 19:42
MiuMiu
šiaip tai puikūs pamąstymai, tik manau, kad šiuolaikinės moterys tikrai negali nieko išgelbėti.tiksliau - jau nebegali....
kitas dalykas, ar sekso kultūra yra tai kas vyksta dabar???
besaikis maniakiškumas??vartojimas bet kokios sekso technikos jos iš tiko neišmanant??
suprantu, kad jauna kuktūra godžiai griebia numestus kaulus, bet ar tai iš vis gali vadintis kultūra??
čia paliečiu tik keletą diskutuotinų klausimų.
nes iš tikro - jų marios....
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-12 08:33
vagabundo
liūdna, Arminai, bet...    tu teisus.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-05 10:31
shiogas
manau, kad moterys ir tik moterys apskritai gali išgelbėti pasaulį... :)))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-04 22:56
Gegutė
Per ilgas, praėjo noras... skaityti
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-03 19:31
ir kiti
provokuoji patyčioms. :))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-02 23:38
Pažymėta_nr2
nu ydomus gi staripsnelis, verčiantis susimąstyti:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-02 18:36
Ožys
Gal tau padės šis tas iš vadybos.
Atsakyk sau į tokius klausimus:
1.Kas tie žmonės, kurie tave kritikuoja (paprastai būna ekspertai, pusiau ekspertai, neekspertai)
2. Kokie tų žmonių ketinimai (nori padėti ar pasismaginti)
3. O kaip aš į tai reaguoju? (šituo atveju abejoju, kad tavo reakcija pozityvi)
4. Kokia mano reakcija turėtų būti teisinga? (sakoma, kad geriausias keršto būdas- pasiekti sėkmę)
5. Kuo aš galiu iš tos kritikos pasimokyti? (naudingo išspausti)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-02 14:01
Rapolas Rakalas
Sakoma, - Duok durniui kelią. Tai va, Linui aš kelią maloniai užleidžiu. Su neišsilavinusiais ir riboto intelekto žmonėmis nediskutuoju.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-02 09:03
Rudalevičius Vitoldas Ričardo
o dėl teiginio neva lt kultūra yra belytė: marš iš naujo į univerą, lt folkloro studijuoti. ten vos ne kožna pasakėlė/dainelė yra really sexy. dabartiniai lietuviai, gal net labiau kompleksuoti nei jų protėviai. apskritai tekste pasigedau bent minimalios analizės.

begeriant popietinę kavą ir prisiminus nevykusį praėjusios nakties seksą su savo išrinktąją autoriui matyt kilo mintis apkaltinti visą tautą dėl savo nesėkmių. bet patingėta užpulti deramai: išnagrinėti fundamentalistinės krikščionybės, mūsų žemėje radusios gana palankią dirvą (gal todėl, kad atėjo čionai vėlai) įtaką, tiesa, šiek tiek bandyta prisiliesti puritoniško komunizmo temos, tačiau nepasistengta atsakyti į natūralų klausimą o kodėl komunizmas tapo tokiu, juk pradžioje jis toks visai nebuvo. nu ir taip toliau ir panašiai. žodžiu, skystas tekstas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-02 08:32
Rudalevičius Vitoldas Ričardo
labai rūlz šaltinius norodyti taip:

„Beje, skaičiau protingų tyrinėtojų veikalus, kuriuose teigiama...“

tuomet galima bet kokį briedą sumalti, visviena niekas nepatikrins skaitei tuos protingų tyrinėtojų (kas jie?) veikalus (kokius?) ar ne. eseistas! haha.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-01 13:01
Rapolas Rakalas
Atheos, kvailai rašai. Jei neišmanai, tai geriau patylėtum. O dabar tik apsijuoki prieš visą svietą... Aklą neapykantą man išliek kur nors kitur...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-01 12:34
Vai
Vai
Kiek per dažnai pabrėžiamas tas faktas, kad vyrai myli tik tėvynę ir politiką (ir tai, dar reiktų paklausti ar šiais laikais, šiomis dienomis, jie tikrai dar myli tai?)

Sutinku su ta idėja, jog lietuvoje tų erotikos (čia dėčiau kablelį) sekso tradicijų beveik nėra, o jei ir yra, tai jos pasiskolintos, vaizdžiai tariant.

Sutinku ir su tuo, jog lietuvių vyrai fantazijos toje srityje (omeny turiu tikrosios erotikos - kaip meno) neturi, ir kad išgelbėti gali tik mores subtilumas ir maniera, bet čia lieka tik laukti ar kažkas norės, galės, išdrįs ir t.t.

Mintys dėstomos gana sklandžiai, nes tekstas gana sausas. Trūksta man čia žaismingumo.

Bet už įdomią temą...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-09-30 22:08
Si bilė Sibire
"sekso erotikos kultūra"
Ar ne per daug koncentruoji į vieną žodžių junginį?

Tiesa, istoriškai mąstant, esė mintis gal ir būtų pagrįsta, tačiau etnologai kalba apie subtilią erotikos dozę tautosakoje. ir tt. ir pan.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-09-30 10:36
amicable
Labai idomiai parasyta ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-09-29 08:21
agricola
Rapolas šiuo kūriniu iškelia opią problemą, ir gaila kad yra tokių nepraustaburnių kaip čia vienas, kuris aprašinėja savo laisvalaikį, bet ką padarysi, kai pats nesugebi kas belieka... Panorama yra pripažinta objektyviausia žinių laida, kuri nesivaiko sensacijų, beje... autorius kiek per daug kerta vyrams, nors tų vyrų tikrai pas mus mažta , lieka visokie seiliai, kurie nei kariuomenės nematę, nei žino kas yra tas vyriškumas gerąją prasme, užtat matyt mūsų merginos ir puola į užsieniečių glėbius kai kiti užsiima rankinia veikla 3+
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-09-28 21:55
Ogio
Na, jei esi tikras vyras, jei myli tėvynę ir junti pilnatvę prie nuogos Lietuvos vaizdų (pvz., "Panoramą" įsijungęs) masturbuodamasis, tuomet mes išgelbėti. Turim [i]tikrą vyrą Rapolą[/b] :))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-09-28 18:25
Illiana
Nežinau kaip su kultūra (gal tu ir teisus), bet manau, kad kalbama apie tai aiškiai per daug.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-09-28 17:44
zuvis
Tai ar lietuviai nusipelne sekso? Taip ir nesupratau...
Maironis- kunigas!!! Jis sekso net nepazinojo.
Lietuvoje prostitucija kiek zinau nelegali. Tai draudzia istatymai.
Uzsienieciu akimis, Lietuva tampa sekso meka. Pigus seksas, mergaites blykcioja akimis i turtingus uzsieniecius.
Sekas literaturoje... Cama sutra ir uzsienio literatura apie tai daug pasakoja... kam isradineti  dar viena dvirati.
Nepradesim visko lyginti su falais ir to skelbti kaip atradimo, manau tai kiekvieno asmenine mastymo forma.
  Moterys issaugos seksa... pritariu... valio!!! iki siol jos to nedare...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą