Rašyk
Eilės (78220)
Fantastika (2309)
Esė (1557)
Proza (10924)
Vaikams (2717)
Slam (80)
English (1198)
Po polsku (372)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 20 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Čia pat, ant dulkėtų grindų, voliojosi nebaigtas mezginys, pradėta skaityti knyga ir jau nudėvėtos šlepetės. Palieta arbata lėtai kapsėjo žemyn, sudarydama mažą balutę. „Lašas po lašo... “, dabar pasakytų jos senolis, jei tik jis būtų.
  Šilkinių patalų gniutulo viduryje apsikarstęs raudonų moherinių siūlų gniutulais drybsojo juodas katinas geltonomis akimis. „Juoda katė neša nelaimes“, dabar pasakytų jos senolė, jei tik ji būtų.
Ji priklaupė ant kairiojo kelio, lėtai pasilenkė į priekį ir iš po katino nugaros ištraukė pluoštą senų pageltusių nuotraukų. Sudėjusi jas į dėžę, apvyniojo lipnia juosta, užrašė adresą ir pastatė į kampą šalia kitų dėžių ir paketų.
  Ji skubėjo pabėgti iš tos erdvės, kuri baugino ateitį, baugino taip, kad pirmieji jos būsimą gimimą rodantys sąrėmiai vis retėjo ir retėjo. Skubiai gesinamos šviesos, uždaromos ir rakinamos durys, greiti žingsniai, atsimušantys į akmeninių laiptų atbrailas. Lauke buvo tamsu ir drėgna. „Kaip š... “, pasakytų jos tėvas, jei tik jis būtų.
  Švytintis taksi automobilio užrašas ir spingsulės vairuotojo prietaisų skydelyje. Žalia, žydra ir skaisčiai raudona – švieselės, rodančios kuro kiekį, posūkio kryptis, radijo ryšį, skaitiklio rodmenis. Jos – jautrūs receptoriai, gebantys sekundės greitumu parodyti net menkiausią sutrikimą samdomo automobilio viduriuose.
  Tipas, kuris laiko vairą, žvelgia į priekį, lėtai kvėpuoja ir rankove šluostosi šlapią veidą. „Rankogaliai – ne nosiai šluostyti“, pasakytų dabar jos motina, jei tik ji būtų.
  Traukinių stotyje jau vėlu. Budėtojas dirbtinai budriomis akimis pažvelgia į būsimąją keleivę.
  Vykstate į Maskvą?
  Taip.
  Traukinys atvyks tik už valandos.
  Taip.
  Naktis drėgna. Nesušalkite. Pakviesčiau į savo šiltą kabiną, bet turbūt ponia nesutiks.
  Taip.
  Jei užmigtumėte, aš jus pažadinčiau.
  Tyla.
  Ilga tranki virtinė vis didėdama artėja perono link. Budėtojas ateina pažadinti nemiegančiosios. Padeda įkelti lengvą bagažą. Pamoja tuščiam langui ir grįžta į  stingdančiai šaltą kabiną. Miestas toldamas traukiasi. Praeitis lieka išsiskėtusi tuščio perono bėgių viduryje: jos galūnės per trumpos, kad galėtų pasivyti traukinį.
  Kupė šilta ir šviesi. Juodo krepšio gilumoje susirangiusi miega juoda katė geltonomis akimis. Po jos nugara šyla pluoštas senų nuotraukų, slapta išlindęs iš lipnia juosta apklijuotos dėžės. Praeitis siunčia pasiuntinius ten, kur pati vėluos atvykti.
  „Nuo jos nepabėgsi“, dabar pasakytų jos senolis, senolė, tėvas ir motina, jei tik jie būtų. Būtų gyvi. Maža erdvė buvo taip suspaudusi jų ateities gemalus, kad šie taip ir neišvydo dienos šviesos, uždusdami tvirtuose gniaužtuose. Pabėgimas – tik jis geba įpūsti oro į ką tik gimusios dabarties plaučius. Viens du trys... Atsitraukti. Viens du trys... Atsitraukti. Pagaliau! Girdisi naujagimės klyksmas. Ateitis, deja, užduso, pasismaugusi planų virkštele. Bet reikia džiaugtis, kad iš jų dviejų bent viena liko gyva.
  Maskvoje kilo pūga. Juodas dangus maišėsi su žeme. Grindiniu žingsniavo ji, rankoje laikydama juodą krepšį. Krepšyje susirangiusi gulėjo juoda katė. Jos geltonos akys buvo tvirtai užmerktos. Krepšio dugne, po miegančia kate, tyliai keliavo popieriniai praeities pasiuntiniai, nekantraudami išvysti naują, dabarties auginimui išrinktą slaptavietę. Praeitis tuo metu keliavo šiltoje kupė. Dar keli kilometrai ir kelionė baigsis. Greitai ir tyliai. Liks tik senos pageltusios nuotraukos ir benamė juoda katė geltonomis akimis.
2006-08-24 01:21
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 17 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-18 15:08
Aurimaz
Vaizdiniai. Paprasti, toli nevedantys, niekuo neįpareigojantys ir skaitytojo nepririšantys "dar" virvute. Skaitosi lengvai, po visko - keistas prieskonis burnoje ir klaustukas - kam perskaičiau? Ko aš išmokau?
Nieko.
Ar gavau idėjų?
Ne.
Ar mane kur nors nuvedė?
Atgal (vaizdine ir moraline prasme).
Ar yra kas nors gero?
Aišku. Visuose kūriniuose yra kažkas gero.
Mano nuomone, tai kūrinys - siurbėlė. Duodi savo laiką, kad jį perskaitytum, o jis pameta tave kažkur švelnioje prieblandoje, be finalo, be pamokymo ir be energetinio išlaisvinimo. Išbaigtas darbas savo ribose.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-10 21:30
Alchemikas iš už Neries
melancholiskai ispudinga pradzia, o stai likuciai silpneja. ne itin originali ideja. be to,manding, vien tik "butu" butu geriau nei "butu gyvi". c'est la vie?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-09 07:40
Reinik
Va čia tai tikrai bile kas, bet ką padarysi, jei tik tiek tematom.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-10-06 17:34
kontempliatyvusis mohikanas
jah
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-09-23 12:12
Rapolas Rakalas
Paaiškinkite man, ką autorė norėjo pasakyti? Ar pilstymas iš tuščio į kiaurą yra literatūra? Ar kažkokie banalūs pastebėjimai - tai jau genialumo viršūnė? Banalu, netikra.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-09-14 16:43
______
Parašyta paprastai, kai kur daugoka beliatristikos. Kur brūkšniai prieš kalbas?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-09-04 10:44
truputį _
Labai patiko. Iš tikrųjų.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-29 10:05
zoolia
Įdomu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-28 01:36
Piggy
Nepagavau :/  siaip graziai parasyta, bet nereikejo tiek daznai kartot apie ta kate...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-25 20:49
plast_
taip. filmiškas. ir geras.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-25 16:17
ir kiti
ne tik tavo. ir autorės.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-25 11:53
kondensofkė
na. kažkaip nesupratau nė velnio.
bet tai jau tikriausiai mano problema.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-24 18:21
ir kiti
nu. poetiškas filmukas. kokybė nepriekaištinga.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-24 16:15
Rudalevičius Vitoldas Ričardo
gal ir nieko, gal ir nieko. bet nei pradžios, nei pabaigos.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-24 14:11
laukine_orchideja
labai geras ir įtarukiantis. imu su savimi.
sėkmės;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-24 13:29
kaip prasminga
Gal galima buvo apsieiti be budėtojo, nes kažkaip jis neįsipaišo į bendrą vaizdą. Pabaigoje gal šiek tiek paskubėta, nors gerai ir taip. Tik skaityti atidžiai reikia.-)

Gražiai įpynei tuos "kaip sakydavo mano..".
Apskritai, kūrinys patiko.-)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-24 09:56
dritto
Stipru.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-24 01:49
pip
pip
Patiko.Ir nenagrinėjus,ir išnagrinėjus:)Imu sau,ačiū:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-24 01:47
Si bilė Sibire
ATHEOS šį kartą labai tikslus.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-24 01:41
Vai
Vai
Įpili į tekstą filmiškos (pasiskolinsiu) detalizacijos, šiek tiek impresijos (spalvose gal labiau), vidinės įtampos ir maišai maišai subtiliai. Medine mentele. Moki.

Kažkoks praeities - ateities motyvas jau kurį laiką pas tave. Rodos...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
1 2
[iš viso: 22]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą