Rašyk
Eilės (78158)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 12 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Žemė dar buvo šalta ir šlapia, todėl jo kojinės pamažu permirko. Laku blizgantys juodi batai tvarkingai suglausti stovėjo šalia. Jo tvenkinys šiandieną atrodė kitaip. Neilgai trukus jis tikrai užaks. Jau ir dabar vandens paviršių dengė maurai. Kiekvieną kartą akivaras jį pasitikdavo svetingai, mielai priglausdavo savo tamsiame guolyje, tik šįkart jis dvelkė atšiaurumu ir nerimu, tarsi norėdamas atbaidyti. Tačiau žmogus žinojo, kad šis perspėjimas skirtas ne jam. Tvenkinys jam visad buvo jaukus ir saugus.
Kaklą veržė viršutinė marškinių saga, kurią jis iš įpratimo užsisegė prieš išeidamas iš namų. Šalia batų pasidėjo portfelį, lėtai atsisagstė marškinius ir tvarkingai sulankstęs padėjo ant portfelio. Tuomet išsinėrė iš kelnių ir sulenkė jas taip, kad nesusigadintų nulyginta klostė priekyje. Vanduo maloniai glostė šaltais pirštais, ir jam panėrus vėl susiglaudė virš galvos tarsi nieko nebūtų nutikę. Nė bangelės.
Anapus tvenkinio, ties alyvų krūmu, ore kabėjo dūmų debesėlis.
– Žolytė šiandien kažkokia ni tokia... – užsirūkęs burbtelėjo pankas ir pamojavo ranka prieš akis.
Kitas kumštelėjo jam į šoną ir parodė pirštu į akivarą. Abu suprunkštė.
– Ė, degradas, nori ir tu panardyt? - išpūtė pro dantis dūmą.
– Broliai, ė broliai, blyn, dar viena atvaro! – švilptelėjo trečias.
– Paskenduolių šutvė...
– Šita boba nėščia, chebra.
– Pats tu nėščias. Nuo vakar dar neatsičiūchino, - ir nusviedė suktinės galiuką į krūmus.
Smulkiu, bet tvirtu žingsneliu leidosi Veronika prie ežerėlio. Ant sulenktos rankos kadaravo rožančius. Akys įsmeigtos tiesiai prieš save. Skarelė, nuslydusi nuo plaukų, plaikstėsi už nugaros. Šuo gailiai unkšdamas malėsi aplink kojas ir dukart sulojo, kai rožančiaus karoliukai pabiro ant žemės.
„Šventame rašte yra pasakyta, kad tokią paleistuvę reikia akmenimis nudėti. “
„Tegu sau nors ir patvory, o aš į savo trobelę jos nepriimsiu. “
Atlošė galvą Veronika ir dar skubiau eiti pradėjo, vis pasikūkčiodama, rankas baltąsias grąžydama.
Šuo sukaukė nesavu balsu ir nulėkė ton pusėn, kur šešėlyje smaksojo trys pankai.
– Veraniotė mūsų... Sau smertį pasidaryti nori, - lekavo iškišęs liežuvį.
– Ne vierchas tu mums, ciucki.
– Kad jus griausmas numuštų, beširdžiai. Kentės jos dūšelė...
– Tegul skandinasi! Tik užčiaupk marmūzę, ciucki tu nelaimingas... – ir nuspyrė aimanuojantį šunį į usnyną.
Jau iki pusės stovi Veronika šaltam juodam vandeny, ir toliau žengia. Tik suboluoja kažkieno veidas iš gelmės, iš nuostabos išsiplėtusios akys prikausto jos žvilgsnį. Suklykia mergina kiek turi valios ir, drumsdama vandenį, lekia į krantą. Sijonas šlapias, limpa prie kojų, šiurpina odą. „Jau manęs, nelaimėlės, visos ežero baisybės susirinko teisti“- mąsto. Persižegnojusi paima nuo žemės pagalį ir vėlei brenda vandenin.
Suprato, kad išgąsdino mergelę. Išlipo toje vietoje, kur buvo palikęs drabužius, kyštelėjo ranką į portfelį ir ištraukė gėlių puokštelę. Pataisė nulinkusią ramunėlę, sukaišiojo išsipešiojusias rūteles. Grįžo vandenin.
Nesudrebėjo Veronikos širdis net kai antrąkart pamatė tą žalią padarą, lendantį iš vandens tiesiog priešais ją. Nesudrebėjo ir ranka, kai užsimojusi trenkė jam. Tik sušnabždėjo lūpos: „Mergele Švenčiausioji, pasigailėk manęs nusidėjėlės. “
Gėlės liko išdrikusios plūduriuoti vandens paviršiuje. Gležni rūtų lapeliai.
Parpuolusi ant kelių Veronika purtė žmogų, maldavo atsikelti. Ant kasose kvepiančių rūtų dar žibėjo vandens lašeliai.
– Užsilenkė? A da ne? Jam dūmo reik... – susniaukrojo pankas ir nusiviepė pamatęs išsigandusias merginos akis.
– Vo blyn, žiūrėk, – ir išpūtė dūmų kamuolį jam į veidą. – Padeda nuo visko.
Paėjęs porą metrų atsisuko, lyg norėdamas ką pridurti, bet persigalvojęs papurtė galvą ir, giliai atsidusęs, nuėjo pas savo chebrą.
O paskenduolis tuo metu pramerkė akis ir pamatė susirūpinusį tyros mergelės veidą.
2006-08-02 22:12
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 17 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-21 12:29
India Spindesienė
Pankai čia prie ko? Kaip šiuolaikinio pasaulio atributas?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-05 16:34
ir kiti
pramoga pramoga. geriau reklamą sukalt. per lietuvišką mtv parodys. ir pelnas, ir pripažinimas.

o ką reklamuot? firma pasakys. gal šokoladukus.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-04 15:15
matematinis nulis
pabaigos svaresnės pritrūkau, bet susiskaitė net labai smagiai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-03 19:21
Albanija
O,  matau rašyk.lt pretenzijas i monumentalumą :) Ar ilgai kankintumėt žmones vienu ir tuo pačiu monumentaliu kūriniu??? Čia jau reik turėt chamizmo  :)
Beje, pramoga yra tiek gilus intelektualus kūrinukas, tiek lengvas skaitalas. Kiekvienas savaip linksminasi. O jei toks kūrinukas dar kažkam sukelia pašalinių minčių susukt filmą, jis turi to paties išliekamumo daug daugiau už 90 proc. prozos čia saite
Stichija rašo labai gerai, ačiū dievui, kad ne nuo sunkiųjų dramblių pradeda
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-03 16:33
ir kiti
šytas filmas vėl išeis kaip vienadienis reginukas arba išplėsta reklama.

linkėjimai albanijai. xe xe
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-03 12:17
Albanija
Leiskite jusu paklausti, Pievugele, o kokio numerio jūsų krūtinė??? Smalsu.
Ir kas dar šiais interpretacijų laikais savo valia beskaito tuos mūsų klasikus, kuriuos jūs jauna krūtine ginate, nesuprantu nuo ko? Kad primins mums tokį Julių Biliūną?  :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-03 09:32
mussonas
Geras - pramušė.
Seniai rašykuose kažką tokio išsiskiriančio teko skaityti.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-03 07:28
Si bilė Sibire
Idėja ir jos išpildymas yra. Technika taip pat neprasta. Lengvai atskirsi, kur kas ir kada. Siužetas įdomus.

Ko niurzgat?

Tiesa, labai giliai nekabina. Žanras labiau pramoginis.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-03 00:26
59 Kilogramai
nežinau kažkaip mm... dirbtina?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-03 00:22
Vai
Vai
Įdomus pasirinkimas. Eksperimentavimas.
Gal kiek prastokai išvystytas. O idėja tokia ant ribos. Juk galima ir nesunkiai persistengti.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-03 00:03
pieva yra Jeržio
Bandymas prikelti senuosius tekstus? Sumoderninant ir pajuokiant? Pievu atkakliai krūtine bando užstoti mirusius klasikus, bet lūpų kampučiuose randasi šypsena - jo, juokingai pavarei, bet išliekamumas to teksto va toks, nu va toks mažytis.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-08-02 22:34
Albanija
Piarkam šytą filma :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą