Rašyk
Eilės (78173)
Fantastika (2307)
Esė (1555)
Proza (10913)
Vaikams (2717)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 28 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Ar prisimeni, kaip kadaise, kai niekas nematydavo, mes eidavom prie uolos netoli mūsų namų pažiūrėt į vandenyną? Niekad nežinojom, kur ta uola yra, ir tik mes ją rasdavom. Užsimerkę. Uola nenorėjo, kad žinotume, kur ji.
Mes ir nežinojom, ar ne?
Kartais galvoju, jog tu žinai. Tu taip paslaptingai šypsojais.
Niekas nesuprasdavo, kur mes prapuldavom porai valandų, ir grįždavom tik vėlai vakare, tuoj po saulėlydžio.
Ar pameni, kaip mes užlipdavom ant tos uolos, ir stebėdavom išplaukiančius žvejų laivus? Jie plaukdavo link horizonto, ir mes galvodavom, jog nuo tos juostos tolumoj jie plaukia dangum. Gaudo dangaus žuvis. Ir niekada jų neparplukdo į krantą.
Atsimeni, kaip mudu žaisdavom ant tos uolos? Aš pridengdavau tau akis, ir klausdavau: „Kur vanduo? “ Tu šūkaliojai „tenais, tenais! ” ir rodydavai pirštu aplink save. Niekada taip ir nepataikei. Tu badei pirštu į mažus vandens lašelius. Todėl ir nelaimėdavai. Vanduo buvo visur. Su laivais tau sekės geriau. Juos visada parodydavai.
O ar prisimeni saulėlydį? Saulėlydžiai nuo uolos atrodydavo kitaip nei iš namų. Tu sakydavai, jog saulėlydžiai išsineša dalelę mūsų. Kad kai numirsim, būsim kartu su saule, ir, leisdamiesi už horizonto, matysim šią uolą, namus, kiemą. Niekada taip ir nesupratau, ką turėjai omeny.
Paskui nutiko ta baisi nelaimė. Mūsų kiemo vaikai apšaukė, kad mes įsimylėję. Kai suaugusieji nematė, jie paleido akmenį tau į galvą. Manęs šalia tada nebuvo. Bet tą akimirką aš žinojau, kad kažkas nutiko.
Radau tave ant uolos. Priėjau iš nugaros, uždengiau akis, kaip mudu anksčiau žaisdavom, ir paklausiau: „Kur vanduo? “
Bet, pirmą kartą, tu nežinojai.
Saulė nusileido.
Norėjau šokt žemyn, pas ją.
* * *
Vėliau girdėjau savo tėvus šnekant, kad mergaitė iš mūsų kiemo apkurto. Tada aš dar nesupratau, kaip galima negirdėti bangų mūšos į krantą.
Prisimeni, ką tada tu man pasakei? Jog tavo mama išsikrausto. Jog ji sako, kad šios apylinkės vaikai yra žiaurūs, ir kad jos dukrai čia nėra saugu.
Negalėjau suprasti, kur dar galima išsikraustyti? Nejaugi yra kitas pasaulis, be mūsų namų, kiemo ir uolos? Tu sakei, kad dar sugrįši. Ir mudu vėl nueisim prie uolos pasigrožėti saulėlydžiu. Kad po daugelio metų mes nusileisim kartu su ja. „Neskubėk pas saulę“ – sakei tu. Tikėjau, jog vieną dieną tu tikrai sugrįši.
Prisimeni tuos tris paskutinius mano žodžius tau? Nors tu jų ir negirdėjai, aš žinau, jog supratai, ką tau norėjau pasakyti. Nes tu taip paslaptingai šypsojais.
Tada tu išvykai.
Nuo tada aš nebuvau prie uolos. Aš niekada neberasdavau kelio. Užsimerkdavau, bet mano saujoje nebuvo tavo rankos. Tu manęs nebegalėjai tenais nuvesti. Atsimerkęs pamatydavau, jog stoviu tam pačiam kieme, taip niekur ir nenuėjęs. Po mano kojom neplytėjo vandenynas. Po mano kojom vėjas nešiojo smėlį, kuris atsimušdavo į girgždančias kiemo sūpuokles, ir pabaigdavo savo kelionę ramiai nusėsdamas šalia jų.
Tu nesugrįžai, ir aš išėjau tavęs ieškoti.
* * *
Ar prisimeni, kiek metų prabėgo? Aš palikau tą kiemą, ir išvykau į „miestą“, į kurį vaikystėje išvykai tu. Dabar stoviu čia, toli nuo vandenyno, ir matau tave besišypsančią. Ar dar prisimeni uolą? Ar prisimeni mane? Tuos trejus paskutinius žodžius? Svajonę nusileist su saule?
Apkabinu, ir pridengęs delnu akis, kuždu į ausį:
- Kur vanduo?
Tu vis dar žinai.
2006-05-16 17:04
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 22 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-26 15:24
Nr 6900
saulė... ta kūrinio vieta labai graži.

rašyčiau 4. vien dėl to, kad čia vis dėlto rašykai. nors mano nuomone vertas geriausio.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-24 12:44
Rudalevičius Vitoldas Ričardo
velnias aš irgi tokiai čigonkai esu vaikystėje iš labai didelio akmens pataikęs į galvą. bet ji pati buvo kalta: aš išmečiau akmenį (mes sakydavom „cegla“) o ji tol lakstė po kiemą kaip pasimetus višta, kol tas akmuo nusileido jai ant pakaušio. ačiū dievui jinai neapkurto. nors galėjo bent jau liežuvį nusikąsti. jos vardas buvo fatima ir tikiuosi ji laimingai gyvena iki šiol, nors gal ir nežino kur vanduo. ']
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-23 20:36
Rynė
to Partizanė lietvamzdžių siela:

tarytum vyrams yra uždraustas švelnus romantizmas. Kaip tik vyro rankos parašytas toks tekstas dvelkia kur kas didesniu nuoširdumu, nei tai būtų parašiusi moteris.

Geras tekstas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-19 00:31
Agnus Dei
mielas, artimas kūrinys:) skaičiau su šypsena:) taip, pamenu:)))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-18 20:22
Dūmo sesė
To nuoširdumo- nors vežimu vežk. Subjektyviai sakau: toks kalbėjimas apie meilę yra nusibodęs ir per saldus. Nors mintys sklandžios, slysta kaip sviestu. Tik kažkaip norėčiau vyriškesnės jėgos kūriny. Jep, manau, nusisaldinai. Bet čia tik mano nuomonė, kuri neturi nieko bendro su profesionalia kritika.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-17 20:25
Merlina
4.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-17 20:20
TikErika
labai..
5+
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-17 20:09
Darius 30
Labai jausmingas. Sukrečiantis darbas. 5.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-17 09:34
labas aš Jorūnė
kazkas labaj grazaus:))) o siajp ajsku yra wietu kurios uzkliuwo, taciau wisa kita taj uzdengia:))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-16 20:03
aist
taip. Man irgi užkliuvo tas ar pameni. Saulei, uoloms ir paslaptingai šypsenai trūko tikriausiai paslapties. :. ir šiaip kažko truputėlį nesuprantamo. bet vandenynas mane visada paperka.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-16 20:01
ir kiti
su kokybės ženkliuku. bet ne daugiau.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-16 18:46
plast_
na va.
aš asmeniškai nemėgstu tokių sakinio konstrukcijų, kurios prasideda - "ar pameni" ; "ar atsimeni".
nu man nepatinka.

o patiko , kad vanduo įsipaišė.
ir saulė.
patiko, ta vieta, kur nepataikoma parodyti, kur yra vanduo.
va čia šaunu.
ir dar, kai tas išvykimas, niekad netikėk, kad sugrįš, netikėk.
nes nesugrįžtama.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-16 18:37
Si bilė Sibire
Idėja nėra autentiška, stilius neypatingas.
Tačiau atlikimas tvarkingas, tik reikėtų kitokio užtaiso teksto viduje.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą