Rašyk
Eilės (78171)
Fantastika (2307)
Esė (1555)
Proza (10913)
Vaikams (2717)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 25 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Kai buvau maža, aš labai gerai žinojau, kur yra dangus – jis būdavo už bažnyčios skliautų – toj bažnyčioj, kur mūsų šeima atlikdavo atgailą, būtent ten. Tie skliautai buvo tokie žydri ir juose buvo išpaišytas Mergelės Marijos ėmimas į dangų. Tokia atrakcija – Ėmimas Į Dangų.

Aš mėgau klausyklos langelius. Jie apvalūs kaip iliuminatoriai, jų susipynusiuose raštuose aš galėdavau įžiūrėti dvi žuvis, ryjančias viena kitą. Man pasakodavo ir pasakodavo Kristaus kančių kelius, kai pasakydavau, kad netikiu. Man patikdavo dirgli gaidelė klebono balse, pyktis, toks tikro piemens, tikro ganytojo, tikras įniršis. Aš žinojau, kad aš esu avis, o jis piemuo. Ir dar yra aptvarėlis. Šypsodavaus, lakstydavau aplink, bliaudavau jam ant pykčio salsvu arogantišku balsiuku, rupšnojau neišmindžiotą žolę, gėriau tyrą šaltinėlių vandenį ir šypsojaus. Ne visada sulaukdavau, kol pabels tris kartus, tik magiškai linguojantis smilkalų indas mane užburdavo – užsimerkdavau ir traukdavau aitrų kvapą ir jame buvo kažkoks prakeiktas elementas, vienas kvapo atspalvis iš viso pluošto, kuris sukeldavo man beveik religinę ekstazę. Bet niekada neduodavo atsigerti kraujo.

Jie apvalūs kaip iliuminatoriai... ant stalo šprotų skardinė, aš jau valandą neprisiverčiu atidaryt. Man sunkiai sekas su atidarytuvais, raktais, visrakčiais, laužtuvais. Nemėgstu atidarinėjimo procesų. Nemėgstu spynų. Ir tiesiog Ne Pa Keliu užrakto spragtelėjimo garso. Prakeikti šprotai – ubagėlis prie Aušros vartų nustebęs pakelia akis, kai į kepurę jam įdedu skardinę. Badas ne toks baisus kaip troškulys, ką? Bet kokios akys, už kelių žingsnių dar grįžteliu į jo pusę – laiko skardinę rankose – geros akys. Reta tokių. Ir man gaila, kad tuoj atšals, nors aš myliu sniegą...

... ir geriu iš balučių. Su senais pažįstamais ir naujais pažįstamais. Kartais viena. Prisižiūriu fantastiškų virsmų šunim, katėm, avinėliais ir asilais, gaveliškai fatališkom moterim ir mopasaniškai mielais draugais. Negerai taip apie žmones. Dievulis mus mokė mylėti, nes juk kiekvienas padarėlis ant šio svieto dėlei meilės sutvertas – šūdvabaliai, būrai, neviežlybi mužikai – ptfu... Dažnai svarstau, kuom virstu aš, žinau tik tiek, kad visuomet noriu būt paimta į dangų, bet bažnyčioje dar niekada neteko.

- Einam?
- Einam.

Jis vyresnis už mane gerais septyneriais metais. Tiesą pasakius, jis neatrodo tiek daug vyresnis, tik akys išduoda, kad metai buvo sunkūs, šiaip ant kūno patirtis pėdsakų nepaliko, tik keletą randų, kuriuos jis velniškai brangina, kaip kokias kryžiaus žygių relikvijas atsidavęs krikščionis. Nusišypsau. Aš irgi turiu randų, todėl klusniai seku paskui ganytoją į aptvarėlį. Iš aptvarėlio - į balutę...

Labiausiai nemėgstu pabusti ir pamažu suvokti daiktus, jų kontūrus, juose patalpintas vakarykštes švinkstančias detales. Pajusti bundant savo kūną. Savo senatvę. Savo mirtį.

- Miegi?
- Ne.
- Ką galvoji?
- Kodėl klausi?
- Šypsaisi.
- Galvojau, kad tu senas. Irgi senas.
- Chahahaha. Ar man įsižeisti?
- Ne toks senas, kaip aš.
- O kiek tau metų?
- Tūkstančiai.
- Uuuu.... kurgi man iki tavo tūkstančių...
- Neironizuok.

Neironizuok. Nes nebeturiu jėgų. Mane nuolat kankina dvasinis reumatas ir turbūt net prasidėjo savasties kaulų retėjimas. Užtrenkiu duris. Raktas trakšt. Kaip šūvis. Bėgte laiptais – ne žemyn, gilyn. Visa kelią bėgu, aš visą laiką bėgu, o žmonės vis tiek eina pro šalį. O, va, štai ir Katedros aikštė, o, štai – va ir pankuojantys mažieji idiotai po Gedučio kojom ir kardu, ir Gedučio arklio kanopomis pučiantys Katedros link adaptuotas anarchijos idėjas „Šilelio“ dvelksmeliu. Kuprotas kreivas nuplikęs ir susisukęs vienas iš kelių  mano Ego šįryt irgi pohmelingas, bet išganytas.

Visada tokiais rytais – paranoja – man  atrodo, kad žmonės į mane spokso – gal reikėtų truputį sulėtint žingsnį ir nuleist galvą? Tikrai – vos neikrentu į kanalizacijos šulinį ir neišsimaudau senamiesčio šūde, dangtis neužstumtas. Nusikeikiu. Kanalizacijos šuliniai traukia herojus pakeltom galvom. Širdis ima tampytis, jaučiu kaip ties alkūnėmis pulsuoja kraujas. Ir gerklėj pasidaro taip sausa ir saldu. Jaučiuos žiauriai gyva, bet niekaip negaliu nuspausti žalio mygtuko, kurgi, net maldai rankų nesudėčiau:

- Marija, - motinos balsas telefono ragelyje giedras giedras, beveik žydras, - Marija, ar grįši Velykoms namo?
2006-05-03 17:14
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 16 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-23 23:31
Rudalevičius Vitoldas Ričardo
geriausias iš mano skaitytų shoku repertuare
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-12 18:15
Darius 30
Labai geras kūrinys. 5.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-05 19:25
plast_
vietomis jaučiasi toks sau lyg ir prieštaravimas.
nežinau, ar čia aš gerai pastebėjau.

o šiaip - vietom lyg ir kabina, vietom, lyg ne.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-04 19:19
nava
gut gut. smagu buvo skaityti
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-04 01:11
Ed bilas Kalifornijoj
ū
shokū prieš miegą pamalonino
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-03 23:19
NVO
NVO
sparnuotas minčių srautas, ar kaip panašiai.
Patiko.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-03 20:37
Si bilė Sibire
*su TAVO štampu
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-03 20:37
Si bilė Sibire
Darbas neblogas. Yra nereikalingų žodžių.

Kodėl tik neblogas? Todėl, kad kiekvienam
pagal pasiekimus.
Tai nėra tas darbas, kuris bus tavo štampu ir nepradės atskiro nuo autoriaus gyvenimo.

Manau, kad neblogai žiūrėtųsi kaip literatūrinė esė.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-03 20:08
vaja
Čia tai bent! Ot, rašai!
...ir dar tas motinos žydras balsas - ne, nu visai pakerėjo...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-03 18:57
Karsta kose
Aš irgi netikiu Dievu:p
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-03 17:27
Kirvoboica
geras tekstas, sudomina skaityt iki galo.
tiesa, rašoma „reumatas“.
4.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą