Rašyk
Eilės (78192)
Fantastika (2307)
Esė (1555)
Proza (10913)
Vaikams (2717)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 11 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Vidurvasarį tėvas pasikvietė mane kilniam reikalui – sukalt šuniui būdos.
Tai buvo dvidešimt penkių metų kalė, balta su juodais plėmais, parnešėm ją tėvui cypiančią ir dar neišmokusią lakti po motinos mirties – kad turėtų kuo rūpintis. Jau seniai nebelojo ir beveik nebeėdė, tik dar pavizgindavo uodegą, tėvui prisilietus, ir urgzdama atkišdavo apatinę dantų eilę, kai į kiemą įžengdavau aš. Jau kokius dešimt metų jos niekas neberišo, jau kokius penkerius ji gulėjo po suolu prieangy, sunkiai pakeldama užgriuvusias vario spalvos akis, girgžtelėjus durims. Turbūt ir nebematė.

- Reikia Margei būdos, vaikeli, atvažiuotum savaitgalį, sukaltum.

Reikia tai reikia. Nusispjaunu ant varnalėšos lapo ir žengiu pro vartelius. Paskutinįkart buvau čia žiemą, bridau link namo iki kelių pusnyse. Tėvas jau nebenusikasdavo sniego, net siauručio takelio iki vartų. Nustebau, kai jis, matyt, pamatęs mane atžingsniuojantį, išlindo pro duris ir vikriai atpėdino pasitikti.

- Kur lazdą padėjai? – tarsteliu juokdamasis.
- Et. – šypteli jis ir numoja ranka.

Apsikabinam. Jis paplekšnoja man per petį, aš žvilgteliu į laikrodį – pusė.

- Einam, pietų pavalgysi.

Jis žengia takeliu, aš - šalia jo per žolę, iki pat durų tylim, aš dairausi Margės, gal ir ta atsigavo, jie gi su tėvu bendraamžiai. Šypteliu. Tėvas žiūri sau į kojas. Tik prie durų pakelia akis ir lėtai spaudžia rankeną, mane pasitinka šviežiai išvirtos mėsos kvapas – Margė nė urgzt.

Būdą kalu įniršęs. Visa daržinė skamba. Suvarau vinis – net galvų nebesimato. Lentos šviežios, kvepia. Taukšt, ji perpus jaunesnė už tėvą, ėda ir loja, taukšt, pavizgina uodegą, taukšt, ir atkiša dantis, taukšt, tik ne urzgia – taukšt taukšt taukšt. Margė trūkčioja nuo kiekvieno plaktuko smūgio, bet akių nebepakelia. Prieangy net jos kvapo nebejust – jau nuo pavasario tįso daržinėj.

Stovim prie vartelių. Tryse. Tik aš jau anoj pusėj, man sumuštinių padarė kelionei su pietų mėsa, jauno veršiuko – tik pamanyk! Žiūriu jai per petį į Margės būdą, šviečia iš tolo Margės būda! Lentos tikrai rinktinės, grabui būt tikę – tėvas taip sakė.

Rudeniop kalė padvėsė. Margė.
2006-04-24 00:05
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 13 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-16 22:42
Darius 30
Man priminė Biliūno kūrinį, neblogai čia sustyguota. 5.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-01 21:04
Rudalevičius Vitoldas Ričardo
kažkaip gudriai čia norėta visai paprastus dalykus pasakyti. iš to gudrumo paskui sunkiai ir gaunasi.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-04-30 21:27
vaja
Mistikos dvelksmo -  tiek kiek reikia. Meistriškai parašyta.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-04-25 11:34
Ed bilas Kalifornijoj
senas šuo padvėsė. tradiciškai. galbūt reikėjo prikelt naujam gyvenimui
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-04-24 21:24
plast_
Margė,

tokios margiškos mintys perskaičius,
xe..xex.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-04-24 17:38
Si bilė Sibire
Būtų neblogai, jei su skaitytoju žaistum sąžiningai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-04-24 17:31
pieva yra Jeržio
Kelia malonias emocijas, net kažkokią nepaaiškinamą nostalgiją. Galbūt Biliūnui. Stilius toks taukš taukš - tvirtos rankos sukaltas. Fabula be skylių. Gerai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-04-24 13:31
Liapeza
patiko :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-04-24 12:33
Raudonas ID
Ir tikrai- biliūniškas:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-04-24 09:22
ir kiti
o. shoku biliūnas.
valio.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą