Rašyk
Eilės (78096)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 6 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Stovėjau prie namo kampo, kai netikėtai išvydau dideliais šuoliais link manęs artėjantį arklį. Jau iš toli girdėjau jo šnopavimą, todėl akimirką net spėjau įsivaizduoti, kaip šaltu metų laiku, pro jo šnerves veržiasi garų ratilai. Po šios akimirkos suskubau bėgti į šalį kiek kojos nešė.
Jis įbėgo į kiemą pro didžiuosius vartus, kurie buvo atkelti. Kiemas buvo aptvertas aukšta tvora. Įprastą dieną jame šmirinėdavo vištos, kurios, matyt, pajutusios pavojų dabar buvo kažkur dingę. Palei tvorą tvarkingai buvo sustatytos triušių būdos, o kiemo gale, netoli malkinės skalijo šuo.
Kai arklys buvo kieme, pribėgau uždaryti vartų. Tuo metu jis pasuko galvą į šoną, ir atrodė, jei galėtų kalbėti, tai sakytų: “Nė nebandyk. ” Nežymiai pakėlęs užpakalines kojas imitavo lengvą spyrį ir vėl atsisuko į mane, lyg sakydamas: “O dabar – pasitrauk. ” Gyvulio akys buvo protingos ir beprotiškos. Rodėsi, jis suprato, ką aš ruošiuosi daryti, matė mano išgąstį, bet tuo pačiu metu buvo pasiruošęs nužudyti bet kurį, pasitaikiusį jo kelyje. Jis tikslingai man kėlė vis didesnę baimę.
Per kiemą jis risnojo nervinga greita žingine, kiek atlošęs galvą, išrietęs nugarą ir šiek tiek pakėlęs uodegą. Kiekvienas jo kūno raumuo buvo įsitempęs. Pribėgęs prie šuns, galinėmis kojomis primynė grandinę, veržusią jo kaklą ir pakilo į orą stovėdamas ant dviejų kojų, lyg būtų Petro Pirmojo paminklas ant Nevos upės kranto.
Šuo nustojo lojęs, žvelgė į aukštybę susigūžęs, lyg susitaikęs su savo likimu, prisispaudęs prie žemės. Vienu smugiu arklys perskėlė šuns kaukolę.
Stovėjau prie uždarytų vartų. Tokiu pačiu nervingu žingsniu gyvulys dabar artėjo prie manęs. Atsitraukiau iki namo sienos ir sustingau. Spėjau įsivaizduoti, kad jis prieš mane... Kaip paminklas... Arklys peršoko tvorą ir rėžėsi į šalia namo stovintį stulpą. Susvirduliavo ir leisgyvis krito ant šono.
Jo agresyvumas ėmė blėsti, kūno raumenys atsipalaiduoti, o nuo akių pasitraukė beprotybės šydas. Dabar į mane žvelgė tikros protingos akys, nuo kurių sklido ramuma. Jos prašė ištraukti jį iš kančios: “Daryk ką nors su manimi. Padėk. Gelbėk mane arba užmušk. ”

Šuo gulėjo kraujo klane. Iš arklio krūtinės veržėsi šviesus kraujas, o aš stovėjau su peiliu rankoje. Tada visa esybe pajutau, kad visos pasaulio skerdynės – mano darbas.
2006-02-02 18:15
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 15 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2006-02-11 15:21
India Spindesienė
Mussonui: ką turi bendro testukas ir ši novelė??? :) Tik arklį, daugiau nieko.

Prie kai kurių vietų galima kibti... Bet kūrinukas tikrai neblogas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-02-04 11:21
baklazanow
paprastas (nepuosnus) ir nepaprastas (idomus)- irgi truksta logikos?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-02-03 22:38
Cukrinio klevo skiedra
"Gyvulio akys buvo protingos ir beprotiškos." Trūksta logikos.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2006-02-03 13:46
mussonas
Pirmame kurse dėstytoja davė mums atlikti testą. Vienas iš klausimų buvo-kaip įsivaizduojate arklį (žirgą, kuiną).
Čia aišku gal ir bajeris, bet žmogus piešdamas arklį-nupiešia savo idealų sekso partnerį.
Kaip ir viskas aišku. :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-02-03 13:38
ir kiti
čia apie arklį? arklystu? /skaitykit, kaip išmanote/
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-02-03 12:41
pieva yra Jeržio
Arklys buvo pasiutęs. Arba paklaikęs. Arba labai labai na labai labai išgąsdintas. Tik kyla klausimas: kas ten pastatė tą stulpą.
Gerai, pievugele baigia kykenti. Jei ir buvo bandyta sukurti tragiškumą, parodyti gyvulio didybę, tai tas trenkimasis į stulpą viską išblaškė.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-02-03 00:34
Ed bilas Kalifornijoj
žiūr. Linas Nereikia
']
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-02-03 00:27
Rudalevičius Vitoldas Ričardo
imti atsipalaiduoti raumenims lietuviškai negalima, kaip ir jam tikslingai kelti man baimę. t.y. šie sakiniai tarsi versti iš rusų kalbos. taisyklingai turėtų būti: jis tikslingai siekė sukelti man... ir kūno raumenys atsipalaidavo.

bendras vaizdelis: nu nesąmonė šiaip jau. atrodo, kad žavi savo sprogstamuoju efektu kulminacija čia buvo akstinas paskubomis surašyti visa kita, bet kažkaip nėra paaiškinta kodėl dabar tas arklys nusprendė suskaldyti šuniui kaukuolę ir trenktis į stulpą. o jei net ir taip: smūgis į stulpą nėra tas įvykis, po kurio pasiutęs arklys atgautų protą ir imtų vaizduoti tragiškai mirštantį. ok, jei tai būtų perkeltinė prasmė ir hiperbolė tai visą tai reikėtų užrašyti truputi kitaip, ne tokiu dokumentiniu stiliumi, kuris ir sulaužo visą kuriamos realybės įtikėtinumą. gal reikėjo pavaizduoti visą situaciją (būtų gerai su kokia nors priešistore) iš arklio pusės, t.y. kad pasakotų arklys?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-02-02 21:02
baklazanow
nemanau.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-02-02 20:45
Si bilė Sibire
Epizodas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-02-02 20:30
baklazanow
nemanau.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-02-02 20:19
Vasara
na tau ir pasisekė
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2006-02-02 19:03
_I_
_I_
Reikėjo į gotikos konkursą siųsti :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą