Rašyk
Eilės (78170)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2715)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 10 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







3 dalių farso parodija, skirta kalėdiniam mėgėjiškos teisės studentų trupės vaidinimui.

Veikėjai:
vyriausiasis Tyč Toč teisėjas Devyniskart Atmieruok, vyriausiojo Tyč Toč teisėjo tarėjas Šešiskart Atmieruok, Teisiamasis, Advokato Kontora, Avokado Sultys. Visi aktoriai vilki skirtingų spalvų pantomimos triko. Teisėjai juodais, Advokato Kontora purpuriniais, Teisiamasis baltu, Avokado Sultys ryškiai salotiniu arba geltonu. Avokado Sultims suvaidinti geriausiai tinka dailios išvaizdos jauna aktorė.


I scena

Scenoje jokių dekoracijų. Vienu asilu joja dviese: vyriausiasis Tyč Toč teisėjas Devyniskart Atmieruok ir vyriausiojo Tyč Toč teisėjo tarėjas Šešiskart Atmieruok. Šešiskart Atmieruok sėdi veidu į uodegą.

DEVYNISKART ATMIERUOK: Kol jojame, garbusis, perduokite man parodymus.

Šešiskart Atmieruok, iškilmingai pakelia asilo uodegą ir laiko ją tol, kol pasigirsta asilo perdimas.

DEVYNISKART ATMIERUOK (piktai) : Garbusis, juk parodymus prašiau ne ant kelio mesti, bet perduoti man!
ŠEŠISKART ATMIERUOK (nušokdamas nuo asilo) : Šviesybe, neturėjo taip nutikti.
DEVYNISKART ATMIERUOK (asilui) : Tpruuu! Stok bjaurybe.
DEVYNISKART ATMIERUOK (tarėjui) : Tpruuu! Stok bjaurybe.
ŠEŠISKART ATMIERUOK: Aš tik maniau surinksiąs tai kas iškrito...
DEVYNISKART ATMIERUOK: Nerink, garbusis, parodymai beverčiai.

Šešiskart Atmieruok ropščiasi ant asilo (veidu į uodegą), Devyniskart Atmieruok timpteli vadžias ir operiniu tragiškos intonacijos balsu uždainuoja:

Kodėl neužgeso saulė?
Kodėl nesugriuvo bokštai?
Kodėl nesusprogo dangus?
Juk mirė, mirė žmogus!.. *

Uždanga.


II scena

Vidury scenos dėžė, kurios priekinė siena atvira. Joje įsispraudęs Teisiamasis, tik jo kojos ir rankos pro specialias skyles dėžės galuose iškištos laukan ir surakintos grandinėmis. Šalia dėžės metalinis basonas. Teisiamasis dėžėje kažką niurna, tačiau nesuprantamai.

Į sceną įžengia Advokato Kontora – du aktoriai surišti nugaromis, priešais vieną pritvirtinta mechaninė spausdinimo mašinėlė, kitas laiko rankose teisėjo peruką, nuolat šluostinėdamas juo dulkes nuo savęs ir visų kitų objektų. Visas pastarojo replikas palydi pirmojo maigomų spausdinimo mašinėlės klavišų garsai.


ADVOKATO KONTORA (optimistiškai, kiek pasipūtėliškai) : susimildamas pone, man galite sakyti visą tiesą, jūsų neturtas ir apgailėtina dabartinė padėtis (spirteli teisiamajam į surakintas kojas) , manęs neatbaidys nuo kilnios misijos.
TEISIAMASIS (neišraiškingai) : Bu-bu-bu-bu-bu-bu-bu-bu-bu-bu-bu-bu...
ADVOKATO KONTORA (kalba atlaidžiai, vis sukdami ratus aplink dėžę, kalbantysis vis tai dramatiškai pasimostaguodamas rankomis, tai pašluostydamas dulkes teisėjo peruku nuo dėžės) : na na, ką jūs, mielasis, šias pasakas mes apkaišysime mėtomis ir levandomis, kukliai įsuksime į traškantį celofaną ir gerokai prispjaudę vidun bukietą mesime išvažiuojamojo Tyč Toč teismo teisėjui Devyniskart Atmieruok po kojomis. Tačiau man (ir staigiai grįžtelėjęs atgal piktokai) – šito gali ir nestenografuoti, Stenai (Stenas tučtuojau liaujasi tarškinęs) – tačiau man, mielasis, privalote pasakyti kaip buvo ištiesų.
TEISIAMASIS (po pauzės, labai raiškiai ir lėtai) : Bu-bu.
ADVOKATO KONTORA (staigiai sustoja ir neišraiškingai mala) : Bu-bu-bu-bu-bu-bu-bu-bu-bu-bu-bu-bu... (Stenografuoti?, – Stenas) ... ne, ne nereikia.

Teisiamasis ima verkti.

ADVOKATO KONTORA (besitraukdama į užkulisius ir vėl pašėlusiai tarškindama klavišais) : Beje, pone, mes jums atnešėme sulčių, avokado sulčių... Sakoma jos padeda.

Pasirodo Avokado Sultys ir artėja prie teisiamojo. Advokato Kontora pasitraukia iš scenos, Avokado Sultys tupiasi ant basono, pasigirsta šlapinimosi ir vandens nuleidimo į unitazą garsai. Avokado Sultys išbėga. Teisiamasis stojasi ant rankų (jo kojas galima pakelti ir scenos lynais) ir prišokčiojęs rankomis prie basono sustingsta. Girdisi sriaubimo garsas.

Uždanga.



III scena

Scenos viduryje aplink asilą sustingę dramatiškose pozose Devyniskart Atmieruok ir Šešiskart Atmieruok, viename krašte vis taip pat surakintas ir dėžėje guli Teisiamasis, kitame išsiplaiksčiusi, vaizduodama išsiliejusią balą, guli Avokado Sultys.

DEVYNISKART ATMIERUOK: tarėjau Šešiskart Atmieruok, paduok man tą... nu tą... nu, Viešpatie...
ŠEŠISKART ATMIERUOK (tiesdamas plaktuką) : Štai, pone, jūsų instrumentas.
DEVYNISKART ATMIERUOK: Merci!

Devyniskart Atmieruok teatrališkai užsimoja ir trinkteli plaktuku asilui į galva. Šis krenta ant šono ir nesikelia. Girdisi fanfaros, scenoje pakyla dūmų efektai ir įsijungia tranki disko stiliaus muzika, lydima šviesos efektų. Devyniskart Atmieruok ir Šešiskart Atmieruok šoka, Avokado Sultys ritmingai rangosi ant grindų, Teisiamasis taip pat bando prisijungti kiek jam tai išeina padaryti surakintomis kojomis ir rankomis. Staiga muzika nuščiūva.

DEVYNISKART ATMIERUOK (piktai) : o kur tas rupūžė?

Užkulisiuose girdisi spausdinimo mašinėlės tarškėjimas, kuris tai priartėja, tai nutolsta. Avokado sultys ritasi prie Šešiskart Atmieruok kojų.

ŠEŠISKART ATMIERUOK (rodo į Avokado Sultis) : o, štai aiškinamasis raštas, pone! Atrodo kad gynyba negalės atvykti.
DEVYNISKART ATMIERUOK: o prokuroras kur?

Lydima kokio nors išraiškingo garsinio efekto, skersai visą sceną ant lyno praskrieja milžiniškos beždžionės lėlė.

DEVYNISKART ATMIERUOK: ak taip, tas visuomet laiku ir vietoj! Bet kaip gynyba motyvuoja? Ar pateikta bent raštiška jų versija?
ŠEŠISKART ATMIERUOK: Kiek eina man suprasti, garbusis teismo pirmininke Devyniskart Atmieruok, jų mamytė serga. Tuo aiškina jie viską.
DEVYNISKART ATMIERUOK: Na ką gi viskas aišku, priimkime sprendimą!

Į scena įvažiuoja svarstyklės skirtos sunkiems daiktams sverti (bulvių maišams, skerdienai etc.). Sustoja priekiniam plane vidury scenos. Devyniskart Atmieruok ir Šešiskart Atmieruok užkelia ant jų asilą, Šešiskart Atmieruok sugriebia Avokado Sultis už plaukų ir velka (aktorė pati eina rankomis ir kojomis) prie svarstyklių, kur kartu su Devyniskart Atmieruok uždeda ją ant asilo. Devyniskart atmieruok imasi viską sverti.

DEVYNISKART ATMIERUOK: atrodytų kaip ir nekaltas...

Staiga ant Avokadų Sulčių iš viršaus dar užkrenta beždžionės lėlė.

ŠEŠISKART ATMIERUOK (šnabžda) : kad lyg ir atvirkščiai, vyriausiasis Tyč Toč teisėjau...

Avokadų Sultys pasiraivo ir beždžionės lėlė nukrenta nuo jos.

DEVYNISKART ATMIERUOK: pakaks! Kur tas... na kaip tas?
ŠEŠISKART ATMIERUOK (paslaugiai tiesdamas plaktuką) : Štai pone.

Devyniskart atmieruok trenkia plaktuku į svarstykles ir uždainuoja:

Girdėjom,
Kažkokį jaunuolį nudūrė!
Lyg ir papjovė kažką
Dėl merginos.
O kraujo, o kraujo
Prie išvietės durų!..
Kas žino, kas žino,
Ar išgyvens jis...
Kaip? Kaip? (2k.)
Sakote, nieko nebuvo?! (2k.)
Kaip, kaip, kaip, kaip
O gaila, gaila, gaila
Ir kraujas netiško ant sienų?..
O gaila...
Tai ką gi parvešim lauktuvių,
Jei nieko šiurpaus nepamatėm per dieną? *

Šešiskart Atmieruok tuo tarpu atpalaiduoja Teisiamojo rankas ir kojas, tačiau paguldęs dėžę ant dugno užkala plaktuku dangtį ir padedamas Avokado Sulčių virvėmis nuleidžia į orkestro duobę (arba į parterį nuo scenos krašto).

Uždanga.







______________________
* © Saulius Šaltenis „Ugnies medžioklė su varovais“, 1975
2006-01-05 12:50
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 12 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-17 11:09
Laskovyje migy
liuks
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2006-04-23 00:46
Ramunas Jaras
5
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2006-01-25 22:35
fontanai_fontanai
kokia JOS atlikimo trukmė?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2006-01-18 15:55
Juodis
;)))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2006-01-17 19:47
kambariai
??? su Meku cia tikrai nieko bendra.
Mekas labiau kaimo idiles, yoko ono ir maciuno kuldunu vakarelius, ar warhola on the beach rodo. jokio grotesko ar farso, makaku pliusiniu ar myzalu pas ji ner. ar sia j.vaitkaus "pradziu pradzia" pagal j.meka prisimena?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2006-01-15 12:02
Ed bilas Kalifornijoj
che.
asilas - tikrai tinkamas aparatas.
ir ta beždžionė. che.

beveik Mekas
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2006-01-09 14:08
kambariai
ne Duna, o Duona.
ir vel - soriux uz klaudas.
nu dar ir dadaizmo cia yra, visi tie BUBUBUBU.
zodziu, savo dukras tau aukoju dabar visiskai.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2006-01-09 14:06
kambariai
ble, tai gi cia mano idealaus teatro modeli, vizija nuskaitei. as sita pjese kaip programine, manifestine paimciau. kai su savo 7 keliausiu po seniu prieglaudas, tai visad kaip repertuaro top karunini spektakli tavo TYC TOC  rodysim. o seniai tures papesti i sloika, ar is skreplio ulduka nulipde atsimoketi. ir tau, kaip autoriui, 50% navaro eis. o ta dukryte, kur Sultis vaidins, tai ja nuolat fanta ir buratinu girdysiu, kad dar snypstu ir putotu myzdama. o ta, kur audejele bus, tai bedziones ir asilus tures dailiai moket dirbti. nu tipio, tokia bus menininke.
ir - ble, kaip cia i tema i tavo saliona uzejau.as tik ka po 20a teatro istorijos egzo, tai toks jausmas, kad parasei prie a.jarry agregoro prisijunges, i a.arto abrozdeli medituodamas. o tos Sultys, t.y. daiktai pavertsti veikejais, tai grynai kaip is m.meterlinko "zydrosios paukstes", kur vaikucius i kelione lydi Duna - tokia sultu buldu tetule su juodu triko, ugnis - su raunonom timpim ir cukrus- su lipniu liemenuku (nu salia to dar daug kitos chebros). zodziu, varyk toliau ir siusk iki kovo 1d i kauno dramos teatra pjesiu konkursa. tik ten komisija susiperdus ir jiems labiau reik psixologines, superstos dramaturgijos.
zodziu, si tavo pjese, tai tokia kelione per 20a teatro istorija, intertekstualus pavyzdys, bet bl nx dar iguana, blake ir zirafa isdresavus jas prie savo 7 prijungsiu ir "mainai yra mainai yra mainai" teatra stegsiu. bel, bet grynai. o cia manifestas bus. aukso snargliais ispiestas. ir is vis,  fantomai nemiga, tai maloniai kvieciu i vaitkaus "madam bovari" arba d.tamuleviciutes "ozka, kas ta silvija"- ten tai nors bus kuo zavetis, ble.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2006-01-07 18:28
_I_
_I_
O asilas ten tikras? Aš tai norėčiau, kad būtų tikras :p
Kažkaip įsivaizduoju scenoje didelę betvarkę ir nemanau, kad ji mane labai sužavėtų :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2006-01-06 19:33
ir kiti
raudoni pusbačiai nepelnytai primiršti. ... sąlyginumai. viskas sąlyginai.
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-01-06 16:43
Tiesiog Agnetė
O.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2006-01-05 17:05
kadugėlis
Tada taip ir rašyk. :P
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (2)
Blogas komentaras Rodyti?
2006-01-05 17:04
Rudalevičius Vitoldas Ričardo
asilas butaforija, kaip ir beždžionė. ties ginyba tingejau koncentruotis, heh. man labiau rūpėjo disko ir efektai. ']
Įvertinkite komentarą:
Geras (2) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-01-05 17:01
kadugėlis
Ei, asilo į veikėjus neįtraukei. Su disko muzika ir beždžionėle irgi gal kiek perlenkta. Ir epizodas su "gynyba" labai jau miglotas.
Bet čia šiaip. Jei teisės studentai tai pastatytų, būtų tikrai įdomiau už įprastus "valentino dienos" spektaklius.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą