Rašyk
Eilės (78159)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 6 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Kai paršiukas su kiškeliu įsigijo didelį ir platų virtuvinį puodą, jie pradėjo galvoti, kaip ir iš kokių ingredientų čia būtų galima pasigaminti sriubą.
- Pirmiausia mums reikia šviežių agurkėlių! – sušuko paršiukas.
- Ne, - paprieštaravo kiškis. – Mums reikia vandens. Patartina, kad vanduo būtų tyras, neužterštas ir skaidrus, kad išeitų tikrai skani sriuba, - svariai ištarė kiškis.
- O kur mes rasime tokio vandens?
- Paršeli, nejaugi tu toks kvailas? – pasipiktinęs kalbėjo kiškis. - Juk mūsų miškelyje yra gardaus šaltinėlio vandens, pameni?
- Palauk, tu kalbi apie tą baugią šnypščiančią ir putomis besisvaidančią vietą? – pasibaisėjo purvamylis.
- Va, prisiminei! – visas nušvito kiškis. – Bet tu juk ne bailys, tiesa?
- Žinoma, kad ne! – išdidžiai atkišęs krūtinę savo akyse drąsinosi paršelis. – Gerai, o kai pripildysim kubilą vandeniu, po to jau galėsim įmesti šviežių agurkėlių!
- Ne, dar ne – vėl užginė kiškis. – Tada, pasinaudoję titnaginiais akmenimis, uždegsime nedidelį lauželį, giliai į dirvą įremsime porą tvirtų “Y” pavidalo pagalių ir uždėsime ant jų puodą, kad vanduo įkaistų ir geriau sugertų bei išvirintų įmestas gėrybes.
- Mat kaip! – neslėpė nuostabos ir pakilios nuotaikos paršelis, tačiau surimtėjęs paklausė – O kada įmesim visus reikiamus ingredientus; juk tuomet nebebus laiko?
- Ką tu! Kaip tik tada ir reikės tuo pasirūpinti, - tėviškai ramino kiškis.
- Kiški, kiški, o tada galėsime įmesti agurkėlių?
- Žinoma, - pritariamai linktelėjo.
- Valio! Valio! Valio! – šaukė paršelis ir gremėzdiškai suko ratus apie šiek tiek pasimetusį savo draugą. – Kiški, žinai ką!?
- Ką?
- Bet aš nemėgstu agurkėlių!
- Tada įmesim šviežių morkyčių, burokėlių, pomidoriukų, kopūstėlių? Juk vis vien tai yra daržovės, o mes juk abu esam vegetarai. – tvirtai ir nenuginčijamai paskelbė kiškis.
- Bet kopūstėliai…
- Nurimk, jeigu ir jų nemėgsti – nedėsim.
- Ne, aš kopūstėlius dievinu, tačiau jie priklauso ne mums, o, žinai, tiems pasipūtėliams ir gobšuoliams žmonėms!
- Na ir kas! Aš visada skolindavausi iš jų daržoves, tai ir dabar nepastebės.
- Tu nori pasakyti, kad jau ir anksčiau esi apvogęs žmogų? – neatsistebėdamas kiškiu paršelis dėstė toliau. – Bet žmogus – labai piktas ir pavojingas gyvulys. O jeigu jis tave pagaus?
- Nesąmonė! Nepagaus! – išdidžiai atsikirto kiškis ir užsidėjęs koją ant kelmo, pradėjo ją masažuoti. - Matai kokie raumenys! Kasdien treniruoju visas raumenų grupes, o žmogus…[niekinamai susiraukęs] žmogus, tas menkysta, tik trina bambą ir nieko doro neveikia.
- Tiesa sakai, - pritarė paršelis ir pasirąžydamas patogiai išsitiesė ant žolytės. – O kai mes apvogsime žmogaus daržą, išsivirsime sriubą ir gardžiai pavalgysime.
- Teisingai! - aiškia gyvūnų kalba patvirtino kiškis ir nukėlęs koją, prigulė ant kelmo. – Einam miegoti.
Bičiuliai užmigo pamiškėje, o tuo metu į mišką atklydęs septynių vilkų sindikatas rezgė žiaurius ir klastingus planus. Taip kalbėjo jų vadas: “Smogiam auštant. Beta būrys atakuos dešinįjį tvarto flangą, Omega puls iš kairiojo, Smirdžius su Baltapūkiu ir manimi stovės sargyboj, o kadangi pastariesiems riebumu niekas negali prilygti, tai jie, ant nugarų, neš paskerstą laimikį. Papjaunam pora avių ir dingstam. Klausimų bus? ” Aptarę veiksmų planą, bestijos užmigo po eglėmis 33 žingsniai nuo pamiškės.
Kai mėnulis pasiekė savo aukščiausią tašką, kiškis atsibudo ir prižadino paršiuką.
- Girdi, kažkas knarkia po eglėmis, visai netoli mūsų, - pašnibždomis pasakė jis ir dar labiau įtempė savo ilgąsias ausis.
- Juk anksčiau čia nieko nebūdavo, išskyrus tave ir mane.
- Tiesą sakai, bet aš girdžiu.
- O apie ką tas kažkas galvoja?
- Aaaa… - dusliai numykė kiškis ir pagaliau prabilo. – Tikriausiai jie nori pavogti iš žmonių visas daržoves!
- Negąsdink! - graudžiai suverkšleno paršelis. – O kaip mes tada valgysim sriubą?
Kiškis nerimastingai linktelėjo ir įdavė puodą paršeliui.
- Bėk parnešk vandens, o aš greitai apsisuksiu ir nukniauksiu glėbį skanumynų. Susitinkam čia už penkiolikos minučių.
Akies mirksnyje pradingo kiškis tolumoje, o paršelis dar suabejojęs savo teisumu, pasuko šaltinėlio link.
Jau švito. Paršelis skubėjo, kiek leido jėgos, iki pat tos akimirkos, kai jo karštą širdį pervėrė ledinė siaubo strėlė: iš už nugaros ataidėjo skardus bičiulio pagalbos šauksmas. Nejaugi kažkas nutiko? Jis sukriuksėjo ir leidosi koja kojon bėgti atgal, net nebekreipdamas dėmesio į iš nasrų į žemę išslydusį katilą. Per savo nerangumą paršelis užkliuvo už nedidelio kurmiarausio kupsto ir įkrito į medžiotojų užmaskuotą duobę.
Kiškis dar valandėlę palaukęs bendražygio galvojo: “Žinai, paršeli, užkniso! Ir kam ta sriuba? Geriau jau pasėdėsiu namuose. ”
2005-11-06 17:44
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 12 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2022-03-15 09:55
Passchendaele
Melpomenė+++
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-01-09 14:28
Weird Star
Kūrinio pabaiga labai primena S.Kozlovo (tikriausiai jo) parašymą apie tai, kaip asiliukas su meškiuku ėjo kariauti. O paskutinis sakinys kūrinėlį gadina.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-11-07 10:21
Tomas Marcinkevičius
Manau kad reikėtų perkelti į "Vaikams", nes komentuoti prozos kontekste nesiryžtu.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-11-06 23:08
pieva yra Jeržio
Vadinasi "Kūriau kūriau, o nesugalvojęs pabaigos pacitavau seną anekdotą"? Na, paspausčiau letenėlę bent už pabandymą atgaivinti kiek pamirštą žanrą.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-11-06 19:05
violetine
smagi pasakaite:) tik nelabai supratau kodel parsiukas girdejo draugo pagalbos suksni...  o saip idomu skaityt:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-11-06 18:58
Melpomenė
Smagus kūrinys, bet gal labiau tiktų vaikams:)?
Mes čia ieškom rimtesnės kūrybos...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-11-06 18:45
There Will Come Soft Rains
Įdomi pasakaitė:)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-11-06 17:51
Trenktaplytė
Gana nemazai klaideliu, susijusiu su linksniu taikymu ir pan. Mintis visai patiko, bet prie ko cia tie vilkai - nesupratau. Jai tai jie pagavo ta parseli, tai taip ir reikejo parasyt - mes gi tavo minciu neskaitom :D
Pati mintis apie sriuba man patiko. O ypac - scena su agurkeliais. Neblogai isivaizduoji dvieju gyvunu pokalbi ir ju manieras/ jausmus/ norus/ asmenybes :D
Sekmes kuriant toliau :D
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą