Rašyk
Eilės (78156)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 35 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







I scena
  Kavinė. Barmenas sklaido žurnalą. Padavėjų nematyti. Staliukai pustuščiai. Prie galinio sėdi vyriškis, gurkšnoja arbatą. Groja Coldplay (track 9).

Pro duris įeina mergina. Ilgu žaliu paltu, juodaplaukė, tankiais kirpčiukais ant kaktos. Atsisėda prie vyriškio.

Vyras (pakelia akis nuo  arbatos puodelio): Prašau?
Mergina: Arbata jau atšalusi.
Vyras (atsidūsta): Jaučiu. Šiame mieste viskas atšalę ir sustingę. Netgi arbata.
Mergina: Šaltis dažniausiai ateina pro neatsargiai praplyšusį sielos tarpą.
Vyras: Arbata juk neturi sielos!
Mergina: Bet ją turi tu.
Vyras: Iš kur žinote? Galbūt jau seniausiai parsidaviau šėtonui.
Mergina: Matau iš akių.
Vyras: Cha, sielos veidrodžiai…
(Mergina nusivelka paltą).
Vyras: Keista, kad prisėdote prie manęs.
Mergina: Iš tolo užuodžiu vienatvę.
Vyras: Ir ką gi man dabar daryti? Pavaišinti jus puodeliu gėrimo, apsidžiaugti, kad šalia prisėdo simpatiška mergina ar tiesiog apsimesti nesusipratusiu?
Mergina: Nedaryk nieko. Viskas įvyks savaime.
Vyras: Kas?
Mergina: Sužinosi vėliau. O dabar paskaityk man savo eilėraštį.
Vyras: Eilėraštį?
Mergina: Tą eilėraštį, kurį sukūrei, kuomet snigo neviltimi žinau, kad jį turi. Visados nešiojiesi su savimi.
Vyras: Bet iš kur gi tai žinote? Šito nežinojo niekas.
Mergina (įsakmiai): Skaityk.
Vyras: (nusijuokia) Kaip įsakysite… (iš švarko kišenės išsitraukia sulamdytą lapelį, atsikrenkščia):
Suskaldytas cinizmas,
Mažuose gabalėliuose
Sminga į sužeistą širdį.
Ant lūpų numirė žodžiai,
Saulė atgulė danguje.
Laimė pasislėpė jacintų glėby,
Demoniškas angelas nuskriejo tolyn,
Kraujo pursluose gimė viltis.
Mergina: Paskutinė eilutė pasibaigs dar neprasidėjusi.
Vyras: Kada?
Mergina: Rytoj.
Vyras: O kas vyks šiandien?
Mergina: Šiandien esime prie žydrojo tilto.
Vyras: Dabar?
Mergina: Dabar.
Vyriškis ir mergina atsistoja. Vyriškis užvelka merginai paltą. Abu juokiasi. Išeina pro duris. Barmenas nustoja skaitęs žurnalą.
Barmenas: Keista, (žvelgia į nuošalųjį stalelį) tik prieš minutę čia sedėjo vyras. (įsipilęs išlenkia stiklelį degtinės)

                                  II scena

Vyriškis ir mergina stovi ant tilto.
Mergina: Ant tilto sklaido nebaigtos klaustytojų mintys.
Vyriškis: O ko jie klauso?
Mergina: Laimės balso. Deja, dažniausiai ši lieka taip ir neišklausyta.
Vyriškis: Kodėl?
Mergina: Todėl, kad žmonės pernelyg pasinėrę į laimės kūrimą, netiki, kad laimė ateina nekviesta. Nepatiki jos egzistavimu.
Vyriškis (liūdnai): Manoji jau išėjo.
Mergina: Išėjo.

Į sceną įbėga mažas berniukas, traukia spalvotą mašinėlę, pririštą prie vilnonio siūlo.

Mergina: Čia tavo vaikystė.
Vyriškis (nusijukia): Šitas berniukas?
Mergina: Ne. Šita žaislinė mašinėlė (parodo pirštu) yra tavo vaikystė.
Vyriškis: Netikiu.
Mergina: Lipam žemyn..

Vyriškiui ir merginai lipant žemyn į sceną įeina berniuko motina.

Motina: Jokūbai, kiek kartų sakiau, kad negalima žaisti prie tilto! Žaisti vienam! (pakrato vaiką už pečių) Neklaužada vaikas!
Nusiveda berniuką, jis palieka mašinėlę.
Vyriškis (garsiai): Vaikas paliko žaislą.
Mergina: Pažaidė ir paliko. Pamiršo. Grįžęs namo prisimins, bet atgal nebegrįš.
Vyriškis: Bet vaikystėje niekas manęs nepaliko.
Mergina: Paliko. Buvai visiškai vienas. Pamirštas.
Vyriškis (pasipiktinęs paspiria žaislą koja): Kvaila lyginti gyvenimą su žaisline mašinėle.
Mergina: Pyksti. Žinau, kad pyksti. tai natūralu. Kraujuojančios žaizdos vis dar neužgijo. Kokia to eilėraščio pradžia?
Vyriškis (tyliai): Nesvarbu.
Mergina (rėkia): “Suskaldytas cinizmas/mažuose gabalėliuose/sminga į širdį“!. (tyliai)
Gimei 1965 metais, buvai nelauktas vaikas, vyriausias iš šeimos. Tu nekentei savo patėvio. Kartą jis tave primušė. Primušė už tai, kad nepašėrei gyvulių. Tu neverkei. Naktį tyliai išsmukai iš namų ir padegei tvartą.
Vyriškis (užrinka): Baikit!
Mergina (tęsia toliau): Prisimeni, kaip negavęs 5 kapeikų ledams, pavogei iš motinos 100 rublių?
Vyriškis: Nesuprantu, kodėl su jumis prasidėjau. Čia kažkokia beprotybė... taip, beprotybė. Einu namo, nebegaliu klausyti šitos gramafonijos! (eina)
Mergina: Stok!
Vyriškis (sustoja): Ko?
Mergina: Ant tavo plaukų nutupė boružė.
Vyriškis: Ką čia kalbate?
Mergina: Tau patiko boružės, visuomet jas piešdavai. Darželyje, mokykloje, pirmąjame meilės laiške.
Vyriškis: Iš kur jūs viską žin...
Mergina: Cit! Užtenka beprasmiškų žodžių. Laiko smiltelės bėga sparčiau, nei tikėjausi. Palydėk mane į autobusų stotelę.
Vyriškis: Išvažiuoji?
Mergina: Eisime į senąją stotelę. Sėsimės ant nublukusio suoliuko, išmarginto paauglių pėdsakais, senučių vargais ir skubančių žmonių rūpesčiais. Panardinsime kojas į saulėgražų lukštais nuklotą žemę ir vėjas nušluostys tavo ašaras.
Vyriškis: Aš neverkiu!
Mergina: Ašaros būna dvejopos rūšies. Matomos ir nematomos.
Vyriškis (nustebęs): Nežinojau.
Mergina (įsikabina vyriškiui į parankę): Primyn.

Vyriškis ir mergina nueina.


                                        III scena

Groja Avril Lavigne (Complicated)
Vyriškis ir mergina prieina prie vienintelio suolelio, stovinčio prie mašinų ratų vengiamo kelio.

Vyriškis (žiūrėdamas į laikrodį): Autobusas jau nuvažiavo, atvažiuos tik rytoj...
Mergina (atsisėda ant suoliuko): Pasek man pasaką.
Vyriškis (nusijuokia): Nė vienos nebeprisimenu. Pasakų aš nemėgdavau, labiau patikdavo komiksų knygelės.
Mergina (griežtai): Nemeluok.
Vyriškis: Kodėl tiek klausinėji, (atsisėda prie merginos) kodėl velki į paviršių mano sudulėjusią praeitį?
Mergina: Aš tavo pabaiga.
Vyriškis: Nieko nesuprantu.
Mergina: Suprasi. O dabar papasakok man apie Silviją.
Vyriškis: Apie tai bergždžia kalbėti...
Mergina (suima jį už rankos): Įsiklausyk. (scenoje suskamba merginos juokas) Girdi?
Vyriškis: Čia Silvos juokas!
Mergina (raginamai): Na?
Vyriškis (beviltiškai): Nesuvokiu... kas čia vyksta, nejaugi aš kraustausi iš proto?
Mergina (girežtai): Pasakok.
Vyriškis (liūdnai): Silva, klasės gražuolė, buvo pirmoji mano šešiolikmečio meilė. Tuomet būčiau galėjęs dėl tos panos padaryti bet ką. Lydėdavau ją namo, pirkdavau mažas dovanėles ir rašydavau meilės laiškus...
Mergina: Tęsk.
Vyriškis (dar liūdniau): Ji manęs nemylėjo, tik šaipėsi.
Mergina: Papasakok man apie išleistuves.
Vyriškis (užsidengia rankomis veidą)
Mergina: Jūs rengėte vaidinimą. Pasaką.
Vyriškis: Ji vaidino nuostabiai.
Mergina: Po vaidinimo siūlei jai savo apgailėtiną širdį.
Vyriškis: Ji ir taip ją turėjo.
Mergina: Ką tuomet ji padarė?
Vyriškis: Ji juokėsi. Juokėsi iš manęs.
Mergina: O ką padarei tu?
Vyriškis (tyli)
Mergina (piktai): Atsakyk!
(....)
2005-06-14 17:26
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 9 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2007-01-17 00:32
shiuo metu skaitomas Remarkas
kaip suprantu scenarijus nebaigtas.. norejau pasiteirauti autores, ar ji turi pabaigusi ji? Lb norechiau gaut, tikiuosi sulaukti atsakymo, dekui ish anxto..
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-05-13 14:35
sita_xxx
nei pradžios nei pabaigos..... kam merginai reikėjo nusivilkt paltą kavinėje jei jie po poros sekundžių jau stojos? o šiaip ar realybėje barmenas būtų taip sureagavęs į tuos du kurie net už arbatą neužsimokėjo?
ta vieta su mašinėle man patiko. dar niekad nebuvau girdėjus kad kas gyvenimą su žaislu lygintu.
o pabaiga? tai ką tas vyras padarė silvijai? išprievartavo? nužudė? banalu.
šiam kūriniui reikėjo dar pagulėti ir tada sulaukus patobulinimo... ech..... nėra ką daug analizuoti.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-11-04 22:15
Skrajuuuuuuuuuuuune
I scena.
veiksmas prasideda dviem banaliais štampais:
Jei siela – tai parduota.
Akys – sielos veidrodis.
Na, ir merginos prisėdimas prie nepažįstamo vyriškio – labai nenatūralus.
Realizme taip nebūna. (čia kol kas – realizmas). Tam kad taip būtų – reikalingios ypatingos aplinkybės –režisientui –daug kūrybiško darbo
O – toliau viskas pakrypsta bulgakoviška linkme. Nieko.

II scena.
Misticizmas perauga į didaktika. Bet nieko. Posūkis į praeiti atperka nieko nebuvimą.
O tas posūkis – BŪTŲ PENKETUI. Taip gali būti. Na, minusiukas į ryškią aliuziją, kad tai psichoanalitikos sceansas. (taip ir yra. Kadangi dialogas trumpas (DEJA, MINUSAS) – tai labai ryšku. ŠI DALIS T.B. IŠPLĖTOTA).

III scena.
Na, galėtų taip prasidėti, bet ta scena be pabaigos. Ir jei antroje buvo šiek tiek tragizmo, tai trečioje tik sentimentalizmas, peraugantis į siaubo kažką...

Privalumai:
Patiko nuotaika antroje dalyje – apie vaiką.ji skaudi... kažkur turėtų išsirišti –ateityje...
Jausmas – kad dialogai jiejasi lengvai...Ateityje tai labai pasitarnautų...

Siūlymai:
Pažiūrėti į šį užsiėmimą rimčiau(pjesės rašymą). Gaila, kad nebus tęsinio...
Sėkmės.
Drąsos.
3.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-06-19 22:40
palergonija
pradėjau skaityti. galvojau "visai nieko, tik nelabai įsivaizduoju viso to teatro scenoje..." ( tik to coldplay nepastebėjau, kol komentarų neperskaičiau:) skaitant toliau darėsi vis juokingiau, o ties Avril Lavigne ir baigiau skaiyti... nežinau kaip apibūdinti.... tiesiog pigus reikalas....
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2005-06-19 00:36
Mandarino Svajonė
Groja Coldplay (track 9). :)))

pradžioj tai maniau, kad mergina prostitutė, nes tokiais namiokais kalba, na kaip prostitutės per filmus:)))
Bet tos merginos vaidmuo toks nupezęs. Vyriškis irgi neblogas stuobrys...
Ir visas kūrinis - stuobrys vyriškis atsakinėja į nukvakusios moters klausimus, daugiau niekas nevyksta.

Tai kaip tu tokį dalyką scenoj įsivaizduoji?
Neužmigtum?

P. S. nieko asmeniško, čia tik mano nuomonė.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-06-17 11:45
minties šuolis
su coldplay viskas gerai nes groja normalia muzika. avril - prastai. tekstas kicinis - sielos veidrodziai, laimes balsas, uzuodziu vienatve, prabegantys sabloniski vaikystes prisiminimai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2005-06-16 23:26
Bardakas užimtas ir paranojiškas
P.S. kodėl pavadinai "Kavinė"?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-06-16 23:25
Bardakas užimtas ir paranojiškas
ne, ištikrųjų kai kurios vietos patiko, bet pritariu, kad perskaičius - "groja coldplay" ar "Avril Lavigne" užeina kitos mintys apie tekstą. Labai sugadina viską.
Ir dar nepastovi nuotaikų kaita kažkokia, nesupratau kas daros. Labai nuvalkiotai skamba vieta apie padegtą tvartą, patėvį ir paauglystės laikų meilę. Pritariu ir kiti - paaugliškas tekstas, bet norėčiau perskaityt tesinį ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-06-14 20:46
ir kiti
nežinai, kas yra grafomanija? keista, juk čia puikus pavyzdys. ... kai paskaičiau, kad groja Coldplay, kilo įtarimas, kad nieko gero nebus. Avril Lavigne - dar blogiau. paaugliškas tekstas. vaizduojamas subrendęs žmogus, bet jo mintys neįtikina tuo. ... plauktelėjusių primityvių abstrakcijų šiupinys. no good.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą