Rašyk
Eilės (78158)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 8 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Nė vienas žmogus negimė elegantiškai. Visi žino, kaip gimstam. Su ašarom ir klysmu, su krauju – be jokios elegancijos. Serga žmogus taip pat ne elegantiškai. Pūliuoja ir išvemia neapykantą.
Elegantiškai gimsta tik pavasaris, su lietum, visa plaunančiu. Žmonės dar kartais krenta. Veidu į purvą. Kartais iškyla – neelegantiškai žengdami per kitų galvas, neelegantiškai nunarintas.
Elegantiškai krenta ruduo, purvinos balos elegantiškai moka atspindėti dangų. Ir moka kilti medžiai iš mažos sėklos, kėkšto pamestos.

Gulėdama ji žvelgia į pelėsiais apsitraukusią sieną. Galėtų pasiremti į pagalves ir žiūrėti pro langą į vakarėjančią pienių pievą. Bet ji nekenčia pienių vakarais. Kai jos susiriša mažais mazgeliais ir būna tokios, na tokios – neelegantiškos. Todėl ji įsistebeilija į sieną. Apsilaupę tapetai, prisigėrę drėgmės, raitosi. Kartais ji nukreipia žvilgsnį į langą. Langas aptaškytas. Purvo grumsteliais. Pagiežos ir nepasitenkinimo kondencatas. Taigi. Kondencatas renkasi ant vėsiausių paviršių. Kadangi čia vienintelis drėgmės šaltinis – jos kūnas, tai ir priskretę lašeliai ant lango - jos nuosavas produktas. Ir pelėsiai - jos produktas. Ji guli ir paeiliui stebi juos visus. Savo produktus. Galėtų pasišlykštėti, kad taip neelegantiškai prigamino karčiųjų lašelių, bet, spoksodama į juos, daugiau nieko negali prisimiti, tik tą kartą, kai ją pažemino kažkoks asilas. Dar pamena, kokia nesėkmingai išskydusi buvo jos laimė, ir be viso to ji dėl nieko nekalta. Kažkoks pipirų ir surūgusių citrinų skonis pasklinda burnoj. Neelegantiška. Net  didžiąjam jausmui tinkamas žodis. Juk net meilėje – nieko elegantiško. Nuvarvėjęs tušas, paraudę akys, apsilankymai pas ginekologą. Vis dažnesni. Sujauktos paklodės, seniai neskalbtos, prisisunkę aitraus prakaito, neleidžia apie save pamiršti. Ir dar tas tarakonas, ropojantis per sieną. A taip, meilė. Tik dėl jos veidas pasikeitė į neelegantišką raukšlę. „Ir galiausiai visi jie kiaulės“ – nusprendžia ji.

Tai štai. Žmogus neelegantiškai gimęs, nugyvenęs pusėtinai neelegantišką gyvenimą dar neelegantiškiau miršta. Jis ne koks gyvulys, kad mirtų tylomis, kaip tikrieji gyvuliai dvesia. Ne, jis galuojasi, riaumoja, inkščia, spjaudosi, krenta putos, galiausiai prasideda traukuliai. Ir čia tik natūraliosios mirties pusė. O kur dar visos nenatūralios. Žmogaus neelegantiška egzistencija visiškai priešinga aplinkos elegantiškai egzistencijai. Juk mirštantis žmogus niekad negalės prilygti taip elegantiškai mirštančiai dienai.
2005-05-23 15:25
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 16 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2013-12-23 23:28
Elegantiškai :) patiko gamtos ir žmogaus priešpriešos. Net ir tie pelėsiai (mano kambario sienos ir lubų kampučiai taipogi prikvepuoti, iškvepuoti jais). Ir visgi, dar kartelį įsitikinau, koks netobulas sutvėrimas yra žmogus.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-10-18 12:31
Darius 30
Perdaug padrikas ir neišbaigtas kūrinys. Žodžių: ,,elegantiškas, neelegantiškas" panaudojimas daugelyje vietų abejotinas. Labiausiai kūrinyje man patikusios vietos - pirmas ir paskutinis sakinys :). Kadangi esu perskaitęs visus tavo kūrinius, kuriuos čia palieki, tai ir šiame sugebėjau įžvelgti tavo stilių, kuriuo mane taip žavi. Deja, vistiek turiu pripažinti, kad tai vienas prasčiausių tavo kūrinių.
Trumpas kūrinėlis su mintimi, kad ,,neelegantiškai gimstame ir
neelegantiškai mirštame". O žinai - užtat gyvename mes visi labai elegantiškai, taip, kad kartais net juokinga...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-08-10 15:24
black eyed
Kondencatas :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-05-26 23:49
Amadeus
Turbut nesuklysiu, kad pagrindinė mintis yra ši: Žmogaus neelegantiška egzistencija visiškai priešinga aplinkos elegantiškai egzistencijai.

Žodžiai čia gan gražiai sudėlioti, bet nėra teisingi. Kūrinuko paveikumas greičiausiai ir slypi tame, kad daug kas palikta "už kadro", o tai leidžia lyginti skirtingus dalykus.
-----------------------------------

Pavyzdžiui, vienas iš gamtos reiškinių - cunamis.
Bet ar jis elegantiškas?

Stichijos aukos tikrai to nepavadintų elegantišku procesu, koks jis natūralus bebūtų...

Taigi, ne viskas, kas natūralu, yra elegantiška.

Destruktyvūs reiškiniai laikomi labai neelegantiškais. Bet kodėl? Jei cunamis įvyko žmonių negyvenamoje teritorijoje, aukų nėra - tiesiog pakilo didžiulė banga, nušlavė pakrantes. Koks nepakeliamai lengvas GALIOS demonstravimas! Koks grožis! Kokia elegancija!

Vadinas, galime patikslinti, kad gamtos reiškiniai laikomi neelegantiškais, jei kenkia Žmogui.

Bet rodos gimimas tai žmogui nekenkia?
Priešingai - koks elegantiškas tas Pirmasis Įkvėpimas! Ko vertas tas Pirmasis Klyksmas, skirtas pranešti pasauliui - "Aš jau čia!!!"

Ką gi, pasirodo gimimas žmogui nekenkia. Vadinasi, nėra reikalo jo vadinti neelegantišku. Juo labiau negalime jo vadinti nenatūraliu.
-------------------------------------
Galima būtų tęsti ir tęsti, bet išvada viena: negalima elegancijos tapatinti su natūralumu, o neelegantiškumo - su destruktyvumu, nes realybėje šios kategorijos persidengia pačiais įvairiausiais būdais.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-05-26 22:22
Pirklys
Sveikinu, brangioji drauge.. jums pavyko sutverti abejingumo nepaliekanti kurinuka..

Jis man primine viena dailinininka, kuri neseniai radau internete ieskodamas kosmaru, toks talentingas.. jo siurrealistiniai vaizdeliai pavyzdingai isbaigti, pavirsiai nuslifuoti, seseliai ir spalvos svelnios.. beveik kaip DALI.

Tik vaizdavo tasai dailininkas visoki siauba.. sunkiai suprantama beviltiska zmogaus merdejima.. viename vaizduojamas zmogus su viena koja ir viena ranka, isaugusia jam is krutines.. "zmogus" kaip Guliveris - didziulis parkrites dykumoj, priristas ir laikomas mazu juodu zmogeliuku su Hanibalo kaukemis. Zmogus nuogas.. jo sesios pailgai istisusios burnos negali nei uzsiciaupti nei pasakyti zodzio.. akys apimtos siaubo.. beviltiskas.. nei gyvas, nei mires, nei su viltim nei nusipelnes kancios..

vienzod.. labai neelegantiskas vaizdelis.. ir labai talentingas dailininkas...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-05-24 21:49
ir kiti
klišė -> jei jau krenta veidu, būtinai į purvą. ir ką? atsistos, nueis. o kaip purvo savijauta? vis "žmogus, žmogus..."
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-05-24 15:23
vaja
Tas žodžio įkyrus pasikartojimas - pjauna, rėžia, duria, bado...  Ar to siekta, kad nustelbtų puikų sumanymą, gerą mintį?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-05-24 11:05
Tomas Marcinkevičius
Tas grazus slykstumo aprasinejimas kazkuo primena Parulski ar Jakuciuna.
Grazus, elegantiskas sleikstulys rulez:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-05-23 17:41
niekadnebusiusviesi
ne nu patiko tikrai:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-05-23 17:32
katalike
tik va, per mazai mjptyvo: is kur cia ta ji atsirado?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-05-23 17:31
katalike
paskutinis sakinys tai gudriai, gudriai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-05-23 17:07
helena be trojos
konceptualus..... ;) patiko
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-05-23 17:00
Dratelė
nea...
žmogučiai irgi elegantiški kaip ir ją supanti aplinka...

kam taip žiauriai

nors via kaip parašyta man patiko..
tik mintelės kurios ne kurios daba kertasi su mano pasaulėliu.. todėl ne viskas patikiti :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-05-23 15:59
Mari Poisson
Manau, kad tikrai elegantiskai parasyta.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-05-23 15:34
Evunia Val Niente
perkaičiau iki puses, toliau negaliu
nepatinka
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą