Rašyk
Eilės (78178)
Fantastika (2307)
Esė (1555)
Proza (10913)
Vaikams (2717)
Slam (74)
English (1198)
Po polsku (371)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 24 (2)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Po perkūnijos ir liūties rytas kvepėjo gaiva. Vasaros saulėkaitoje, žarstydama drėgną smėliuką, žaidė mergytė. Jos tėtis netoli kapojo malkas. Trinkt -  klest, trink – klest...
Kiek daug smėliukų! Mažyčių mažutėlių akmenukų! Kiekvienas – kitokios spalvos. Kažin, ar jie draugai? O iš kur jie atsirado? Ar jie kažkada buvo dideli akmenys ir tik neseniai išsibarstė tarp mano pirštų? Kaip broliukai. Ar jie ką nors jaučia? Tikriausiai, ne. Nes jie negyvi.
O medis gyvas? Ar medžiui skauda? Jis auga, nes jo šaknys šlapių smėliukų apsuptos – bet medyje smėliukų nėra, tik drėgmė. Kokios gražios perskelto medžio rievės! Pusės panašios – labai! – bet nevienodos. Kodėl?
... Smėliukai sudaro savo didelį pasaulį. Bet yra dar ir medžio pasaulis. Ir tėčio. Ir mano! Kas juos jungia?  Kas skiria? Kiek šitokių pasaulių yra visoje žemėje, danguje ir žvaigždėse? Tėtis  sakė, kad labai daug. Bet vis tiek yra kažkas, kas talpina savyje viską viską! Tai – ne begalybė. Nesvarbu, kad ji didelė. Turi būti vienas bendras tas kažkas... Kas? Nebesugalvoju. Ai, tikriausia per maža esu. Tėtis sako - kai užaugsiu,  pradėsiu eiti į mokyklą, – daug ko išmoksiu. Kaip norėčiau žinoti viską viską! ”




-Mes jau išsiaiškinome diferencialo sąvoką...
Kodėl dėstytojas nepasako paprasto pavyzdžio: perskėlus medį, jų pusių skirtumas yra toks mažas, kad artėja prie nulio.
-…o dabar pereisime prie išvestinės.
Jis ir vėl tikriausia aiškins viską labai sudėtingai, nors tai – tik perėjimas į aukštesnį lygį.
Štai, ilgiausios lygtys kaskart po išvestinės sutrumpėja, kol…

-Konstantos išvestinė, kaip matote, lygi nuliui. Šiandien tiek.
Kažin, ar dėstytojas įsivaizduoja, ką reiškia nulis. Tai – ne niekas. Tai – viskas, tai - begalybės pradžia.



Ji žvelgė į paveikslą, negalėdama atitraukti akių – čia buvo daug pasaulių – visi skirtingi. Menininkas - kuris įžvelgė ateitį - nutapė judėjimą, chaosą, erdves, kurios liejosi ir konfliktavo…
Jis miręs, ir dabar, tikriausiai, žino viską. Kokiame pasaulyje jis dabar?
... Kokia graži muzika – nuostabi, nežemiška, aidi vos girdimais varpais. Kaip gera! Tarsi paveikslų dvasia išsiliejo į šitą salę. Vos vos virpanti jaudinanti ramybė...  Tarsi tuoj turėtų atsiverti paslaptis... “

-Gal nori pamatyti paskutinįjį jo paveikslą?
Moteris atsisuko į dailininko giminaitę:
-Kur jis?
... Žvelgė į drobę ir tyliai iš džiaugsmo verkdama, gėrėjosi stebuklu – čia buvo nutapytas perėjimas į aukštesnį lygį. Tiesiog išvestinė.
2005-05-02 05:41
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 12 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2007-09-13 17:24
Ežero
Taip. Taip. Taip.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2007-08-12 21:22
ška
Pats tekstas turi gylio, toks impresionistinis:) Ko trūksta? Jį reikia išplėtoti, ką tujen ir sakei žadanti daryti. Kaip špargalkė jis paveikus. Belieka palinkėt ryžto šitą idėją įgyvendint;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-30 08:52
Tylusis monstras
Labai šaunu, kad kūrinys kompaktiškas, neilgas. Tame jo ir esmė. Jame nematau pilstymo ir tuštumo. Gaila, kad balsuoti negaliu. Skirčiau nemažai balų.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-24 01:04
Si bilė Sibire
*apgaulingo
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2005-07-24 01:04
Si bilė Sibire
Ėjai plonyte linija: norėjai vaizduot, išreikšt labai daug, neaprėpiamai daug... Norėjai užčiuopt esmę.
Mintį supratau. O išpildymą turbūt reikėtų plėsti, keisti, kad būtų aiškiau tam eiliniam skaitytojui, kuris yra beveik be intuicijos ir iš teksto nori aiškumo. Kad ir apgailingo.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2005-05-26 00:27
Antanulis
Visiška grafomanija. Nebūtų niekam  didelio nuostolio, jei daugiau tokių ir neberašytumei
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2005-05-17 19:34
Rudalevičius Vitoldas Ričardo
da čia nieko tikro nėra. absol.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2005-05-02 22:39
ir kiti
per daug daviau. nepažįstamas kompas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2005-05-02 22:39
ir kiti
mergaitės mąstymai perauga į nevaikiškus. tiesa, pradmenys vaikystėje. tačiau ne tokie akivaizdūs.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-05-02 16:55
vaja
:)
...Senatvėj gerai prisimeni, ką mažas veikei :)
Tai nebuvo atsakymai - tik klausimai. Tikrai nežadu ginčytis. tiesiog labai malonu... Ačiū čia - nes Viena skruzdėlė jos namuose neleido dėkoti :)
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-05-02 16:11
viena skruzdėlė
jjo. pirma dalis - visiškai netikra.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2005-05-02 12:30
Lavondėmė
Visai nieko, bet tas mergytės mąstymo aprašymas man nepralindo :), nepatikėjau. O ir kūrinys per trumpas, didžioji rašykų klaida. Tik spėji įsijaust... ir sudie.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą