Rašyk
Eilės (78093)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 17 (2)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Detektyvinė apysaka
1.

Vakarėjantis gegužio dangus degė purpuru – pranašavo rytojaus vėją. Sąvartyno viduriu žengė du vaikai. Jie retkarčiais trepteldavo koja, pagąsdindami kokią riebią žiurkę, įžūliai spoksančią į juos.
Staiga jaunėlis timptelėjo keturiolikmetį brolį: “Žiūrėk, Vikte, Gerklelė vėl kažkokį spektaklį sumanė”.
Jiedu prisiartino prie susibūrusių žmonių.
- Cha! Cha! Cha! Tai, sakai, matei lavoną? Tik jūs paklausykit! Jis vakar matė tikrą lavoną! - juodbruvas vaikis, pravarde Samtis, kvatojo net susiriesdamas.
Šalia senis, visas paraudęs nuo įniršio, gniaužė kumščius:
- Tu, varlioke, manęs pirštais nebadyk! Jei sakau, kad mačiau, taip ir buvo!
- Ir dėl to į kelnes pridėjai? Cha! Cha! Cha!
Apspitę juodu žmonės, nuskarusiais ir pasmirdusiais drabužiais, žiūrėjo, kuo viskas baigsis. Šiame sąvartyne tokie susibūrimai ne naujiena. Visi vienas kitą gerai pažįsta. Aišku, tas karštakošis senis vakar padaugino.
- Na, tai sakyk, kaip ten buvo? - pagaliau neiškentė viena moteris užkimusiu balsu. Ji užsirūkė ir, pasiruošusi klausytis, atsisėdo ant šalia besivoliojančio sulamdyto kibiro. Kiti bendrai, kreivai šypsodamiesi, stoviniavo aplink.
- Kaip buvo? Nagi taip. Trise kiek išmetėm. Ir pritrūko. O aš turėjau dar paslėpęs vienoj vietoj…
- Ko meluoji? Ten ne tavo buvo! Ėjai vogti iš Henkos slėptuvės! Aš žinau! - vėl šokosi Samtis.
- Man Henka leido pasiimti, kada reikės! O ko sekei iš paskos, snargly nesudžiūvęs! – senis vėl šoko į atlapus jaunesniam.
- Nagi, raminkitės! - žmonės nekantraudami laukė pabaigos.
- Na va, mudu ten ir susiėmėm, - senis vėl piktai dėbtelėjo į Samtį.
- O aš ištraukiau iš jo kelnių diržą, dailiai pasodinau ir prisegiau Gerklelę prie medžio, - neiškentė nepasigyręs jaunasis. - Pasiėmiau butelį ir grįžau, palikęs vargšą prie medžio. Kad jūs būtumėt matę, kaip jis ardėsi!
- Nepertraukinėk! – senio įtūžis mažėjo. - Taigi, nutraukti diržo aš niekaip neįstengiau, tai privargęs ir užmigau. Naktį pabundu nuo burzgimo – vos ne ant manęs furgonas užvažiavęs! Žiūriu, kas bus toliau. Nagi, išlipa du vyrai ir tempia maišą. Pametė netoliese. O, siaube! Iš jo plikos kojos kyšo! Lavonas! Tie vyrai ėmė duobę kasti, o kai vėl pajudino maišą, tai ir sijonas išlindo. Toks languotas, kaip Folijos!
- Cha! Cha! Cha! Jis visų bobų sijonų žinovas! O Folija, matyt, brangi buvo, kad gailiesi nė skiautelės nepasilikęs jos sijono atminčiai! - Samtis vėl ėmė tyčiotis iš Gerklelės.
Kiti susidomėję rimtai klausėsi.
Iš sąvartyno Folija buvo dingusi prieš dvi savaites. Tai buvo mitri moteriškė, maždaug penkiasdešimties metų. Giminių nei artimųjų ji neturėjo, o čia mėgo ją už gyvą būdą.
- Klausykit! Gal einam pažiūrėti? Iškasam? Arba policijai pranešam? - suabejojo vienas vyriškis.
- To dar betrūko! Aš nagų nekišiu. Paskui policija užtampys, sakys, kad patys ir pribaigėm, - moteris, sėdėjusi ant kibiro, numetė nuorūką, nusispjovė ir pakilo eiti.
- Vargšė, o gal ten iš tikrųjų Folija užkasta? O kas tie vyrai, kurie ją atvežė? - sušneko žmonės.
Dabar istorijos didvyriu tapęs senis pakėlė galvą.
- Einam! Einam, parodysiu tą vietą – iš vienos pusės kelias ir griovys, krūmokšnių prižėlęs. Ir vanduo. Beveik nepraeinama vieta. Gerai dar, kad jie manęs nepastebėjo! Būtų trenkę kastuvu per galvą ir šalia užkasę! - senis, matyt, rimtai buvo išgąsdintas.
- O kas tave beišlaisvino? – paklausė kažkuris iš būrio.
- Kai pagaliau jie nuvažiavo, aš jau buvau blaivutėlis. Pasisukau diržą sagtimi į priekį, atsisegiau… ir nuėjau, - senis kiek sumišo, kad girtas nesugalvojęs taip padaryti.


bus daugiau
2005-04-20 10:20
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 11 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2005-04-21 23:08
ir kiti
klegesys net patį įvykį nustelbia. lauksim daugiau
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-04-20 20:38
Maša
Kodėl čia? Kodėl ne į prozą? Detektyvai gi proza, ar ne?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-04-20 14:50
Dūšė
Jezau.. Klaidele pamatiau. Da nepratės spaudyt tons mygtokus.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-04-20 14:49
Dūšė
Minuot, monei šits laba patika. Atidousiu vėsus.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą