Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 8 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Tomukas dirbo žiemą. Padėjo kaimynui skusti bulves. Kadangi tėvas buvo padovanojęs triratuką prieš du metus, labai norint dar buvo įmanoma važinėti, bet reikia kartą metuose pakelti kėbulą. ..
    Tai, ką vaikas, savo supratimu, už tuos uždirbtus grašius padarė, turėjo viršyti visus patėvio lūkesčius. Jis prikalė didesnius ratus savo mažutėm letenikėm. Veidrodis veikė. Nuplovė. Žibutės žydi. Velykos tupi be kelnių po krūmu.
    Kaip pylė į balą prie išvietės, vos pajudėjęs žibučių. Trenkėsi dešine veiduko puse į medines lentas.
Motutė išlėkė lauk paguosti vaiką. Neiškentusi. Moteriškės jau buvo įpusėjusios. Kruvinas siūlas ausies spenelyje su bulvės gabaliuku tabalavo ir daužėsi į raudonai nubraukytą paausį. Motutė veriasi auskarus.
-  Tomai, ar labai skauda? 
-  Va čia.
Spaudžia vaiką glėbuky. Alaviniai kareivėliai įspausti mirga žemėje per lingavimą.

  Garbanoti žvirbliai. Mama pirmą kartą atsivežė ir Tomuką į miestą. Perka kaliošiukus. Pavasaris, o vaikas jau tinkąs bent žoles iš daržo išnešti. Būtinais eis jau į mišką, išmoks atskirti ąžuolus, priplėšyti juodbruvių žievių siūlams ištepti. Reikia kaliošiukų. O ir pats juos gi užsidirbo. Motinos širdis kirba iš džiaugsmo. Rodo Tomukui į parduotuvę, numesdama ranką:
-  Va čia tau duoną perku.

  Tomukas greitai atbėgo pažiūrėti kaip ritasi viščiukai. Abu su mama tupi, lupinėja lukščiukus. Višta Žibutė paklaikus. Jis pats surinko lizdą. Bet viščiukai blogi šį pavasarį. Višta kaip višta, bet labai mėgsta nuo lizdo pasitraukti. Ir taip susitepusi. Tupa į lizdą, tada kai žmogaus ranka sudeda. Jos atgula balandžio žolėj. Vartosi kaip katės prieš saulę. Kartą gulėdamas po karklais matė, kaip jos netingėjo nusileisti pasidžiaugti vaizdu. O lizdų nekrauna. Kalbėjo sau Tomukas jų gyvenimą kaip iš nuotraukų, rinkdamas kiaušinius pakiautėse. ..
  Kitą rytą patėvis išritino kelmą į vidurį kiemo. Tomukas su močiute siurbė liepų arbatą ir krimto duonukę su medum. Per langiuką žiūrėjo įdėmiai, ką ten patėvis daro taip plieskiant drėgnai saulei po susprogusiom vyšniom. Motina išlindo iš tvarto. Į sijoną surinkusi negimėlius.
  Tėvas taiso kiaušinius kelmelio duobutėje. .. Mažesniuoju kirvuku skaldo rudus. Kiekvieną kartą keliant tyška jam ant peties baltymas. Ir kartu su kiaušiniais dešimt metų nukirto.
- Sūru! - Močiutė griebia vaikiuką, susuka į prijuostę. Apkabina, kaip serbentas tvorą.
  Tomukas mato per lingavimą, kaip vyras su motina atokaitoj perbrenda pienes, leidžiasi varvindami kiaušinius, iki karklyno. ..
  Susiras.
2005-04-15 12:59
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 21 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2006-01-24 14:30
paNeDeiKa
kokia čia kritika. ..
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-01-12 19:00
Linea
nu taj nepyk gi uz kritika.man pvz nepatinka apie kaima, o tu turbut nekenti kachiu,a ne?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-01-12 07:45
paNeDeiKa
čia ir turėjo dvelkti kaimu. .. nu čia dabar.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2006-01-11 22:57
Linea
taaaaaaaaaaip,ypatingai grazus ir kokybishkas kurinys.tik shgiek tiek dvelkia kaimu.bet kiekvienas rasho apie tai kas jam mieliausia,ar ne, mieloji?
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-04-18 23:24
ir kiti
Kadangi tėvas buvo
Motutė išlėkė
Tomukas su močiute siurbė

daro taip plieskiant drėgnai

...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-04-17 13:00
Trisula
"dveji metai" :} (ir skyryba kai kur..:})
išgautas momentas po "pylimosi", neblogai apie kaliošines perpektyvas ir pabaiga vaizdinga (ypač serbentinis guolis ir nuėjimas), va, tik mažybinių -(i)ukų per daug, tokią - kažkokią - nekokią dirbtinę intonacą suraizgo..šiaip šiltai fragmentuotas ir nuteikia "žemiškai", grįžtam prie amžinųjų..gražu, o varga ten apie 21 a. nusiskiedė..
"iš saulės ir juodžemio", tikrai neblogai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-04-15 19:44
paNeDeiKa
juokitės iš jo :] varga nori, kad juoktumėtės :]
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-04-15 18:05
Chariot
iukas
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-04-15 18:05
Rudalevičius Vitoldas Ričardo
palaidos draikanos, nesurišta. nežinau kodėl kvepia vienu litu ar tai cukriniais avinėlais. o pro langą 21 amžius jau. šiaip būtų gerai toks kalbėjimas jei šalia to dar būtų ir pasijuokta iš jo, bet čia lyg ir rimtai? nu nekas.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-04-15 13:17
maksas
'Tėvas taiso kiaušinius kelmelio duobutėje.':D
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą