Rašyk
Eilės (78093)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 14 (2)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Tą karalystę valdė Šešios Pušys. Karalaitės. Jos buvo ypatingos. Galėjo vaikščioti. Galėdamos vaikščioti, žirgliojo po savo valdas žiemą ir vasarą. Pušys karalaitės buvo labai aukštos, už visus medžius aukštesnės. Savo ūgiu jos didžiavosi. Niekino visus - ir žmones, ir medžius, nes jie buvo žemesni už jas. 

Kiekvieną kartą žmonės, pamatę  ateinant Šešias Pušis karalaites, klodavo po  jų  išsiraičiusiomis  pėdomis  baltus  rankšluosčius. Saugojo, kad nesusiteptų  šakninės kojos. Pakloję rankšluosčius, jie nusilenkdavo ir žiūrėdavo tik į keistąsias pėdas. Pažvelgti  aukštyn, į  skrybėlėtas galvas, kurios siūbavo ant laibų kamienų, žmonės nedrįsdavo. Kartais karalaitės teikdavosi paberti iš savo kankorėžinių rankinukų riešutų. Riešutai buvo kaštonų dydžio. Suspėjusieji pagriebti nuo žemės pabertųjų karališkų riešutų džiaugdavosi, girdavosi, kartais susipešdavo. Tokios peštynės karalaitėms  patikdavo.

Nors  Šešios Pušys karalaitės galėjo vaikščioti visoje savo karalystėje, bet labiausiai mėgo buvoti karalystės viduryje. Vidurys lieka viduriu.
Vieną kartą jos nutarė apeiti visas valdas, apžiūrėti  nuošaliausius kampelius.  Eiti neskubėjo ir kol nuėjo į šiaurinį kraštą, atėjo žiema.

Šiaip taip per sniegą nubridusios  iki nuošaliausio savo karalystės kaimo, karalaitės Pušys, kaip visada, pradėjo laukti pagarbos sau.  Kaimiečiai  net nepagalvojo, kad jos gali ateiti čia. Dar tokiu laiku. Jie neišėjo  pasitikti, nepaklojo  baltų rankšluosčių, o ramiausiai dirbo žiemos darbus namuose ir tvartuose. O!  Kaip supyko  Šešios Pušys karalaitės ant to kaimo žmonių! O!       

Tuo  laiku,  pasitikrindama kelią lazdele, sniego provėža atsargiai ėjo akla mergaitė.  Ji nugirdo  kalbą. Sustojo. Klausosi. Karalaitės piktai kalbėjo apie šio kaimo  žmones, o dabar  pradėjo barti mergaitę. Kodėl ji joms nenusilenkia?  Kodėl nežiūri į jų šaknines pėdas?  Kodėl neskuba su rankšluosčiu?!  Mergaitė pasuko iš sniego provėžos ir, pasitikrindama lazdele pusnis,  atsargiai  pribrido  prie jų. Su lazdele palietė arčiausiai stovinčią.  Paliestoji karalaitė Pušis įsižeidusi atšoko. Kitos karalaitės pradėjo mergaitę barti.  Kur tai girdėta! Kur tai matyta!  Niekas niekada nėra jų lietęs! Dar su lazdele! To betrūko, kad imtų barškinti karališkus kamienus! Pušys iš pykčio suvirpėjo. Net spygliai keli nubyrėjo. O ne, o ne! Gali ir visi nubyrėti! Kokios  karalaitės be spyglių?! Nebenorėdamos, kad mergaitė vėl kurią paliestų,  Pušys, purtydamos skrybėlėtas galvas, pradėjo bristi gilyn į pusnyną. Suspaudusios kankorėžinius rankinukus su riešutais, kiek galėdamos aukščiau pakėlė šakas.  Na, jau ne, ta mergiščia negaus  nė vieno karališko riešuto! 
Mergaitė nusipurtė nuo rūbų sniegą ir pasakė:             

- Pagalvok tu man - puikuolės aukštuolės! Iki šiol gyvenau be jūsų riešutų,  gyvensiu ir toliau. O jūs, pikčiurnos,  briskit atgalios ir be pagarbos.  Sniegas  rankšluosčiais jums bus!                         

Pati mergaitė nežinojo, kad jos žodžiai tokie užkalbingi! Vos tik  pasakė - Pušys sumažėjo. Tapo net mažesnės už kitas pušis.

Taip iki šiol brenda Pušys per pusnynus ir išbrist niekaip negal.
2005-03-06 22:04
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 10 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2005-03-10 22:00
innuendo
cia tai pasaka. pagal visus sakmiu standartus... :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-03-08 12:19
viena skruzdėlė
visai fainai:]
tik tas perfrazuotas rusiškas posakis kiek nesklandžiai nuskambėjo, bet šiaip nieko.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-03-08 01:00
justlife
priminė šešias pušis Labanoro girioj - gamtos paminklais paskelbtos, aukščiausios, gražiausios.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-03-07 16:26
kaiva
Ak, tos pušelės kvailelės:)
Graži pasakaitė.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-03-06 22:42
Dorotėja Vėlyvytė
Labai jau primena Vytautę Žilinkskaitę-mano mėgstamiausia vaikystės rašytoja...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-03-10 22:00
innuendo
cia tai pasaka. pagal visus sakmiu standartus... :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-03-08 12:19
viena skruzdėlė
visai fainai:]
tik tas perfrazuotas rusiškas posakis kiek nesklandžiai nuskambėjo, bet šiaip nieko.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-03-08 01:00
justlife
priminė šešias pušis Labanoro girioj - gamtos paminklais paskelbtos, aukščiausios, gražiausios.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-03-07 16:26
kaiva
Ak, tos pušelės kvailelės:)
Graži pasakaitė.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-03-06 22:42
Dorotėja Vėlyvytė
Labai jau primena Vytautę Žilinkskaitę-mano mėgstamiausia vaikystės rašytoja...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą