Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 12 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Sėdėjome mes dviese, prie darbastalio, prie degtinės butelio. Aš ir dėdė. Mano eilė:
- Į jūsų sveikatą...
Jis linkteli ir nekantriai susimuisto - aš vis delsiu... Karti bjaurybė. Šitos, dėdės naminės, aš jau esu ragavęs: tada buvau vos šešerių - niekieno nepastebėtas šimtgramį "išlenkiau"... Ašaros, gėda, suaugusiųjų juokas...
Išgeriu.
Vėl kaip tada - karštis užplūsta krūtinę, tvoksteli į žandus, skruostu nurieda išdavikė ašara. Ašara ne nuo samanės, - dėl dėdės.
Dėdė jau miręs... Treji metai prabėgo nuo to laiko kai pasikorė. Laidotuvėse nebuvau - nemėgstu laidoti. Gal todėl jis dabar ir sėdi priešais mane, virvagalį vietoj kaklaraiščio pasikabinęs. Sugavęs mano nustebusį žvilgsnį, tyrinėjantį jo kaklo papuošalą dėdė nusišypso ir mostelėjęs stikliuku į mano pusę išgeria, iki dugno.
Pro duris įlenada susivėlusi dėdės dukters galva, numeta kelis prakeiksmus lauke likusiam vyrui, akimirkai suakmenėja išvydusi velionį, klykdama išlekia lauk. Turbūt panašiai ji klykė ir tada, kai grybaudama rado jį ant šakos...
- Neverta bijoti mirusių.
- Neverta... - atsakiau aidu.
Duktė jo niekada nemylėjo, o išgėrusio visada nekentė. Jis buvo stalius, už darbą dažnas atsidėkodavo skaidriąja... jis beveik visada buvo išgėręs.
Atgalia ranka man stumteli stikliuką. Kvepia duona. Tokia  tik ką tetos į pečių pašauta duona. Kai ją rengdavosi kepti mes, it maži narkomanai susirinkdavome prie pečiaus ir godžiai uosdavome duonos pilną orą. Duonos nebekepa ir naminės kaime jau seniai nebevaro. Duonos yra parduotuvėje, o pilstuko...
Pamiršau išgerti. Dėdė neiškentęs ištuštino be eilės ir vėl pripylė. Išgėriau, jei geria kaip su vyru, tai ir gerk kaip vyras.
- Stipri...
- Kaip visada.
Lyg tai įrodydamas jis vėl maktelėjo iki dugno. Aš jau neatsilikau.
- Žvejyba šiandien sekės?
- Pagavau kelis ešeriukus.
-Tai gerai.
Dėdė labai mėgo žuvį. Šiaip jau pats niekad prie maisto ruošos nagų nekišo, bet mano pagautus ešeriukus visada nusiskusdavo, pasisūdydavo ir iškepdavo. Niekam tada neduodavo - tik sau ir žvejui. Žvejoti jis taip pat niekad neidavo, bet valgant laimikį kartais papasakodavo apie tuos laikus, kai upeliukas šalia kaimo dar nebuvo paliestas melioracijos ir užtvankų. Tada čia atplaukdavę tokie dideli upėtakiai, kokius tik sapne gali išvysti. Kelis syk ir aš juos regėjau... žinoma sapne... Už pagautą žuvį (nors dar dažniau už tai, kad esame) dėdė mums duodavo lentelių. Iš jų mes darydavom kažką panašaus į laivelius ir leisdavom upe žemyn.
Vėl ir už mane ir už save ir už mane išgėrė. Kur gi taip skuba? Net neužkąsdamas.
Prieangyje girdžiu tetos žingsnius. Ją nesunku pažinti iš eisenos: sunki, išvarginta, amžina... Vaikų pamiršta ji vis dar darbuojasi, svyruoja po ūkį pilnais kibirais. Vos išvydusi mirusįjį persižegnoja, ramiai apsisuka ir išeina lauk.
Jis tik kreivai nusišypso ir klausiamai pažvelgia į mane: vėl delsiu, negeriu. Karti bjaurybė.
Tarpduryje pasirodo dar vienas nekviestas svečias (negi kaimo žmonės taip puikiai užuodžia gerą samanę?). Šito aš nepažįstu. Dėdė visus aplinkinius pažinojo - vienam duris, kitam langus sumeistravo, o trečiam ir visą namą pasistatyti padėjo. Kažko išsigąsta ir šitas - lyg kulka lekia lauk. Gal skolingas yra likęs ir tikėjosi išsisukti?
Butelio dugnas artėja. Dirbtuvės dabar kitokios, nei jam gyvam esant. Seniau jose jose vyravo nesuvokiama tvarkinga betvarkė, o dabar atsikraustė viso pasaulio atliekos - kiauri kibirai, skudurai, pūvančių obuolių krūva. "Jei dėdė pamatytų, karste apsiverstų."
- O ko man ten vartytis? - Niūriai šypteli.
-Turbūt...
Pakaruoklio ašara nusiritusi per veidą nukrenta ant surūdijusio rankinio obliaus. Ant jo rankenos yra užrašyta data "1878". Tai buvo pats paslaptingiausias dirbtuvių įrankis ir nuolatinių kivirčų tarp manęs ir pusbrolio objektas.
Butelis jau beveik tuščias. Supilu paskutinius lašus ir pastumiu dėdei. Jis atsistoja (sunkiai, tuščias butelis, sunki siela...):
- Man jau laikas.
- Kur?
- Ten...
- O kas ten yra?
- Paslaptis, - šypteli ir išgeria pusę stiklelio - iki.
Jis išėjo... o aš ir vėl neatsisveikinau. Kieme pasigirdo keli paklaikę iš baimės balsai. Ant stalo pusė stikliuko samanės. Pabaigiu.
2004-10-02 09:27
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 18 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2005-01-27 22:39
žirgullinis
Respect. Radau  prozos kurią tikrai perskaičiau iki galo su varvančia seile.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2004-10-20 13:32
Danutė
..smagus pasiskaitymas. Šiek tiek pakoregavus - būtų net puikus...
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-10-09 20:48
Diudia Pauteckas
Sakyčiau, paskutinių trijų sakinių nebereikėjo. Nuo manęs keturi ir gana stiprūs. Maždaug 4,25.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-10-06 10:19
Ievų Pūga
ten kur išgerti, lietuviams tinka ;-)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2004-10-04 11:57
Reinik
Na taip, geras buvo dėdė, jei ir dabar kompaniją laiko... negi gersi su baltais arkliais ar pelytėm...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2004-10-03 14:53
Rudalevičius Vitoldas Ričardo
taigi. vėl nepabaigtas, kaip a_nevėžis mėgsta. reikia 4 rašyt, nors netempia dėl tam tikrų stiliaus nedašlifavimų. o dar dėdė stalius, turėtum žinot. ']
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-10-03 00:11
šoku
grybšt pusę kaip musę ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2004-10-02 23:43
silence
Aha, labai įdomios susitikimo su dėde aplinkybes. Bet tikslumo gal ir nereikia, tegul būna taip kaip man atrodo:)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2004-10-02 21:55
Nyarlathotep
Patiko. 4.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-10-02 18:38
Abigaile
Karatsi amn atrodo,kad artimuosius dažniau susitinkame,kai jų netenkame.Geriau gerkim su gyvaisiais!Puikus kurinys,turintis cinkeli.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2004-10-02 16:33
deladas
labai fainas kurinys. nesutinku su ST.sebastiono nuomone, kad neva reiketu detalesnes informacijos apie susitikima.Mano nuomone, autorius naudodamas esama konstrukcija perteikia ypatinga kurinio atmosfera.Vertas geriausiuju
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2004-10-02 15:47
St Sebastianas
Autorius galėtų spelčekerį susiintaliuoti.:/ O jei susiinstaliavęs, tai derėtų juo naudotis. Bet šiaip neblogai. GAlbūt norėtųsi, kad kūrinys būtų ilgesnis. O labiausiai norėčiau sužinoti kaip dėdė susitiko su savo sūnėnu. Užsuko į kambarį ir pasakė: "Einam į dirbtuves išgerti?":)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Blogas komentaras Rodyti?
2004-10-02 12:02
_I_
_I_
Geras. Man ne tik, kad patiko (tik niekaip nežinau kodėl), aš jį į mėgstamiausius įgrūsiu. Net nekreipsiu dėmesio į keletą klaidų (pvz.:didžiųjų raidžių trūkumą).
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas (1)
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą