Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 15 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Kontaktas
Iš straipsnių ciklo „Rūkas ir Mažylis“ (VIII)

Naktis viename iš Maskvos oro uostų. Džekas Londonas čia ne prie ko. Skrydžių vadovai tą naktį net neskaitė pasislėpę jo apsakymų tarp trumpų radijo ryšio seansų su lėktuvais. Skrydžių vadovų pamainos viršininkas irgi rymojo savo kėdėje tik priešais sausas instrukcijas, darbo žurnalus ir SSSR vadovybės nutarimus. Lėktuvų labai nedaug, bet nuotaika labai ne kokia. Išvakarėse valdžia taip visus "pamylėjo", kad visi sustingo taip "kaip reikia". Visi demonstruoja perdėtą uolumą. Bet tai atrodo ironiškai. Net nervina...
Įeina į kabinetą kolegė: "Valerijau Dmitričiau, aš trečios valandos informacinį aplinkraštį rašau. Ką rašyti? Kas pasikeitė po vidurnakčio? Kuro limitas pas mus toks pats? Aštuntas vairavimo takelis vis dar remontuojamas?... "
To "visuotinai reikalaujamoje tvarkoje" buvo jau per daug...
- O va ne! - įtūžo pamainos viršininkas - Netikėtai atvyko ešelonas su kuru ir mes didvyriškai jį tik ką "iškrovėme“... O į aštuntą takelį subėgo nykštukai ir jį užasfaltavo. Mes tik ką griausmingai atšventėme jo atidarymą... Rašyk ką nori!...
- Tai ką  man rašyti? - dar didesnį savo susierzinimą parodė kolegė.
- Rašyk, kad Maskvos aeronavigaciniame mazge kabo skraidanti lėkštė...
- Kaip rašyti? NSO? Ar neatpažintas skraidantis objektas? Aš rimtai klausiu. Taip ir parašysiu!...
- Žinai ką, rašyk - nenusileidžia, bet visišką nusiraminimą demonstruoja viršininkas - rašyk ką tik nori. Normalūs žmonės Maskvoje dabar miega. Tik nepamiršk iki šeštos ryto tai išbraukti, nes ryte tikrai su bloga nuotaika namo išeisi.
Nutraška teletaipai. Informacinio aplinkraščio lapeliai pneumatiniu paštu po skrydžių valdymo sales pasiskirsto. Pralinksmėja skrydžių vadovai, lyg gavę po malonią dovanėlę . Sužvalėja lyg išgėrę po puodelį kavos. Energingiau radijo ryšio svertelius spaudo. Linksmiau su artėjančiais lėktuvais sveikinasi. Tuos informacinius lapelius naktimis mažai kas skaito. Bet vienas kitas "uolesnis" lėktuvo kapitonas tikrai "užkibs". Retai tokia proga pažaisti "Age of Space" su tikrais lėktuvais pasitaiko.
Renkasi paryčiais įgulos įvairiuose miestuose į Maskvą skristi. Keistai jaučiasi naktį atsikėlę. Tačiau nugriaudėja linksmos šturmanų ovacijos: "Vyrai, vyrai, neįsivaizduojate ką mes Maskvoj pamatysim. " Ką vėl kas Kremliuje numirė? " - negali vis tik "atsibusti". "Ne. Maskvoje išsilaipino marsiečiai! ". Nuvilnija linksmas šurmulys. Vyrai net negali tuo lapeliu pasidalinti. Visi nori grįžę kam nors rimtu veidu jį parodyti. Tačiau lapelis slysta į vieną iš portfelių kartu su kitais popieriais. Lėktuvas išskrenda Maskvos link. Ir visi, "kaip paprastai būna po kontaktų su NSO", visa tai galutinai pamiršta.
Tačiau saulei tekant Maskvą apgaubia "rytinė" migla ir visas Maskvos aeronavigacinis mazgas atsiduria lyg debesyse. O prašvitus oras dar labiau niaukiasi. Artėja lėktuvai prie Maskvos, bet kas virš jos darosi nematyti. Taigi įneria vienas iš lėktuvų į "baltą pieną" ir visi jo įgulos nariai kaip vienu metu pamiršo taip akimirksniu visi ir prisiminė skraidančią marsiečių lėkštę...
- O kaip ten ta "štuka"? - nedrąsiai pasigirsta klausimas eteryje.
- Na viskas tvarkoje - atsako skrydžių valdymas - Ji truputį pasitraukė. Mes jus abu lokatoriuje matome. Jūs tuoj prasilenksite kairiu bortu...
- Kąąąą?! - nugriaudėja balsas iš kito lėktuvo - Aš kairiau standartinės schemos einu. Kodėl jūs mane užvedate tiesiai jai į kaktą?!
- Jūs skirtinguose aukščiuose...
Tačiau skrydžių vadovo balsas nuskamba netvirtai. Lyg su melo gaidele.
- O jūs ką, su jais radijo ryšį turite? - įsiterpia trečias lėktuvas - Ar jie nutūpę aukštimačio nustatymo pagal aerodromo slėgį instrukciją skaitė?
Ne balandžio pirmoji. O lakūnai debesyse pasirodo "apdairesni" nei giedrą dieną. Ir per daug lėktuvų apie NSO jau "žino". Žaidimą reikia tučtuojau baigti. Tūkstančiai Žemės gyventojų su savais žemiškais skraidančiais aparatais link Maskvos artėja. Skamba telefonai. Greit reikia tartis, kol dar lėktuvai atsarginių oro uostų nepradėjo rinktis. Artėja devynios ryto - tuoj į darbą valdžia rinksis. Momentaliai išsiaiškins skraidančios lėkštės ir konstruktorius ir pilotus...
Bėga pamainos viršininkas į teletaipinę tikslaus aplinkraščio teksto rašyti. Bėga per skrydžių valdymo sales ir tyliai "šaukia":
- Sakykit kad išskrido. Išskrido. Išgaravo. Na patys žinot kaip su tais NSO būna. Knygas skaitote. Kiną žiūrite. Akivaizdu, bet neįtikėtina. Buvo ir nebėra. Sakykite, kad Maskvos aeronavigacinio mazgo oro erdvė švari. Jokių pasikeitimų nebėra ...
2004-07-05 11:12
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 11 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2004-07-15 12:49
Mastermind Hazord
ir vistiek neblogai :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-07-05 22:19
Nyarlathotep
" tik priešais sausas instrukcijas, darbo žurnalus ir SSSR vadovybės nutarimus." Iš kur skaitytojui žinoti prieš ką viršininkai paprastai rymo? Tas "tik" kažkaip neįsipaišo.
"To "visuotinai reikalaujamoje tvarkoje" buvo jau per daug... " Tų klausimų buvo per daug
"tvarkoje" ? Ar tos tvarkos buvo per daug ?
'"rytinė"' kodėl kabutėse ?
"Taigi įneria... visi ... visi" - 2 visi nereikia, gal antrą reiktų keisti "kartu"
Yra kelios smulkios klaidelės, o šiaip - gerai.
4
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-07-05 20:06
PhoBos
tavo kuriniai jega, gyvi tokie
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą