Rašyk
Eilės (78155)
Fantastika (2307)
Esė (1554)
Proza (10911)
Vaikams (2714)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (370)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 1 (0)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter





makalojus makalojus

draugai

Rekomendavo: Bathos


Aš pirkdavau rožę, aš paprastas
ir vyno, nes mėgo, nes jaudina
ir ko tu žiūri į mane, traukiny?
ne tavęs atėjau pasitikti

ir lengva pamiršti,
kad reikia pamerkti,
nes vynas galvą susuko,
ir mano draugai, aš imsiu rašyt,
o jie užsirūko...
2004-04-20 09:28
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 43 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2005-02-11 22:28
Febi
bohemiškas, patiko
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-02-11 20:07
KNX
KNX
o drg. Bathos - dėx už recenziją. anoji iš pedagoginio negebėdavo taip - tiesiog sakydavo "gražus" arba"ne". bet gal tai dėl tuomet dar ne kunixo autoriaus pretenzingo ir priešingai šiam autoriui ne 'paprastumo'... :)))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-02-11 20:02
KNX
KNX
jei apie gyvenimą - reminiscencijos iš pedagoškės barako lankymo traukiniais 'jaunystės' laikais - ir rožė, ir Anykščių 'vermutas' 18 apsukų, ir visa kita - o Bože, kak strano, kak milo, kak eto bylo davno i nie pravda :)))
jei apie tekstą - 5. ir no comment. širdis nugali analizes. :)))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-02-11 16:48
Bathos
Och, seni geri laikai.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-04-21 16:26
last action hero
šiandien man šis patinka labiau nei vakar :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-04-21 12:53
whi
whi
Zylia, įspūdinga ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-04-20 23:22
Bathos
Kadangi (nusišypsau) man teko laimė išgirsti šį kūrinį iš autoriaus lūpų, autoriaus virtuvėje, artimiausių draugų rate - elitinių poetų, intelektualių ateities prognozių sudarinėtojų ir gyvenimo džiaugsmų architektų būryje, - tai absoliučiai objektyviai komentuoti, deja, negaliu.

Pirminis įspūdis - kuo Lietuvos literatūrinėje padangėje ir išsiskiria šis unikalus, itin šiltas (vienu laipsniu šiltesnis už savo moterį) autorius - yra išlaikytas paprastumas.

Ir tai toli gražu nėra ribinis paprastumas, tampantis primityvumu ar elementariu prastumu.
Priešingai.
Šis natūralus, organiškas, gyvas kalbėjimas pačiais paprasčiausiais, lengviausiai širdin ir protan prasiskverbiančiais žodžiais - tai menas, kuris neprieinamas kiekvienam poetui ir juo labiau kiekvienai poeto moteriai.

"Ne tavęs atėjau pasitikti" lyg ir skamba kaip to žavingo, ne visiems įkandamo paprastumo, tikrumo aksioma: lotyniškasis "veni, vidi, vici", tik dėl paskutiniojo veiksmažodžio būtų galima pasiginčyti.

Kūrinio nuotaika - šiltas liūdesys, persunktas antgamtišku flirtu su pačiu gyvenimu (arba klausytojo, o gal labiau klausytojos, gyvenimu).

Jokių išvedžiojimų, barokiškų puošmenų bei rokoko plonybių - viskas pasakoma trumpai ir aiškiai.
Dvi dailios kaligrafiškos strofos primena skriejančio naktinio angelo sparnus, kai jis kėsinasi tūpti į kažkieno balkoną.

Eilėraštis prasideda būtuoju laiku, ir tai - tarsi įvadas į šiandieninę, esamąją situaciją.
Tačiau čia nėra jokios gedulingos nostalgijos praeičiai ar skausmingų sentimentų tam, kas jau baigėsi - priešingai, autorius ir pasižymi savo pozityvumu, meniniu konceptualumu, poetinėmis architektūrinėmis konstrukcijomis: čia dėl nieko nesigailima, čia neverkiama, čia nepykstama, nepriekaištaujama, nekovojama - čia mylima, čia šypsomasi, čia apsikabinama, grojama, gyvenama.

Auto-determinizacija, trumputis poetinis autoportretas - "aš paprastas" - iš tikrųjų itin jaudina grynumu, milžiniška emocine koncentracija ir jame telpančių asociacijų tankiu.
Autorius drastiškai rizikuoja pažįstamais, beveik archetipiniais įvaizdžiais sukurti banalumo prietemą: rožė, vynas, traukinys, draugai, poezija bei rūkymas. Kolektyvinėje pasąmonėje šios monumentalios meninės priemonės randa reikiamą suvokimo fermentą, ir... vietoje trivialumo sukuria jaukumą, o vietoje atmetimo reakcijos - naują kūribinių vitaminų bei žmogiškumo aminorūgščių injekciją.

Vienintelė ryškesnė alegorija eilėraštyje - personifikuotas traukinys, lyg ir nudžiugęs, pamatęs lyrinį herojų, tačiau pastarasis išėjo pasitikti kažko kito.
Likimo ironijos kvapas - gyvenimiški žmonių prasilenkimai, buvimas toje pačioje gatvėje tuo pat metu, ir susitikimo nebuvimas, arba sėdėjimas viename kabake vienu metu prie gretimų staliukų, nusisukus nugaromis - o kas žino, kiek sykių..?

Kūrinio eigoje (tiek tvėrimo, tiek skaitymo proceso viduryje) laikas transformuojasi - čia veiksmas ima vykti Dabar didžiąja raide, "ir lengva pamiršti" tai, kas buvo.
Bendrai nuotaikai svaigumo prideda ir antrą kartą minimas vynas - anksčiau "aš pirkdavau (...) vyno", ir tai nuo seno turėjo prasmę, "nes mėgo, nes jaudina", ir vėliau, jau dabar, išimtas iš konteksto taurusis gėrimas vėl sugrąžinamas į taikų įvykių šurmulį: "nes vynas galvą susuko".
Dvasinis apkvaitimas tarsi įgalina eilėraščio žmogų daryti su laiku, erdve ir įvykiais ką nori. Ir šis visagališkumo požymis - jau leitmotyvas autoriaus kūryboje, ypač išryškėjęs pastaruosiuose darbuose.

Kūrinio vieta nėra konkreti - tai labai plati, beveik globali erdvė, tačiau ji nėra svetima - kaip tik sava, pažįstama, jauki, nuspėjama, globojanti, kurianti saugumo pojūtį.
Vienas konkretesnių epizodų veiksmo vietos aspektu - traukinių stotis. Na, ji irgi tik nuspėjama - tačiau lyrinis "aš" kažkur išeina kažko pasitikti, ir tai, kad ten yra traukinių stotis, ganėtinai įtikima.

Eilėraščio ritmas kalbiniame, lingvistiniame lygmenyje - labai kokybiškas, gaivališkas, pulsuojantis: vietomis tyčia sudvejinami skiemenys tik paryškina taisyklingą, tačiau visai nedeklaratyvų autoriaus muzikalumą (nebūtų šitoks geras gitaristas...).

Spontaniškas perėjimas nuo būtojo prie esamojo laiko, atrodo, įtraukia skaitytoją į nuotykių verpetą: dabar ir jis yra veikėjas, dalyvis, jau ne vien kūrinio adresatas ar vertintojas.

Tačiau pagrindinio eilėraščio veikėjo santykis su aplinkiniais - daiktais ir žmonėmis - yra švelniai atsainus, seksualiai abejingas: "ir lengva pamiršti,/ kad reikia pamerkti" - na, ir kas čia baisaus, jei pamirš - gyvenimas tęsiasi, tęsiasi draugystė, tęsiasi ir poezija.
Ir šis eilėraštis tęsiasi.

Ekspromtinis lyrinio herojaus prišokimas prie poezijos - "aš imsiu rašyt" - žavus akibrokštas proziškiems motyvams, galbūt pamirštai pamerkti rožei, galbūt be priežasties pradžiugusiam traukiniui, galbūt jaudinančiam vynui.

Draugai - antraplaniai veikėjai, tačiau - spėjama - taip pat kviestinės žvaigždės - irgi išlaiko tą šmaikštų sąlyginį atsiribojimą nuo aplinkybių: svarbiausiasis meninis asmuo eilėraštyje ima kurti eilėraštį, "o jie užsirūko".

Taip. Mes rūkėm klausydami, kaip šis pasakiškas, paranormaliai užkabliuojantis eilėraštistis buvo skaitomas paties autoriaus. To nupasakoti neįmanoma.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-04-20 19:40
demo
kam truputį o kam rožė vysta ;]
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-04-20 19:30
Chariot
su draugais paprastai, apie draugus paprastai - visai patiko. Veidrodžio efektas (čia tik man pasirodė?) irgi tinka - vienas prieš vieną. Draugiškai...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-04-20 19:27
makalojus
jo, grūzina truputį :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-04-20 19:00
demo
kitoks bet paprastas--> [draugai]
mane tai sustojimuose laukiantys žmonės trikdo - ypač kai rožę nešu.
///
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-04-20 18:11
Veidrodis
Kryp kryp.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-04-20 14:07
septyni
um... :) ar man čia kablelių trūksta, ar šiaip kažko kabinančio :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-04-20 13:23
Irna Labokė
Patiko tik dvi pirmosios eilutės.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-04-20 12:31
maksas
aha, raudonas vynas galvą susuuuukooooo, nuogos merginos šoka per gryyyyyčiąąąąą :D
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-04-20 12:13
tesa
paskaicius kometarus ir nezinant priesistores darosi sudetinga...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-04-20 11:50
makalojus
Sorbonos universiteto floristikos fakulteto studentės, kadais pupsėdavusios Ulan- Bator gatvelėmis, grįžta trumpam pas mamą pilnu glėbiu gerų manierų :)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-04-20 11:22
Darrrka
m. gal sakau ne į temą :]? gal sakau biški nusišnekėjai :]? gal sakau nesimaivyk :]? žinom gi visi, kad rašai gerai :> o tai šita kaka dedi ;]
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-04-20 10:09
Gucė
stovit vienas prieš kitą - tu ir traukinys, markstotės nevienodais tarpais, nuo vyno susiaurėjusiom, azijatiškom akim, o neaprėpiamos mongolijos stepių platybės išraižytos gleležinkelio bėgių -  bėgiais tai ten, tai šen pupsi draugiški garvežiai leisdami į dangų nikotino dūmų kamuolius, per langus moja santūrios smetoniškos panelės pilnais glėbiais ilgakočių bordo spalvos rožių, pakeliui iš Sorbonos -))
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą