Rašyk
Eilės (78096)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 13 (1)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Mes sėdėjom ant šaligatvio atbrailos ir žiūrėjom į pro šalį greitai lekiančias mašinas. Kartais vairuotojai mus pastebėdavo – sutikdavau jų žvilgsnius – ir akimirką paskirdavo nusistebėjimui. Bet tik akimirką. Po to, matyt, prisimndavo, kad mes – “kita karta”. Karta, kuri elgiasi kitaip. Tad neverta mums skirti daugiau nei akimirkos. O kitos mašinos tiesiog pralėkdavo. Vairuotojai nesižvalgydavo į šalis. Tik tiesiai. Vairuodavo savo likimo vingiais, kur nežinai, kas laukia už kito posūkio. Gal tai jiems nerūpėjo. Nežinau.
- Galiu užsirūkyti?, - paklausė Mantas.
- Ne, - atsakiau, nes negaliu pakęsti cigarečių kvapo.
Jis vėl nusisuko į gatvę. Pralėkė senas “Volvo”.
- Iš Vilniaus, - vėl prakalbo Mantas. – Keista.
- Kodėl keista? – nesupratau.
- Na, žmogus užregistruoją mašiną vienam mieste. Vadinasi mašina priklauso tam miestui… o gal ir miestas mašinai. Ir svetimam mieste ji yra lyg kito miesto atplaiša, keistas atėjūnas. Nereikalinga ląstelė šio miesto organizme.
- Bet juk mašinos tam ir skirtos – važinėtis.
- Važinėtis, skubėti, lėkti… Žinau. Dabar tik tai ir tedaro. Amžinai skuba. Mašina gali net būti skubėjimo sinonimas. Jei žmogus turi užsidaryti į metalinę dėžutę, kad kur nors nuvyktų, tai jis aiškiai skuba…
- Bet mes turime skubėti. Kad suspėtume…
- Suspėtume?... Bet suspėtume kur nebegali pasakyti… Visi skuba, bet niekas nežino kur. Niekaip nesuprantu, kam skubėti jei jau vien pati mūsų planeta lekia pašėlusiu greičiu ir Saulės sitema… Tikriausiai Dievui labai patinka vilkeliai, nes viskas, atrodo, ir sukasi ant vienos ašies. Tik į skirtingas puses. O žmonės vieninteliai gali pasirinkti – suktis kartu su vilkeliu ar į kitą pusę.
Mes trumpam nutilome, nes pro šalį pravažiavo didžiulis sunkvežimis su užrašu “Judėk į priekį su IKI…”. Visas drebėdamas ir skambėdamas jis virpino žemę ir kėlė bjaurų triukšmą. Judėjimo triukšmą.
- O tu ką pasirinkai? – paklausiau susidomėjusi jo judėjimo teorija.
Jis truputį patylėjo ir atsakė:
- Man patinka amebos.
- O negalima pasirinkti abiejų krypčių?
- Ne, negalima. Nebent būtum perskilusi ameba, kurios viena dalis nusprendė sėsti į automobilį, - jis nusijuokė.
- Bet juk tai taip beprasmiška – judėti pasroviui.
- Taip pat beprasmiška kaip ir judėti prieš srovę. Na, įsivaizduok, kad tu visom išgalėm leki priešinga puse ir, jei tik sugebi aplenkti vilkelį, patenki į tą pačią vietą, kur pradėjai. Būnant ameba bent jau nepatiri nusivylimo, supratęs, kad Dievas tik žaidžia.
Tada jis atsistojo, nusipurtė nuo drabužių dulkes ir nuėjo. Aš dar pasėdėjau. Sėdėjau ir stebėjau judėjimą į priešingą pusę.
Po mėnesio sužinojau, kad Mantas pateko į avariją. Susitrenkė mirtinai. Bet taip jau būna ameboms. Kartais jos susiduria su judančiais kita kryptimi. Ir nieko čia nepakeisi. Toks yra žaidimas.
2004-04-03 19:52
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 13 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2004-04-26 14:49
dilvass
pasiduodu pries tave
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-04-25 21:56
Mari Poisson
Nepaprastai patiko. Tu labai gerai rasai ir as Tavimi nusprendziau didziuotis.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-04-04 15:18
Eva Jota
Patiko...labai :))), o ir pavadinimas labai tinka siam kurineliui !
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-04-03 20:52
paukšteli balandėli
labai jau didaktinis. 3.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-04-03 20:04
Mandarino Svajonė
:) super!
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą