Rašyk
Eilės (78094)
Fantastika (2304)
Esė (1552)
Proza (10908)
Vaikams (2712)
Slam (73)
English (1198)
Po polsku (369)
Vartotojams
Jūs esate: svečias
Dabar naršo: 14 (2)
Paieška:
Vardas:
Slaptažodis:
Prisiminti

Facebook Twitter







Už  realybės durų

Gyvenimas  tekėjo įprasta  vaga:  darbas,  draugai,  šeima.  Buvau  paprasta,  niekuo neišsiskirianti asmenybė.  Gyvenimas  apvirto aukštyn kojom,  kai  darbo reikalais nuvykau  pas klientą. Turėjau šefui  atgabenti akmenį.
Mane pasitiko apsauga. Liepė sekti paskui juos.  Praėjau metalo detektorių.  Nusirengiau.  Peršvietė rentgeno spinduliais. Palydėjo iki  kabineto. Pasitiko mane aukštas,  juodai apsirengęs  vyras.
-Atsiprašau už nepatogumus.  Akmuo  per daug vertingas, kad patektų į blogas  rankas.
Klientas  priėjo  prie seifo.  Atrakino  seifą.  Ištraukė  dežutę.
-Tik nesumanykit  atidaryti  dežutes.  Saugokit, kaip savo  akį...
Įdėjau  dežutę į  lagaminėlį.  Išėjau  iš  kabineto.  Apsauga  mane  palydėjo  iki  automobilio.

Buvo  vėlyvas  metas.  Lijo  kaip  iš  kibiro.  Kelio  bevei  nesimatė.  Paskutinę  akimirką  pastebėjau  katę.  Užguliau  stabdžius.  Automobilis,  porą  kartų  nužiuožė  šlapiu  asfaltu,  trenkėsi  į medį.
Išlipau iš  automobilio.  Žaibas  trenkė  į medį.  Pakutinę  akimirką  atšokau nuo  durelių.  Medis  nuvirto ant  automobilio.  Iš  automobilio  liko  laužo  krūva.
-Po  velnių,  tik  per  plauką  nežuvau, -  murmėjau po nosimi  rinkdamas  policijos  numerį.
Po  kelių  minučių  atvažiavo  policija.
-Pone,  Jūs  laimės  kūdikis.  Galėjote  žūti...  Lipkite į  automobilį.  Parvešime  Jūs namo.
Be  jokių  nuotykių  pasiekiau  namus.

Lagaminėlį  padėjau  ant  staliuko.  Nusirengiau.  Paėmiau  lagaminėlį  ir nuėjau  į  svetainę.  Iš  lagaminėlio  išėmiau  akmenį.  Padėjau  akmenį  ant  staliuko  ir nuėjau  į  virtuvę.
“ Nesuprantu,  kam  šefui  reikalingas bevertis  akmuo”- pildamas  sultys  į  stiklinę  galvojau  aš.
Grįžau  į  svetainę.  Stiklinė  iškrito  iš  rankų.  Ant  kilimo  išsiliejo  sultys.  Pažiro  stiklo šukės.
-Po  šims  paraliais,  man  ir  sekasi, -  murmėjau po nosimi  rinkdamas  stiklo  šukes.
Išvaliau  kilimą.  Išmečiau šukes.  Grįžau  į  svetainę.  Paėmiau į  rankas akmenį.  Akmuo  tapo  sunkesnis.  Skleidė  šilumą.
“  Kas  per  velniava”- bandydamas  akmenį  įgrūsti į  dežutę  galvojau  aš.
Įdėjau  akmenį  į  lagaminėlį.  Paklojau  lovą  ir nuėjau  miegoti.
Kaip sako  patarlė: rytas  protingesnis  už  vakarą.


****

Pramerkiau  akis.  Gulėjau ant  šaltos,  akmenuotos  žemes.  Virš  galvos  skraidė  juodi  paukščiai.  Pūtė  šaltas,  šiaurės  vėjas. Pasukau  galvą  į  dešinę  pusę.  Šalia  manęs  gulėjo pusiau  sulestas  žmogus.
Pašokau.  Mondžikuodamas  nuo  vienos  kojos  ant  kitos,  apsidairiau.  Kur  aš?  Kaip  čia  patekau?
-Kas  jūs  toks?
Pasukau  galvą į tą  pusę,  iš  kur  sklido  balsas.  Pamačiau  raitelį.  Jis  devėjo šarvus.  Rankoje  laikė  kardą.
-Aš...
-Vienas  ir  be  ginklo.  Šiais  laikais  labai  pavojinga.  Keliauju  į  Vilnių.  Galiu...
-Būkite  toks  malonus...
-Lipkite  ant  žirgo.  Stipriai  laikykites.
Vilnių  nepasiekėme.  Užklupo  naktis.  Apsistojome  smuklėje.  Raitelis,  kurio  vardas buvo  Antanas,  nuėjo  užsakyti  alaus. Sedėdamas  smuklėje ir  dairydamas  aplinkui  suvokiau,  kad  atsidūriau  nepažįstamoje  Lietuvoje.
Daugiausiai  prie  staliukų  sedėjo  kariai.  Atokiau  nuo  karių  alų  gėrė civiliai: nuo  valkatų  iki  ponų,  kuriuos  akylai  saugojo  sargybiniai. Smuklėje  buvo  tylu,  kaip  laidotuvėse.
-Svetimšali,  iš  kurios  karalystės  atvykai? -  statydamas bokalus  ant  staliuko,  paklausė  Antanas.
-Antanai,  gal  gali  papasakoti  apie savo  šalį?
-Tu  esi  Lietuvos  Didžiojoje  karalystėje.  Mūsų  valdovas  yra  Aleksandras  iš
Gediminaičių  dinastijos. Tai  sena  ir  garbinga  dinastija,  kuri  LDK  valdo  nuo  1316 m.  Aleksandras  vienintelis,  kuris neleidžia  Maskvos  Didžiajai  kunigaikštystei  įsiviešpatauti Europoje.
-Jūs  kariaujate  su  Maskvos...
-Karas,  su  petraukomis,  tęsiasi  jau  keturiolika  metų...
Į  smuklė  įbėgo  sužeistas  karys.
-  Rusai  puola...
Tyla,  viešpatavusi  smuklėje,  sprogo  kaip  atominė  bomba. Civiliai,  perėkdami  vienas  kitą,  koneveikė  rusus,  kurie  nesivaržydami  grobė  jų  žemes.
Kariai  atsistojo  ir  išėjo.  Išėjau  paskui  karius.
-Tomai, lik  smuklėje.  Civiliai  nekariauja...
-Aš  vykstu  su  tavimi.
-Kaip  nori...

Lietuviai,  kaip  audringa  jūra,  puolė  rusus.  Rusai  laukė  puolimo.  Jie,  lyg  įniršęs  žvėris,  puolė  lietuvius.  Susikovė  dvi  galingos  jėgos.  Tai  buvo  žiaurios ir daug  aukų  pareikalavusio  kautynės.
Neretai,  sulūžus  kardui  ar  kritus  žirgui,  lietuviai  plikomis  rankomis  puldavo  rusus.  Jie  eidavo  į  tikrą  mirtį,  nes  žinojo,  kad  už  juos  bus  atkeršyta.
-Gerai  valdai  ginklą.... -  perėkdamas  triukšmą  į  ausį  užriko  Antanas.
-Antanai,  mums  reikalingas  pastiprinimas.  Rusų  yra  daugiau.  Jie...
Tai  buvo  paskutiniai  mano  žodžiai.  Pajutau  skausmą  krūtineje. Kritau veidu į  kraujo  balą.  Akyse  tapo  tamsu.  Praradau  sąmonę.


****
Pramerkiau  akis.  Gulėjau savo  lovoje.  Pažiūrėjau  į  laikrodį.  Buvo  pusė  aštuonių  ryto.
“ Velnias,  pavėluosiu  į darbą”-  galvojau  šokdamas  iš  lovos.
Nugriuvau  ant  kilimo.  Atsikėliau  ir  kentėdamas  didžiausius  skausmus  nuėjau  į  vonios  kambarį.  Pažiūrėjau  į  veidrodį.  Pasibaisėjau.  Kūnas  buvo  nusėtas  mėlynėmis.  Iš  žaizdų  bėgo  kraujas.  Atsisėdau  ant  vonios  krašto  ir  susimąsčiau.
“ Gal  čia  eilinis  vyriausybės  eksperimentas?  Gal  čia  realybės  šou?...  Nusiuntė  mane...
Sučirškė  durų  skambutis.  Nuėjau  atidaryti  durų.
-Pone,  kodėl  manęs  nepaklausėt?  Kodėl  atidarėtė  dežutę?
-Pone,  gal  galite  paaiškinti?...
-Akmuo-  durys.  Jis  sujungia  mūsų  pasaulį  su  kitu  pasauliu. Turėdami  akmenį  galite
keliauti  iš  vieno  pasaulio  į kitą. Tik  atsiminkite,  abu  pasauliai  tarpusavyje  susieti.  Joks  įvykis iš jų  nelieka  be  atsako  antrajam.
Likau  vienas.  Tik dabar  suvokiau kokios  galimybės  mane  laukia.  Galėsiu keliauti  iš  vieno  pasaulio  į kitą.
2004-03-02 12:06
Į mėgstamiausius įsidėjo
Šią informaciją mato tik svetainės rėmėjai. Plačiau...
 
Norint komentuoti, reikia prisijungti
Įvertinimas:
Balsų: 17 Kas ir kaip?
 
Blogas komentaras Rodyti?
2019-07-03 21:50
Nuar
Jovaro ankstyvoji kūryba ženkliai geresnė už jo paskutinius retus bandymus rašyti.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2005-03-08 20:13
blood sucker
mane nuginklawo tas rashymo stilius: "atsisedau ant klozeto. pirstelejau. atsidusau. pakeliau uzhpakali. pasiemiau tualetinio popieriaus. ishtiesiau ranka su wc popierium link subines. nusiwaliau. paemiau akmeni." keista, kad shitu eluchiu tawo darbe nebuwo:))) o ir tikrai jau daug kas sake, bet pakartosiu: zhmogau, tas akmuo suteikia sumauta galymibe keliauti laiku! tachiau tas "klientas" ir jo parankiniai ne netrokshta jo atsiimti!!! ka po galais tai turetu reikshti!?
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-03-07 18:53
raudoni akiniai
shit happens
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-03-07 01:09
lioo
Buvau  paprasta,  niekuo neišsiskirianti asmenybė.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-03-05 20:48
devynbalse
:DDDDDDD
oi šakės, kaip juokiausi, šakės šakės, seniai taip gerai nebuvo, + Sebastiano komentaras.. :))))))))))))))) perkelkit į humorą:]
negaliu sustot :D
:}
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-03-05 13:26
Sportbatis
"Lietuviai,  kaip  audringa  jūra,  puolė  rusus.  Rusai  laukė  puolimo.  Jie,  lyg  įniršęs  žvėris,  puolė  lietuvius.  Susikovė  dvi  galingos  jėgos.  Tai  buvo  žiaurios ir daug  aukų  pareikalavusio  kautynės. "

blet va sita sakiny tai i anekdotu desimtuka galima siust.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-03-03 22:01
Weird Star
"Pažiūrėjau  į  veidrodį.  Pasibaisėjau.  Kūnas  buvo  nusėtas  mėlynėmis.  Iš  žaizdų  bėgo  kraujas.  Atsisėdau  ant  vonios  krašto  ir  susimąsčiau." Kaip gera mąstyt, kai tau iš žaizdų bėga kraujas... Kapt, kapt... Sėdi ir mąstai sau...:)))
Na, bet situacija su mašina, medžiu ir žaibu — tikra fantastika, tarsi būtų perpasakota iš žurnalo "Būrėja": "Aš, paprasta x įstaigos tarnautoja, va-iavau namo žiūrėt serialo y, kai staiga... ir tada... nepatikėsit....":)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-03-03 21:43
Mesmeric
Kažką panašaus buvau parašęs ketvirtoje klasėje...
/////
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-03-03 18:37
OlD_Death
sventojo komentavimus idomiau skaityti nei pacius kurinius  ;)
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-03-03 03:16
St Sebastianas
Hasta la vista, baby, Jovaras! Informatiko ir kilerio išorė apvilkta ant jautrios rašytojo sielos. Sukurtas rašyti ir kritikuoti. Čia aš apie save.:)))
Na, o dabar apie kūrinuką... Blogai, labai blogai.
Turiu šiek tiek laisvo laiko, tai parakinėsiu atidžiau.:]
Kodėl veikėjas nusirengė? Kai rentgenu švitina žmogelį, norėdami įsitikinti ar jis nesineša kokio ginklo ar šiaip draudžiamo dalykėlio, niekas jo neišrenginėja.
Ar aš čia teisingai supratau, kad peršvietus rentgenu žmogelį pas klientą nutempė nugut nuogutėlį?:))) Kažkaip neradau vietos, kur jis apsirengia... Jau kai ką žinome apie klientus - gėjai ieškantys naujo partnerio.:)
Automobilis,  porą  kartų  nužiuožė  šlapiu  asfaltu,  trenkėsi  į medį. Nužiuožė? Kažkaip aš tokio žodelio dabartinės lietuvių kalbos žodyne neradau... Na, jei manysiu, kad automobilis nučiuožė, tai galima paklausti kaip jis tai padarė porą kartų?:) Pačiuožė, sustojo. Tuomet automobilis pasibaisėjęs suprato, kad neatsitrenkė į medį. Vel pačiuožė ir tėškėsi į medį. Aš visą laiką sakau, kad autopiloto montavimas į automobilius gali turėti neigiamų pasekmių.;)
Yra kelis kartus tekę pasibendrauti su policininkais, bet tokių dar sutinti neteko. Gali pamanyti, kad jų galvose įdėtos vištos smegenys užturbintos iki beždžionės lygio. Jokių emocijų, tik akivaizdžių faktų pateikinėjimas... Kiborgai kažkokie.
Mondžikuodamas? Ghm... Įdomiai čia parašyta. Ar čia kažkas panašaus į nukirmėliavosi? Jei ne, prašau paaiškinimų.:)
Nežinau ar ką sudomins, bet galiu pasakyti, jog riteriai kardus makštyse laikydavo, kol nenuspresdavo su kuo nors pasikapoti. Kaip suprantu iš dialogo riteriui tuo metu net mintis nebuvo kilusi apie kautynes.
Vilnių  nepasiekėme. Trūksta žodžių.
Neblogas dialogas prie alaus bokalo. Tu esi ten ir ten, valdo tas ir tas, politinė situacija tokia ir tokia. Piniginiai vienetai tokie ir tokie. Šiandien vištų biržoje šoktelėjo žalmargių drakonų kainos. Taip, tokie dialogai dažnai vyksta tarp nepažįstamųjų. Tarsi laikraštį ar vadovėlį skaitant. Be emovijų. Be jokio susidomėjimo... Negi vėl kiborgai?
Tyla,  viešpatavusi  smuklėje,  sprogo  kaip  atominė  bomba. Civiliai,  perėkdami  vienas  kitą,  koneveikė  rusus,  kurie  nesivaržydami  grobė  jų  žemes. Bliovė prievartaujamos ožkos, baubė skerdžiami galvijai. Nykštukų bezdukų armija žingsniavo pasitikti artėjančios kiborgų armijos.:) Negi autorius tikrai mano, kad rusų puolimas būtų sukėlęs tik tokią reakciją? "Tie bjaurybės mus vėl puola. Jie vakar užgrobė mano žemes. Alaus kaina pakilo." Jokių veiksmų, tik kalbos.
Kariai  atsistojo  ir  išėjo. Taip atsistojo, žodžio netarę ir už alų nesumokėję išėjo. Negi tu nematei nė vieno filmo, kuriame vyksta kautynės? Staigaus puolimo metu kariai tikrai neišeina. Jie išlekia, išbėga... O čia nulis emocijų. Mus užpuolė. Ir kas iš to? Ne pirmas ir ne paskutinis kartas. Iš kur LDK gavo tiek kiborgu?
Neretai,  sulūžus  kardui  ar  kritus  žirgui,  lietuviai  plikomis  rankomis  puldavo  rusus. Karys išsisuko, tačiau kirvio smūgis suknežino žirgo galvą. Riteris pašoko nuo žemės, susiparinęs sulaužė savo kalaviją ir plikomis, pirštinėtomis rankomis puolė savo priešą. Kitų priežasčių, kodėl kritus žirgui priešą reikia pulti plikomis rankomis nesugalvojau. Be to, karys dažniausiai turėdavo ne vieną ginklą. Raitelio ginkluotėje dažnai būdavo ietis, kardas, durklas. Be to, skydas taip pat gali būti labai efektyviu ginklu. Kaip ir kardo nuolauža.
Jie  eidavo  į  tikrą  mirtį,  nes  žinojo,  kad  už  juos  bus  atkeršyta. Vos neapsivėmiau. Jei norėjai patriotinės - idiotinės gaidelės, galėjai parašyti kitaip. Dabar vaizdelis toks, kad nė vienas lietuvis neitų į mirtį, jei nežinotų, kad už jį keršys.
Gerai  valdai  ginklą... Žmogus, pirmą kartą laikantis rankose ginklą kaunasi gerai? Iš kur tokios erezijos? Su šaunamuoju ginklu viskas gerokai paprasčiau. Kai gauni kardą į rankas tai jau šis tas juo tinkamai pasišvaistyti. Jei nori, gali pabandyti. Pasiimk paprasčiausią maždaug 1,2m lazdą ir pabandyk pasišvaistyti. O geriausia, duok kokiam savo priešui tokią pačią lazdą ir susikauk. Dabar pagalvok, kas būtų, jei tavo priešas būtų gerai paruoštas, žinotų kaip reikia prisidengti, išsisukti nuo smūgio? Sunkiau ar ne? Atleisk, bet negaliu patikėti, kad kažkoks eilinis kurjeris gali gerai kautis. Neblogai - galbūt. Tačiau gerai - niekaip. Gal porą minučių kautynių lauke ir pratemptų, tačiau ir dėl to abejoju...
Tik dabar  suvokiau kokios  galimybės  mane  laukia.  Galėsiu keliauti  iš  vieno  pasaulio  į kitą. Ir kas iš to? Na ir keliauk, jei patinka. Jokio paaiškinimo kokios tos galimybės. Nebent aš kažką pražiopsojau...
Beje, kaip supratau, tiek šefui, tiek užsakovui nusispjaut ant to akmens? Juk nė vienas neparodė noro tą akmenį pasiimti.
Išvados. Einu paskaityti "Kai prasideda karas", kad įsitikinčiau, jog būna ir blogiau... Sorry, bet nieko gero tikrai negaliu pasakyti.
Įvertinkite komentarą:
Geras (1) Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-03-02 23:01
Josefine Sigurthsdottir
zr. tirimbirim komentara
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-03-02 22:56
KasPasakeKaTikKar
As tau siulau, Jovarai, dabar tikrai pasistengti ir sukurti kazka normalesnio. as tikiu, kad tu sugebesi! Ziurek vardas tavo jau kox garsus, per diena 150 zmoniu perskaite. Tai va dabar belieka susiimti. Jovarel, neapvilk manes!
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-03-02 20:08
OlD_Death
whahahhaa... , WHAHAHAHHAHA ... , Patylesiu, patylek dar biski ;)  xe xe xe
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-03-02 18:05
Excalibur
LOL
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-03-02 17:48
Patylėsiu
Dar kasnors paskatins jovara rasyti ir susilauks mano prakeiksmo.

"sveikintinas noras" bus suprastas "saunolis, taip ir toliau"
"uz tai gerbiu" - "tu rasai fantastiskai, as gerbiu tavo kuryba. taip ir toliau".

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-03-02 17:36
OlD_Death
tai iseina, pons jovars unsienietis ;), ar pusussienietis, tad sveikintinas jo noras susipazinti su lietuviu kalba, narpliooti josios vingrybes.  Uz tai gerbiu (;)))))) )
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-03-02 13:25
Haldir
ot, velniava... :}
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-03-02 13:21
jovaras
Rašyčiau, jeigu mokėčiau. Aš sulietuvėjes lenkas. Lenkiškai nemoku rašyti...
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-03-02 13:18
Haldir
jovarai: na pagal Tavo varda/pavarde tamsta tikrai ne lietuvis is "prigimties" :) Tai as ir manau, gal Tu lenkas ir tau butu paprasciau rasyt kita kalba.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
Blogas komentaras Rodyti?
2004-03-02 13:08
Nyarlathotep
Trumpi sakiniai nelabai skaitosi. Aisku, tai padeda isvengti kaikuriu klaidu. Ideja nenauja - praktiskai tai yra knygos apie miego valdovus (neprisimenu tikslaus pavadinimo, esant reikalui surasiu) ideja, pritempta prie Lietuvos konkursui. Ten irgi herojus uzmiges atsibusdavo kitame pasaulyje, irgi akmens ar deimanto deka.
Bet pvz "Kariai  atsistojo  ir  išėjo.  Išėjau  paskui  karius. " - argi neberdaug tu isejo/isejau? Yra lietuviu kalboje sinonimai, etc. Per spelcheckeri perleisti tekstuka irgi nepakenktu.
Įvertinkite komentarą:
Geras Blogas
1 2
[iš viso: 22]
Visuose


Čia gyvena krepšinis

Lietuva ir apie Lietuvą